Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304, Ymor

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 15:42

Eigen bijdrage in de vorm van verplicht les is imo prima, er is bijna overal wel de mogelijkheid om bijv 1x per 2 weken te lessen en privéles is vaak ook niet verplicht mits de manege goed is en bereikbaar. :)
Verdere eigen bijdrage ligt er imo aan wat je verder doet, moet je vrijwel alles doen die dag dan zou ik zeggen geen eigen bijdrage, is het poetsen, zadelen, rijden, paard verzorgen, spullen netjes opruimen en poetsplaats aanvegen dan vind ik het al een heel ander verhaal.
Tussenweg is uiteraard ook mogelijk, bijv enkel stal uitmesten/drollen wippen en een kleine bijdrage betalen, max €25,- à €35,- per maand ofzo, afhankelijk van het aantal dagen.

Zelf heb ik nooit betaald, dat was er nog niet zo in die tijd en daarbij 'betaalde' ik dmv stallen mesten, voerbeurten draaien, paddock/weide/rijbaan mesten en/of harken, terrein aanvegen, harnachement onderhouden en andere kleinere en grotere klussen op het terrein.
Ook verving ik spullen die kapot gingen wanneer ik ze gebruikte en als het paard (speciaal) beslag oid nodig had omdat ik ermee aan de slag ging kwam dat ook voor mijn rekening.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

lor1_1984

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:52

Ik zou aanbellen en vragen of de paarden bij dat huis/boerderij horen, als het antwoord nee is kun je vragen waar je dan wel moet zijn. :)
Zo ben ik in het verleden wel aan verzorgponies gekomen.

6+3=9, but so does 5+4.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 00:10

wb rijiveau gaf ik altijd aan welke oefeningen we zo'n beetje deden of naartoe aan het werken waren in de lessen.
Dus bijv dat we op L-dressuur niveau lesten en aan het werken waren naar schouderbinnenwaarts of welke oefening we dan ook naartoe werkten.
Ook gaf ik altijd ana dat ik meer recreatief dressuurruiter was en van een rustig buitenritje hield als dat tzt mogelijk was maar dat gewoon bakwerk meer dan prima was.
Nou vond ik mezelf niet bepaald toe aan de M :+, ik reed vaak ook op paardjes die hun bouw niet mee hadden maar vond juist die paarden leuk omdat je dan juist samen verder kon tot een bepaald punt en ieder stapje wat we verder konden dan het paard voorheen kon was ik al heel blij.

6+3=9, but so does 5+4.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 16:44

Ik heb ooit eigen teugels meegenomen en aan het hoofdstel gehangen omdat de eigenaar teugels had met van die rubberen strips erin (antislip ofzo) waardoor mijn handen kapot gingen, wel in overleg.
Dat was rap over toen bleek dat de eigenaar het paard op de teugel liet kauwen en mijn teugels daardoor beschadigd raakten.
Meer dan een 'oh ja, sorry' heb ik nooit gehad trouwens, idem dito voor mijn verschimmelde dekje en poetsbak vol met slijkerige troep.

6+3=9, but so does 5+4.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:18

Ik vind het ook niet meer dan normaal dat dingen die speciaal voor een bijrijder aangeschaft/geregeld moeten worden ook op kosten van die bijrijder gebeuren.
En als bijrijder kun je de mazzel hebben een heel coulante eigenaar te treffen die het betaald of een deel betaald maar om dat normaal te vinden is imo een beetje hebberig.

Stel, ik heb een bijrijdpaard en wil serieuzer/meer rijden, maar daarvoor heeft het paard beslag nodig.
Dan is het toch heel normaal dat ik dat betaal en al helemaal als ik de enige ben die ermee rijd?
Of wanneer ik wedstrijd wil rijden en het paard heeft op het oog afgeragd spul wat verder nog goed is maar ik wil een nieuw zadel, hoofdstel en/of dekje/beenbescherming oid dan is het imo ook heel normaal dat ik het zelf betaal.
Tenzij de eigenaar al op het punt stond de boel te vervangen maar dan zou ik nog overleggen of en hoeveel ik eraan moet bijdragen.

6+3=9, but so does 5+4.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:16

Eigen smid zou ik in zo'n geval ook laten komen, maar bijv ipv enkel bekappen laten beslaan en daar de kosten van betalen. :)

6+3=9, but so does 5+4.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie