het verzorgpony klets topic

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-18 17:18

Binkie_Eline schreef:
Ik kom ook volgen!

Ik heb een verzorgpaard die van de manege is, ik verzorg haar op 4 vaste dagen (maandag, donderdag, vrijdag en zaterdag). Ik rij ook wel eens op haar, maar dat is niet altijd. Ze heet Jessy en is een 19-jarige merrie.
[ [url=m/LDhkpX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan verzorg ik nog 2 eigen paarden, Lord en Jitske. Lord is 11, een ruin en een Duits ras, en 1.78 hoog. Jitske is een Friese merrie van 9 jaartjes en iets minder groot :') Ik verzorg hun niet op vaste dagen, maar alleen als de eigenaresse niet kan.

Heel erg leuk!!

WietskeK

Re: het verzorgpony klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 10:16

ahh, echt super zielig!!! :(

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 16:49

horzieloverr schreef:
sammy mag nu al weer galopperen etc dus dat gaat de goeie kant op, maar gister is ze in de paddock te grazen genomen door een ander paard en zit ze weer helemaal onder de wondjes.. ook bij de plekken waar het zadel ligt dus we kunnen een weekje niet rijden. nouja, dan maar gewoon lekker verzorgen en wandelen :D ! en ik mag deze week weer op het andere paard van de eigenaar rijden dus komt goed :)

Leuk! Jammer zeg, maar gelukkig bekijk je het positief! :D

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 09:31

Het halster staat echt leuk!! <3

Ik heb gister met Donny een buitenrit gemaakt, we gingen naar het amsterdamse bos! Het was echt zooo leuk! We hebben gezwommen en over boomstammen heen gesprongen en Donny was zelfs nog een x ontsnapt :D Het was echt een hele gave ervaring *\o/*

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-18 17:08

hahaha, het gaat je vast lukken!!

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-18 09:27

Ik heb gister te horen gekregen dat ik zondag WEER naar het Amsterdamse bos ga!!! Dan gaan we zonder zadel zwemmen! Ik heb er nu al zooooo veel zin in! *\o/*

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-19 16:15

Gaat hier ook heel goed alleen er zijn heel wat veranderingen bij mij gekomen. Ik ben helaas met Donny gestopt omdat ik te groot ben geworden. heel erg jammer maar hij heeft nu ook een verzorgster dus hij staat niet stil :D
Daarnaast is mijn droom een soort van uitgekomen. De eigenaar van Joy en Anouk vroeg aan mij of ik samen met haar een paard wilde nemen. Ik verzorgde haar dan 4 x in de week en zij kan dan af en toe een buitenritje rijden of in de bak. Ik was natuurlijk super enthousiast en ik heb het meteen met mijn ouders overlegd. Gelukkig mocht het en ik was super blij! Van de eigenaar mocht het paard op mijn naam staan maar dat mocht helaas niet van mijn ouders dus het paard is niet officieel van mij. Omdat we allebei een hele andere smaak hebben qua paardenrassen vonden we de andalusiër heel goed bij ons passen als tussenin paard hahaha. Dus we zijn bij een stal gaan kijken van PRE's en daar heb ik op een andalusiër hengst gereden. Heel leuk paard die ook heel hoog in de dressuur loopt maar helaas was hij te duur en heb ik toch besloten om geen hengst te willen ivm wedstrijden.

Toen kwam er een arabofries op ons pad. Het is een drachtige merrie met een veulen. We zijn er gaan kijken (was 2 uur rijden!!) en ik werd meteen verliefd. ik heb nog nooit een paard gezien met zo'n lieve uitstraling. Dus besloten we dat dit het paard was. Het was een enorme gok want doordat ze een veulen had had ze al een tijd niet gereden en konden we haar niet uitproberen. We hebben haar zelfs niet gepoetst of mee gewandeld. Er was alleen 1 probleem. Andere mensen wilden Silke ook hebben en wij zouden haar alleen mogen als we Iba (het veulen) erbij zouden nemen. Maar we dachten dat dat wel een leuk speelmaatje voor Life zou zijn dus we hebben het gedaan! Nu staan er bij ons 4 paarden. joy en Life en de nieuwe paarden Silke en Iba!

We zijn vooral bezig met dressuur en ik ben midden in het proces om Silke te leren springen :D . Ik heb al een aantal buitenritten gemaakt en dat doet ze super goed. Ze is trouwens ook voor de kar beleerd maar we hebben geen kar meer dus ik doe af en toe lange lijnen wat ze super leuk vindt!

Sorry voor dit lange verhaal :')
Ik zal een paar foto's erbij doen.

Afbeelding

Samen met life <3
Afbeelding

En met iba
Afbeelding

<3 <3
\Afbeelding

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-19 17:04

Dankje! Jij ook met Sammy *\o/*

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-19 20:10

Ik ging vandaag weer naar Silke!
Ik heb gesprongen aan de longeerlijn en ze deed het echt super goed! Ze vindt het springen ook al steeds leuker, en ze ging met veel enthousiasme over de sprong heen *\o/*
Misschien dat het springen toch nog wat wordt (heb een tijdje geleden onder het zadel geprobeerd, was niet echt een succes...)

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-19 17:46

Ik heb een topic geopend met wat foto's die Britt heeft gemaakt :D
Als jullie het leuk vinden om een kijkje te nemen, het topic heet Silke in the picture!! (Ik weet niet hoe je zo'n link plaatst :') )

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-19 18:58

horzieloverr schreef:
helaas is sammy weer spierbevangen -O-

Balen!! Gelukkig komt het na een maandje weer goed :D

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-19 12:27

xelinexx schreef:
Hii ik ben Eline en ik verzorg 2 paarden die wel allebei op een andere plek staan :) De eerste die ik ging verzorgen is een shetlander! Ik verzorg haar nu nog steeds en nu heb ik er ook nog een Haflinger erbij! Ze zijn allebei heel lief en ik hou van ze allebei ik heb hier een paar fotootjes!

Dit is het shetlandertje haar naam is witje :D

[ [url=m/nNF0pe.jpg]Afbeelding[/url] ]

En hier is Mika de halfinger:

[ [url=m/Eqsqx8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk forum dit!
xxx Eline :wave:

Welkom!! :D
Super leuke pony's en leuk dat je ook mee komt praten *\o/*
Wat doe jij allemaal met je verzorgpony's? :)

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-19 12:34

Ik heb ook nog inspiratie nodig.
Zoals jullie weten is Silke drachtig en ik ben alvast begonnen met een naam bedenken :D .
Dit jaar moet de naam van het veulen met een J, K of L beginnen.
We hebben het liefste een Friese of een Arabische naam omdat het een Arabofries is :) .
Hebben jullie nog leuke namen? :)*

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-19 13:57

nardxash schreef:
Ik ben gisteren niet op stal geweest maar een stalgenoot is zo lief geweest om foto’s te maken in de sneeuw van pep en flinn <3 [ [url=m/gdju7Z.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7ubtgI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/brGn4P.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0WHC5g.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie foto's, vooral die laatste! <3 <3

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-19 21:18

bitchhorse schreef:
Ik heb een spannende verhaal <3

Ik ging gisteren met mijn paard wandelen in de bossen, en hij stopte. Ik stapte van mijn paard af en ineens. had hij een kakje in zijn mond :D :D{ .

Hij gaf mij een kusje en toen rook ik het ieeewww

Hahaha iellll

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-19 15:13

horzieloverr schreef:
WietskeK schreef:
Ik heb ook nog inspiratie nodig.
Zoals jullie weten is Silke drachtig en ik ben alvast begonnen met een naam bedenken :D .
Dit jaar moet de naam van het veulen met een J, K of L beginnen.
We hebben het liefste een Friese of een Arabische naam omdat het een Arabofries is :) .
Hebben jullie nog leuke namen? :)*

Misschien iets van Lente, Jip, Jewel, Jill(y) of Jazz(y), June, Jessy, Kato?

Dankjewel, leuke namen!! :D

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-19 07:33

Welkom!

Misschien kunnen we weer nieuw leven in dit topic blazen :) .

Ik ga toevallig vanmiddag kijken bij een nieuwe verzorgpony, mijn vorige verzorgpaard is helaas verkocht :(

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-19 13:38

Gezellig @amber812 :D

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-19 08:47

Ik heb dus gister gekeken naar die nieuwe pony en ik ga hem verzorgen! *\o/*

De eigenaar is heel erg aardig en de pony is ook super leuk, hij heeft wel een beetje streken maar hij kan wel heel leuk lopen :D

WietskeK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-19 11:55

Jaa ik ben er heel blij mee! Het is een bruinbonte ruin, een d-pony.

Ik ben 14 :)