Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 16:05

Dreamer, bij ons op stal worden wedstrijden gehouden, dus een bijrijder hoeft niet het erf af om te kunnen starten. ;)

Ik ben juist zeer blij als een bijrijder van te voren duidelijk op een rijtje heeft wat zijn/haar voorkeuren voor type paard/stalling/activiteiten ed zijn. De meeste eigenaren hebben ook een lijstje wat bij hun wel of niet (op den duur) mogelijk is, wanneer dit op elkaar aansluit is de kans groter dat de match voor langere tijd werkt ipv dat er binnen een paar maanden op zoek kan naar een ander paard/bijrijder.

Zeker wanneer geld betaald wordt om bij te rijden mag je echt wel “kieskeurig” zijn voor welk dier je wilt bijrijden.

[o]

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 16:20

Ik ben daar dan makkelijker in schijnbaar, ik heb geen moeite om te zeggen dat buitenrijden/wedstrijden tot de mogelijkheden behoren wanneer de “kwaliteiten”/“kunde” van de bijrijder in mijn ogen daar goed genoeg voor zijn.
Scheelt ook dat ik het betreffende paard zelf al op buitenritten/wedstrijden/crosslessen hebt gereden en weet wat voor type ruiter erbij past.

Bij een jong paard van mij zal het verhaal zijn dat er bijv met de tijd buitenritten/wedstrijden gereden kunnen worden wanneer de combinatie daar in mijn ogen aan toe is.

Mijn huidige bijrijder (al 2 jaar) startte het paard al dezelfde maand als dat die begon met bijrijden, geen enkel probleem mee gehad aangezien ze als combi klaar waren voor de B (ze zijn nu M2 startgerechtigd, super leuk).

[o]

cobiie

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 16:28

Dan zijn mijn wensen qua type/kunde ruiter waarschijnlijk anders.
Zelf vind ik het niet fijn om met een ruiter “in zee te gaan” die ver van B niveau (met mijn paard) af zit, dus zal niet snel tegen dat probleem aanlopen.

Daarom is het gewoon verstandig om vooraf ieders voorkeuren/wensen uit te spreken zo kan er sneller gezien worden of er een mogelijke match is dan wanneer dat soort wensen/eisen na een paar maanden pas op tafel komen.

[o]

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:03

_Dreamer schreef:
cobiie schreef:
Dan zijn mijn wensen qua type/kunde ruiter waarschijnlijk anders.
Zelf vind ik het niet fijn om met een ruiter “in zee te gaan” die ver van B niveau (met mijn paard) af zit, dus zal niet snel tegen dat probleem aanlopen.

Daarom is het gewoon verstandig om vooraf ieders voorkeuren/wensen uit te spreken zo kan er sneller gezien worden of er een mogelijke match is dan wanneer dat soort wensen/eisen na een paar maanden pas op tafel komen.

Maar thuis B rijden of op vreemd terrein is wel wat anders in mijn ogen. Maar dat zal ook aan het paard liggen.

Er zijn idd paarden die op vreemd terrein wat moeilijker zijn. Als de ruiter daar nog niet aan toe is kan er bij ons dus ook (in het begin) enkel thuis gestart worden.
Mijn huidige ruiter begon als 12 jarige op mijn paard, die heeft het eerste half jaar enkel thuis gestart voordat het “verantwoord” was om ook buiten de deur te starten.
Voordeel is dat deze ruiter geen wedstrijdstress/spanning heeft daar reageert mijn paard veel meer op dan dat de locatie haar uitmaakt.

[o]

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:30

GA, Zou lessen bij jouw lesgever niet al voor wat “gemoedsrust” wat dat betreft zorgen?

[o]

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 07:21

Farandulera schreef:
Hmm, maar dat betalen als ruiter om een ander paard te mogen rijden snap ik als het een soort ‘lease/huur overeenkomst is die je samen afspreekt. Maar de term ‘bijrijder/verzorger’ klinkt in mijn oren meer als juist een gunst vanuit de bijrijder/verzorger toe naar de eigenaar van het paard. Is betalen voor jullie erg belangrijk?

Een ieder heeft andere associaties en verwachtingen bij verschillende termen.

Dit onderwerp is in dit topic echt al tig keer besproken, ik stel voor dat je even terug leest.

Voor mij is een verzorger iemand die niet rijdt en daar zou ik persoonlijk niet voor betalen.

Bijrijder kan ook op veel klusjes doen naast het kunnen/mogen rijden en dan is betalen in mijn ogen ook minder logisch.

[o]

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:24

Amber_anne schreef:
Hier 2 meiden langs gehad. Bij de eerste had ik het idee dat de pony totaal niet geïnteresseerd was in haar en de 2e stuurde mij een apart berichtje met als uitkomst dat ze het niet wilde doen.

Iets met te ver weg en dat ik had gezegd dat het mijn pony bleef :

:') :')

[o]

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 09:30

troi schreef:
Los van de grens (dat is zo afhankelijk van visie, paard etc), jullie zouden er wel expliciet naar vragen? Ik vind dat sociaal helemaal niet zo gemakkelijk merk ik.

Door een gewichtsmaximum in je adv te zetten hoop je al veel uit te sluiten.

Vooraf gewicht vragen zou ik voor een pony sneller doen dan voor een paard.
Maar blijft idd erg ongemakkelijk.
Net zoals wanneer je ziet dat de persoon niet in je zadel past, wanneer haal je die persoon van je paard of laat je die doorrijden en vervolgens niet meer terug vragen?

[o]

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:40

Golden_Angel schreef:
Ik heb het zelf nooit laten doen bij gebrek aan een eigen paard, maar wat kost zadelmak laten rijden tegenwoordig? Eurootje of 3 a 400?

Incl stalling ben je bij mij in de buurt tussen de 600 en 700 euro kwijt, maar dan zijn het niet de ruiters die net van de manege afkomen maar die in de basissport toch leuk meedraaien in de regio.

[o]

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 20:05

1 van mijn paarden is volledig verleasd ( waar ik zeer tevreden over ben {:} ) en nu mijn baby 2 maanden is wil ik begin april mijn andere rijpaard weer uit zijn vakantie adres halen om weer te rijden + een bijrijder voor 2 a 3 dagen zoeken.
Ben benieuwd of dat zonder slag of stoot verloopt. :7

[o]

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:14

lor1_1984 schreef:
Klopt, vandaar dat ik dat wel zou doen in geval van een bijdrage maar bijv stal uitmesten niet. :)

Als de stal dagelijks gemest wordt zou ik daar niet moeilijk over doen, als de stal een week of wat opgepot wordt en verwacht wordt van de bijrijder deze leeg te halen ligt dat mi anders.

[o]

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:09

Vanaf komend weekend komt 1 van mijn paarden weer terug naar de pensionstalling na een lange vakantie op de wei ivm mijn zwangerschap. Ik heb al een bijrijder voor hem gevonden, blijft altijd spannend of het goed gaat klikken.

Ik kreeg net te horen dat er al mensen op stal boos/teleurgesteld waren niet gevraagd te zijn om bijrijder te worden. :7 Wel een fijn gevoel dat mijn knul zo “gewild” is. :+

Jennifer, ik heb een contractje opgesteld met daarin dat kosten die speciaal gemaakt worden ivm specifieke wensen van de bijrijder voor haar rekening zijn.

Je kan voorstellen dat zij de kosten van beslaan betaald- de kosten die jij normaal voor het bekappen kwijt bent.

[o]

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 17:46

Sheran schreef:
Dank je Gizeppie!

Ja, dat niet met 'ik' beginnen....zit er gewoon ingebakken. Stukje formaliteit :P

Hier er ook in “geslagen”. :+

Ipv “ik ben”, “mijn naam is”. :Y)

[o]

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 06:32

Kende ze jou en je manier van lesgeven? Anders vind ik het al helemaal grappig dat iemand oordeelt dat jij niet bij haar past. :')

Hier nog steeds gelukkig met mijn bijrijders. 8-) Hoewel met het begin van een nieuw schooljaar het wel spannend is of de roosters en huiswerk niet teveel gaat zijn icm bijrijden.

[o]

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 19:25

Mijn bijrijder is voor het eerst BB springen gestart, gelijk in de prijzen geëindigd met een 3de plaats en mooie stijlpunten. {:}
Ze zijn ook al M2 startgerechtigd in de dressuur.

[o]

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 14:33

Afbeelding
Afbeelding

Even een ego post van mij. Dit is een van mijn paarden waar ik een bijrijder voor hebt, maar op de foto’s zit ik er zelf op. Dit was zijn eerste crossles en ik ben erg trots op hem. <3

[o]

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 06:59

Faline wat een verhaal. 8)7

Mooblie, wanneer jij een ruiter betaald heb jij er idd meer over te zeggen. Wanneer je ze vooraf niet kent kan het soms nog een flinke zoektocht zijn naar een geschikte.

Hier zijn gisteren 2 bijrijders gestart, beide zijn 2x eerste geworden {:} . 1 in de B en de ander in de M2, super leuk dat hun trainen/ harde werken wordt beloond.

[o]