Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 09:49

ik sluit mij aan. ik ben sinds 2 maanden opzoek naar een verzorger of bijrijder. Nu heb ik wel een paar reacties gehad maar het sloot niet aan bij mijn pony.. nu heb ik de tekst al veranderd (ik kreeg veel reacties van beginners en mensen die lang niet hebben gereden, gezien mijn pony heel gevoelig op de hulpen is werkt dat niet..)
na de tekst te hebben aangepast krijg ik geen reacties meer

heeft iemand tijd om te kijken of mijn tekst misschien anders kan? ik zie zelf dat ik wat vergeten ben: er zijn geen klusjes! buitenbak aanwezig, manege in de buurt met binnenbakken.

dit is mijn tekst:
Verzorger/bijrijder in stuifzand

Voor mijn sensible pony sunny ben ik opzoek naar een verzorgster/bijrijder voor 1 dag in de week op de maandag. (Kan soms vaker zijn)
Sunny kan vanalles wat. Er mag alleen niet buitengereden worden met sunny omdat hij nogal heftige schrikreacties kan hebben, hierdoor vindt ik het niet verantwoordelijk om 'vreemde' met hem naar buiten te laten gaan.
Ook mag er geen vrijheidsdressuur gedaan worden met Sunny.
Sunny heeft een duidelijke mening en verteld zelf wie bij hem past en wie niet!
Ook als iets niet past of er lichamelijk iets mis is heeft sunny zo zijn manieren om je dit duidelijk te maken.
Veder spiegeld sunny zijn ruiter heel erg.
Er wordt een bijdrage gevraagd van 10 euro in de maand.
Lessen bij de zelfde instructeur is verplicht.
Sunny staat op een kleine pensionstal in stuifzand.

Ben jij iemand die:
-Niet groter is dan 1.75
-Niet zwaarder dan 75 kilo
- Verantwoordelijk
- houd zich aan de stalregels en de afspraken
- met lichte hulpen rijdt
- graag wil bijleren
- rijden niet op de 1e plaats zet
- geen beginner of iemand die lang niet heeft gereden
- de stap draf en galop goed beheerst

Reageer dan met een bericht waarin je verteld waarom jij de geschikte persoon bent voor sunny!

een vriendin van mij heeft voor haar pony wel binnen 3 dagen een bijrijder gevonden, enige verschil was dat met haar pony wel buitengereden mag worden. Zal dat zo'n groot verschil maken?

Stooigoed :D
ik verstop mijn pony onder een deken zodat jij het mooie er niet van af kan kijken

hiphorse

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 10:33

dank jullie voor de reacties
ik ga de tips opvolgen
@ditbeniknou ik steel jou tekst even :D

ik verstop mijn pony onder een deken zodat jij het mooie er niet van af kan kijken

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 10:49

zo even aangepast, ben benieuwd wat jullie er nu van vinden :D :
Gezocht verzorgster/bijrijder stuifzand

Voor mijn vrolijke pony Sunny ben ik opzoek naar een leuke berijdster voor de maandag. Hij staat volpension (geen klusjes dus) op een pensionstalling waar een bak beschikbaar is. Helaas is Sunny niet geschikt om mee naar buiten te gaan vanwege zijn sensibele karakter. Met Sun mag er in de bak mee gereden, gelogeerd en aan de hand gewerkt worden. Sunny wordt zowel western als dressuur gereden (lijkt op cowboy dressage).

Doordat Sunny niet heel groot is (1.43) zoek ik iemand die niet groter is dan 1.75 en niet zwaarder dan 75 kilo.

Voor het verzorgen/bijrijden van Sunny vraag een bijdrage van 10 euro in de maand. Het lessen met Sunny bij dezelfde instructeur is verplicht.

Ben jij een ervaren ruiter die graag bijleert, zich aan de afspraken houdt en verantwoordelijk is en rijden niet op de 1e plaats zet?
Reageer dan met een bericht waarin je verteld waarom jij de geschikte persoon bent voor Sunny!

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:51

DatBenIkNou schreef:
hiphorse schreef:
zo even aangepast, ben benieuwd wat jullie er nu van vinden :D :
Gezocht verzorgster/bijrijder stuifzand

Voor mijn vrolijke pony Sunny ben ik opzoek naar een leuke berijdster voor de maandag. Hij staat volpension (geen klusjes dus) op een pensionstalling waar een bak beschikbaar is. Helaas is Sunny niet geschikt om mee naar buiten te gaan vanwege zijn sensibele karakter. Met Sun mag er in de bak mee gereden, gelogeerd en aan de hand gewerkt worden. Sunny wordt zowel western als dressuur gereden (lijkt op cowboy dressage).

Doordat Sunny niet heel groot is (1.43) zoek ik iemand die niet groter is dan 1.75 en niet zwaarder dan 75 kilo.

Voor het verzorgen/bijrijden van Sunny vraag een bijdrage van 10 euro in de maand. Het lessen met Sunny bij dezelfde instructeur is verplicht.

Ben jij een ervaren ruiter die graag bijleert, zich aan de afspraken houdt en verantwoordelijk is en rijden niet op de 1e plaats zet?
Reageer dan met een bericht waarin je verteld waarom jij de geschikte persoon bent voor Sunny!

Benieuwd of je nog reacties gehad hebt nu?

Ja :D vrij vlot een reactie gekregen en het klikte ook erg goed, nog wel een wat jong meisje maar wil heel graag leren. Heb er een goed gevoel bij

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:00

het lijkt mij ook erg moeilijk om iemand te vinden die geen intresse heeft in rijden, al zag ik laatst wel zo iemand op bokt voorbij komen.

ik ben nog steeds blij met mijn verzorgster :D
ze moet nog veel leren (alleen manege ervaring). gelukkig wil ze graag veel leren en graag lessen.
volgende week zaterdag hebben we ook een les in werken aan de hand :o

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 20:45

Ik vindt het ook niet heel gek
Als ik geen eigen had, had ik gereageerd.

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 07:32

Als geen eigen had was ik al blij met een braaf paard of pony waar je rustig mee kan stappen :o

Ik snap al die eisen niet echt, tuurlijk een paar eisen zijn niet verkeerd maar hele lijsten?

Soms denk ik ook wel eens, pony de deur uit en weer verzorgpaard ofzo. :P
Maar goed mijn puppy pony is te lief en leuk dus gaat nog lang niet weg

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 18:56

Nu mijn pony met pensioen gaat zit ik te twijfelen of ik een bijrijdpaard te zoeken. Maar een groot nadeel is dat ik sinds ik een eigen pony heb nog maar sporadisch op een ander paard/pony zit. Zou dit een groot nadeel kunnen zijn?
Soms denk ik even een tijdje op een manege te rijden zodat ik weer gewend zou raken aan andere paarden maar denk ook weer dat de manege mij snel gaat tegen staan of dat het mij gaat vervelen...
Wat zouden jullie doen?

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 15:54

Knert schreef:
hiphorse schreef:
Nu mijn pony met pensioen gaat zit ik te twijfelen of ik een bijrijdpaard te zoeken. Maar een groot nadeel is dat ik sinds ik een eigen pony heb nog maar sporadisch op een ander paard/pony zit. Zou dit een groot nadeel kunnen zijn?
Soms denk ik even een tijdje op een manege te rijden zodat ik weer gewend zou raken aan andere paarden maar denk ook weer dat de manege mij snel gaat tegen staan of dat het mij gaat vervelen...
Wat zouden jullie doen?

Nee joh. Gewoon dit melden bij je zoektocht. Dat je lang op hetzelfde dier hebt gereden. Ik heb onlangs na jaren weer op een ander paard gezeten. Iets heel anders. Van fjord naar een groot menpaard (onder het zadel nog groen)... ging heel goed.

Dus maak je niet te druk. Je hebt al enorm veel meerwaarde omdat je ervaring hebt en je paard niet zomaar wegdoet en het een mooi pensioen gunt. Geeft bij mij aan dat je juist een lieve en goede bijrijder kan zijn, die ik (als paardeneigenaar) wel de tijd wil gunnen om te wennen aan een ander paard.

Zie dat je iets te ver van Twente af woont. Bij mij was je zeker welkom. Dus maak je niet te druk en ga uit van je eigen kracht en kunde maar wees wel realistisch.

Wil je eens lekker komen bosrijden en zo je ervaring verbreden voor je zoektocht? Ook dan ben je welkom!!

Dank voor je lieve reactie <3

Twente is inderdaad hellaas te ver..

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:40

Ik heb toch een oproepje op facebook gedaan voor een bijrijdpaardje. En op marktplaats voor de facebookloze mensen. De eerste dag al 4 reacties :wow:
Vanaf de 1e week van augustus ga ik bij een aantal kijken of het klikt en wat precies de bedoeling is.
Langzaam blijft er af en toe een reactie binnen komen.
Had niet verwacht dat het zo zou gaan, wel heel erg leuk!

Hoe dan ook ik heb keuze genoeg :))

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:42

LiselotZorro schreef:
Heb je iemand gevonden nu ze zijn komen proefrijden, hiphorse?

Ik heb tegen een van mijn bijrijders gedag gezegd. Die zag het toch allemaal wel heel vrijblijvend. De andere gaat echt heel goed. Ze moet nog iets beter kunnen rijden en dan ga ik vragen of ze vaker wil komen.

Beetje laat maar ik ging zelf proefrijden bij verschillende paarden. Mijn eigen pony is met pensioen.
Maar ik heb een paard gevonden om te rijden :o

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:45

Kirania schreef:
Hier is al even niet gereageerd, maar wat zouden jullie denken over deze situatie?

Ik heb mijn paarden op een eigen weide staan, dus zelf poep mesten, ze hebben een track en krijgen stripbegrazing dus ook 2x per dag eten en dergelijke geven. Nu zijn ze dus wel allebei te dik ondanks 4-5x per week te rijden (en wandelen voor de shet) en ik kan ze dus niet zomaar een week stilzetten of ze komen terug bij. Nu wordt het wel even een drukke periode aangezien ik werk aan mijn trailer heb, werk aan de weide (maaien, compost gooien, zaaien, uitmesten) en het echt nog wel snel donker wordt. Vroeger had ik een vriendin die lekker flexibel af en toe eens kon rijden in mijn plaats zodat ik aan de weide kon werken of met de koets kon werken met mijn shet, maar die is verhuisd.

Maar de vraag is dus: Zou dat uberhaupt vindbaar zijn? Iemand die (liefst) zelf een paard heeft en gewoon af en toe eens (ik zeg dan wel echt een keertje in drie weken of zelfs vier weken) zin heeft om te rijden? Het zou echt puur voor het rijden zijn en mijn merrie is echt top buiten en binnen. Ik heb een paddock om in te rijden en de velden zijn niet ver. Ik heb ook gewoon nul problemen om daar bv. aanwezig te zijn om te werken, want dat is meestal het punt wel. Maar kan dat? Is dat niet een beetje veel "flexibiliteit" om te vragen? Mijn enige "must" is dan eigenlijk gewoon dat ze niet hardhandig zijn en luisteren als ik zeg de teugels los te laten ipv ze meteen op te pakken om hard te rijden. Maar dat is het wel, eigenlijk.

Ik denk dat je daar wel iemand voor kan vinden :)
Zelf vindt ik flexibel wel erg prettig, al is het wel moeilijker een paard echt te leren kennen als je er 1 keer in de 3 a 4 weken heen gaat

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie