Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:06

Ik kan helaas ook weer op zoek. Had er 2 voor mijn paard waarvan 1 echt zou bijrijden en de ander met mij mee. Van beide al weken niks gehoord en ik ga er niet achteraan.
Lastige is alleen dat hier veel vraag is naar bijrijders en weinig aanbod, ja veel 12 tot 16 jarigen en daar is mijn paard niet geschikt voor. Bijrijdster van mijn pony zou ideaal zijn ware het niet dat die voorlopig nog te jong en te klein is.

Het leven is als een kerstmuts

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:41

Advertentie geplaatst op fb en heb al een paar reacties. Hoe filteren jullie dat, let je op je gevoel wat je bij een bericht krijgt of alleen maar op wat ze feitelijk schrijven.
Ik type iemand een heel verhaal en krijg dan als enige reactie terug, ik heb vroeger paarden gehad en veel tijd over.

Nou weet ik dat geschreven woord altijd verschillend te interpreteren is maar het komt op mij niet enthousiast en gemotiveerd over. Mijn gevoel zegt dan; niet aan beginnen.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 00:30

Ik ga normaal ook zeker op mijn gevoel af, maar waar ik de vorige keer maar 3 reacties had in 2 weken tijd heb ik er nu al 8 en de advertentie staat er pas een halve dag op.

Wel twee hele fijne reacties gehad die mijn gevoel over de eerste bevestigde. Die laatste 2 waren uitgebreide reacties maar wel op een bondige manier. Gewoon gelijk fijn contact en antwoord op mijn vragen.
Merk dat ik me daar prettiger bij voel.

Hoop voor je op een blijvende match kaplaars.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:10

Hier nooit een bijdrage gevraagd, wel een bijrijder voor mijn pony die zelf dingen wil kopen. Dit betreft dekjes en halsters. Hoewel alles ruim aanwezig is. Maar ach meisje is 12 en vind dat leuk.
Voor mijn paard een bijrijder gevonden, eerste kennismaking was prettig. Het rijden ging ook goed. Komende 2 weken heb ik alle tijd om haar met alles wegwijs te maken en nu maar hopen dat het net zo een fijn persoon is als de bijrijder van mijn pony.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:15

En als je aangeeft dat je juist een volwassen persoon zoekt.
Ik ken meerdere volwassenen die wel een verzorgpaard/ eigen paard hebben waar ze niet op kunnen rijden maar wel de verzorging met alle liefde doen. Poetsen, knuffelen, wandelen enz.

Wat de band tussen jou en je pony betreft. Heb een pony waar de bijrijder zo een ontzettende klik mee heeft en zij zorgt ook 4 a 5 dagen per week voor haar. En hoewel ik alleen nog maar die pony een knuffel geef als ik de wei inga komt ze nog altijd als ik haar roep en vaak ook uitzichzelf voor even te knuffelen.
Ik heb die pony pas 2.5 jaar en zij doet haar in oktober al weer 2 jaar

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 23:28

Is wel heel apart zoiets Nessa.
Niet iedereeen durft netjes af te zeggen als ze het toch niet zien zitten dus misschien was dit ook zoiets.

Vandaag is de nieuwe bijrijder voor de 2e maal geweest.
Was zo fijn om te zien hoe ze al op haar reageerde en wat nog fijner was is dat ze totaal niet bang is.
Iets waar ik nog wel eens last van heb en dat is met een heel gevoelig paard op dat gebied niet handig. Nus reageert op elk spoortje twijfel wat je kan hebben en laat zich absoluut niet voor de gek houden.
Vorige bijrijder probeerde het te maskeren maar dat heeft ze dan door en geeft haar vertrouwen en respect dan ook niet aan iemand.

De boer was bezig met een graafmachine langs de bak. Ik heb dan gelijk allemaal rampscenario's in mijn hoofd en weet dat ik dat overbreng. Zij gaat gewoon lekker rijden en dan is er ook niks aan de hand.
Heel fijn om dan dat vertrouwen terug te zien bij mijn paard.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:40

@suus19, ik vind het erg veel klusjes om dan ook nog een bijdrage te vragen. Paar x per week half uur tot 3 kwartier werk en in jouw vakantie volledige verzorging.

Wat betreft de discussie manegeruiter, dat zal altijd een lastige kwestie blijven. Voor mijn pony een manegeruiter die toen ze begon met verzorgen echt niet wist wat te doen met evt kreupelheden e.d. maar wel zo enorm betrokken en willen leren dat ze uitzichzelf die pony van top tot teen nakijkt en dan advies vraagt.
Qua rijden merk ik dat ze nog heel veel te leren heeft, maar voor deze pony ging dat perfect (oude ervaren pony).
Voor mijn paard wel een meer ervaren persoon gezocht, meeste manegeruiters hier in de omgeving kunnen niet zelfstandig rijden. Ze weten de verplichte figuren maar een correcte volte rijden leren ze hier niet meer dus wordt er 2x een ei achtig iets gedaan en dan zijn ze naar hun gevoel klaar.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:42

Ik vind het zeker niet veel klusjes maar gewoon wat erbij hoort.
Heb dat soort dingen zelf toendertijd als bijrijder ook gedaan.

Qua fulltime tijdens vakantie ervoor zorgen hangt natuurlijk erg af van de tijd die iemand heeft.
Hier regel ik dat mede met stalgenootjes.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 16:52

Bay schreef:
Anke schreef:
Bay: de ene dag deed je er dan 4.
De andere dag hoefde je dan niks te doen?

Nee ik moest beide mijn dagen mijn eigen bijrijdpaard verzorgen en ook nog die klusjes voor 3 andere eigenaren /paarden doen. Dat waren dus niet eens de paarden van de eigenaresse maar van anderen op stal. De regeling was zodat de eigenaresse nog een dag niet hoefde te verzorgen.

Logisch dat eigenaren onderling dingen zo regelen, deed ik ook toen ik mede-eigenaar was. Maar dat zou niet uitgevoerd moeten worden door een betalende bijrijdster, vind ik dan :o

Dat zou ik ook te ver vinden gaan.
4 paarden, dus 4 eigenaren. Er zitten 7 dagen in een week dus elke eigenaar niet eens 2x per week aan de beurt. Om dan je bijrijder die 2x komt per week alle paarden te laten doen, volgens mij heeft die eigenaar het voor haarzelf dan vooral top geregeld. Los van wel of niet dan nog eens een bijdrage te vragen.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:41

Heb nu gelukkig een goede bijrijder voor mijn paard. Hele leuke meid die dan buiten rijd, dan lekker gaat wandelen. Ze klikt gelukkig ook goed met Nus.
Had nog een ander meisje toen laten komen, leek een leuke meid maar voor Nus te klein van stuk en niet ervaren genoeg.
Gevraagd of ze eventueel interesse had voor een van de shets. Dat leek haar geweldig. Afgesproken dat ze die ging doen en dan kon ze soms op Nus met mij erbij.
Na 2x kon ze een hele week niet, toen 1x wel maar is ze alleen wezen kijken. Weer een week niks, maandag kon ze maar wist ze nog niet zeker.
Gelijk afgekapt.
Graag of niet.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 00:27

Bij mij ook alleen maar 18+ voor de paarden. Heb voor mijn pony een zeer verantwoordelijke top 13 jarige die ik volledig vertrouw en die ook zo op mijn paarden mag.
Met de pony mag ze alles, met de paarden zou dat alleen maar onder mijn toezicht mogen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie