Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304, Ymor

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 10:59

hoikimmmy schreef:
Nouja wat ik zeg ze geeft mijn paard de schuld. Toen ik haar vroeg om te lessen zei ze ook wat wil je dat Indy leert dan?
Of haar onzekerheid zit haar in de weg dat ze bang is voor kritiek. Zou me eigenlijk ook niet verbazen.

Miramii, dat ga ik vandaag inderdaad wel met haar bespreken. Ik leste zelf ook altijd met bijrijdpaarden ook als het niet hoefde. Je wil toch dat je het goed doet en dat je verder komt.
Ze vroeg me al om iemand erbij te zoeken die dan ging lessen.

>;)

Het paard de schuld geven is uiteraard wel de makkelijkste weg. Als ze toegeeft dat het aan haar ligt, ontkomt ze niet meer aan les volgen. Het kan natuurlijk totale onwetendheid zijn, maar dit klinkt als een meisje van 14 i.p.v. 25..
Ik ben eerlijk gezegd benieuwd wat de achterliggende gedachte is. Ze wil enerzijds wel leren, maar dan van jou zei je? Dus je zou denken dat ze er wel voor openstaat. Maar haar opmerkingen zijn wel heel bijzonder en zouden bij mij ook tegen het randje van “laat maar zitten” aanzitten.
Aan de andere kant, zeker vanwege je zwangerschap is het fijn dat je degene kent die met je paard aan de slag is en niet op het laatste moment nog een vreemde moet toevertrouwen (ervan uitgaande dat ze niet voor het oprapen liggen uiteraard).

:+

miramii

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 18:44

Wellicht helpt het via marktplaats zelf te zoeken naar advertenties van bijrijders. Bokt vergeten veel bijrijders, fb of mp is dan toch wat toegankelijker én persoonlijker dan bokt imo.

En betreft je zorg rondom rijden; is lesverplichting een idee? De eerste maanden bv elke week en als het goed gaat om de week oid?

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 09:25

Het is toch vrij simpel:
Als je als bijrijder geen bijdrage wilt betalen, loop je het risico niets te vinden. Dan kan het dus zijn dat je je verwachtingen moet bijstellen of beland je in het bijrijders topic. Als je als eigenaar vast blijft houden aan een bijdrage idem. Je loopt gewoonweg risico dat je zoektocht spaak loopt in je principes.

De vraag voor beide kanten is dus: is dit het je waard?

Overigens zijn er nog zoveel meer factoren die meespelen in deze discussie. Geld moet bijvoorbeeld er wel zijn om te kunnen betalen (en niet alleen studenten kunnen er krap bij zitten). Dus het is niet per definitie onwil.
De discussie nu gaat uit van de situatie waarin dit wel zo is. Fijn als dat er is, maar daarmee sluit je dus wel een groep uit. Niets ergs aan, maar daarmee verklein je je doelgroep. Zo simpel is het.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 19:45

Jong en sensibel zijn beide begrippen die open staan ter interpretatie. In mijn ervaring zijn er vrij veel manegeruiters die zich daaronder scharen :)

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 17:38

Daphara schreef:
miramii schreef:
Jong en sensibel zijn beide begrippen die open staan ter interpretatie. In mijn ervaring zijn er vrij veel manegeruiters die zich daaronder scharen :)

Jong en sensibel gaat toch over het paard, of is dat niet echt duidelijk?

Ooh ja zo wel hoor haha. Maar hoe vaak ik wel niet hoor dat iemand daar ervaring mee heeft. En dan 1x erop gezeten heeft zonder echt iets te vragen van het dier.. ;)
Super fijn dat je iemand hebt!

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 18:17

Nu ik hier toch weer wat actiever ben, even benieuwd wat jullie zouden doen. Ik heb tot een jaar geleden altijd paarden bijgereden. Vorig weekend is mijn bijrijdpaard (6 jaar gereden) verhuist naar een locatie op 1,5 uur rijden afstand, dus dat kan helaas niet meer. Ik heb sinds vorig jaar september niet gereden vanwege een blessure van het paard en later dat jaar vanwege zwangerschap. Nu wil ik het graag weer oppakken, maar weet niet zo goed waar te beginnen. Op een manege lessen zou kunnen als tijdelijk, maar na bijna 12 jaar bijrijdpaarden en privéles denk ik dat dat niet helemaal meer aansluit bij mij. De oude stal waar ik reed geeft alleen les op eigen paarden en daar zoeken ze momenteel geen bijrijders. Vanwege tijd en geld zit een eigen paard er momenteel niet in.

Waar zouden jullie beginnen?

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 15:23

Thanks! In regio Barneveld. Bijrijdpaarden zijn hier niet helemaal voor het oprapen haha, maar ik was al wat aan het zoeken op bokt en fb inderdaad. Tot op heden kan ik qua lessen alleen maneges verder vinden, maar wellicht zoek ik niet op de juiste plekken. Ik ga eens kijken!

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 09:22

@dap ik zag, als bijrijder zijnde, altijd wedstrijdervaring als afknapper. Ik heb nooit wedstrijden gereden, geen mogelijkheden toe gehad en nu geen ambities meer in. Reden bij mij: ik heb 3 maanden op een manege gereden, waarna ik gek werd van de manier van omgaan met paarden, dus over ging op les met prive paarden. Intussen 12 jaar verder. Maar zou bij jou dus al niet reageren vanwege de B/L eis. ;)

@F4 hier inderdaad ook altijd via marktplaats. Bij een paard zelfs 4 stallen mee verhuisd.
Ik zelf zou denk ik vragen/eisen dat iemand de eerste weken iedere week les krijgt van jouw instructeur. Dan leer je een paard snel kennen en jouw instructeur kent die geintjes ook al dus kan goede adviezen geven.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:32

Bijdrage of niet is persoonlijk. Ik doe het niet. Les is in mijn optiek zowel voor de ruiter als de combi ruiter-paard belangrijk. Ik wil zelf juist niet zonder les. Zie het niet als zijnde investering in het paard, maar wel als investering dat je als bijrijder het paard rijd zoals de eigenaar dat graag ziet. ;)

@daphara je hoeft je voor mij niet te verdedigen oid haha. Doe het vooral zoals jij het wilt, maar ik wilde alleen maar aangeven hoe het bij mij zou overkomen. ;)
Laatst bijgewerkt door miramii op 06-01-21 19:53, in het totaal 3 keer bewerkt

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 21:53

Grappig, je advertentie kwam gisteren toevallig langs op mijn tijdlijn. Ik begrijp het feedback wat hier werd gegeven wel. Het kwam op mij vrij negatief en langdradig over. Ik denk dat je met een bondige advertentie meer mensen aanspreekt.