Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304, Ymor

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:59

Jeetje wat naar Laura :( Maar goed dat je het deelt, ik hoop dat mensen er zich meer bewust van gaan worden. Het is zelf ook de reden dat ik geen telefoonnummer oid bij advertenties zet, ik vind dat toch wel eng dat het zo open op internet staat. Het meeste contact ging bij mij gewoon via berichtjes op bokt of facebook en daardoor kon ik die mensen ook wat makkelijker natrekken :+

...
Ik ben gerpiegorp

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 23:26

Ik zou lekker een ander zoeken en daar ver weg van blijven hoor := Raar gedoe zeg, inderdaad handen thuis houden...

...
Ik ben gerpiegorp

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:57

Ik denk dat er wel weer paarden vrij komen na de vakantie, zijn altijd mensen die stoppen omdat ze het opeens 'te druk' hebben :Y). Zou gewoon lekker om je heen kijken, je loopt vanzelf tegen iets aan :)

...
Ik ben gerpiegorp

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 22:34

Haha, dan baalden jullie wel even of niet dan :D

...
Ik ben gerpiegorp

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 21:59

Vind het een goede advertentie. Het geeft al wel een leuke sfeer af inderdaad! :)

Misschien nog hoeveel dagen er van ze wordt verwacht. Maar vind hem zelf al heel compleet! Als ik op zoek zou zijn -en in de buurt zou wonen- had ik wel gereageerd :D

...
Ik ben gerpiegorp

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 20:32

Leuk Roosje dat je misschien weer een paard kan rijden, je had na Sam niks meer bijgereden of wel?

...
Ik ben gerpiegorp

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:37

Even tussendoor: hoe staan jullie tegenover een bijrijdpaard met een slecht passend zadel? Ik zit een beetje in dubio, aangezien het paard last heeft van het zadel maar de eigenaar ziet het niet/wil er niks van weten.
Verdere details wil ik eventueel via pb geven :)

...
Ik ben gerpiegorp

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:05

sat_nath schreef:
Begin desnoads met een shetlander/kleine pony waar je niet op kunt rijden, zodat je ervaring opdoet met het hebben van een verzorgpony. De eigenaren kunnen je aanraden bij andere mensen met paarden en zo rol je langzaam in het wereldje! Gewoon op veel plekken je neus laten zien (op de manege, fiets langs huisen en bel aan!). Onderneem dingen, maar heb ook geduld! Jou verzorgpony loopt ook ergens in Kampen rond ;)

Ik denk dat er weinig eigenaren zijn die hun verzorger/bijrijder gaan aanraden bij anderen := Anyways, inderdaad gewoon door blijven zoeken. Is er nu geen paard beschikbaar, dan over een maand misschien wel.
Maar daarbij moet ik zeggen dat ik niet echt moeite heb hoeven doen bij mijn bijrijdpaarden. De eerste hier op Bokt gevonden, de tweede is aangewaaid en de derde heb ik op Facebook gevonden. Ik heb wel eens een advertentie neergezet, maar daar kreeg ik geen reactie op (na 2 dagen heb ik ze ook weer verwijderd hoor :')).

Enamorada en Selina, nog bedankt voor jullie antwoorden! Ik zit er momenteel erg mee. Instructrice zag dat het zadel klapperde en vertelde dat aan de eigenaresse. 2 maanden later vroeg ik er nog eens naar, maar ze wilde er niks van weten. Paard loopt er prima mee, als ze er echt last van zou hebben zou ze anders reageren blijkbaar (ze reageert fel op aansingelen en het zadel zelf). Ik vind het maar moeilijk hoor, aan de ene kant denk ik stoppen, maar aan de andere kant komt er weer iemand anders die haar gewoon even in de krul trekt. Ik heb me er deels bij neergelegd, maar toch zit ik er nog steeds mee. Bij mijn vorige bijrijdpony ben ik om onder andere het zadel gestopt en daar heb ik mega veel spijt van (pony is verkocht).

...
Ik ben gerpiegorp

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:53

Precies. Niet dat ik denk dat ik beter kan rijden dan een ander hoor, maar de bijrijder van een ander paard die daar staat komt nauwelijks meer, geen zin meer en zo. Maar wanneer ik een keertje niet kan, staat ze te springen om te komen rijden, dus die gaat haar dan bijrijden als ik zou stoppen... en dat is een typische geen gelul in de krul-meid. Dus in mijn ogen is het dan kiezen tussen twee kwaden. Helaas heb je niet altijd geluk, maar de eigenaresse is verder wel top en zorgt ze ook goed voor de paarden.

Wel fijn dat ze bij jou wel een zadelmaker erbij heeft gehaald, dat vind ik ook altijd wel een stukje waardering :)

...
Ik ben gerpiegorp

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:52

Maar je hoeft toch ook niet elke week te lessen? Ik ben ook student, heb niet een mega inkomen, maar ik probeer toch om de week te lessen. In mijn ogen gaat het er meer om dat je bereid bent om jezelf te verbeteren en daar ook tijd (en een beetje geld) in te steken. Soms is het even niet anders, momenteel les ik ook niet met mijn bijrijdpaard, maar nu ik ergens weer tegenaan loop, wil ik wel weer een les inplannen bij mijn instructrice. Soms heb je aan een les genoeg om weer vooruit te komen. Maar ik vind les wel noodzakelijk, omdat een instructrice dingen ziet die waar je zelf niet bewust van bent.

Ik vind een bijdrage overigens helemaal prima. Op de manege reed ik ook niet gratis, dus is het vrij logisch dat er een bijdrage gevraagd kan worden, ongeacht de redenen erachter. Maar dan ga ik ook eerlijk toegeven dat ik een bijdrage te 'vast' vind, in de zin van als ik een maand veel uitgaven heb (collegegeld, nieuw blok dus nieuwe boeken, reparatie aan mijn auto, etc.) en daarbovenop ook nog een bijdrage moet betalen, dat schrikt mij wel af. Helaas verdien ik het minimumloon en werk ik maar om het weekend, dus mij inkomen is bijna niks en dan moet ik keuzes maken. En mijn keuze is voor meer kunnen lessen. Maar gelukkig heb ik een plekje waar ik geen bijdrage voor hoef te betalen, mag lessen wanneer ik wil, veel vrijheid heb en het ook hartstikke gezellig is, dus voorlopig hoef ik ook niet op zoek :)

...
Ik ben gerpiegorp

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 17:26

Maar ik mag aannemen dat de gemiddelde volwassene meer verdient dan ik :Y) Het is leuk en aardig dat je mijn studenteninkomen vergelijkt met dat van een volwassene, maar zo werkt het niet. Ik vind het wel heel leuk dat je denkt dat ik zoveel te spenderen heb :) Kijk, ik vind een bijdrage helemaal prima, als ik het geld ervoor zou hebben zou ik het zeker betalen als het nodig is, maar nu kies ik daar niet voor. Ik geef het geld wat ik daarmee bespaar liever uit aan dingen die in mijn ogen op dat moment belangrijker zijn. Is het nu een verjaardagscadeau voor een goede vriendin, is het een andere keer een grote reparatie aan mijn auto.

Als bijrijder mag je geen kritiek hebben op de eigenaar omdat die een bijdrage vraagt (en daar kan ik in komen, want het is hun paard dus hun keuze), maar als een bijrijder om wat voor reden dan ook geen bijdrage wil of kan betalen, dan zijn ze ondankbaar of zoiets. Dan vind ik oprecht heel jammer, je kunt niet voor iemand beslissen of het wel of niet kan. Ik vind mijzelf een betrouwbare bijrijder, ik kom altijd op de afgesproken dagen, zelfs met dikke regenbuien wil ik komen (maar de eigenaresse zegt het dan af), ik hou me aan de regels, ik neem initiatief, ik probeer regelmatig te lessen etc. etc. Maar ben ik dan een ondankbare/onbetrouwbare bijrijder omdat ik geen bijdrage betaal? In mijn ogen moet het daar niet vanaf hangen.

Maar goed. Het is een eindeloze discussie.
Laatst bijgewerkt door gerpiegorp op 31-01-18 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

...
Ik ben gerpiegorp

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 23:32

Lekkere eis zeg := Rijd zij er dan ook nog op of alleen jij? Zou voor mij inderdaad ook een flinke afknapper zijn, een hoofdstel oid heb ik er nog wel voor over, maar een zadel is toch wel een stap te ver.
Eigenaresse van mijn bijrijdpaard is wat dat betreft echt koopgek, ook al kan ze zelf niet meer rijden. Het enige nadeel is dan weer dat er geen ander zadel komt, ook al ligt deze echt ontzettend slecht. Erg jammer. Dus ik ben nu bezig met aan de hand werken zodat dat zadel er niet zo vaak op hoeft :)

...
Ik ben gerpiegorp

gerpiegorp

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 18:57

Jij hebt inderdaad veel pech met de paarden. En wat een vervelende manier om dat te horen te krijgen zeg, lekker makkelijk van de eigenaresse. Even laten bezinken inderdaad en dan maar rustig opnieuw kijken, er zit echt wel wat tussen hoor! :j

...
Ik ben gerpiegorp

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 18:55

50-70 euro is netjes hoor. Ik denk dat je dan wel redelijk snel geïnteresseerden krijgt :j Zeker op een luxe stal zonder uitmesten en dergelijke.

...
Ik ben gerpiegorp

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 18:27

Prima advertentie! Ik hou wel van veel tekst, ik knap juist af op advertenties met weinig tekst :D

Ik vind de bijdrage juist wel netjes. 25 euro voor een les is volgens mij vrij normaal, ik betaal dat ook excl. reiskosten. En 60 euro voor 2 dagen is ook niet veel.

...
Ik ben gerpiegorp

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 20:46

Om eerlijk te zijn, op een manege bied je hun ook geen dienst aan. Paardrijden doe je voor je eigen plezier en ik moet nog de eerste tegenkomen die start met bijrijden omdat die de eigenaar dan een dienst doet. Je gaat bijrijden omdat je niet meer op een manege wilt/je je meer wilt ontwikkelen/meer wil rijden/wedstrijden rijden, weet ik veel wat.

Ik heb zelf het geluk dat ik tot nu toe niks heb hoeven bijdragen bij mijn adresjes en heel eerlijk, ik zou er ook niet zo snel voor kiezen (les, benzine, e.d. maakt het maandelijks een stuk duurder) omdat ik studeer en alles zelf moet betalen. Maar zie ik écht iets waarvan ik denk JA! dan betaal ik daar graag voor. Je hoeft het ook niet te doen hè, zowel eigenaar als bijrijder hebben de keus. Dus als je niks wilt betalen dan doe je dat ook niet :)

Leuk golden_angel! Wat voor paard is het?

...
Ik ben gerpiegorp

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:00

bosox schreef:
Ik meld me ook bij dit topic... als iemand nog tips heeft om een paardje te vinden, graag! Ik zoek een PAARD (ik ben te groot voor pony's) waar ik zowel dressuurmatig als met het springen mee aan de slag kan. Helaas in mijn omgeving heel lastig te vinden. Ik heb advertenties geplaatst op marktplaats en facebook, en heb in mijn omgeving rondgevraagd..

https://www.marktplaats.nl/wijzigAdvert ... mympSeller

Nette advertentie :) Zou nog even erbij zetten hoeveel dagen je zou kunnen en de zin 'en daarom is het een must dat ik kan rijden' klinkt nogal bot, ik zou hem zelf even anders verwoorden. Maar dat is misschien meer persoonlijke voorkeur. Nog een klein tipje: ik zou niet je telefoonnummer erbij zetten, beter een emailadres of gewoon via marktplaats zelf laten reageren. Hoeft niet, kan wel. Verder goede advertentie, succes met je zoektocht! :)

...
Ik ben gerpiegorp

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 23:49

Heel eerlijk, als je manier van rijden zo erg verschilt is het beter, ook voor het paard, om er niet mee door te gaan. Dat levert voor jou ook alleen maar frustraties op. Ik ken het gevoel hoor, ik wil mijn bijpaard ook niet in de krul trekken en gelukkig stond de eigenaresse er wel voor open dat ik bij een andere instructrice ging lessen. Onze rijstijl komt niet overeen, maar 'gelukkig' ben ik de enige die haar rijd. Voor het paard is het ook verwarrend hoor als je zover uiteen ligt. Wij hebben een nieuw verzorgmeisje erbij en die had even op haar gereden, ik kon de dag erna aan haar merken dat ze flink in de mond heeft gezeten. Dat vind ik zelf wel erg vervelend en het is verwarrend voor het paard :)

...
Ik ben gerpiegorp

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 17:23

Bah, ik heb maar weer een nieuwe advertentie geplaatst. Ik dacht echt een fantastische plek te hebben gevonden. Jonge merrie, super leuke eigenaren, mooi plekje, etc. Maar na 1.5 maand kreeg ik opeens geen antwoord meer op mijn appje, 2 appjes later (2 week ertussen) wel weer een -enthousiast- antwoord dat ze blij was dat ik nog graag wilde komen en ze zou me graag die avond willen bellen. Nou nooit gedaan dus. Heb nog ontzettend getwijfeld of ik zelf nog een appje zou sturen, maar ik wilde ook niet opdringerig zijn en het is toch wel een beetje graag of niet. Dus, nu al een maand geen contact meer, maar aangezien de eigenaresse zelf ook niks van zich laat horen denk ik dat het over is, helaas. Misschien ben ik gewoon licht autistisch :+ , maar dit maakt mij zo onzeker, ik blijf er dan maar over malen wat ik verkeerd heb gedaan, wat ik moet doen (wel/geen appje nog), ligt het aan mij of niet? Ik heb al een groot deel van mijn plezier verloren door mijn vorige bijrijdpaard, maar dit maakt het echt niet beter.

Voel me vooral poedersuiker omdat ik dus de keus had tussen 2 paarden. 1 waar endurance meer gereden wordt, dus veel in het bos kon rijden en letterlijk straat uit was, en dit paard dus..... dom dom dom dom 8)7 8)7

Ik moest het even kwijt, ik zit er gewoon mee :o

...
Ik ben gerpiegorp

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:36

Ja toch wel? Ik heb er inderdaad erg over zitten twijfelen, maar ik wilde niet opdringerig over komen en na een maand klinkt het dan een beetje als een trap na of zo. Maar misschien dat ik het inderdaad wel nog even ga doen, ik vind het toch wel erg vervelend hoe het is gelopen en het blijft inderdaad nog knagen....

Jammer golden_angel dat jij daar de schuld van krijgt, dan daalt het vertrouwen tussen jullie beide denk ik wel erg. Ik hoop voor je dat je met haar in gesprek kunt gaan, maar met dat soort dingen is het echt lastig. Succes in ieder geval :)

...
Ik ben gerpiegorp

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 13:41

Okee, met klamme handjes het berichtje verstuurd. Ben benieuwd :=

...
Ik ben gerpiegorp

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 20:15

Je moet het ook maar net treffen dat ze op Marktplaats kijken, had met eentje dat ze toevallig mijn advertentie had gezien en was eigenlijk niet echt op zoek. Daarnaast gewoon goed in de gaten houden, vooral Facebook is daarvoor een platform geworden, daar wordt volgens mij nu meer op geadverteerd voor dat soort dingen.

...
Ik ben gerpiegorp

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 08:51

Ik denk dat het voornamelijk zit in het ponyruiter zoeken icm met jonge pony en hoge vaardigheidseisen.

Als je als 14 jarige op 3-jarige pony's kunt rijden en al minimaal L bent gestart hebt je vaak -denk ik- een eigen wedstrijdpony. Dat zijn handige ruitertjes en die hebben hun vaardigheden niet van manegepony's, maar vaak van hun eigen icm met veel begeleiding. Dus die zoeken niks. Ervaring met jonge pony's/inrijden is inderdaad zeer zeldzaam op die leeftijd (anders dan; op de manege 3jarige pony's inrijden, in combinatie met veel bokken en rennen)

Ik denk dat de drempel al een stuk lager zou liggen als je de L-eis laat liggen. Maar dan heb je alsnog een 3-jarige pony. Lastig, lastig.

...
Ik ben gerpiegorp

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 00:28

Ik heb altijd vrij snel iets gevonden. Meestal gewoon op Facebook oid tegen gekomen ipv dat ik zelf een advertentie plaatste. Laatste keer dat ik zelf op zoek was heb ik in 2 dagen 3 serieuze reacties gekregen, waarvan ik met 1 door ben gegaan :j

...
Ik ben gerpiegorp

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 21:38

Leuk dat je weer wat hebt gevonden! Ik wil er ook wel naar kijken hoor :)

...
Ik ben gerpiegorp