Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

sannexponys

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 17:41

ik heb 1 tip voor iedereen, hoe eng het ook lijkt
GEWOON AANBELLEN EN NETJES VRAGEN!!! <3
ik heb ongeveer 4 jaar lang advertenties gezet en rondgevraagd en het is nooit gelukt :(
toen was ik er klaar mee en ging ik gewoon langs de deuren. het eerste het beste huis mocht ik verzorgen. ( mensen vinden het vaak goed dat je zelf initiatief neemt )
later ging ik anderes zoeken en bij het 2e adres kon ik gelijk aan de slag, en ben ik nu echt superblij mee :j /3 <3 ik heb ondertussen nog van 5!! andere mensen een vraag gekregen ofdat ik wou verzorgen, omdat ze mij altijd bij die paarden zagen lopen.
Veel mensen zijn niet perse op zoek, maar soms zeggen ze wel ja als je het gewoon vraagt.

dus als je er eentje zoekt, gewoon vragen :wave: <3 *\%/*

Verzorg-/bijrijdpony gezocht omgeving Hardinxveld

sannexponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 14:03

Roosje01 schreef:
Ik heb morgen avond een afspraak om te kijken of het klikt heel veel zin in.

Superleuk <3

sannexponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:27

x_ijx schreef:
sannexponys schreef:
ik heb 1 tip voor iedereen, hoe eng het ook lijkt
GEWOON AANBELLEN EN NETJES VRAGEN!!! <3
ik heb ongeveer 4 jaar lang advertenties gezet en rondgevraagd en het is nooit gelukt :(
toen was ik er klaar mee en ging ik gewoon langs de deuren. het eerste het beste huis mocht ik verzorgen. ( mensen vinden het vaak goed dat je zelf initiatief neemt )
later ging ik anderes zoeken en bij het 2e adres kon ik gelijk aan de slag, en ben ik nu echt superblij mee :j /3 <3 ik heb ondertussen nog van 5!! andere mensen een vraag gekregen ofdat ik wou verzorgen, omdat ze mij altijd bij die paarden zagen lopen.
Veel mensen zijn niet perse op zoek, maar soms zeggen ze wel ja als je het gewoon vraagt.

dus als je er eentje zoekt, gewoon vragen :wave: <3 *\%/*

Hoe heb je dat gevraagd dan?
Want ik ben ook klaar met wachten met advertenties maar weet niet zo goed hoe je een gesprek begint.

Ik dee het zo

Hoi, ik ben ........ En ik ben op zoek naar een verzorgpony. Ik zag hier ponies lopen en ik vroeg me af ofdat ze van u zijn
Als degene ja zegt vraag je gewoon ofdat je zou mogen helpen met het verzorgen van de pony.

Bij mij klonk het toen waarschijnlijk heel stuntelig, maar de meeste mensen vinden het al leuk dat je het durft

sannexponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:09

TelmaB schreef:
Ik moet zeggen dat het toch echt wel frustrerend is om een verzorgpony te zoeken in mijn buurt met mijn leeftijd. De enige die er zijn zoeken iemand van 18+ (wat ik helemaal snap hoor :) ). Het vervelende is dat ik niets kan doen behalve wachten tot ik oud genoeg ben om als verantwoordelijk gezien te worden -O- ik zie dan allemaal mensen (op bokt en Instagram) voorbij komen met hun verzorgpony's en dan denk ik: 'Dat wil ik ook!'. :j maarr ik moet gewoon nog een paar jaartjes geduld hebben...

Gewoon aanbellen :j dat toont verantwoordelijkheid en dat is vaak waarom mensen vaak 18+ willen hebben *D

sannexponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:11

sannexponys schreef:
TelmaB schreef:
Ik moet zeggen dat het toch echt wel frustrerend is om een verzorgpony te zoeken in mijn buurt met mijn leeftijd. De enige die er zijn zoeken iemand van 18+ (wat ik helemaal snap hoor :) ). Het vervelende is dat ik niets kan doen behalve wachten tot ik oud genoeg ben om als verantwoordelijk gezien te worden -O- ik zie dan allemaal mensen (op bokt en Instagram) voorbij komen met hun verzorgpony's en dan denk ik: 'Dat wil ik ook!'. :j maarr ik moet gewoon nog een paar jaartjes geduld hebben...

Gewoon aanbellen :j dat toont verantwoordelijkheid en dat is vaak waarom mensen vaak 18+ willen hebben *D[/quot

Hihi waar moet ik aanbellen dan? :+ Ik woon in de stad. Er zijn hier nergens mensen met paarden/weilanden. :P

Wel bedankt voor je idee en het meedenken! :j

dan wordt het moeilijker :+ misschien buiten de stad zoeken :9

sannexponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 18:31

little_birdy schreef:
omdat ik het niet eerlijk vind een dier om te brengen die bij een ander nog harstikke gelukkig kan zijn .

