Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 14:57

_Dreamer schreef:
Hier in Utrecht zie ik wel veel aanbod van bijrijders. Maar ik merk ook echt verschil tussen reacties op de oproepen van 'sportpaarden' in vergelijking met bijv een tinker. Mij zou het niks uitmaken, maar het valt mij op dat die veel minder gelieft zijn als bijrijdpaard?

En eerlijk, ik heb zelf een heeele fijne bijrijder, maar tegenwoordig hebben vele ook een flinke eisenlijst en betalen is allemaal teveel gevraagd...

Ik ben ook heel blij met jou en ET <3

Maanlicht

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 23:21

Dat is absoluut niet duur!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 11:11

troi schreef:
Los van de grens (dat is zo afhankelijk van visie, paard etc), jullie zouden er wel expliciet naar vragen? Ik vind dat sociaal helemaal niet zo gemakkelijk merk ik.

Ik zou het ook niet zomaar vragen eigenlijk, maar zelf proberen in te schatten. Als iemand al aangeeft wat steviger te zijn kun je prima je twijfel uitspreken en zeggen dat ze best langs mag komen, maar als je denkt dat ze toch wat aan de zware kant is voor je paard je liever niet hebt dat ze erop gaat rijden. Dan weet diegene ook meteen waar ze aan toe is en kan ze zelf al de keuze maken of ze dan wel of niet wil langskomen. Ik zou iemand die te zwaar is dan bij voorbaat niet op je paard laten als je teveel twijfelt, dan hoef je haar er ook niet af te halen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 14:25

Absolem schreef:
Sheran schreef:
Ik vind het nog allemaal best zwaar, ik zou met mijn 53 kilo niet standaard op een iele D-pony gaan rijden, en zou zelf ook geen bijrijder nemen die aan de zware kant is. De rug van het paard vind ik gewoon erg belangrijk, heb er al genoeg narigheden mee gehad. Voor mijn KWPN van 1.70 had ik eerst een limiet van 70kg, maar toen ze rugproblemen kreeg werd dat 65.

Ik ben nog steeds op zoek naar een bijrijdpaard, het heeft nog nooit zo lang geduurd! :o Ik denk dat het ermee te maken heeft dat ik gewoon echt geen geld kan missen voor het paard, maar dit is nog nooit eerder een probleem geweest, ik heb het altijd gratis gedaan en betaalde hooguit privélessen. Wel erg jammer, ik mis het echt :)

Ja ik hou me hart ook vast. Strakjes als ik titus niet meer kan doen zit ik ook weer zonder paard. Geen idee waar je tegenwoordig nog een paard kan bijrijden zonder te betalen...

Je kan niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rij zitten he.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:46

Och jee. Nu is die van jou ook niet de gemakkelijkste tante natuurlijk. Wel vervelend zeg. Hoezo denk je dat ze bang is geworden?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 06:57

Hmm lastig... ik zou aan bijrijder 1 aangeven dat je toch wil dat ze je plan volgt, mocht dat niet lukken dan passen jullie qua verwachtingen niet bij elkaar en mag je dat best zeggen. Ik zou dan naar iemand zoeken die wél wil rijden of in ieder geval jouw pony consistent beweging wil geven. Met bijrijder nummer 2 zou ik stoppen denk ik, hoe gezellig en leuk ze ook is, het botst toch in de visie en dit kan voor de pony ook heel verwarrend zijn. Ze kan zo te horen beter zelf een pony kopen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:39

liesie55 schreef:
Hoi allemaal,
Na meerdere advertenties voor een bijrijder, weet ik het ook niet meer!
Nu 3 dagen weer een advertentie op bokt en ruim 400 x bekeken. Uitkomst : 1 reactie en nog een twijfel ook.... Ik begrijp het niet! Waarom is het zo moeilijk om een bijrijder te vinden? Ik heb 2 paarden M/Z dressuur en ik zoek iemand voor 2 dagen per week. Iemand die wil leren en zelf ook beter wilt worden. Ik vraag geen bijdrage, maar toch kan ik niks vinden. Hebben jullie tips????

Lijkt mij heel gaaf! Alleen heb ik momenteel nog even geen auto...

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 17:13

Alfi2010 schreef:
Je hoort dit inderdaad vaker. Hoorde het laatst ook bij een paard wat te koop stond, mensen kwamen kijken en proefrijden en bleken daarna helemaal niet op zoek naar een paard maar hadden geen geld om op een manege te rijden, dus gingen ze "proefrijden" op paarden die te koop stonden.
Wat je evt. kan doen om dit soort mensen te weren: geld vragen voor een proefles en dan dat bedrag evt. in mindering te brengen op de maandelijkse vergoeding als je daadwerkelijk gaan "huren/leasen/bijrijden". Mochten ze dan toch niet komen heb jij in ieder geval een vergoeding voor je tijd.

Ja, ik vind dit een beetje een lastige. Soms ga je proefrijden en blijkt het helemaal niet te klikken met paard en/of eigenaar, of heeft er al een half jaar niemand op het paard gezeten of is het dier zo gek als een deur onder het zadel. Ik ga daar echt niet voor betalen om er een keer op te zitten hoor..

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:01

fresley schreef:
Ik lees al een tijdje mee maar ik zou graag jullie mening eens willen horen over het volgende;

Sinds een paar maanden heb ik een bijrijder voor mijn paard ( 2 dagen per week) zodat als ik uit mijn ouderlijk huis ga en samen ga wonen er toch toezicht is op de dagen dat ik er niet ben.
Mijn ouders kunnen lezen en schrijven met mijn paard maar hebben op medisch vlak toch niet zoveel kennis.

Meid gevonden en duidelijk uitgelegd dat ik verwacht dat ze de dagen in de week komt die wij afspreken. Ziek is ziek, daar kan niemand wat aan doen natuurlijk. En daar heb ik alle begrip voor.

Maar nu heb ik al een paar keer mee gemaakt dat ze vraagt of mijn rijbak te doen is. En of het te doen is met vuurwerk etc.
Wij hebben de afspraak ook dat als ze komt ze de stal doet en deze voor haar blijft liggen.

Ik verwacht gewoon dat ze komt, zeker als ik straks uit huis ben. Maar nu begin ik daar zelf aan te twijfelen omdat ik vaker die vragende appjes krijg. Ik ben dan ook 9 vd 10x niet thuis en kan er geen antwoord op geven. Maar toch... straks moet ze het ook 'alleen' doen. En ik geef haar die verantwoordelijkheid, al haalt ze er alleen een borstel over of rijd ze niet. Dat maakt mij allemaal niet uit... Als ze maar gaat kijken hoe het met de paarden is maar dat lijkt nu soms teveel ofzo. Ik weet het niet.

Wat vinden jullie? Is het raar dat ik verwacht dat ze toch komt. Zelf heb ik genoeg verzorgpaarden gehad en ik ging door weer en wind..

Zou het nog een stukje onwennigheid en onzekerheid kunnen zijn?