Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 22:01

YoniB schreef:
Bij mij hebben ze geen keuze in instructrice, lessen kunnen ze van mij krijgen, het zijn mijn lespaarden en pony's van mijn lesgeefstal. Dus een andere instructrice komt er niet.
Er is maar 1 instructrice en dat ben ik.

En blijkbaar staat dit ook niet iedereen aan, kreeg in het verleden een berichtje van iemand die mijn paard wou bijrijden en mijn lessen niet wou volgen en alleen maar van haar eigen instructrice.
Ten eerste kende ik die niet eens, ten tweede het zijn mijn paarden, dus mijn regels en eisen.
Dus je snapt uiteraard dat ik hier niet mee in zee ben gegaan.

Ja als je zelf lesgeeft en het ook nog eens je lespaarden zijn snap ik dat helemaal ja. Lijkt me ook geen rare eis...[/quote]

De persoon werd nog pissig ook nog, hahaha echt belachelijk hoe ze reageerde.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 18:53

BarbaraNova schreef:
Hoe komt het dat het tegenwoordig maar heel normaal is dat als je afspreekt en je kan niet, je gewoon niets laat horen? Dit is al de derde persoon die dat doet....heel bizar en super irritant! Ik wacht tegenwoordig niet langer dan een kwartier en dan ga ik gewoon mijn eigen ding doen zoals rijden ofzo...

Tja normaal zitten ze aan de mobiel vast geplakt, maar idd even een appje sturen dat ze niet komen is er niet bij. Vaak genoeg meegemaakt.

myk_en_shant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 11:39

Ik zou haar ook afwijzen, spreek namelijk uit ervaring.
Als je er geen zin en tijd voor hebt, er niet aan beginnen. Scheelt heel veel stress, irritaties en frustraties.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 17:33

Ze heeft aan de ene kant gelijk, maar aan de andere kant niet.
Een paard is een individu met een eigen persoonlijkheid, echter uit ervaringen blijkt dat sommige rassen wel kenmerken hebben.

Verschil tussen warmbloed en koudbloed is al duidelijk, iedereen weet verschil te noemen tussen een Belg en een Arabier. Normaal gesproken zijn dit 2 uitersten van elkaar.
Nou ik ken een hete bliksem Belg en een slome Arabier. Dus het zegt in totaal niets. Maar grootste gros Belgen zijn koel, traag en rustig en grootste gros arabieren en vooral hoog in het bloed zijn hete bliksems, maar beide paarden zijn heel werkwillig en willen hun ruiter pleasen, hiervoor zijn ze gefokt en daarom maakt een Belg zich uitermate geschikt voor landbouw en een Arabier voor de nomaden om over de steppes te rijden.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 20:34

Tegen de lesverplichting loop ik regelmatig tegen aan.
Mijn paarden en pony's zijn lespaarden en pony's voor mijn lesgeefstal, dus bedrijfsmatig bezig.
Dus vanuit mijn bedrijfsmatig situatie zoek ik bijrijders voor mijn paarden en pony's.
Omdat ik kleinschalig ben lopen ze niet alle dagen, dus wil ik dat ze meer in beweging hebben.

Maar heb genoeg reacties gehad van, of de lesverplichting echt nodig is, omdat ze ook al les hebben op de manege.
Tja het staat er niet voor niets in.

Daarnaast ook genoeg reacties gehad van, ik wil het wel voor je doen, maar ik neem geen lessen bij jou, maar wil van iemand anders. Pardon iemand geld laten verdienen met mijn lespaarden, uiteraard pas ik daarvoor.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 18:34

Er zijn genoeg mensen die alleen een verzorgster zoeken en geen bijrijder. De markt voor beide partijen is klein, voor eigenaar en verzorgster.

Wat ik nu weer aan mijn klomp heb hangen.
Heb een advertentie voor mijn lespony Elsa staan.
Was vorige week iemand wezen proefrijden en dit ging super en ze was er absoluut geschikt voor en ze vond het een leuke uitdaging.

We hadden alleen nog maar contact gehad via mp en niet via de Whatsapp. Dus ze zou mij nog even haar mobiele nummer doorsturen, want ze was haar mobiel vergeten uit de auto mee te pakken.
Ze zag het totaal zitten en vond Elsa een leuke uitdaging.
Ik na het weekend nog steeds geen nummer gekregen, dus via mp weer een berichtje gestuurd, van dat ik op haar nummer wacht, zodat ik haar in de bijrijdersapp kan toevoegen.
Nog steeds geen reactie, na een dag wachten nog een berichtje gestuurd of ze nog ziet zitten of als ze ervan af ziet.
Na een dag stuurt ze dat ze er toch vanaf ziet, omdat ze in de zorg zit en geen vaste dagen ervoor aan kan houden.
Ten eerste heb ik nooit gezegd dat ze vaste dagen aan moest houden, ze kan de hele week zelf indelen.
Dus dit stuurde ik ook, nog steeds geen reactie erop gehad.

Echt werkelijk, een halve middag aan tijd in gestoken om alles uit te leggen en te laten zien waar alles ligt. En dan krijg je dit |o

Ze heeft zelf op mijn advertentie gereageerd, ze wist de voorwaarden en dan laat je het zo afweten.

Heb steeds vaker het idee om maar gewoon geld te gaan vragen voor het proefrijden, ik had ook dat moment ook les kunnen geven.
En dit gebeurd mij steeds vaker.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 00:24

Nou dat idee en nasmaak krijg ik er idd van.
Met proefrijden geef ik vaak een soort van les, om toch alvast een voorproef te geven van mijn lesgeefstijl. Ze gaf aan dat mijn manier van lesgeven haar zeker aanstond en dat ze er veel van geleerd had.

Dan verwacht je dit niet als reactie daarop. Dus in feite heeft ze een uur gratis les gehad en ben ik in ieder geval 27 euro misgelopen.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 22:11

In situatie als particulier zou ik zelf ook niet doen, echter ben ik een bedrijf, dan ligt de situatie wel wat anders

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 07:13

Shaggy, uit jouw hele verhaal maak ik eigenlijks al uit dat je een beslissing hebt gemaakt, maar uit loyaliteit het nog niet doorzet. Dat is benoemingswaardig, het siert je enorm.

Maar je moet doen wat je hart en gevoel aangeeft.

Maar hoe vaak komt het paard buiten, het klinkt namelijk veel als stalmoed en in combi met uittesten.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 19:30

Hoe is het gegaan vanmiddag shaggy.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 07:08

Ik heb het idee dat shaggy gerust wil lessen, maar dit niet kan betalen bovenop de bijdrage.
Het is of bijdrage en geen lessen, of lessen en geen bijdrage.
Wij kunnen niet in haar portemonnee kijken en beoordelen wat zij kan missen.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 20:00

Les vind ik nooit en ten nimmer overbodig. Ik zeg altijd ook Anky krijgt nog elke dag les. Je leert ten alle tijde er wat van en van alleen buitenrijden blijft je paard niet soepel.