Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: RianneH, Ymor, Neonlight, balance, Melissa0304

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:46

muppetmayo schreef:
goldenarrow schreef:
Maar wat ik zeg: het is dus niet altijd dat mensen denken dat een haf niks kan, maar ik heb zelf gewoon niks met het ras. Het ras heeft bepaalde kenmerken die mij niet aanstaan, dus zou ik er niet snel voor kiezen. Al zou hij GP lopen.

Gewoon even nieuwsgierig, wat voor kenmerken bedoel je?

Mlt94 ik hou zeker moed hoor! Maar af en toe denk ik wel, laat maar zitten ik doe het zelf wel hihi.

Het is zeker niet zo dat ik alles afschuif op haflinger hoor ;) Ik heb een beetje de indruk dat men eigenlijk alleen wil rijden zonder uitmesten enzo, zonder bijdrage. Ook mensen die afvallen omdat ze niet hun eigen lessen willen betalen, hoewel ik zeker niet verlang dat ze wekelijks lessen (1x per maand is bijvoorbeeld prima, mag van mij ook bij instructie naar keuze). Dan denk ik, je betaalt toch ook manege lessen?
Zijn er ook mensen die lessen voor de bijrijder betalen?

Daar loop ik dus ook tegen aan.. alles moet maar ‘gratis’ dat ind lessen niet willen betalen..

Start 4 januari 2021 ONLINE CURSUS BEGINNEN MET GRONDWERK zie website voor meer info.
Instructrice grondwerk (academische rijkunst, dressuurmatig trainen vanaf de grond.
Instagram: paard.dans.met.mij
http://www.paarddansmetmij.nl

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 19:43

femke19 schreef:
Ik vind paarden nog wel leuk, maar het rijden eigenlijk niet meer. Nu vroeg ik me af: hebben paardeneigenaren ook interesse in verzorgers die niet willen rijden?

Ik zou juist zo iemand fijn vinden. Niet omdat m’n paard niet gereden mag worden. Maar meer omdat het niet echt nodig is.

Maar ik werk 2 dagen en op die dagen zou een verzorger wel fijn zijn

Start 4 januari 2021 ONLINE CURSUS BEGINNEN MET GRONDWERK zie website voor meer info.
Instructrice grondwerk (academische rijkunst, dressuurmatig trainen vanaf de grond.

plutolover

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 09:03

Echt beetje goede bijrijders met verantwoording is lastig te vinden.

Ik heb er nu misschien 1 gevonden. Hopelijk is ze niet te lang voor Stanley. Maar dat is uitproberen.

Heb met wat langer minder moeite dan met te zwaar.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 07:29

ik heb nu ook een testruiter gehad. Ze is voor het mooie iets te lang. Maar ze kon mijn haf lekker voorwaarts rijden. E

Ik was zelf beetje verbaasd hoe ze met hem weg reed. Echt van hup voorwaarts blijven jij (mijn haf is liever lui dan moe). En dat heeft hij ook nodig.

zaterdag komt ze weer rijden.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:10

barbaranova: dat viel mij ook al op ja. of te beroerd om een les te willen betalen... terwijl ze niet eens bijrijdt geld hoeven te betalen.

ik heb nu een bijrijder en heeft 1x les gehad. Ze is wel heel blij met stanley. ik kijk nog even een maandje aan of ze uit haar zelf gaat lessen. En dat hoeft niet persee op de dag dat ze hem doet. mag van mij ook op een andere dag.

maar we gaan het zien.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:22

Maanlicht schreef:
plutolover schreef:
barbaranova: dat viel mij ook al op ja. of te beroerd om een les te willen betalen... terwijl ze niet eens bijrijdt geld hoeven te betalen.

ik heb nu een bijrijder en heeft 1x les gehad. Ze is wel heel blij met stanley. ik kijk nog even een maandje aan of ze uit haar zelf gaat lessen. En dat hoeft niet persee op de dag dat ze hem doet. mag van mij ook op een andere dag.

maar we gaan het zien.

Je kan ook bij haar aangeven dat je graag hebt dat ze gaat lessen toch? Mensen kunnen niet ruiken dat je dat belangrijk vindt, of denken dat lessen vrijblijvend is. Dan kun je daar beter duidelijk over communiceren dan dat je nu op je handen zit en gaat afwachten tot ze daar uit zichzelf mee komt.

uiteraad heb ik aangegeven dat ik graag wilt dat ze eens in de 3/4 weken een les neemt. zou anders inderdaad niet fair zijn als ik dat maar verwacht. En hiermee ging ze akkoord.

Ik heb alleen wel vaker dit mee gemaakt.. dan gaf ik aan ik wil dat je eens inde 3/4 weken les neemt dan hoor ik vaak ja ga ik zeker doen want ik wil leren enz. en dan vervolgens doen ze 1 les en daarna niet meer. Terwijl ik ook heb gezegdt je bent vrij in keuze kwa instructrice en hoeft niet eens op de dag dat je hem doet, mag ook een andere dag zijn als dat op dat moment beter uit komt.

maar ze doet hem nog niet lang, dus ik ga nu nog niet gelijk erachter aan lopen omdat ik in verleden wat wel eens mee heb gemaakt.