Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 12:58

Leuk maar het leest wat alsof rijden alleen je focus is. Ik zou erbij zetten dat je natuurlijk ook klussen wilt doen en op een regenachtige dag ook komt als er alleen maar gepoetst kan worden.

Tenminste als dat aansluit bij wat jij zoekt natuurlijk

fotoshoot van mijn knappe ventje !!

[ITP] hop hop hop quarter in galop, dankzij emdr!

troi

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:36

Tja de meeste bijrijders zijn jonge meiden vers van de manege, niet wat jij zoekt. De spoeling in de categorie ‘redelijk kunnen rijden’ en 18+ is simpelweg enorm dun.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 06:49

@myk en shant. Misschien moet je wat duidelijker maken wat je precies bied dat meer is dan een gewone lesklant zijn. Een pessimist denkt misschien dat je dan naast de veplichte lessen vooral gratis stalhulp bent omdat de verzorgpony/ paard teveel wordt gebruikt in de lessen voor veel vrijrijden. En dat vrijrijden is natuurlijk waar de bijrijders het vooral voor doen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 17:36

Gini schreef:
Sheran schreef:
Ik word de 'eigenaar'. Het enige is dat zij hem terugkrijgt als ik niet meer voor hem kan zorgen. Ze geeft me dus praktisch een paard :wow: := :oo

Wat je ook doet, zorg dat die aanhalingstekens rond het woord eigenaar niet hoeven. Er is 1 eigenaar, maak dat officieel. Wil ze het paard aan jou schenken, maak een koopcontract op, betaal een symbolisch bedrag en het paard is van jou, punt.
Kan of wil jij of zij dat niet, blijf dan bijrijder.

Iets anders wil je gewoon niet, want dat zorgt vroeg of laat toch voor conflict, frustratie of verdriet.

Helemaal mee eens!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:07

Zo dat is echt balen zeg!

Ik zou het bij de eigenaar laten of die een verkoopvergoeding fair vindt, al kan je een balletje opgooien natuurlijk. Bijv zeggen dat je wel eens gehoord hebt dat dit gedaan wordt.. Dan kan ze er wel of niet op inspringen. Maar zeker als je geen vergoeding krijgt dan zou ik niet voor nop gaan voorrijden. Er is wel ergens een grens..

En idd de volgende keer dit bespreken vooraf en aangeven dat je niet opnieuw in die valkuil wilt stappen en bij verkoop een % wilt hebben. Al is dat nog lastig hoor, want immers als de eigenaar daar achteraf niet in meegaat zal je naar de rechter moeten om je gelijk te krijgen en dat is wel erg veel gedoe voor relatief weinig geld

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:47

En uiteindelijk is er ook nog de koude kwestie van marktwaarde.

Daar waar een flink aanbod is van bijrijdpaarden en weinig ruiters zal niemand geld vragen, ook niet voor hun perfect opgeleide paard op all-in stalling, omdat je dan simpelweg niemand vindt. Daar waar veel ruiters zijn en weinig bijrijdpaarden zal je zelf voor het poetsen moeten betalen, omdat je anders als ruiter niks vindt, en voor de eigenaren is het altijd wel prettig om wat extra centen (en daarmee ook motivatie bij de leaser om echt te komen..) te hebben.