Gini schreef:Dat is dus de situatie waar Lucy_121 in zit. Ze werd gevraagd voor een dienst en toch wordt in dit topic haar afgeraden een bijdrage te vragen. Een raad die ze -in mijn ogen jammer genoeg- opvolgt.
De vraag is of zij werkelijk gevraagd is voor een dienst:
Lucy_121 schreef:Ik heb een vraagje. Ik heb een tijdje gezocht naar een bijrijdpaardje en heb nu iemand gevonden die haar menpaard wil laten omscholen tot rijpaard. Het idee is dus dat ik hem ga inrijden met haar hulp. Hoe zouden jullie dit regelen qua bijdrage?
Het “ik zocht al een tijd een bijrijdpaard en nu heb ik iemand gevonden die een paard wil omscholen” is mogelijk niet gelijk aan “iemand gezocht om een dienst leveren”. Waarschijnlijk/mogelijk kan ze het paard vervolgens als bijrijdpaard blijven rijden.
Als iemand een paard van mij wil rijden op een pensionstalling die nu gratis in de wei staat te niksen, ga ik toch echt al die extra kosten niet voor die persoon betalen zodat hij/zij zijn/haar hobby (gratis) kan uitoefenen.
Mogelijk heeft de eigenaar van het paard er helemaal geen behoefte aan dat het paard een rijpaard wordt, maar vindt hij/zij het wel leuk voor Lucy als die wat te rijden heeft.