Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Lous, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Trui

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:58

Dan zou ik even voor mezelf praten. Ik repeteer voor een voorstelling en ben dan wel echt hele dagen van 9/10 tot 5/6 bezig. En zeker als stal dan niet heel erg dichtbij is houd het dan al snel op. Zeker als je ook van je ouders bijvoorbeeld niet laat buiten/op stal mag zijn.

Die '??!' Berichtjes zijn dan niet fijn natuurlijk maar ik wilde wel even melden dat je als 14-jarige wel druk kan zijn. En je kan dus ook afhankelijk zijn van e ouders. Maar ik wil hier geen discussie veroorzaken!!

Ik zocht zelf ook een meisje om samen met mij mijn verzorgfjorden 1 dag in de week te doen. Eerst leek alles goed, totdat ze maar over de afstand bleef 'zeuren'. We hadden gezegd waar het was en het zou goed te doen zijn voor der zei ze zelf. En daarna bleef ze vragen om de afstand etc. Alsof ze nooit het adres had gehad. Oké prima. Maar toen het drie dagen duurde voordat de eigenaar van de paarden zelf had appte blééf ze mij maar appen van 'oh het duurt zo lang' en 'je hebt Mn nummer toch wel gegeven?'.
Nou, toen de eigenaar dus eindelijk appte was zij helemaa blij. Dus zouden ze een datum afspreken om te komen kijken.
Maar... :')
Toen de eigenaar zei dat ze het toch niet wilde (ook omdat het bij haar thuis op terrein is), werd ze helemaal boos :') Zij was erachter gekomen dat er bos in de buurt was en had aan mij gevraagd of ik daar ook reed. Ik zei van wel maar ik meldde duidelijk dat zij nog niet gelijk naar buiten mocht.
Toen ze dus hoorde dat zij het niet zou worden, begon ze tegen de eigenaar dingen te zeggen als : 'ja maar ik zou met Suzanne gaan buiten rijden!!!!!' Etc.

Nou daarna heeft ze een week lang de eigenaar lastiggevallen met zeuren etc. Ben uiteindelijk wel blij dat ik daarmee Mn verzorgparden niet hoef te doen.. De eigenaar was ook al bang dat ze dan achter haar rug om dingen zou gaan doen..

Een koude trui, is geen goede trui.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:43

Ja want waar betaal je geld voor? Niet voor het aaien toch?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:13

Women2 schreef:
Hier ook nog steeds op zoek naar iemand.

De ene kwam en leek goed maar heeft nooit weer wat van zich laten horen. Appte haar om er naar te vragen en kreeg een grote bek. De andere zou beginnen en mag ineens van haar ouders niet meer...

We weten dat we hulp nodig hebben, maar het vertrouwen slinkt zo wel heel hard.

Snap niet dat er zoveel mensen zeggen dat er geen geschikte plekken met verzorg en bijrijdpaarden te vinden zijn... Heb er 5 staan en hoeft er nauwelijks wat voor te doen, niet voor te betalen, alleen helpen met binnen en buiten zetten en evt soms eens een stal mesten of een doek over een hoofdstel halen. Onbeperkt les beschikbaar...

Maar toch zijn geschikte mensen niet te vinden

Ligt eraan waar het is en wie je kent. Als je veel mensen op stal of buiten stal met eigen paard kent kunnen ze je makkelijker vragen het paard rijdende hun vakantie te doen of voor langer tijd. Maar als je het moet hebben van marktplaats staat er hier vaak ook maar weinig op. En als er wat staat is het vaak een jong paard, dus zoeken ze iemand van boven de 18. Zo staat hier al heel lang een advertentie van iemand die voor haar drie pony's een 18+ er zoekt.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:11

Ik zou niet zomaar iemand op Gaiya zetten :')

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 08:41

Ik heb dat ook, ik doe de fjorden altijd met een meisje erbij. Maar soms kan zij alleen heel laat in de avond en ik juist veoeg op de dag. Dan ga ik mesten en drinken geven etc omdat we 1 paard hebben staan met veulen en met dat andere paard wilt zij dus wat doen die avond.
Heerlijk buiten zin , beetje kroelen met de paardjes etc. Maar nu sprak ik de eigenaar laatst en wilde zij blijkbaar juist dat ik er liever wat mee deed dan dat ik ging mesten etc :') terwijl ik juist dacht dat ik hartstikke aan het helpen was door de klusjes te doen.. Zeker nu de eigenaar een baby heeft :)

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:31

Ik ben dan wel geen 12 maar 14. En ik ben soms ook zelfstandig achterin het land (ze staan aan huis) bij de paddock en pak ze dan zelf en ik loop zelf via de dijk naar de boer en ben daar zelf zonder toezicht bezig. Nu is er vaak ook wel een ander meisje bij (van 18 maar sommige zijn volwassener dan andere, dus dit is dan zo een andere :') ) dus soms begrijp ik nog eerder dingen. Hartstikke gezellig enzo en dan zijn we ook lekker samen aan het rijden en samen aan het mesten. Doe ik ook gewoon allemaal alleen. Ben alleen nu niet gegaan wegens leren voor school. En moet even kijken of ik het volhoud ook in de winter met vroeg donker enz aangezien het fietsen op een dijk zonder licht nie alles is

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 11:58

Ik helaas nu gestopt met mijn verzorg/bijrijd ponys. Fijne ervaring daar gehad in anderhalf jaar. Ze heeft ook gezegd dat ik altijd mag bellen als ik nog een keer op buitenrit wil etc. Ontzettend fijn

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 12:12

Precies dezelfde gedachte !

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 11:16

Ik had juist het andere, ook verzorger opzoek naar mede verzorger en uiteindelijk is dat meisje de eigenaar lastig gaan vallen toen die aangaf het toch niet te zien zitten. Dus juist heel veel nog van zich laten horen maar op vervelende manier :’)

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 07:56

Ik woon idd zelfs ook in Rotterdam. Er is wel aanbod maar vaak 18+. Helaas voor mij Haha alleen ben ik nu even niet opzoek

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 20:54

jihoe schreef:
Ik heb ook voor het eerst een advertentie geplaatst voor een bijrijder in omgeving Rotterdam.
We hebben een onwijs leuke D pony waar ik Z1 mee start , die nu 2 dagen per week vrij heeft maar waarvan ik graag zou willen dat hij die dagen ook wat gaat doen.
Het lastige is dat hij niet heel groot is (1.48) maar dat ik wel graag iemand met veel ervaring wil omdat de pony nogal pittig kan zijn; altijd te houden maar kan wel elk rondje een keertje weg springen.

Ben herl benieuwd of ik een reactie krijg

oehh welke kant?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 22:09

Helaas te ver!

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:51

Klinkt als ik die een tijdje liep bij shetlanders waar ik klusjes deed en verder niks en betaalde. Doe ik nooit. Meer.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 00:21

alsof alle bijrijders zo zijn :?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 08:41

De eigenaar van mijn bijrijdpaard zocht ook met enige spoed iemand, dn heeft uiteindelijk mij op MP een berichtje gedaan, had ook een briefje opgehangen op die stal maar die heeft ze niet eens zien hangen :p

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:10

Ik werd gevraagd een 6 jarige te onderhouden tijdens een blessure van de eigenaar. Dus het verder trainen van t beestje... als ik er zo over na denk is het gek dat ik daar een bijdrage voor heb betaald :+

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 10:53

cobiie schreef:
Wat is de achterliggende reden van de vragen fresley? Wil ze niet komen als ze niet kan rijden of is het meer ivm bijv haar kledingkeuze of tijdstip dat ze komt wanneer ze niet kan rijden?

dit inderdaad. stel ze wil er wel iets mee doen maar ze kent je paarden niet goed genoeg om te weten hoe ze reageren met vuurwerk, dan is het toch netjes dat ze het vraagt? ipv dat het dadelijk mis gaat

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie