Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Sheran

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:57

Oh, zoiets zou ik bijvoorbeeld zoeken. Nu even niet meer, ik zoek nu vooral even wat 'opvangwerk': kun je een keertje/weekje niet, dan kom ik :) (ik verhuis over 3 maanden dus kan even niets vasts aannemen maar mis de paarden vreselijk)

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who

Volg mijn pogingen tot schilderijtjes: :')
instagram.com/machteldswatercolours
https://www.facebook.com/machteldswatercolours/

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 08:00

@Gini, een bijdrage zou ik zelfs niet durven vragen voor zoiets extreem flexibels :') Dan zou ik me helemaal een dictator voelen.

@hiphorse, dat versta ik! Dat zoekt de standaard verzorger/bijrijder ook, dus ik durf niet goed een advertentie online zetten omdat ik dan weet dat ik heel veel "Ik wil 2 dagen komen op die en die dag..." krijg, en dat zoek ik dus niet, want zelf heb ik geen super vast lessenrooster of geen heel vaste planning.

@Sheran, je zit toevallig niet regio Vlaams Brabant? :o Normaal zou iemand ook best kunnen komen die ik ken, maar we verschillen gewoon teveel in mening over hoe paarden te houden en te rijden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 08:36

Ok, ik ben duidelijk in een levensfase beland waarin ik flexibiliteit duidelijk veel hoger acht dan vaste verplichtingen :') Ik vind wat jij beschrijft namelijk echt ideaal. Lekker af en toe kunnen rijden zonder een vaste avond eraan "op te geven".

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:23

Dat dus _O- Ik voel me daarin ook altijd een beetje autistisch, ik heb niet graag extreem vaste avonden of dagen, dus als iemand altijd op dezelfde dag bv. iets wilt gaan doen sla ik dicht...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:44

Haha heerlijk!

Nee ik zit in regio Amsterdam/Leiden momenteel. Mag ik in quarantaine _O-

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:01

Ik zou dat ideaal vinden. Ik heb zelf 2 ponys waar ik niet meer op kan rijden en soms mis ik het. Maar ik ben te druk om vast iedere week te kunnen. Dat houd me tegen om een bijrijdpaard te zoeken

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:05

Ja soms zou het ideaal zijn als je gewoon een beetje kon freelancen :D. Keertje hier, keertje daar... om even mensen uit de brand te helpen of gewoon voor de gezelligheid.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:07

Sheran schreef:
Ja soms zou het ideaal zijn als je gewoon een beetje kon freelancen :D. Keertje hier, keertje daar... om even mensen uit de brand te helpen of gewoon voor de gezelligheid.

Zoiets zou ik op zich ook wel fijn vinden voor mijn paard! Hij staat in Ede. Ben niet actief op zoek maar hoop eigenlijk iemand spontaan tegen te komen :P

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:10

Ik wil altijd wel een keertje naar Ede komen hoor _O-

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:12

Sheran schreef:
Ik wil altijd wel een keertje naar Ede komen hoor _O-

Dan hoef je niet in quarantaine in ieder geval :D

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:14

Sheran schreef:

Begin je een soort van 'hoofshake' pagina voor mensen die op paarden willen passen of af en toe verzorgen.
Ik denk dat daar best markt voor is.
Of bestaat dat al?

Nature horse paradise in Zeewolde heeft plekjes vrij! Meer info via pb of kijk op http://www.naturehorseparadise.com

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:15

Ja zoiets :) Denk dat daar van beide kanten wel interesse in zou zijn. Ik had het ook graag voor mijn paard gehad (even in een drukke periode ofzo).
Bijkomend voordeel is dat de eisen van beide kanten misschien minder hoog zijn :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:37

Kirania schreef:
Dat dus _O- Ik voel me daarin ook altijd een beetje autistisch, ik heb niet graag extreem vaste avonden of dagen, dus als iemand altijd op dezelfde dag bv. iets wilt gaan doen sla ik dicht...

Oh echt waar, het idee alleen al dat ik vanaf nu een vaste avond in de week moet reserveren en ook daadwerkelijk moet appen wanneer ik die avond eens een keertje iets anders wil doen, staat me zo tegen. :') Ik denk dat dat nog het enige is wat me tegenhoudt in de zoektocht naar een paardje om te rijden, dat wat ik wil niet overeenkomt met wat de gemiddelde eigenaar van een mogelijk bijrijdpaard zoekt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:41

Een oppas pagina bestaat al ( in de zin van tijdens vakantie oppassen)

Maar met bijrijden heb ik zoiets nog niet gezien

Spoiler:
nieuwsgierig aagje ;)
[o]

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:45

Gini schreef:
Kirania schreef:

Oh echt waar, het idee alleen al dat ik vanaf nu een vaste avond in de week moet reserveren en ook daadwerkelijk moet appen wanneer ik die avond eens een keertje iets anders wil doen, staat me zo tegen. :') Ik denk dat dat nog het enige is wat me tegenhoudt in de zoektocht naar een paardje om te rijden, dat wat ik wil niet overeenkomt met wat de gemiddelde eigenaar van een mogelijk bijrijdpaard zoekt.

Je moet het inderdaad maar net treffen, ik heb ook heel lang getwijfeld of ik wel moest zoeken naar een bijrijdpaardje. Door mijn studie elders in het land heb ik in een normale week alleen in de weekenden tijd. Helaas zoeken veel eigenaren naar vaste dagen en doordeweeks. Toch ben ik gaan zoeken en vond Sure_Lee en haar paardjes, het klikte gelijk, de enige 'vaste' dag die ik heb is de zaterdag, maar verder is het flexibel. Als ik tijd heb (door de corona crisis wat vaker dan eerst) ga ik ook een dag (of meer hihi) doordeweeks. Laat je dus vooral niet tegenhouden in je zoektocht door wat de gemiddelde eigenaar veelal zoekt, soms komt hetgeen wat je zoekt opeens op je pad en is het alles waar je de hele tijd al naar op zoek was! :)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:46

Even een schopje in dit topic.

Ik heb vorig jaar mijn shetlander waar ik mee mende weggegeven. Dit omdat ze daar meer aandacht kreeg dan dat ik haar zou kunnen geven.
Nu heeft haar nieuwe eigenaresse door omstandigheden ook niet heel veel tijd om met haar te mennen.

Zijn er toevallig mensen hier in het topic die een hele lieve shetlander wat beweging wil geven?
Ze staat in Ede. Dus uitrijmogelijkheden genoeg.

Mennen hoeft niet per se. Wandelen mag ook. Of bijvoorbeeld een ouder met kind. Ze is namelijk ook heel braaf onder het zadel.

Mocht je meer info willen dan mag je altijd een pb sturen. Ik heb aangeboden om de eigenaresse te helpen om te kijken of ik iemand kan vinden die een klik kan hebben met Penny.
Het is zo'n schatje <3
Afbeelding

Nature horse paradise in Zeewolde heeft plekjes vrij! Meer info via pb of kijk op http://www.naturehorseparadise.com

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:53

Sure_lee schreef:
Even een schopje in dit topic.

Ik heb vorig jaar mijn shetlander waar ik mee mende weggegeven. Dit omdat ze daar meer aandacht kreeg dan dat ik haar zou kunnen geven.
Nu heeft haar nieuwe eigenaresse door omstandigheden ook niet heel veel tijd om met haar te mennen.

Zijn er toevallig mensen hier in het topic die een hele lieve shetlander wat beweging wil geven?
Ze staat in Ede. Dus uitrijmogelijkheden genoeg.

Mennen hoeft niet per se. Wandelen mag ook. Of bijvoorbeeld een ouder met kind. Ze is namelijk ook heel braaf onder het zadel.

Mocht je meer info willen dan mag je altijd een pb sturen. Ik heb aangeboden om de eigenaresse te helpen om te kijken of ik iemand kan vinden die een klik kan hebben met Penny.
Het is zo'n schatje <3
[ [url=m/CXJhRC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Van de naam alleen smelt je toch al? <3

@Sheran, ben je al verhuisd? Is Aalsmeer voor je te doen?

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:55

Hoop dat je snel iets vindt Shirley! :D

@Pallatin: ik verhuis over 3 daagjes naar Leiden! Daar ga ik even opnieuw kijken naar een paardje. Aalsmeer was de afgelopen jaren perfect te doen (heb een tijd op Wennekers bijgereden) maar vanaf straks een beetje onpraktisch helaas :( Heb besloten in Leiden weer even verder te gaan zoeken, het viel niet mee met corona de afgelopen tijd. Misschien, als het mogelijk is, ook wel weer een eigen paardje, maar een bijrijdpaard heeft nog de voorkeur :).

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:57

Niks aan te doen! Heel veel succes met de verhuizing!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:58

Dank je :D
Ben je op zoek? Ik hoop dat je snel iemand vindt waarmee het fijn klikt :)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:18

Sheran schreef:
Dank je :D
Ben je op zoek? Ik hoop dat je snel iemand vindt waarmee het fijn klikt :)

Nou...op zoek...ik had een hele fijne bijrijder die nog steeds komt, maar helaas niet (meer) wekelijks op vaste basis, dat is afhankelijk van hoeveel tijd hij heeft. Diegene die erna kwam heeft t niet lang volgehouden: was geen match met mijn paard, je moet wel fatsoenlijk kunnen rijden of dat willen leren... :D
En ik ben het beu telkens tijd voor Jan doedel tijd in zoiets te steken... -O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:19

Ja logisch. Ik vind je eis ook op zich niet zo heel erg raar _O- of je moet een nogal eigenwijs typje treffen maar zo iemand kan waarschijnlijk ook beter uit de voeten met een eigen paard.

P.S. Onderschrift: The Proclaimers? :D

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:53

Sheran schreef:
Ja logisch. Ik vind je eis ook op zich niet zo heel erg raar _O- of je moet een nogal eigenwijs typje treffen maar zo iemand kan waarschijnlijk ook beter uit de voeten met een eigen paard.

P.S. Onderschrift: The Proclaimers? :D

Idd the Proclaimers :j

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:12

Volg mijn paarden en katten:
Daphara’s Shire Horses op Bokt en op Instagram
Daphara’s Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:30

Daphara schreef:
Willen jullie eens meekijken naar mijn advertentie voor een bijrijder?

https://link.marktplaats.nl/m1624507289 ... nt=app_ios

Nog tips of meningen?

Heel mooie kans! (En mooi paard ook, wat een reus :P )
Al zou ik opletten dat de beschrijving niet te veel afschrikt, het klinkt als een erg moeilijk paardje zo? Mijn tip zou zijn om de beschrijving iets korter te maken en het karakter in een 2-3 zinnen proberen te omschrijven.
Je eisen zijn redelijk hoog (geen oordeel hoor, gewoon objectief gezien) waardoor het wel even kan duren en je wat zal moeten filteren. Eventueel kan je ook minder ervaren ruiters in overweging nemen op voorwaarde dat ze wekelijks lessen?

Veel succes en hopelijk vind je iemand fijn!

Paardengek in hart en nieren!