Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304
DatBenIkNou schreef:hiphorse schreef:zo even aangepast, ben benieuwd wat jullie er nu van vinden:
Gezocht verzorgster/bijrijder stuifzand
Voor mijn vrolijke pony Sunny ben ik opzoek naar een leuke berijdster voor de maandag. Hij staat volpension (geen klusjes dus) op een pensionstalling waar een bak beschikbaar is. Helaas is Sunny niet geschikt om mee naar buiten te gaan vanwege zijn sensibele karakter. Met Sun mag er in de bak mee gereden, gelogeerd en aan de hand gewerkt worden. Sunny wordt zowel western als dressuur gereden (lijkt op cowboy dressage).
Doordat Sunny niet heel groot is (1.43) zoek ik iemand die niet groter is dan 1.75 en niet zwaarder dan 75 kilo.
Voor het verzorgen/bijrijden van Sunny vraag een bijdrage van 10 euro in de maand. Het lessen met Sunny bij dezelfde instructeur is verplicht.
Ben jij een ervaren ruiter die graag bijleert, zich aan de afspraken houdt en verantwoordelijk is en rijden niet op de 1e plaats zet?
Reageer dan met een bericht waarin je verteld waarom jij de geschikte persoon bent voor Sunny!
Benieuwd of je nog reacties gehad hebt nu?
Knert schreef:hiphorse schreef:Nu mijn pony met pensioen gaat zit ik te twijfelen of ik een bijrijdpaard te zoeken. Maar een groot nadeel is dat ik sinds ik een eigen pony heb nog maar sporadisch op een ander paard/pony zit. Zou dit een groot nadeel kunnen zijn?
Soms denk ik even een tijdje op een manege te rijden zodat ik weer gewend zou raken aan andere paarden maar denk ook weer dat de manege mij snel gaat tegen staan of dat het mij gaat vervelen...
Wat zouden jullie doen?
Nee joh. Gewoon dit melden bij je zoektocht. Dat je lang op hetzelfde dier hebt gereden. Ik heb onlangs na jaren weer op een ander paard gezeten. Iets heel anders. Van fjord naar een groot menpaard (onder het zadel nog groen)... ging heel goed.
Dus maak je niet te druk. Je hebt al enorm veel meerwaarde omdat je ervaring hebt en je paard niet zomaar wegdoet en het een mooi pensioen gunt. Geeft bij mij aan dat je juist een lieve en goede bijrijder kan zijn, die ik (als paardeneigenaar) wel de tijd wil gunnen om te wennen aan een ander paard.
Zie dat je iets te ver van Twente af woont. Bij mij was je zeker welkom. Dus maak je niet te druk en ga uit van je eigen kracht en kunde maar wees wel realistisch.
Wil je eens lekker komen bosrijden en zo je ervaring verbreden voor je zoektocht? Ook dan ben je welkom!!
LiselotZorro schreef:Heb je iemand gevonden nu ze zijn komen proefrijden, hiphorse?
Ik heb tegen een van mijn bijrijders gedag gezegd. Die zag het toch allemaal wel heel vrijblijvend. De andere gaat echt heel goed. Ze moet nog iets beter kunnen rijden en dan ga ik vragen of ze vaker wil komen.
Kirania schreef:Hier is al even niet gereageerd, maar wat zouden jullie denken over deze situatie?
Ik heb mijn paarden op een eigen weide staan, dus zelf poep mesten, ze hebben een track en krijgen stripbegrazing dus ook 2x per dag eten en dergelijke geven. Nu zijn ze dus wel allebei te dik ondanks 4-5x per week te rijden (en wandelen voor de shet) en ik kan ze dus niet zomaar een week stilzetten of ze komen terug bij. Nu wordt het wel even een drukke periode aangezien ik werk aan mijn trailer heb, werk aan de weide (maaien, compost gooien, zaaien, uitmesten) en het echt nog wel snel donker wordt. Vroeger had ik een vriendin die lekker flexibel af en toe eens kon rijden in mijn plaats zodat ik aan de weide kon werken of met de koets kon werken met mijn shet, maar die is verhuisd.
Maar de vraag is dus: Zou dat uberhaupt vindbaar zijn? Iemand die (liefst) zelf een paard heeft en gewoon af en toe eens (ik zeg dan wel echt een keertje in drie weken of zelfs vier weken) zin heeft om te rijden? Het zou echt puur voor het rijden zijn en mijn merrie is echt top buiten en binnen. Ik heb een paddock om in te rijden en de velden zijn niet ver. Ik heb ook gewoon nul problemen om daar bv. aanwezig te zijn om te werken, want dat is meestal het punt wel. Maar kan dat? Is dat niet een beetje veel "flexibiliteit" om te vragen? Mijn enige "must" is dan eigenlijk gewoon dat ze niet hardhandig zijn en luisteren als ik zeg de teugels los te laten ipv ze meteen op te pakken om hard te rijden. Maar dat is het wel, eigenlijk.
Gebruikers op dit forum: Googlebot en 0 bezoekers