Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

BloemBloem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 09:24

Ik vind het echt bizar om te lezen hoe sommige mensen zich gedragen tegenover
een eigenaar van een leuk paard :o

Zelf zit ik aan de andere kant, en zoek ik juist een leuk paard, voor 1 a 2 keer in de week, waar ik
vooral lekker mee kan tutten wat grondwerk kan doen en eventueel kan rijden, dat staat hier nog niet
eens boven aan het lijstje.

Mis het bezig zijn met de paarden echt mega, ben nu alleen maar druk met mijn veel te fanatieke 8 jarige dochter, waardoor ik mezelf even heb geparkeerd :o :+ Nu zie ik inmiddels in dat ik ook mijn ontspanning nodig heb, maar het vinden van een geschikt paard ( lees; ik zoek geen rilflikkers of rodeobillies meer ) lijkt bijna onmogelijk.

Nu kan ik ook wel lessen op manege paarden waar mijn dochter rijdt, maar dat vind ik toch veel minder leuk dan het hebben van een "vast" paard waar je een band mee kan opbouwen.

Echt onbegrijpelijk wat ik hier allemaal lees, afwetende mensen etc.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 09:47

Plutolover, regio Leiden :)

Samen met mijn dochter wil ik eigenlijk niet meer haha, heb haar jaren les gegeven op een super leuke Welsh die we huurde, maar op een gegeven moment wilde ze ook niet meer naar mams luisteren :+ dus heb het lekker uit handen gegeven. Daarbij is de manege voor haar nu zoveel leuker ook omdat ze daar natuurlijk nooit alleen is.

Deze mama zoekt nu gewoon iets voor haar zelf :D! Samen delen komt wel weer, ze moet eerst groeien hahaha, ik ben helaas te groot voor al die leuke B pony's :D

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 10:05

plutolover schreef:
leiden is niet bij mij in de buurt helaas.

Geen probleem :) Het is hier in de buurt gewoon heel moeilijk
om wat "leuks" te vinden.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 10:36

joyce B schreef:
65 is wel erg weinig voor volwassen vrouw. Ik ben 1,63, niet te dik en weeg ook al 65kg. Daarmee rijd ik prima op een kleine E pony.

Om wat voor dier gaat het?

Ik heb persoonlijk geen ervaring met betalen van iemand. Een clubgenoot je rijdt mijn paard gratis bij. Maar er zijn andere clubgenootjes die ORUN hebben gedaan, lesgeven en ook betaald worden voor het rijden.

Vaak begon het met lessen en wedstrijden vergoed krijgen, later met een bedrag per keer rijden er nog bij (of vast bedrag per maand voor vast aantal keer per week) en soms deels dienstverband als het om een trainingsstal gaat. Maar vaak is het als ZZP'ER.

Wat ze precies krijgen weet ik niet.

Als het iemand is die het voor de hobby doet en niet heel hoog niveau rijd zou ik een vast bedrag per keer doen en dan niet te hoog.

Ben ik ook benieuwd naar, hier wel een volwassen vrouw 1.70 en 63kg :)

BloemBloem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 17:18

Ja hoor Joyce ben mama van een heerlijke dochter.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie