het verzorgpony klets topic

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 13:35

:D . ja, ze staat al voor de kar alleen dat doe ik alleen met de eigenaar omdat ik niet kan mennen :) . Maar met lange lijnen leer ik wel al met het verkeer omgaan en sturen. De laatste keer dat we hebben gemend heb ik alles alleen gedaan maar ik vind het zelf nog wel fijn als ze erbij is. Ook met optuigen en inspannen weet ik nog niet precies hoe het allemaal werkt. Maar uiteindelijk mag ik wel zelf dus dat lijkt me echt suuuuuper leuk!!! <3 *\o/*[/quote]
Wat Superleuk dat je wilt gaan mennen. Het is vooral goed opletten en veel vragen.
Ben heel benieuwd hoe Anouk eruit ziet met de wagen :j[/quote]

Ik zal een foto in het topic plaatsen!!
Laatst bijgewerkt door WietskeK op 14-06-18 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 13:35

Miefje schreef:
Ziet er leuk uit!
En omg, dat veulen <3

Dankje! Jaaa, ze is zooo schattig!!! <3

WietskeK

Re: het verzorgpony klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 13:38

Afbeelding
Afbeelding

De eerste foto kreeg ik doorgestuurd en de tweede foto was bij mij thuis! Toen waren we naar mijn huis gemend <3

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 13:41

brittien schreef:
<3 <3 <3 <3

:D

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 19:51

nardxash schreef:
<3
WietskeK schreef:
[ [url=m/wPG0tl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2ivVDs.jpg]Afbeelding[/url] ]

De eerste foto kreeg ik doorgestuurd en de tweede foto was bij mij thuis! Toen waren we naar mijn huis gemend <3

:D

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 19:52

Miefje schreef:
Die tweede foto is echt heel leuk!

Dankje! :D

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-18 08:37

Ik ben gister voor het eerst met Donny op buitenrit geweest!! Bij de Nesselanden. Hij was zo ontzettend braaf en hij vond niks eng! Er was een lang galoppad terug en hij hield het andere paard met gemak bij :D Het was echt heeeel leuk!

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-18 12:46

Maadagavond weer bij Donny geweest! Ik ging samen met @brittien paardenvoetballen. Ze deden het allebei suuuuper goed! Eerst ging ik met zadel en daarna zonder zadel, het was echt super leuk!!! Zonder zadel terug rijden naar zijn stal, altijd leuk!!! Vanmiddag naar Anouk en morgen met Don en Ani wss springen! Zin in!! :D *\o/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-18 08:36

Ginny135 schreef:
Ik heb een tijdje niets gezegd, maar bij deze een update. De Shetlander is vrijwel beter! Ze staat nog steeds apart, maar het gaat goed. En ze is zoooo lief! <3 Elke keer als ik even naar haar toe gaat hinnikt ze naar me en ze staat het liefst te slapen als ik er ben. Meelopen aan een halstertouw is een groot probleem, dat heeft ze nooit geleerd (ze is waarschijnlijk ergens tussen de 15 en 20 jaar oud). Hebben jullie tips? Bij te veel druk geeft ze duidelijk aan dat ze dat niet accepteert.
Met de andere pony gaat het prima, ik heb vandaag nog lekker met haar kunnen knuffelen. Aangezien ik niet heel goed ben met longeren, dat heb ik nooit geleerd, en ik verder niet veel kan doen met de ponies knuffel ik vooral met ze. Ook zit ik lekker te lezen. Doen jullie dat ook? Gewoon op de grond in de wei, ze houden gelukkig rekening met me :o

Misschien als je wat druk geeft op het halstertouw, lokken met een snoepje dat ze naar voren komt en dan belonen. En dat steeds meer uitbreiden. Super fijn dat hij zo goed als beter is!! :D

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-18 19:39

Sydney_Zorro schreef:
Vandaag heb ik Shiva en Point gereden :j
Had van Shiva verwacht dat ze me zou uittesten aangezien de eigenaren dat zeiden dus het beviel me wel heel goed zo!
Heerlijk gestapt en gedraafd want ik dacht van ik ga niet gelijk galopperen natuurlijk, met het uitstappen schrok ze een x van iets langs de bak maar maakte maar een sprongetje naar voren en dat was het :P

Daarna heb ik Point gereden en die was wat slomer en relaxter dus ik dacht die zou geen stap verkeerd zetten, verkeerd gedacht dus :o
Ik kreeg haar amper in draf en toen ik haar eenmaal had was het wel een beetje doordrijven, ik mocht van de eigenaar een stukje galopperen en dat deed ik.
Eerst ging ze heel hard draven maar ze heeft een enorm ruime pas in de galop dus daar verbaasde ik me enorm over en toen nam ze even de benen de andere kant op, lag ik bijna naast haar :=
Hier nog even foto’s van de 2 knappies <3

Dit is de eigenwijze Arabier genaamd Shiva <3
Ze is 19 en is enorm lief!

[ [url=m/c2j6Zg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/A1Cc5m.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is de eigenwijze Kwpn’er genaamd Point <3
Ze is 21 en is nog best wel druk :o

[ [url=m/ap1D1L.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BGWUwv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij heb ik je langs zien komen op insta! :D

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-18 19:44

Super leuk dat het mennen zo goed gaat!!

Bij mij ging het iets minder goed laatst... Ik ging met Anouk mennen in de bak en opeens schoot ze weg. Ze botste vol tegen een hek aan en ik werd de kar uit gelanceerd. Het gevolg: Anouk heeft een bloedoog, ik meerdere blauwe plekken en een verbogen sulky. Volgens mij vindt Anouk het leuker op de weg...

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-18 19:52

nardxash schreef:
WietskeK schreef:
Super leuk dat het mennen zo goed gaat!!

Bij mij ging het iets minder goed laatst... Ik ging met Anouk mennen in de bak en opeens schoot ze weg. Ze botste vol tegen een hek aan en ik werd de kar uit gelanceerd. Het gevolg: Anouk heeft een bloedoog, ik meerdere blauwe plekken en een verbogen sulky. Volgens mij vindt Anouk het leuker op de weg...

Wat een eng ongeluk :brr:
Ik heb alleen nog heel veel moeite met het optuigen van het mentuig en het inspannen. Heb jij dat ook?

Ja idd, heb er wel een lichtelijk trauma aan overgehouden :( .
De vorige keer heb ik helemaal alleen opgetuigt en ingespand! Alleen met inspannen moet er iemand voor haar staan anders loopt ze weg. Maar ik weet wel hoe alles vast moet enzo. Alleen ik kan niet zien of de kar goed in evenwicht staat maar daar helpt de eigenaar me mee! :D

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-18 19:58

Zo zag haar oog eruit toen ik het hoofdstel afdeed. Jeetje wat schrok ik toen ik dit zag. Gelulkkig is het nu weer helemaal over! :D
Afbeelding

Daarvoor was het wel heel leuk en ik genoot zo erg dat ik gewoon lekker zelf in mijn eentje aan het mennen was! Het ging ook echt super goed!!
Afbeelding
Afbeelding

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-18 08:23

nardxash schreef:
WietskeK schreef:
Zo zag haar oog eruit toen ik het hoofdstel afdeed. Jeetje wat schrok ik toen ik dit zag. Gelulkkig is het nu weer helemaal over! :D
[ [url=m/qoaOS5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daarvoor was het wel heel leuk en ik genoot zo erg dat ik gewoon lekker zelf in mijn eentje aan het mennen was! Het ging ook echt super goed!!
[ [url=m/UO6nPO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1pATbU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat een naar oog zeg.
Snap dat je er een trauma aan overhoud.
Als tip wil ik Je meegeven geef niet op doe alles in jou tempo kom je er ook vanzelf.
Het gaat je lukken samen met anouk

Ja, gelukkig ziet het er erger uit dan dat het is.
Ik ga binnenkort lange lijnen in de bak, kijken hoe dat gaat. Dankje! :D

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-18 08:24

Roxie5 schreef:
Ik join ook even , met mijn verzorgfries en shetlander :)

Ik begin met Fellow.
-Shetlander
-25 , lekker bejaard
Ik ga afbouwen met op hem rijden , dit omdat hij oud is , en ik ook langzaam wel wat te Groot wordt.

En Dan Jalke!
-Is rijpaard , màar ook een knappe menfries!
-is 15 jaar , nog super gezond
Ik Rij soms op hem , hij heeft namelijk nog 1 verzorgster en die rijdt heel intensief met hem. En ALS ik Dan will rijden is het Nooit super veel , want Dan werkt hij wel heel hard XD

màar nu komt jet stomme. Ik moet afscheid nemen van deze prachtige mannen. Ik ga verhuizen , ik ga daar wel kijken voor een verzorgpony/paard , en heb Al een afspraak voor als ik daar woon. Maar binnenkort heb ik een fotoshoot met de shetlander , want die verzorgde ik als eerst. De fries kwam ER later pas bij , omdat ik eerst te Klein was. En dat enorme dressuur Adel niet op zijn rug kreeg :P

Màar ik zit op mobiel , en batterij is bijna leeg. Dus ik ga weer , en als ik een nieuwe vp het zijn jullie de eerste die het weten!!

Groetjes van mij , en hoefjes van Jalke de fries en Fellow de shetlander!

Gezellig!! Leuk zeg een shet en een fries! Jammer dat je moet stoppen, over hoe lang kunnen we jouw nieuwe vp's verwachten? :D

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-18 09:52

Volgens mij heb ik je langs zien komen op insta! :D[/quote]

Jaa klopt :j
Heb een insta account gemaakt voor mijn eigen paarden en de verzorgpony’s :D[/quote]

Leuk! Hoe heet je ook alweer op insta?

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-18 13:24

kwita schreef:
lieve dames in dit topic ,mag ik eerlijk jullie antwoord.

Er was contakt gisteren met een mogelijke verzorgster na even praten kwam het antwoord: ik wil naar een pony waneer ik wil/zin heb.

Maar hoe is het bij jullie geregeld, het is toch ook normaal dat je aangeeft wanneer je komt?
En is het gek dat ik dan zelf vind dat het maximaal een dagdeel ochtend ,middag of avond duurt dat je de pony verzorgt knuffelt en rijdt?
Geloof me ik ben echt niet super strikt daar in, maar ik ben toch ook geen dagbesteding dat er Constant een kind van iemand anders onder mijn verantwoording valt en hier op het erf rondhangt.
Ook dat er iemand meekomt bij voorkeur een ouder , het meisje is 11.
Hebben jullie daar afspraken over en ook wat is jullie mening hier over?

Ik laat altijd weten wanneer ik kom, ookal weet ik dat het antwootd altijd hetzelfde is. Bij Anouk vindt ze het alleen maar fijn omdat ze zelf niet veel tijd heeft. Bij Donny mag het ook altijd! Maar ik zou het zelf wel fijn vinden om te weten wanneer de verzorgster komt. Ik was 12 toen ik mijn verzorgpony kreeg waar ik ook op mocht rijden dus ik denk dat 11 ook wel te doen is, maar het ligt aan de persoon zelf.

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-18 13:25

WinSel schreef:
Hoi hoi ik kom hier even binnen vallen

Vanavond ga ik bij een paardje kijken om 2x per week te leasen :) ben heel benieuwd en hopelijk klikt het goed.

Ik heb nu zn 1.5 jaar geen paard gereden ivm pees ontstekingen aan beide polsen, ben aan beide geopereerd en hopelijk gaat paardrijden nu gewoon lukken.

Groetjes Nienke

Leuk zeg! Ik hoop dat het klikt. Balen van je polsen, gelukkig is het weer over!

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-18 13:32

Ik heb net voor het eerst op Joy gereden!! Het was voor haar ongeveer een half jaar geleden maar ze was zó braaf! We hebben vooral gestapt en een beetje gedraaft, het veulen huppelde vrolijk mee en versperde af en toe de weg :D

Het is echt super leuk om te rijden met een veulen aan je zij! :)
Afbeelding

Maar ook wel heeeel erg vermoeiend...
Afbeelding

Ik ga zaterdag met de eigenaar nieuwe spullen kopen, zoals een hoofdstel, beugelriemen etc. *\o/*

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-18 10:04

Wat naar! Gelukkig heeft ze niks :j
Super leuk dat het mennen zo goed gaat!

Ik heb laatst op joy gereden na een half jaar *\o/* . Het hobbelde vrolijk mee en het was echt leuk! Ik ga vanmiddag met de eigenaar naar de winkel om nieuwe spullen te kopen, heel veel zin in! *\o/*

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-18 13:08

We gaan in ieder geval een nieuw hoofdstel en beugelriemen kopen. Ze heeft nu een bruin hoofdstel en een zwart zadel dus dat is niet zo mooi haha. De beugelriemen zijn helemaal versleten. Verder kijken we wat er allemaal is, ik denk dat we veel leuke dingen tegenkomen!

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-18 08:36

Ben vergeten foto's te maken gister :( maar ik ga straks weer rijden dus dan maak ik wel foto's! We hebben gekocht: Hoofdstel, beugelriemen, singel, antiklit, dazenspray en een touwhalster voor Anouk. *\o/* We zijn bij de epplejeck en divoza geweest. We zijn super geslaagd! :D

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-18 12:48

Fijn!! Ik heb net weer op Joy gereden, het ging al veel beter! Het voelde ook veel vertrouwder dus dat is fijn. Alles past, ik zal straks foto's plaatsen. :D

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-18 17:17

Miefje schreef:
Ik heb afgelopen woensdag met een vriendin en haar pony's een buitenrit gemaakt, was echt heel erg gaaf <3 tevens mijn eerste echte officiele buitenrit :')
Dinsdag ga ik bij de les vd andere bijrijder van bandido kijken.
[ [url=m/K4Cd63.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super leuk!

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-18 17:18

Paulaferro schreef:
Ik volg!

Hier Ferro:

[ [url=m/d6loYI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pA4cni.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welsh K Ruin
20 jaartjes jong (23 april)
Heeft Z dressuur gedaan! Maar geniet nu op de manege van zn oude dagje waar hij kleine kindjes leert paardrijden, alhoewel hij af en toen een boefje is! Hij is zo ontzettend lief! Bij vreemden best gesloten, maar zodra je hem leert kennen (en hij jou) is ie ontzettend open! Om verliefd op te worden <3 ik ben daarom ook ontzettend trots dat ik mezelf zn verzorgertje kan noemen!

Ahh, hij is echt leuk!!