[VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Daphara

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 15:45

Ja maar boskabouters zijn ook heel eng! Zijn jullie onderweg geen vleesetende herten tegengekomen dan?

Wel echt super gaaf dat je nu jouw droompaard kunt rijden!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:22

BlackBeautyZ schreef:
Daphara schreef:
Ja maar boskabouters zijn ook heel eng! Zijn jullie onderweg geen vleesetende herten tegengekomen dan?

Wel echt super gaaf dat je nu jouw droompaard kunt rijden!

jaa die zijn zeker eng! we zijn ook hele diepe, enge, oneindige waterplassen tegengekomen met piranhas _O-

Oh ja, die piranha waterplassen zijn ook wel een dingetje onderweg!

_O-

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:20

BlackBeautyZ schreef:
Vorige week kon ik helaas niet naar Prettyboy vanwege lange schooldagen, werk, en mijn eigen merrie die een veulen kreeg.

Vandaag ben ik met prettyboy (en de buurman) naar iemand in de straat gegaan die een rijbak heeft. Hier heb ik vooral gestapt, begin gemaakt met neckrope rijden en aan teugel proberen te rijden

[ [url=m/BvPb8O.jpg]Afbeelding[/url] ]

De kudde is 2 weken geleden uitgebreid met een prachtig veulen:

[ [url=m/BOf8uE.jpg]Afbeelding[/url] ]

De buurman heeft hard gewerkt aan de longeercirkel voor mij zodat ik VD kan doen met Prettyboy. Er hoeft alleen nog maar zand in, een poort en de laatste details afwerken

[ [url=m/AfL9uF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er was interesse naar de moeder van Prettyboy. Dit is ze: ze zal in juni een veulen krijgen. We hopen weer op een spikkel

[ [url=m/eQenK3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben op zoek naar een leuke instructeur die past bij mijn doelstellingen. Iemand leuke suggesties? Ik ben bereid om daar naar toe te komen. Omgeving Asten/Deurne

Ik zit te ver weg, dus kan je niet helpen met je vraag, maar wil wel mee kletsen hoor.

Wat gaaf dat de eigenaar zo enthousiast een longeercirkel gemaakt heeft!
Mams is een plaatje om te zien, maar ik vind Prettyboy mooier getekend.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:45

BlackBeautyZ schreef:
helaas heeft de eigenaar van Prettyboy vorige week een ongeluk gehad waardoor ik vorige week niet kon komen rijden.

vanavond gaat er een vriendin mee (lopend of op de fiets) zodat ik kan kijken hoe Prettyboy het op straat doet. de kleine stukjes over de weg naar de rijbak ging goed, ik weet al dat hij niets geeft om autos/fietsers (wielrenners weet ik niet)/ traktor (we hebben er alleen een gezien op een afstand van 10 meter, nog geen gehad die gepasseerd kwam). we willen ook even een meertje mee pakken om te kijken wat hij van water vind. helaas zag ik wel dat het vanavond heel slecht weer wordt hier... dus ik moet even kijken of deze plannen door kunnen gaan.

wat vinden jullie handiger als er iemand mee gaat als je met het paard over straat gaat? dat die persoon op de fiets gaat of lopend? heeft die persoon dan het paard vast aan een touw of juist los? waar moet ik nog meer aan denken wat betreft veiligheid?

Het is waar jij je het prettigst bij voelt, hoe meer ontspannen jij bent, des te makkelijker zal het gaan. Ik vind zelf iemand op de fiets wel fijn, maar iemand op de fiets kan weinig snel doen ter ondersteuning als het mis gaat, toch ziet een paard de fiets vaak als een soort van grens, dus een fietser tussen jou en de rest van het verkeer is best fijn. Ik heb (als ruiter) het halstertouw vaak gewoon losjes bij de teugels vast aan de kant van de fietser en als het nodig is kan de fietser die zo pakken. Ik maakte het met zo’n tussenstuk vast aan het bit, maar je kunt ook een (touw)halster om doen, net wat jou een fijn gevoel geeft.

Daphara

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 22:27

Met een Sander paard mee die wel het water in durft!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie