verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lienek

verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-12 10:41

Het leek mij wel handig om een topic te hebben waar bij zowel paardeneigenaren als verzorgers uit friesland bij elkaar kunnen komen en zo misschien mensen te verenigen.
Of elkaar tips te geven of voor elkaar rond te vragen.
Dus... Barst los zou ik zeggen!
Moderatoropmerking:
Jullie mogen in dit topic best ervaringen uitwisselen over alles wat bij het hebben en verzorgen van paarden komt kijken in de provincie Friesland, maar wat niet mag is hier (een soort) van advertentie plaatsen. Dat is nergens toegestaan op VP. Advertenties horen thuis op de bokt-markt. Willen jullie hier rekening mee houden? Bedankt :)
Laatst bijgewerkt door Akecheta op 02-11-12 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Modopmerking toegevoegd

Lienek

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-12 15:03

Leek mij erg handig omdat veel bokkers geen woonplaats erbij hebben staan en daardoor eventuele verzorgers of paarden mislopen.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-12 17:29

Ik merk vooral dat friesland een overschot heeft aan paarden en er maar weinig paardenverzorgers/bijrijders zijn.
Ik geef de hoop hier er een te vinden al een beetje op, vandaar dat ik hem, mits de amazone ervaren genoeg is, hem ook wel wil verplaatsen.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-12 14:21

Wij zoeken ook geen bijrijdsters meer. Dit is de zoveelste die ineen keer weg blijft en stiekem haar spulletjes op komt halen.
Nee voor mij geen bijrijdsters meer. Je kan ze niet vertrouwen.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-12 15:16

Ook genoeg mensen gehad in mijn leeftijdscategorie die hun afspraken niet na komen.
En ja vooral bij tieners zie je dat ze geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben.
Zo zijn ze hier na een aantal waarschuwingen gewoon op het asfalt gaan galloperen.
En dan bellen de ouders boos op omdat ze niet op buitenrit mogen.. Tja als je 3 waarschuwingen geeft en ze luisteren niet en doen het stiekem dan houdt het bij ons snel op..
Jammer eigenlijk aangezien ze bij ons alle vrijheid hadden en wij hun volledig vertrouwden.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-12 15:23

Grappig want de dingen die jij zegt doen wij ook.
Meiden betalen zon 50 euro per maand waarbij ze elke dag welkom zijn.
Ze hebben een maand opzegtermijn maar zodra ze weg willen pakken ze heel snealy hun spullen en zijn ze weg en zonder ooit ook maar die opzegtermijn na te volgen.
Jammer maar zo gooien ze hun eigen glazen in

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-12 15:36

Tuurlijk, ze waren tussen de 15 en 20.
Maar ik zie het ook met lessen die ik geef. Ook volwassenen melden zich soms een uur van te voren af zonder geldige reden.
Heb ook besloten dat ik mijn lessers een les vooruit laat betalen als borg.
Het is jammer dat zo weinig mensen zich eraan houden.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-12 15:39

blondedesi schreef:
Lienek schreef:
Grappig want de dingen die jij zegt doen wij ook.
Meiden betalen zon 50 euro per maand waarbij ze elke dag welkom zijn.
Ze hebben een maand opzegtermijn maar zodra ze weg willen pakken ze heel snealy hun spullen en zijn ze weg en zonder ooit ook maar die opzegtermijn na te volgen.
Jammer maar zo gooien ze hun eigen glazen in

Wauq voor die 50 euro mogen ze alles jeetje nou jullie zijn gewpon idd heel gastvrij. En hun misbruikenn het gewoon.. Ik zou zeggen ik snap idd dat je er klaar mee bent. Gelukkig mag ik van mezelf zeggen dat ik super vaak kom en met pleziet en is zelf zo dat die stal mijn 2e huia is

ik hoop dat he miss toch ooit nog iemand tegen komt die wel heel erg graag wilt!!

Ja hoop per toeval een leuk iemand weer tegen te komen maar voor nu hoeft het voor mij niet zo.
Mijn sportpony heb ik net verleased naar duitsland omdat hier niks te vinden is en zeker geen meiden met verantwoordelijkheidsgevoel. Kreeg allemaal penny reacties op de advertentie pf mensen die vonden dat ik hem mpest verplaatsen en stalgeld zou moeten betalen.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-12 13:32

Mayflower_ schreef:
Leuk topic! Herkenbaar die bijrijders die het ineens laten afweten. Ik dacht een hele goede gevonden te hebben, hele uitgebreide mail gestuurd, laat ineens niks meer van zich horen.
Ik heb nu een advertentie op de Bokt markt en marktplaats, de eerste reacties die ik al binnen kreeg waren van 13- 14 jarigen. :') Terwijl ik juist iemand boven de 18 zoek.

Vragen jullie ook een bijdrage? En wat hebben ze 'daarvoor' ?

Wij vragen rond de 53.50 per maand en dan rijden ze verzekerd.
Ze mogen eigenlijk alles maar wel in overleg.
Hier krijgen we ook allemaal leuke mailtjes waarbij mesten ed niet erg zijn maar ondertussen doen ze niks behalve rijden. Vandaar ook een bijdrage, want zodra ze iets kapot maken doen ze erg moeilijk over vergoeden.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-12 14:40

Mayflower_ schreef:
Monica08; jazeker ben je welkom. :D

Lienek: Dat is waar! Maar ik vind het zelf moeilijk om een bijdrage van iemand te vragen. Ik ben zelf ook de belanghebbende en 'leen' mijn paard uit.
Kreeg vanmorgen nog een mailtje. Ze wilde mijn paard wel rijden, maar omdat hij toch al in de dressuur had gelopen wilde ze hem ook wel uitbrengen. Maar dan waren de kosten (les, trailer, wedstrijd, startkaart etc) wel voor mij.
Ik heb haar maar even vriendelijk bedankt. :) Het paard heeft meer dan zijn best gedaan in de sport en hoeft dat voor mij niet meer te doen.

Belachelijk,.... zij wil toch op wedstrijd?!
Wij hebben heel lang meiden gratis laten rijden maar bedenk wel... vaak komen zij net van de manege af en rijden je hele paard kapot, want les nemen willen ze niet (iedereen is zo goed als anky) wat ons weer geld koste, je past ook je voer er op aan. En zo zijn er al meerdere hoofdstellen/stijgbeugelriemen/halsters etc gesneuveld door hun onervarenheid. En 9/10 keer willen ze niks vergoeden.
Daarom heb wij ook besloten dat een bijdrage geen gek idee is. zeker omdat ze goedkoper rijden dan op de manege. Ze wedstrijden mogen starten en buitenritten etc in overleg allemaal mogen ondernemen.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-13 16:25

Ik ben in centrum heerenveen op zoek naar een leaser voor mijn sportpony. Heb wel veel reacties gehad maar voornamelijk pennymeisjes...

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-13 19:53

Iemand die een leuke pony zoekt voor bruikleen? Ik ga voor 6 maanden naar het buitenland en wil mijn pony deze lange reis besparen mocht ik iemand vinden die hem zolang wil rijden/verzorgen etc.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-14 11:10

Wat leuk!
Ik ben inmiddels gestopt waar ik reed... Uiteindelijk was ik alleen maar les aan het geven en geld aan het verdienen voor ze en kreeg er zelf nooit een cent van te zien...
Nu rij ik handelspaarden voor een stal met vanalles, van friezen tot welshjes heb echt alles al gehad.
Heb het heel erg naar m'n zin en wordt hier ook heel erg gewaardeerd, en dat geeft toch wel een heel goed gevoel dat mensen je werk waarderen :)

Gisteren voor het eerst op een 3 jarige merrie gezeten, was best spannend maar ze was ontzettend braaf. :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie