Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:10

zo mijn bokt advertentie staat -O-

Golden_Angel

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:17

Ik baal verschrikkelijk momenteel...
Had gehoopt gezien de klik die ik heb met het paardje en de 4 jaar die ik er al loop dat 't nog wel enigsinds te redden was..
Jammer weer.

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:54

Nee ik denk dat dat heel logisch en duidelijk is. Of je moet een absurd hoge vergoeding vragen :') dan kan ik er enigsinds inkomen maar als ik dit zo lees lijkt het me duidelijk

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:31

Ik denk dat bij rijden 25 euro per maand inderdaad een heel net bedrag is ^^

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:11

'T is wel fijn om al jullie lieve berichtjes te lezen, dankjulliewel daarvoor. :+: Ik ben inmiddels wat meer van de ellende bekomen om het zo maar even te zeggen, heb vanochtend even goed gebaald, op het moment dat ik vanochtend mijn eerste posts plaatste was ik namelijk gewoon nog op stal toen had ik de nieuwe bijrijdster net gezien.
Ik heb na het uitmesten mijn spullen gepakt, ben in de auto gestapt en heb onderweg naar huis even heel hard gehuild om de manier waarop dit is gegaan en omdat ik zo'n leuke klik had met het paardje.

Inderdaad ik vond het niet vreselijk dat ik niet meer mocht rijden, ik longeerde hem, wandelde en deed dus ook gewoon netjes de stalklusjes.

Maar vanmorgen voelde ik me wel even goed bedonderd.. Ik word gebeld om te mesten zodat zij haar tijd volledig kan besteden aan rijden.

Ik heb de eigenaar nog niet ge-appt om helemaal eerlijk te zijn, ergens heb ik daar misschien ook gewoon de ballen niet voor om het zo te zeggen.
Maar ik heb in ieder geval ook op Bokt nu een advertentie gezet dat ik zoekende ben naar een nieuw maatje :*

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:45

Werd net door de eigenaar zelf ge-appt, blijkbaar heeft Angela (de nieuwe bijrijdster) haar al ingelicht over onze confrontatie vanochtend..

Edit link verwijderd

Ik wil t allemaal niet meer weten ook, wat moet ik met deze onzin wat ze mij verteld gaat volledig tegen het verhaal in wat ik vanochtend van Angela hoorde. Wat een sh*t onzin
Laatst bijgewerkt door Golden_Angel op 15-03-18 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:29

LoveBodin schreef:
Golden_Angel schreef:
Werd net door de eigenaar zelf ge-appt, blijkbaar heeft Angela (de nieuwe bijrijdster) haar al ingelicht over onze confrontatie vanochtend..

Ik wil t allemaal niet meer weten ook, wat moet ik met deze onzin wat ze mij verteld gaat volledig tegen het verhaal in wat ik vanochtend van Angela hoorde. Wat een sh*t onzin

Maar even: jij had toch van haar gehoord dat het paard niet gereden kon/mocht worden?
En nu zegt ze dat ze blij is dat iemand dat paard rijdt?

Ik hoop dat je gauw een ander paardje vindt! Want dit klinkt niet tof!

Ps: privé communicatie mag je op bokt niet delen volgens mij..

Ze heeft tegen mij inderdaad altijd gezegt dat ie van zijn oude dag moest genieten (17 jaar..)
Heb de link verwijderd :') ik kon er niks over binden maar just in case

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:02

Mag ik hier ook even om een mening vragen?
Ik heb in mijn advertentie waarin ik zoek naar een verzorg /bijrijdknolletje staan dat ik bereid ben lessen te volgen als dat vereist is.
Maar is het dan eerlijk om wel daarin de eis te stellen dat, als ik lessen zou moeten volgen, dan dan een eventuele eigen bijdrage vervalt?

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:10

Ik heb contact met iemand!! :'D

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:12

Waarom kunnen mensen dit soort dingen nou niet laten..
Een reactie op mijn advertentie van marktplaats. Even voor de duidelijkheid ik heb nog nooit contact met deze man gehad..

Hallo Nathalie,

Je zit nu thuis zeg je.
Dus je kunt elke dag ?
Weet niet hoe je woont en of je inkomsten hebt.
Je zou evt. Gratis bij ons kunnen wonen als je beetje meehelpt.
Ik ga morgen trouwens weekend naar Zeeland, als jij je verveelt mag je gerust mee hoor.
Samen is toch gezelliger , beetje aanspraak.
Maar kijk maar
We wonen buitenaf lichtenvoorde

Met vriendelijke groet,

Erwin

:') en ik vrees ook dat helemaal niks plaatsen de enige manier is om 't te voorkomen niet?..
Nou ben ik bijna 21 maar ik weet uit het verleden dat dit soort onzin me ook werd gestuurd toen ik 15 16 was en kan me goed voorstellen dat deze meneer deze berichten ook stuurt naar jongere meisjes..
Even een waarschuwing dus ook normaal naar alle mensjes hier neem altijd iemand mee als je voor de eerste keer voor zoiets afspreekt of laat in ieder geval iemand weeten waar je bent..

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:25

Ik ben marktplaats inderdaad een mail aan het sturen nu.

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 00:08

Hevonen schreef:
Het hangt er maar net vanaf waar je woont. Ik heb 2 pony's en zoek al lang een serieuze verzorger/ster. Maar hier, waar zoveel paarden en pony's zijn, heeft niemand belangstelling.

Dann moet in nodig jouw kant op verhuizen dan :')

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 16:57

Poekkie schreef:
mjong,
Dat ligt voor iedereen anders, maar als ik op zoek zou zijn naar een bijrijder (ikzelf ben recreatieve ruiter met dus ook maar een 'simpel', braaf paard), zou ik kijken naar de volgende dingen:

En dan natuurlijk, hoe meer ervaring, 18+, eigen paard gehad, ... Daar gaat wel standaard de voorkeur naar, maar verander je natuurlijk weinig aan...

Oehh ik ga hier even op inhaken, wellicht dat ik er nog wat aanpassingen aan kan vinden voor in mijn eigen advertentie! (en ik weet heel zeker dat dat geen goed Nederlands was :'))

- rijniveau: niet meer de absolute beginner, maar verder maakt het weinig uit. Op welke manier kijken jullie naar een rijniveau? Ik heb zelf foto's in mijn advertentie staan en heb erin vermeld staan dat ik inmiddels 13 jaar rijd, met tussenposes. Heb leren rijden op een manege maar de laatste jaren ook veel ervaring heb opgedaan met het verzorgen en berijden van bijrijdpaarden wat me enorm goed is bevallen. Ik heb echter geen wedstrijdervaring dus ik kan daarin geen wedstrijdniveau neerzetten. (ik rij op L/M/ weet ik welk niveau iemand wil). Dus ik ben altijd erg benieuwd vanuit eigenaren op welke manier ik nou het beste ' mijn niveau' kan aangeven

- komt de advertentie volwassen over? Laatst zag ik er eentje op fb van een meisje die een groot zwart paard zocht, maar iets anders 'was nog wel ok'. Yeah right.... Serve on a golden plate otherwise no thank you toch? :')

- schat de persoon zijn eigen capaciteit goed in? Vb ik zou 100x liever hebben dat iemand eerlijk zegt welke oefeningen hij/zij kan, en wat nog niet goed gaat en les wil nemen dan de bekende 'ik rijd al een half jaar op de manege en heb eens een priveles gehad op een jonge pony van een vriendin. DUS ik heb al heel veel ervaring en ook ervaring met het rijden van eigen paarden en opleren van jonge paarden' (ok, ik vergroot het nu wel erg uit, maar zie bijna wekelijks dit soort omschrijvingen voorbij komen)
Zouden jullie als eigenaar ook specifiek beschreven willen zien wat je wel en niet kent en kunt?

- wil iemand les nemen? Zou bij mij sowieso een eerste eis zijn.
No comment, lijkt me duidelijk, mag ik bij je langs komen? Want hier zijn ze niet te vinden hoor waar je ook mee op les kunt :')

- zijn ouders bereid om eens te komen kijken / op te letten / ...? Bij een minderjarige zou ik het echt wel een pluspunt vinden als die bij een eerste kennismaking meekomen. Bij 16 plus ligt dat anders. Ik ben inmiddels bijna 21 maar heb een maal gehad dat iemand afknapte op mijn ouders die mee gingen.. (ik neem eigenlijk standaard iemand mee met de eerste kennismaking, het bericht op de vorige pagina is daar de reden van :') ) dat maakte me niet volwassen genoeg om alleen op kennismaking te gaan dus zou ik ook wel niet volwassen genoeg zijn om alle verantwoordelijkheden te kunnen dragen.. Trekken jullie hier een leeftijdsgrens in?

- kan iemand een bijdrage betalen of meehelpen met klusjes? En dan zou ik het fijn vinden als die persoon bij een eerste gesprek wel heeft nagedacht wat haalbaar is of niet. Bvb een ruwe schatting van hoe veel dagen en hoe veel tijd je in klusjes kan en wil steken in verhouding tot wat je mag?
Zijn dit dingen die je echt persoonlijk bij voorkeur bespreekt. Of zijn dit dingen die je ook van te voren in een advertentie zou willen terugzien?

:Y) zo nu ben ik uitgezeurd :') (Hebben jullie gezien dat ik een liefde heb voor deze smiley? :') :o )

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 18:57

Voor mij komt, gezien de omschrijving die je gaf, het eigenlijk op het zelfde neer sorry haha. Ik bied mezelf aan als bijrijdster maar ik doe ik alle verzorging en klussen bij. In mijn ogen zit daar niet direct een verschil in. :')

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:05

TelmaB schreef:
Ik heb nu een briefje hangen bij een pensionstal en ik heb mijn advertentie op Bokt, Facebook en marktplaats gezet. Wat kennissen in het paardenwereldje helpen mij ook mee! *\o/* Het gaat best lekker hier. Vooral mijn advertentie op Facebook, die staat er maar een dag en ik heb al best veel reacties binnen :) Jammer genoeg allemaal te ver maar mensen hebben dus wel interesse.

Het probleem van te ver dat heb ik hier ook. :(
En een aantal keer een vraag gehad of ik een groen of bijna groen paard wilde in of doorrijden.
Daar heb ik helaas geen ervaring mee dus die sla ik ook maar vriendelijk af.

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:32

TelmaB schreef:
Er staat in de advertentie dat ik een pony of paard in Den Haag zoek. Nu krijg ik reacties vanuit Monster (nogal een stuk verder), of zelfs Schipluiden en Rotterdam.-O-

Ik krijg wel van veel mensen te horen dat mijn advertentie goed is en ik klink als een enthousiaste en verantwoordelijke verzorgster <3 dat vind ik echt heel lief en super leuk om te horen! Geeft me een heleboel motivatie en zelfvertrouwen. Ik vind het wel heel fijn dat er zoveel mensen geïnteresseerd zijn, al is het steeds te ver :o.

Edit: Het zijn nu al 5 reacties. En dat binnen 24 uur! *\o/*

Hier net zo, heb in mijn advertentie aangegeven dat ik in bezit ben van een rijbewijs met eigen vervoer. En begrijp me niet verkeerd ik vind het niet erg om een stukje te rijden, maar ik krijg nu allemaal aanboden die ongeveer 45 minuten rijden zijn met de auto :')

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:42

TelmaB schreef:
@Shirley Mocht ik ooit jou richting op verhuizen zal ik het laten weten! :Y)

Ik ga binnenkort eens gewoon op de fiets stappen en bij elke mogelijke stal die dicht bij genoeg staat mijn briefje ophangen. :) Dan weet ik ook gelijk of het te doen is met de fiets. Ik weet dat er nog 1 pensionstal is (weet de exacte locatie alleen niet) en 1 manege (ook met pensionpaarden uiteraard) waar ik het zou kunnen proberen. En wie weet, misschien kom ik onderweg nog wel gewoon een weiland met paarden tegen (al betwijfel ik het zeer) :D

Pas wanneer ik bij elke stal een briefje heb hangen, en op elke website een advertentie heb, kan ik achterover leunen en rustig wachten op reacties :D

Kijk je ook op marktplaats >> dieren en toebehoren >> Paarden overige toebehoren?
Daar staan ze hier regelmatig op :)

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:48

En weer een appie voor een op 40 minuten afstand :+
Ik ga denk ik het stukje over eigen vervoer maar eens eruit halen en er een maximum aan aantal kilometers inzetten ofzo

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:31

Ze vertelde er wel bij dat ze vond dat ik een erg leuke advertentie had :+ dus ik heb daarin in ieder geval iets goed gedaan hahaha

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 21:16

Ik hoop met je mee :D

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:59

heb ook maar een oproep op ehorses geplaatst, als het nu niet lukt dan weet ik het ook niet meer :+
Fb, Bokt, Marktplaats en ehorses medunk :')

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 22:40

Helaas heb ik daar het geld niet voor maat anders...

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 11:59

Pff spring videos van mezelf terug gevonden op YouTube (wel privé maar wist niet dat ze er nog op stonden)
Maar eens snel af afhalen want die houding van toen :')

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 19:00

ah wat leuk!

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:46

Even een vraagje naar alle paardeneigenaren die hier meelezen/reageren.
Ik heb een advertentie staan waarin ik opzoek ben naar een bijrijd/verzorg paard of pony (ik ben klein :')). Hierin heb ik mijn ervaring aangegeven maar, nu krijg ik continu berichten van mensen of ik jonge paarden wil zadelmak/doorrijden. Dit is niet iets waar ik ervaring in heb en ook niet iets wat ik in mijn eentje doen wil, simpelweg omdat ik bang ben dat ik zo'n beestje volledig verknal. Ik kan rijden, en ik heb ervaring met jonge paarden maar niet met het in/doorrijden.

Zouden jullie afknappen op een advertentie als ik daarin neerzet, ik heb geen ervaring met het zadelmak/doorrijden van jonge paarden?

Ik ben namelijk een beetje bang dat er dan direct het vooroordeel gaat komen ' oh ze zal wel helemaal niet normaal kunnen rijden...' :')

Dit is de advertentie zoals hij nu staat, zou het verstandig zijn om het erbij in te zetten? (de zelfde advertentie staat op meerdere sites btw :) ).

https://www.bokt.nl/markt/ad/467825/aan ... rverzorger