Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

darkadia

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:58

Hier heel blij, ondanks m'n verhuizing met paard heeft bijrijdster aangegeven te willen kijken of t lukt om 1x per week te blijven komen omdat ze hem niet kan missen. Dus zondag gaan we samen, om haar even wegwijs te maken op het nieuwe plekje :) helemaal happy!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:59

Haha ja herkenbaar. Heb ook dergelijke berichten gehad. Kan ik ook niks mee.

Hoewel er gelukkig ook meiden zijn die er wel een reistijd van 45min voor over hebben.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:19

bruintje123 schreef:
Hebben ze dat er voor over of zeggen ze dat?
Die berichtjes heb ik ook gehad, ik kom op de scooter en dan 30 km.
Tot nu toe zijn die met een scooter en 15 km al afgehaakt zou gauw het herfst/winter werd.

Een 20+ die hem half jaar (wintermaanden) gedaan heeft en 45min ervoor moest fietsen. Kwam door weer en wind. Ander 30min met auto en anders met OV die ook altijd trouw gekomen is (18jaar) en zelfs nog paar x is bij gesprongen toen dat zo uit kwam. (Ivm blessure van mijn paard die langdurig was is ze andere gaan rijden). Daarbij alles netjes overlegd en gecommuniceerd.

Huidige wil dus niet stoppen ondanks dat t nu voor haar door verhuizing van paard ook 30min is met auto.

En m'n allereerste verzorgster kwam ook op scooter door weer en wind naar stal terwijl het vor haar ook 35min was.

Dus ze bestaan zeker, maar je moet wel beetje mazzel hebben. Ook ik heb meiden gehad die dichterbij woonden maar gewoon niet de juiste match bleken of snel afhaakten.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:44

Hier ook meeste op gevoel. Bij korte antwoorden vaak inderdaad eerst wat doorvragen, specifiekere beschrijving van ervaring, wat ze zoeken in een verzorgpaardje, wat ze willen. Daarmee vielen er bij mij destijds al een hoop af.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 09:25

Pfff hoe oud was die? Weet duidelijk nog niet hoe t werkt in de grote mensenwereld en dat niet elke baan zo flexibel is...
Sowieso, zou wel gek zijn als je als eigenaar je dagen maar moet gaan aanpassen naar wat zij kunnen :')

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 21:29

@laura01234 Ow dat klinkt heel bekend! Ik heb ook zoiets gehad. Alleen ging het toen over evt eigen stalling beginnen. Maar ook heel vaag geen naam, geen foto en zeer weinig info, en dat is graag iemand wilde helpen starten. Kreeg ook geen normale antwoorden, en dus ook heel snel geblokt... had mijn nr dus ook van bokt geplukt.

Edit: terug in topic! Bijrijdster is inmiddels ook aantal x op de nieuwe stal geweest, heel happy dat ze mee verhuist is en er half uur reistijd voor over heeft!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 12:25

@pallatin als er geen klusjes enzo gedaan moeten worden kun je in die regio prima een bijdrage vragen (zelfs met klusjes wel trouwens). Is daar niet ongebruikelijk en meeste hebben het er ook wel voor over als ze dan een leuk paard met de nodige vrijheid mogen rijden.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 00:01

Pallatin schreef:
Ik heb ondertussen al een boel reacties, maar veel jonge meisjes...hoe maken jullie de keus? Hoe selecteer je en wat voor vragen stellen jullie? Ik vind mensen voor mijn werk aannemen makkelijker dan dit. -O-

Ik vroeg vaak wat ze zoeken in een paard, wat ze precies leuk vinden en natuurlijk ervaring (specifieke voorbeelden, dus meer dan alleen de moeilijke manegeponys). En ook hoe vaak ze kunnen. En hoe flexibel ze zijn qua dagen. Dat was ivm zelf onregelmatige werktijden en dagen voor mij belangrijk.
Ik kreeg ook wel reacties van jongere meiden, die echt iets zochten om zo mee weg te rijden en ook veel die nog geen kennis van correct van achter naar voren rijden. Nu vond ik dat laatste geen probleem mits er niet teveel in de mond gezeten wordt en er redelijk onafhankelijke zit is. Maar ook reacties van: ja hij is gewoon leuk/ziet er leuk uit. Daar kon ik niks mee.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 22:17

Balen Pallatin! Maar zou sowieso gewoon met paar die geschikt lijken afspreken, dan kun je zelf kiezen wat beste voelt.
En idd miss dat ze gewoon benieuwd was naar jou en je paard. Ik ben toen ik nog bijrijder was ook wel bij meerdere opties wezen kijken. Maar dat was dan wel omdat ik bij de eerste niet meteen dacht: dit is het.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:09

@rena100 ik zou ze ook alle 4 laten komen. Hier ook mensen mee gemaakt die een tijd niet gereden hadden en helaas toch niet goed genoeg konden rijden om met paardlief overweg te kunnen.

@gimme spurs hangt ook beetje van regio af. Ik heb wel mensen gehad regio spaarndam/Amsterdam die €50 geen probleem vonden en nog niet mochten rijden maar op langere termijn wel. Maar als je het niet echt nodig hebt zou je ook idd verplichte les of lagere bijdrage kunnen doen natuurlijk.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 10:50

Hier merkte in het in het begin ook wel als mijn bijrijder had gereden, en gingen we ook regelmatig keer samen on wat dingen uit te leggen hoe ik het deed. Maar na 1-2 maandjes waren ze meer op elkaar in gespeeld en had ik er ook geen last meer van. Ook lesten we bij dezelfde instructrice en.m Inmiddels doet ze hem al 2 jaar. Is zelfs mee verhuisd van stak terwijl het voor haar best een stukje rijden is. Heel blij mee.

Wel staan mijn paardjes ook voor mij weer wat verder weg dus op zoek naar een verzorgster. Vraag geen bijdrage en op termijn is evt rijden ook mogelijk. Eind vd maand kennis maken met een meid van 14. Ik ben benieuwd. Paarden staan 24/7 buiten, maar ik gun ze wat extra aandacht.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:48

Bah dat is echt naar. Had je geen afspraken op papier staan? Zeker als je echt gaat investeren helaas nodig tegenwoordig...:(

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 15:48

Hier was ik sinds december op zoek, en was erg lastig maar merkte nu tegen t voorjaar dat er weer meer mensen zochten en hele fijne meid erbij gevonden :) dus ik ben helemaal happy!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 08:21

Ook ik ben weer op zoek. Degene die erbij was gekomen 2 maandjes geleden stopt er helaas alweer mee. Had de afstand toch wat onderschat en het liep daardoor ook niet helemaal naar wens.
Gelukkig heb ik het zelf inmiddels wat rustiger dus red ik het evt wel zelf, maar met het oog op vakantie en als ik eens ziek ben toch wel fijn een flexibel iemand erbij te hebben....

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 17:58

Herken dat hier ook. Afspraak was geen bijdrage maar wel 1x per maand lessen. En 1-2x per week komen. In de 2 maanden begon heel fanatiek, maar nooit gelest, en daarna aantal x last minute afzeggen.
Dus Nouja nu weer rustig op zoek naar die speld in de hooiberg, en anders maar niet. Krijgen ze extra dag vrij.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 10:33

joyce B schreef:
Jong volwassen

Darkadia, daarom overweeg ik bijdrage vooraf te vragen en daaruit de les te betalen. Geen les kost dan toch geld. En dat geld is dan voor het paard... Wel les, dan gaat vrijwel hele bedrag daaraan op.

Ik twijfel of ik mijn paard al aan ga bieden of eerst nog even zelf doorrijd ivm haar revalidatie.

En als ik haar aanbied of ik dat eerst via mijn eigen paardenkennissen probeer via mijn eigen Facebook pagina of dat ik het openbaar aan zal bieden via een facebookgroep.

Het heeft geen haast maar wat extra hulp in de training en op stal is wel fijn.

Heb de dierenarts een filmpje van de training gestuurd zodat hij aan kan geven of hij tevreden is over hoe ze nu loopt en hoe verder.

Krijg nu steeds meer vertrouwen dat het echt goed komt en ze misschien van het najaar al wel terug de sport in kan. Die onzekerheid of dat zou lukken hield me ook wat tegen. Je wilt niet iemand zoeken en dat je na een paar keer of paar weken moet zeggen: helaas, paard weer "stuk".
En ik wil haar ook graag heel houden. Dus met beleid trainen.

Maar goed, ik val in herhaling :D
Kom er nog niet uit, dus maar even rustig aankijken...

Balen Peelie! Sfeer maakt wel uit voor die meiden. Zo ben ik vroeger ook eens een hele serieuze meid kwijt geraakt toen ik van stal verhuisde

Snap ik, heb ik inderdaad ook overwogen... en zit beetje in zelfde schuitje met heropbouw na revalidatie.
Hoeft zeker geen topruiter te zijn maar wel beetje netjes kunnen rondrijden.

@peelie Ow dat id wel vervelend ja!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 21:10

_kmbn schreef:
Nou gister de ene dame gehad. Ze was echt heel geintresseerd, en luisterde aandachtig. Ze was heel rustig en straalde dit ook uit. Gezien beide paarden niet bereden worden (nog) gingen we gewoon even in de wei kennismaken. Gezien ze totaal tegenovergesteld zijn van karakter, kon ik meteen goed kijken hoe ze er mee om ging. En zoals gewoonlijk was mijn merrie heel voorzichtig en liet zich eerst niet door haar aaien en stormde mijn ruin meteen op haar af. Gezien haar ervaring dacht ik, ik ga gewoon kijken hoe ze zelf contact met ze zoekt en dingen oplost. Ik ben er redelijk tevreden over, (klinkt echt zo hard :x ) maar ik twijfel heel weg of ze wel steek genoeg in haar schoenen staat. Mijn ruin kan zijn aandacht echt op eisen en je in hoeken zetten als je niet meteen in de leidersrol stapt. Mijn merrie die moet gewoon nog veel leren dus daar is ook veel duidelijkheid en consequentie bij nodig. Ze neemt snel een loopje met je. Dus het is heel dubbel..

Maar de andere dame komt einde van deze week, ze was namelijk oo vakantie nog. De dame die al is geweest en ik hadden ook besproken dat we bijde er even over na gingen denken. Het is wel een uitdaging en liever een week langer denken, dan ja zeggen en dat het weer helemaal niks word.

Maar ben wel benieuwd wat jullie allemaal vragen als jullie potentieels bijrijder langs komt? Dir was voor mij de eerste keer en ik wou zoveel vertellen en vragen :=
Dus ben daar echt heel benieuwd hoe jullie dat doen!

Je zit relatief bij mij in de buurt Haha. Ik sta in Assendelft ook met Mn paardjes. Bijrijdsters zijn lastig te vinden in dit gebied, al is er nu wel wat meer aanbod merk ik.

Ik kijk idd ook hoe er wordt omgegaan met het paard en heb hier hetzelfde als jij: 2 hele verschillende karakters. Daarnaast vind ik goede communicatie een heel belangrijk punt. Dat is waar het bij mij regelmatig fout op is gelopen in het verleden. En of ze bij kunnen springen als er eens wat is of niet (dat geeft vaak ook al indicatie van hun inzet). Verder vraag ik ook vaak wat ze zelf zoeken in een paardje...

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 22:45

Ik heb een paard in bruikleen gehad. Goede afspraken zijn daarbij erg belangrijk om vast te leggen.

Hier is helaas Mn laatste nieuwe bijrijder ook weer gestopt ivm missen klik. Dus had nieuw oproepje geplaatst, maar staat nu even on hold, gezien ik ook een nieuwe stalling nodig heb en nog niet weet waar we terecht gaan komen...
Twijfel ook nog of ik zin heb weer in iemand te investeren.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 08:58

Golden_Angel schreef:
Zo heb je niks
en zo heb ik morgen 2 afspraken haha

1 bij een 'lolmet je knol ' stal. Deze mensen hebben een 'uit de hand gelopen verzameling' zoals ze het zelf noemd. Een boel oudere pony's, 2 beleerde paarden en eentje die in de kweekvijfer zit.
Ze zoeken iemand die onder het motto lol met je knol het leuk vind om daar met de beestjes bezig te gaan. Het rijden van die 2 paarden, en het lekker poetsen en vertruttelen van de pony's + wat mest werk. Geen bijdrage

En een afspraak bij een paard wat zowel dressuur als springen M heeft gelopen (moet wel opgepakt worden)
bijdrage 100 euro per maand maar daarvoor mag je dan ook komen wanneer je wil, zij doet er zelf niks meer mee. Lessen op eigen kosten mogelijk.

dus laten we hopen dat er ergens een match bij zit :D.

2 heel verschillende dingen wel. Wat lijkt je zelf leuker om te doen? Ben benieuwd of er wat voor je bij zit.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:56

Amber_anne schreef:
Zit ik te kijken wat er bij mij in de omgeving is en dan zie ik verschillende advertenties staan voor lease. De kosten voor het leasen daar zitten de da kosten en her hooi en stro in, is ongeveer 100 euro voor 3 dagen en dan om de week zondag maar niet rijden op zondag.
Je moet die dagen binnen zetten, voeren en mesten. Wat niet bij de lease prijs in zit is tandarts, hoefsmid, brok etc (dat deel je met de ander) en het gebruik van het tuig. Dat tuig mag je zelf aanschaffen of huren voor een meerprijs.

Wat vinden jullie hier van, is dit reëel of ben ik niet zo raar dat ik nooit voor deze constructie zou gaan

Ik vind het ook een bijzondere constructie. Zou toch verwachten dat goed passend tuig hoog op prioriteit staat en als dat er is, zou ik laten leasen incl tuig. En idd wat als jij ander tuig hebt en er ontstaat daardoor een probleem omdat het toch niet helemaal lekker ligt bijv? Iig alle afspraken heel duidelijk op papier en ondertekenen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 09:19

Hier ivm (onvrijwillige) verhuizing stal toch ook weer op zoek...maar mogelijk al iemand gevonden ook :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 16:00

Ik kom ook weer mee lezen. De nieuwe fijne dame blijkt toch minder tijd te hebben dan verwacht en de communicatie loopt voor geen meter.
Ga dus ook weer opnieuw opzoek...

Ook hier veel die van allerlei wensen hebben maar niet willen investeren. Ik vraag geen bijdrage ivm klusjes maar wel ong 1x per maand les (afhankelijk van ervaring vaker of minder vaak bespreekbaar).

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 11:32

Hier inderdaad ook minimaal 16+, mede ivm mijn verzekering die dat ook eist. Maar ook omdat je regelmatig alleen op stal bent en de stal wat achteraf ligt. Al hebben we wel paar oplettende buren ook gelukkig.

En ja inderdaad balen. Voor gemotiveerd iemand kans om veel te leren, maar vraag wel enige investering terug daarvoor ;) Maar heb aantal reacties gehad dus wie weet.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 14:34

Absolem schreef:
Moeten ze wel weten wie jou bijrijder is.en hoe willen ze hardmaken dat het je bijrijder was en niet jijzelf?

Tenzij jij alles bevestigd kan die verzekering helemaal niets hardmaken of er moet camera bewijs zijn. De moeder van mijn ex zat in de verzekerings wereld. En als het om schadeclaims ging waren ze vaak gewoon afhankelijk van de eerlijkheid van mensen. Tenzij er echt camera bewijs was. Iedereen had immers op dat paard kunnen zitten en kunnen zeggen dat een ander het had gedaan als er schade gemaakt was.en ja ik noem het maar schade. Want voor de wet zijn dieren gewoon dingen /voorwerpen.

Het gaat in dit geval om een verzekering die ook uitkeerd als er er wat gebeurt met bijrijder/zerzorger/opzichter/behandelaar door toedoen van paardlief. En niet voor schade aan andermans spullen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 11:11

Zou ook voor 1 gaan als beiden niet kan ghostattack. Maar je kunt ook met ze in gesprek gaan of ze bijv ok zijn met 1 dag niet rijden en de andere wel, zodat er voor jezelf iets over blijft. Ook afhankelijk natuurlijk van voor hoeveel dagen je iemand zoekt.
Ik heb dat destijds gedaan toen ik niet kon kiezen (beiden 20+ meiden) en achteraf heel blij met die keuze. In vakanties konden zij samen de zorg opvangen en daarbij is eentje na aantal maanden gestopt, omdat het toch te druk was voor haaf. De andere is er nu na 3 jaar nog steeds.

Ook voor de schimmel weer fijn iemand erbij gevonden, 17 en ook eigen paardje gehad en mama met paardenkennis.
Ernaast een meisje van 16, qua rijden ging dat best oké maar qua omgang juist nog niet dus daar mee afgesproken voorlopig 1x per week samen met mij en gaan lessen.