Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

0000

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:24

Ha, nieuw topic!

Ik ben momenteel eigenlijk ontzettend happy. Heb een superleuke meid die mijn pensionado rijd. Ze is hartstikke fanatiek, leert onwijs veel en oefent ook echt met de dingen waar we mee aan het werk zijn. Paard is helemaal blij, zit heel goed in zijn vel dus ik hoop echt dat ze samen nog een tijdje vooruit kunnen. Geeft haar een goede basis om met een eventueel volgend (jonger) paard verder te gaan ooit.
En daarnaast sinds kort nog een hele leuke meid die vooral komt om wat te poetsen, helpen, mee gaat op concours etc. Vind zij erg leuk om te doen en ze weet ook echt van aanpakken dus hoop dat dat ook een blijvertje is.

Het kan dus nog!!

Dressuuramazone voor training, doorrijden, uitbrengen en les. Regio Venray.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:13

De meiden bij mij zijn ook pas 14 en 15. Vrijblijvend advies, een net, beetje goed Nederlands en uitgebreid bericht als je ergens op reageert of als je een advertentie zet deed bij mij echt heel veel. Ik heb weleens reacties gehad op een advertentie die enkel bestonden uit 'ik heb interesse'. Dan denk ik, ok, leuk, wat heb ik daaraan? Of als ik vraag naar ervaring 'ik heb al veel ervaring' of 'ik ben gevorderd'. Ja, daarmee kan ik me echt een beeld vormen ja. Ik vroeg ook altijd veel hoor, ik vind het namelijk belangrijk dat mensen die hier rondlopen ook passen bij de manier waarop wij de paarden houden en trainen. Maar van een leuk berichtje waarin je jezelf netjes voorstelt en probeert wat uitleg te geven over wat jouw dromen en doelen zijn in de paarden en waaruit blijkt dat je hebt nagedacht over wat je zoekt en waarom vond ik veel belangrijker dan de leeftijd.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:56

plutolover schreef:
Als goed is heb ik iemand die bereid is om 1x in de maand te lessen. En een kleine bijdrage van €20 te betalen.

Ze gaat donderdag rijden en is 16 jaar

Nu nog een contract op stellen.. maar weet nog niet goed hoe,

Iets in de trant van dat de ouders tekenen dat t op eigen risico is. En een bedrag van €20 overgemaakt kan worden na bla bla.

Maar moet natuurlijk wel vriendelijk zijn

Iemand tips?

Niet doen. Wat jij nu beschrijft is alvast niet rechtsgeldig. Ik zou zeker niet op papier zetten dat er betaald word en al helemaal niet per bank laten betalen. Op eigen risico kan je er best inzetten maar puntje bij paaltje (maw als er daadwerkelijk iets gebeurd) schiet je daar bijzonder weinig mee op. Wat je wel op papier kan zetten zijn overige afspraken die jullie maken, eventueel ook iets in de trant van dat bijrijder gewezen is op en besef heeft van de risico's die horen bij paardrijden. Dat gebruik van degelijk schoeisel en een cap verplicht is.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 13:56

Ik zit ook in regio Noord Limburg/grens met Brabant en hoor inderdaad regelmatig dat het niet te doen is een wat ervaren en betrouwbare (wedstrijd)ruiter te vinden. Ik rijd zelf ook paarden van derden maar dan niet (meer) als bijrijder maar als beginnend prof laat ik het maar noemen. Komt er eigenlijk op neer dat ik het gewoon zo druk heb dat ik niet anders kan dan een vergoeding vragen (nouja dat of een stuk minder rijden in ieder geval). Gebeurt echter behoorlijk vaak dat ik begin op paarden waar al een of meerdere zgn heel ervaren bijrijders op gezeten hebben wat niet helemaal goed is gegaan. Jammer want kan me zeer goed voorstellen dat mensen dan huiverig worden om er nog iemand anders op te zetten.

Ik heb inmiddels wel twee superleuke meiden die mijn oudje rijden en helpen op stal. Was echt verrast moet ik zeggen, zijn super betrouwbaar, werken hard, leuk voor de paarden, willen echt wat leren...Ben stiekem al heel hard aan het duimen dat degene die dit jaar examen doet volgend jaar nog een beetje in de buurt blijft en tijd heeft want zou het heel jammer vinden als ze zou stoppen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 00:17

Ik vind persoonlijk een 14 jarige alleen op stal echt een no-go. Sowieso vind ik rijden als er verder echt niemand is een risico maar met een minderjarige zou ik dat al helemaal niet aandurven.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 13:50

Eerlijk, ik zou het niet aandurven. Ik denk namelijk dat het lastig, zo niet onmogelijk is iemand te vinden die het paard correct kan rijden (misschien als je bereid bent een bijdrage te geven ipv te vragen). Maar ik zou vooral echt bang zijn dat juist die B/L ruiter het toch niet kan laten even wat oefeningen te proberen, al dan niet op de goede manier of gewoon te weinig inzicht heeft in het opbouwen, wanneer is het te zwaar, hoe voelt je paard zich (lijkt me sowieso lastig met een vreemd paard). Persoonlijk zou ik dat risico echt niet durven lopen om iets wat zo precies komt en bepalend is voor de verdere carriere van je paard uit handen te geven.

Edit, ik ben trouwens niet bekend in jouw omgeving. Maar hier ga je ze niet vinden (NB/N-Limburg). Als je wat hoger geklasseerd bent, zeker met meerdere paarden heb je het hier zo'n beetje voor het uitkiezen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:40

Nog steeds wisselende berichten hier zie ik, hopelijk voor degenen die nog op zoek zijn binnenkort ook goed nieuws!

Hier zit er ook weer een zoektocht op, er zitten wat veranderingen aan te komen privé waardoor ik op stal ook het eea anders moet gaan indelen.
Nog steeds heel blij met het meisje dat mijn pensionado doet, langzaam maar zeker gaan we er met haar naartoe werken dat ze straks ook een jonger paard kan gaan rijden en tzt daar ook eens een wedstrijdje mee kan doen. Ze doet het nog steeds super, merk wel dat ik heel erg op moet letten dat dingen die voor mij al heel lang vanzelfsprekend zijn, dat voor een ander dus niet altijd zijn. En wat ik soms jammer vind is dat er vooral bij de jongere meiden erg weinig initiatief is om verantwoording te nemen voor hun eigen ontwikkeling. Aan de ene kant vind ik dat men ook niet het wiel opnieuw uit hoeft te vinden, aan de andere kant wil ik niet altijd alles maar voor hoeven te kauwen....die balans is best moeilijk. Ik verwacht eigenlijk toch wel een bepaalde leergierigheid, interesse in wat een paard is en hoe die in elkaar steekt maar ook een stukje in handen nemen van je eigen ontwikkeling als ruiter. Wil daarin niet teveel eisen stellen, ik vind niet dat ik aanspraak kan maken op iemands vrije tijd of kan bepalen hoeveel ze investeren en waarin....Maar alles aan moeten dragen gaat op lange termijn natuurlijk ook niet werken. Nog zoekende dus...

Verder (nadat ik de hoop al bijna opgegeven had) nieuwe meid erbij, is nog even afwachten hoe dat gaat lopen. Wil graag in theorie maar is nog wat makkelijk en zal echt prioriteiten moeten stellen wil ze het vol gaan houden denk ik dus ben benieuwd welke kant dat op gaat. Hopelijk vinden we een fijne balans de komende tijd waarbij iedereen ook zijn deel van het werk aanpakt. Ben altijd een beetje bang dat aan het einde van de rit ik degene ben die met het werk blijft zitten terwijl de anderen lekker gereden hebben en daarna wat anders gaan doen....dat heeft me eens vaker genekt en dat ga ik niet nog eens doen, dan kan ik ze net zo goed ook gewoon zelf rijden. Heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen dus.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 15:17

Hier gaat het ook gewoon door. Paarden hebben hun beweging nodig of dat nou onder het zadel is of aan de hand en juist met slecht weer is dat extra werk, afhankelijk van hoe slecht de weiden zijn, hoe lang ze binnen staan etc. Als ik dan de paarden die ik normaal niet zelf rijd er ineens bij kan doen omdat ze het te koud vinden sta ik dus de hele dag buiten. Heb ik er met liefde voor over maar dan doe ik ze met mooi weer ook wel zelf :D

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:34

Ik zou afknappen op dat je alleen wilt lessen als dat vereist is. Dat laat namelijk totaal niet zien dat je je ontwikkeling als ruiter serieus neemt, bereid bent te leren, snapt dat je nooit bent uitgeleerd in deze sport etc etc. Ik vind lessen ook een investering in jezelf maar ook een stukje verantwoordelijkheid naar het paard waar je op gaat zitten. Er sluipen altijd fouten in je rijden en hoe langer je niet lest, hoe hinderlijker die worden voor jezelf en voor je paard. Wel willen rijden maar geen begeleiding willen of denken nodig te hebben is een hele dikke no go voor mij.

Verder kan je uiteraard alle voorwaarden stellen die je wilt, de vraag is inderdaad hoeveel potentiële bijrijdpaarden je dan overhoud. Hier betaalt nooit iemand een bijdrage maar wel eigen lessen, evt wedstrijden en lidmaatschappen. Ik zou dus vooral nadenken over wat je doelen zijn, waarom je paardrijd (sport, uurtje uitwaaien, gezelligheid op stal etc) en dat meer naar voren laten komen in je advertentie. Vaak sluiten reacties dan beter aan en in veel gevallen zul je dan ook wat betreft het financiële aspect beter overeenkomen verwacht ik.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:12

Ik zou de omschrijving van je pony echt aanpassen, klinkt als een verschrikkelijk lastig/gevaarlijk dier zo. Ik denk dat degene die nu nog wel zouden reageren, jonge meiden zijn met veel lef en weinig technische skills. Stel je voor, je kind komt met deze advertentie aan en vraagt of ze mag reageren...ik denk dat de meeste ouders zeggen doe maar niet, klinkt niet veilig. De meeste volwassene hebben ook geen zin om een lastig paard te rijden. Ik verwacht dat het lang zo erg niet is als het overkomt maar jij kent je pony, degene die dit lezen niet. Ik zou dat dus veel simpeler maken door bv juist wat leuke eigenschappen te vermelden, vertel wat ie wel kan en dan sluit je bijvoorbeeld af met een opmerking dat je geen beginner zoekt, iemand zoekt met al wat rijervaring, zoiets. Dan komt het geheel echt een stuk vriendelijker en aantrekkelijker over denk ik.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 22:34

Eerste vraag die ik zou stellen, als je je huidige paard verkocht hebt, ga je dan niet (op termijn) er zelf toch weer een kopen?

Verder zou ik een niveau aangeven in klassen echt alléén maar doen als je daadwerkelijk geklasseerd bent (en dan dus de echte klasse gewoon noemen). Als het een gok is, 99,9% van de gevallen schaalt zichzelf véél te hoog in. Staat echt heel stom en je valt het eerste rondje dat je erop zit al door de mand.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 22:47

Helder. Je hoeft je ook niet te verantwoorden verder hoor, zolang je maar beseft dat er toch wat mensen zijn die daar serieus op afknappen, hier inmiddels ook al meermaals langsgekomen geloof ik. Kwestie van afwegen hoeveel risico je daarin wil nemen denk ik.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 22:57

Ik zou denk ik proberen om alvast heel kort te omschrijven waar de nadruk op ligt in je rijstijl. Iets wat ik zelf ook altijd super moeilijk vind trouwens hoor. Maar bijvoorbeeld iets van wedstrijdervaring in de B, daarnaast meerdere paarden thuis verder doorgereden/opgeleid (en dan niveau een beetje in het midden laten ofzo). Of 'in het rijden vind ik het belangrijk om...' 'Ik ben een ruiter die veel aandacht besteed aan...' Of als je wat paarden voor correctie oid hebt gereden is dat mooi om te vermelden. Het is altijd een lastig punt hoor, dat besef ik me ook heel goed. Persoonlijk vind ik het altijd fijn om al een klein beetje een beeld te krijgen van waar iemand mee bezig is, wat je belangrijk vind. En eigenlijk ook wel wat je leuk vind want dat is ook heel belangrijk om een goede match te vinden uiteindelijk. Zou je liever een paard voor langere periode doorrijden, wil je graag eens hoger starten dan zou ik dat gerust vermelden. Of zou je graag handelspaarden rijden, vind je het niet erg als ze af en toe wisselen en je nu en dan weer vooraan kan beginnen...Dat breid je mogelijkheden natuurlijk onwijs uit (zou ik wel op fb adverteren ofzo, niet hier haha) maar daar moet je dan wel echt zin in hebben. Zeker met je ervaring denk ik dat je op zich best opties hebt.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:47

In mijn ervaring is het wel makkelijker als het paard eenmaal bevestigd is, dan kan je meestal vrij makkelijk verder gaan waar je was gebleven. Maar als je hem nog aan het bevestigen of corrigeren bent is het bijna niet te doen en inderdaad heel frustrerend. Ik rijd om die reden nauwelijks paarden meer bij (in mijn geval verwachten ze dan nl ook nog resultaten en daar kan ik prima mee leven maar niet als ik ondertussen word tegengewerkt) en als er hier iemand anders op komt ben ik zeer kritisch en gaat dat bijna altijd onder begeleiding.

Ik denk dat als je dat eenmaal voelt en je je eraan ergert, je daar bijna niet meer vanaf komt.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:06

Nee hoor, ik zou dat niet speciaal vermelden. De mensen die op zoek zijn naar een bijrijder om hun paard zadelmak te laten maken, zijn mensen waar je sowieso al niet voor wilt rijden. Die hebben namelijk geen enkele interesse in jouw veiligheid of in de opleiding van hun paard, die zoeken gewoon een crashtestdummy. En de kans is groot dat zodra paard goed zadelmak is, je nog bedankt word ook. Er is een reden dat het duur is om door een goede prof je paard zadelmak te laten maken. Het is risicovol werk en het heeft veel invloed op de verdere opleiding.

Ik zie ze ieder jaar weer langskomen, de advertenties waarin iemand word gezocht om een paard zadelmak te maken, door te rijden of te corrigeren. Eisenlijst van hier tot tokio, af en toe maken ze het zo bont dat er zelfs nog extra werk bij komt kijken of voor betaald moet worden. Ik sta iedere keer verbaasd over de brutaliteit maar vraag me ook af hoe naïef je moet zijn om met zulke mensen in zee te gaan....Gewoon bij wegblijven, heb je niets aan. De juiste persoon die op je advertentie reageert zal die vraag niet stellen en het is ook niet normaal om te verwachten dat een bijrijder de ervaring of ambitie heeft om dat te willen of kunnen. Dus imo hoeft je dat niet speciaal te vermelden.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:03

Interessante discussie. @Wendy, ik weet niet precies wat je ambities zijn maar ik zou zeker de sport en handelsstallen in de buurt eens benaderen. Zoals al eerder gezegd betrouwbare mensen zijn ongelofelijk lastig te vinden en omdat zij er daadwerkelijk voordeel bij hebben (als je echt netjes kan rijden en bereid bent te helpen tenminste) hoef je vaak niet te betalen.

Ik ben tegenwoordig wat minder zelf aan het rijden ivm werk maar wil wel bezig blijven in de paarden dus heb nu de mogelijkheid om enkele ambitieuze ruiters de kans te geven echt fanatiek te rijden, zich te ontwikkelen en uiteindelijk te starten. Als ik hier het topic lees zouden ze in de rij moeten staan, valt in de praktijk vies tegen kan ik je vertellen. Vind het heel opvallend dat mensen met relatief weinig ervaring vaak de meeste verwachtingen/eisen hebben. Ook opvallend dat men vaak helemaal niet na lijkt te denken voor ze reageren. Dan heb je eerst een hele leuke enthousiaste reactie maar zodra je naar de praktische kant gaat blijkt er eigenlijk ineens niets te kunnen (geen tijd, geen vervoer, geen geld etc etc). Heel even rustig nadenken, de advertentie goed lezen en dan pas reageren vind ik persoonlijk dus wel een plus.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 21:45

Ik ben niet bekend in jouw omgeving dus vind het lastig om echt iets zinnigs te zeggen over je bijdrage. Op gevoel vind ik 100 euro voor 2x per week recreatief rijden aan de hoge kant, ik vermoed dat juist de ruiters met wat meer ambitie bereid zijn meer te betalen.

Verder is je aantal potentiële kandidaten gewoon niet enorm groot. Leeftijd, gewicht, de vaste dagen en bijdrage maakt je vijver gewoon klein. Maar ik denk dat je die punten wel heel bewust gekozen hebt dus dan is het waarschijnlijk het wachten wel waard.

Oh en ik heb met Facebook en marktplaats qua reacties ook betere ervaringen dan bokt.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:42

_yvonne schreef:
goedemorgen, Ik wilde me hier ook (weer) melden, altijd naar volle tevredenheid bijrijders gehad voor mijn wat oudere recreatiepony's, had altijd leuke en gezellig bijrijders voor ze en als er iemand stopte had ik ook altijd weer snel iemand gevonden, nu heb ik een D-pony waar ik iemand voor zoek die hem dressuurmatig in conditie houdt, ik vraag L nivo, maar je hoeft geen wedstrijden gereden te hebben ofzo.en toch krijg ik geen reacties terwijl deze pony meer op nivo gereden kan worden. iemand een idee waar het aan kan liggen of de advertentie wil bekijken via PB?

Ponyruiters zijn gewoon heel erg lastig te vinden en als ze een beetje moeten kunnen rijden bijna onmogelijk. Ik heb er zelf ook en er is maar heel heel weinig jeugd gemotiveerd om een beetje serieus te rijden. Van degene die willen hebben er vaak nog een aantal vervoer issues (ligt ook wel aan de locatie) of ouders die liever zien dat ze vandaag stoppen dan morgen...blijft gewoon heel weinig over.

Edit, ik lees nu dat je een volwassene zoekt. Daarvan zijn er weinig die er op passen en nog minder die dat willen. Misschien een foto waarin hij meer dressuurmatig aan het werk is, laten zien dat er wel potentie in zit. Maar ik denk dat vooral volwassen, klein genoeg en nog pony willen rijden een lastige combi is.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:23

Zo herkenbaar....van alles willen, wijsheid in pacht en vervolgens de meest domme dingen doen.

Ik ben even kwijt wat jij zocht qua leeftijd enzo maar is het misschien niet makkelijker om een ruiter met wat minder ervaring maar die wel echt wil leren een stukje op te leiden ofzo? Dingen aanleren is makkelijker dan afleren....Zeker wat betreft het stukje correct rijden.

Bij mij is door een blessure (van mezelf) mijn hele planning op het werk omgegooid. Had ervoor gezorgd dat ik minder te rijden had omdat ik heel weinig thuis zou zijn maar nu zit ik dus alsnog thuis met heel weinig te rijden. Oeps. Ben een beetje mijn ogen aan het openhouden voor een fijn leerpaard dat ik een periode zou mogen rijden zo dat ik zelf eens wat door kan werken op hoger niveau. Die zijn natuurlijk ook nauwelijks te vinden dus zoek eigenlijk in de categorie eigenaren die hun paard liefst in training zouden willen zetten ergens maar daar niet de financiën voor hebben...of een ouder paard dat men niet kwijt wil en nog niet klaar is voor pensioen, zoiets. Uitdaging dus.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:18

Minimaal Z2, liefst hoger. Dat heb ik zelf weliswaar ook al gereden maar dan zou ik wel vlotter kunnen doorstromen en ik heb er geen probleem mee om dan bijvoorbeeld meer te lessen oid. Hoeft ook zeker geen kant en klaar paard of automaat te zijn maar de meeste mensen zetten (heel begrijpelijk) op de paarden waar ze meer in zien toch liever iemand die zich al op hoger niveau bewezen heeft. Dus toch een beetje speld in hooiberg effect...

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:47

Oh kwpn site is wel een goede ja, die was ik helemaal vergeten. Ben verder inderdaad hier en daar een balletje aan het opgooien. Krijg dan echter veel jonge paarden aangeboden die nog vooraan moeten beginnen. En dat kan ik wel maar dat is werk...Ik wil nu een hobby project haha. Niet dat ik er dan minder serieus mee bezig ben maar het gaat me nu even ook om mijn ontwikkeling.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:00

Ik vind 3 of 4 keer per week rijden juist heel goed klinken, zeker als je aan het opbouwen bent. Eventueel daarnaast nog een keertje aan de longe of een rondje buiten...denk dat je dan juist goed bezig bent.

Als je haar echt door wil laten rijden zou ik kritisch kijken naar wat je zelf kan en wil. Je geeft bv aan dat ze nog scheef is, hoe handig ben je zelf om dat op te lossen? Een goede ruiter gaat toch bij de basis beginnen dus voor haar opbouw zou dat geen probleem moeten zijn. Het is alleen denk ik zonde als je moet betalen voor iets wat je prima zelf kan....

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 13:02

joyce B schreef:
Ik heb goed les waarbij rechtrichten en een goede basis veel aandacht krijgt.

Ik heb ook thuis al een tijdje weer regelmatig begeleiding omdat ik onzeker werd van dat onregelmatige loopje in draf en ik ervaren ogen vanaf de grond er bij wilde hebben om te kijken of het voortkwam uit pijn of vooral stijfheid en zwakte vanuit de revalidatie van het geblesseerde been.

Er zit nog steeds verbetering in dus tot nu toe lijk ik het zelf nog te redden. Ik kan haar zelf correct trainen tot/met M1 niveau. Daarboven ben ik zelf aan het leren hoe ik de M2 en Z1 oefeningen correct moet rijden. Dat is mijn trainingsniveau onder begeleiding.

M2/Z1 oefeningen zou iemand anders af en toe moeten corrigeren zodat ik weet dat mijn foutjes niet bij haar bevestigd worden.

Naar buiten lukt alleen achter braaf paard. Dat zou wel kunnen als dat andere meisje mee gaat. Dan kan mijn oudje ook mee. Die loopt braaf voorop in het bos.

Ik kan me die onzekerheid wel voorstellen, je voelt op den duur echt dingen die er niet zijn.
Maar ik zou me persoonlijk minder zorgen maken om die oefeningen. Als je basis goed is kan je die eigenlijk niet stuk maken hoor. Je hebt die andere oefeningen ook geleerd, dat lukt met de rest ook wel. Zolang er iemand mee kijkt en jou op tijd corrigeert zal het misschien iets langer duren voor het proef klaar is maar ik zie geen enkele reden om te denken dat jij het nodig hebt omdat het je anders niet lukt oid. Misschien meer onzekerheid dan wat anders?
Wil je niet van het idee af praten verder hoor, paard zal er sowieso ook niet slechter van worden.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:58

Ik weet niet hoe je begeleiding er precies uit ziet, anders kan je het daar misschien aan koppelen? Dat je een bepaald bedrag vraagt per les en dan afhankelijk van niveau ze 1x per week of vaker/minder vaak laten lessen? Dat vervalt dan automatisch als er niet gereden kan worden bij dracht en is ook duidelijk voor de ouders...

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 15:24

@ Joyce b goed bezig hoor! Jullie komen er wel. Wissels is inderdaad moeilijk, erg fijn als je die de eerste keer er niet zelf hoeft op te zetten maar ze kan narijden en leren aanvoelen. Maar klinkt alsof ze echt op de goede weg is, altijd fijn na een blessure.

Gewoon niet meer reageren klinkt hier ook bekend. Hoe moeilijk kan een geen interesse berichtje zijn....Ik doe er niks meer mee tegenwoordig, graag of niet. Mensen waar je al achteraan moet lopen voor info of een afspraak worden er daarna meestal niet echt enthousiaster op.