Wat is er gebeurd?! Is je verzorgpony ingeslapen? |(

sannexponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 19:03

little_birdy schreef:
Dat word hij alleen niet om de juiste redenen en dat steekt me gewoon .
Paard is gezond en dat is niet eerlijk als je als eigenaar er geen zin meer in hebt dat je het dier maar gewoon af laat maken.

Heb er net 4 weken dag en nacht voor gezorgd ivm ziekte eigenaar en dan krijg je zulk nieuws uit dank kan daar met mijn hoofd niet bij

Inderdaad dat is echt niet leuk!
is het al gebeurd? Anders kan je misschien een huisje voor hem zoeken.
Hoe oud is hij? Hele oude paarden wil je ook niet in de handel! Dan wordt het er ook niet beter op |(

Sterkte xx

sannexponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 17:50

joyce B schreef:
Als je zo jong bent betalen je ouders ook een sport neem ik aan? dan kunnen ze toch ook kiezen om je paardrijlessen te betalen? Die kun je ook op je verzorg/bijrijdpaard nemen. Het hoeft niet en/en op manege en met bijrijdpaard.

Dit is toch niet altijd waar jammer genoeg.
Mijn ouders betalen wekelijks les maar verder ook niet, gelukkig heb ik een gratis verzorgpony maar manegewedstrijden, spullen enzo moet ik toch echt zelf betalen.
Een vriendin van mij moet alles zelf betalen! Zelfs haar les moet ze zelf betalen. Dus dat in lang niet zo vanzelfsprekend.
Ik ken veel mensen waarvan de ouders niet alles kunnen of willen betalen.

Ik snap wel dat er een bijdrage wordt gevraagd maar van een kind of tiener vind ik niet dat je altijd kan verwachten dat iedereen dat kan :o

sannexponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 21:18

Wat vinden jullie van dit:

Hoi,

Ik ben Sanne van Houwelingen en ik ben op zoek naar een verzorg- / bijrijdpaard in de omgeving van Hardinxveld-Giessendam.

Informatie over mijzelf:
• Ik ben 13 jaar.
• Ik ben ongeveer 1.70 meter, en ik weeg ongeveer 48-50 kilo.
• Ik heb 5,5 jaar rijervaring. Eerst heb ik 4,5 jaar op manege Leeuwenhoeve ( Giessenburg ) gereden en sinds een jaar rijd ik op Stal Alblas. ( Sliedrecht )
• Ik heb 2 keer per maand dressuurles en 2 keer per maand springles. Springen vind ik het leukst, maar dressuur vind ik ook leuk om te doen.
• Ik heb nog niet veel ervaring met hogere dressuur. Op dit moment ben ik vooral aan het oefenen met de aanleuning en ik rij F8.
• Ik heb ervaring met bitloos rijden.
• Ik heb op meerdere locaties ervaring opgedaan met het verzorgen van paarden.
• Ik rijd vooral op jonge, drukke paarden, ( zowel op de manege als bij vriendinnen ) maar ook paarden met veel ervaring vind ik ontzettend leuk!
• Ik wil ongeveer 20 minuten / half uur fietsen, maar dat ligt aan de situatie.

De reden dat ik een verzorgpaard zoek is dat ik een oude verzorgpony heb ( heeft veel kwaaltjes waardoor ik niet heel veel met hem kan doen, maar waar ik met veel plezier naar toe ga om te helpen met de verzorging ) maar ik toch graag wat meer ervaring op wilt doen op het gebied van rijden.
Natuurlijk wil ik ook helpen met de klusjes rondom stal! Uitmesten en andere klusjes zijn geen probleem.

Rijden hoeft ook zeker niet direct vanaf het begin. Ik vind het ook prima om eerst een band op te bouwen vanaf de grond

Bent u op zoek naar een bijrijder of kent u iemand die een bijrijder zoekt? Ik zou u heel graag willen helpen!
U kunt mij bereiken via bokt en via mijn e-mail: sannevh2003@gmail.com

Ik heb ook foto's en filmpjes die ik zal sturen als u interesse hebt.

Groetjes,
Sanne van Houwelingen
Laatst bijgewerkt door sannexponys op 09-02-18 21:43, in het totaal 7 keer bewerkt

sannexponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 21:21

Miefje schreef:
Vind ik een super advertentie, goed bezig! Kleine aantekening, het is ik rijd en niet ik rij :) Ik zou er nog wel bijzetten hoe ver je kunt reizen of wilt fietsen.

Bedankt! Ik zal het even aanpassen!

sannexponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 21:32

Anoniem schreef:
Om het helemaal af te maken zou ik toch even op de weegschaal stappen of een schatting neer zetten, verder een hele nette advertentie :D

Bedankt :o
Het probleem is dat de Weegschaal hier thuis kapot is, maar ik schat rond de 47/48 kilo

sannexponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 21:35

Anoniem schreef:
Zou ik dat er gewoon bijzetten! Staat net wat beter dan dat je neerzet het niet te weten :D
Gewoon "en ik weeg ongeveer 48 kilo" :)

Oke, ik zal het aanpassen. Ik zet wel 48-52 neer, want het is al een tijdje geleden en het is ook zo sneu als ik uiteindelijk veel zwaarder ben ;)

sannexponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:00

Ik heb lang getwijfeld om een advertentie te plaatsen omdat ik al een verzorgpony heb. Ik kan allen Max 10 min rijden per week dus ik heb toch maar gekozen om een pony te zoeken en ze beide 2x per week te doen.

Iemand nog aanmerkingen aan mijn advertentie? Anders ga ik hem zometeen op de boktmarkt zetten :D

sannexponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 23:38

joyce B schreef:
Ik zou "geen ervaring met hogere dressuur" weglaten en gewoon melden dat je op F8 niveau rijdt met de FNRS proeven.

oke, dankje

sannexponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 23:50

Tigra_ schreef:
Mij spreekt het niet zo aan. Ik zie zelf liever een verhaaltje dan het ik,ik,ik.
Naast dat ik wil weten wat mensen zoeken zou ik ook graag willen weten wat ze ons te bieden hebben. Hoeveel keer in de week kan komen, en dat je ook kan longeren bijvoorbeeld.

bedankt voor je reactie, bij mijn vorige reactie of marktplaats werkte een verhaaltjes juist niet dus niet heb ik het maar een beetje opsommerig neergezet.
Dat van het longeren zal ik erbij zetten!

sannexponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 21:56

Roosje01 schreef:
Ik zou kort vermelden wat je kunt en zoekt denk niet dat het heel rellevant is om te vermelden bij welke maneges je rijd of hebt gereden. je kunt er beter zetten dat je zoveel jaar manege ervaring hebt, en hoe lang je ervaring hebt met verzorgpaarden. En idd wat je allemaal kunt kwa verzorgen, rijden en longeren.
Ook zou ik je verhaaltje iets anders verwoorden lijkt nu een beetje alsof je, je oude verzorgpony wilt inruilen vanwege het niet meer kunnen rijden. Zeg niet dat het zo is maar zo kan het wel over komen.

Verder vind ik het een netjes opgezette advertentie.

Dat is echt niet het geval! Ik wil er een bij omdat ik tijd over heb en graag meer ervaring op wil doen, maar ik vind het lastig om te verwoorden :o ik snap je wel.

Die maneges zijn omdat de maneges hier niet allemaal even oke zijn :j

bedankt voor je reactie

sannexponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:16

een vraagje, ik weet niet of het heel raar is.

Als ik naar huis fiets vanuit school kom ik altijd langs een weiland met een rijbak. Regelmatig staan daar ook een aantal ponys en paarden.
Nou heb ik mijn vorige verzorgponys ook gekregen door het gewoon te gaan vragen en ik wilde het daar ook doen als ik toevallig de eigenaar tegen zou komen.
Nou keek ik op marktplaats en daar zag ik 2 advertenties van paarden die ter dekking staan. En die fotos zijn ( Als het goed is ) Gemaakt in die bak.
Nou vroeg ik mij af of het heel raar is om een berichtje te sturen en te vragen of ze een verzorger zoeken, want daar hebben ze altijd een heel aantal paardjes staan dus de kans bestaat.

Zou ik het doen of kan ik het beter niet doen?
Ik weet ook niet of het raar overkomt.

groetjes

sannexponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:29

daar hebben jullie gelijk ik, maar het probleem is dat ik niet weet bij welke van de huizen die daar staan de paarden horen :o
en de paarden staan zoizo in de woonplaats dus het kan bijna niet missen. Ik ga denk ik proberen uit te zoeken bij welk huis ze horen, want langsgaan vind ik zelf ook persoonlijker en beter ;)

sannexponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:57

lor1_1984 schreef:
Ik zou aanbellen en vragen of de paarden bij dat huis/boerderij horen, als het antwoord nee is kun je vragen waar je dan wel moet zijn. :)
Zo ben ik in het verleden wel aan verzorgponies gekomen.

supergoed idee!

Er is alleen 1 dingetje:
Het klinkt een beetje arrogant denk ik, maar zo bedoel ik het helemaal niet :(:)
Ik heb een verzorgpony op leeftijd waar ik niet veel meer mee kan doen ( heb ik ook nooit gekunt )
Ik hou ontzettend veel van die pony, maar ik zou er graag een bijrijdpaardje bij willen om o.a. meer ervaring op te kunnen doen.
Het nadeel is dat ik daar straks kan komen en ik niet zou kunnen rijden ik er soort van aan vast zit ( voor mijn gevoel )
Daarom vind ik een berichtje handiger omdat je dan weet waar je aan toe bent ;)
Het is absoluut niet dat ik het alleen doe voor het rijden, maar als ik het zou kunnen doen is het wel mooi meegenomen, en kan ik niet rijden vind ik het eigenlijk niet kunnen tegenover de eigenaar van mijn huidige verzorgpony ( dat ik 1/2 keer per week minder kan komen )

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie