Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: RianneH, Ymor, Neonlight, balance, Melissa0304

Maanlicht

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 19:01

Ik heb dat ook, ik rijd al ruim 2 jaar een paard, in het begin was dat vooral heel frustrerend. Ik had toen ook best veel les, en paard had nogal de neiging om de bochten helemaal af te snijden en er met buitenstelling doorheen te vallen. Daar heb ik eindeloos op geoefend, terwijl de eigenaresse het wel prima vond als hij compleet verkeerd liep, als hij maar in een krulletje zat. Het kost dan veel meer tijd en energie, maar inmiddels heb ik hem eindelijk heel erg fijn.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:39

Het is voor mij als bijrijder heel simpel: óf ik betaal een bijdrage, óf ik doe stalklussen.
En dan ben ik echt niet de moeilijkste en wil ik met het betalen van een bijdrage echt wel eens een hooinet of twee vullen, of wat paarden van of naar de wei/paddock brengen. Maar ik ga niet 4 stallen uitmesten en dan ook nog flink betalen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:02

Volgens mij zijn er veel mensen op zoek naar een bijrijdpaard in de regio Amsterdam, dus is zeker te vinden!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:32

Voor mij zou het top zijn over een tijde jo1994, alleen in de verkeerde omgeving.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:06

Hey _yvonne, leuke pony! Wat zou de maximum lengte en gewicht zijn?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:23

Wat vervelend Peelie. Met Friesje heb ik gewoon een automatische overschrijving ingesteld vanaf maand 1, hoef ik niet meer om te denken.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 08:24

Dat is pas raar Golden_Angel, dat dat zo buiten je om gaat. Dan zou ik echt heel snel weg zijn...

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 10:41

Wat een gedoe hier allemaal... Balen zeg. Ik zou graag mijn bijrijdpaard meer willen rijden dan 2 keer per week, maar dat zit er helaas niet in.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:50

Ik heb alle spullen voor mijn bijrijdpaard zelf, van dekjes tot zadel en hoofdstel. Alleen de borstels, dekens en het paard zelf deel ik met de eigenaresse.

Als er gebruik gemaakt wordt van je spullen zou ik het toch op z'n minst wel normaal vinden als daar eens in de zoveel tijd iets aangevuld wordt oid.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 06:20

little_birdy schreef:
Ik heb juist liever niet dat mijn bijrijder van alles meeneemt als in halster snoepjes enz enz.
Paard heeft haar eigen goed passende en kwalitatieve goede spullen dus dat zie ik niet zitten :o

Hoezo dan?
Qua snoepjes kan ik het nog wel ergens begrijpen dat je dat misschien liever niet hebt, maar waarom wil je niet dat ze een eigen halster gebruiken?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 17:29

Hmm lastig.. Ik vind het wel een beetje bijzonder dat ze daar bij jou zo mee aan komt. Zij kiest er zelf voor om een hele maand op vakantie te gaan. Misschien de helft laten betalen?

Ik zorg ervoor dat ik met vakantie mijn dagen inhaal, of als de eigenaresse zelf ook op vakantie gaat het paard op die dagen extra doe.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 09:12

Ja dikke vinger. Met zo'n bericht zou ik gewoon volledig laten betalen. Lekker makkelijk dit.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 09:21

Er staat hierboven dat ze 18 is.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 19:45

Leuk! Veel succes!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 10:00

Lijkt mij juist een mooie kans Resistance. Kun je veel van leren! De eigenaresse weet al dat je geen Z ruiter bent, dus dat is in ieder geval fijn. Je kunt de eigenaresse ook vragen om tips, of les nemen. Ik zou gewoon gaan. Vooral niet onzeker over zijn, je bent eerlijk geweest in je kunnen, dus daar kan ze weinig van vinden lijkt me (tenzij je rijstijl absoluut niet bij haar past).

Als ik zelf een paard zou hebben (duurt nog wel een paar jaar, haha!), zou ik liever iemand hebben met iets minder ervaring die veel kan en wil leren van mijn paard en er eerlijk mee om gaat, dan iemand die z rijdt maar er een hele andere rijstijl/omgang op nahoudt dan ikzelf en maar even alle oefeningen eruit wil slingeren.

Het lijkt me super om iemand een mooie kans te bieden die zelf niet de middelen heeft om een paard te houden.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:01

Is hier iemand op zoek naar een leuke Friese ruin om bij te rijden in Woudenberg?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:07

En dat ben ik, haha! Nog helemaal niet gezegd. Ik rijd nu ET bij :)

Het is echt nog erg wennen, maar we zijn nu eerst lekker aan het lessen elke week, zodat we elkaar wat beter gaan aanvoelen. Maar wat een leuke merrie heb je Franka <3

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 08:55

Rena100 schreef:
Maanlicht schreef:
En dat ben ik, haha! Nog helemaal niet gezegd. Ik rijd nu ET bij :)

Het is echt nog erg wennen, maar we zijn nu eerst lekker aan het lessen elke week, zodat we elkaar wat beter gaan aanvoelen. Maar wat een leuke merrie heb je Franka <3

Leuk zeg, ben je gestopt met die fries?

Ja, ik had heel veel last van mijn lijf door zijn ietwat aparte gangen. Duurde even voordat ik erachter kwam dat de pijn daarvandaan kwam. Met ET heb ik geen last :).

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 18:33

Klinkt goed!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 13:45

Ik heb als bijrijder van Eternity de eerste 4 weken les gehad. Dat geeft wat houvast en dan is er toch nog iets van controle. Ik vind het overigens heel erg meevallen, meestal als ze gaat spoken is 'let op' of 'nee' al genoeg om haar weer bij de les te krijgen. Vaak komt het ook op een moment dat ik even niet zo duidelijk ben, of niets van haar vraag en haar een beetje laat aanklooien. Dat is ook nog wat onzekerheid van haar kant natuurlijk. Het is nog een beetje wennen.

Maar je zou bijvoorbeeld de bijrijder eerst een aantal lessen kunnen laten nemen. Dan krijg je gelijk een goed beeld.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 13:38

Dat vind ik ook een beetje apart. Ze hadden zelf toch ook wat van zich kunnen laten horen? Als ik niet zeker weet of een afspraak vast staat, stuur ik van te voren nog even een berichtje of het door gaat.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 10:25

Anoniem schreef:
Ik vind dat zelf ook altijd wel lastig hoor, als iemand """eist""" te mogen starten... Of dat in ieder geval direct in de advertentie zet. Zou voor mij een reden zijn er niet op de reageren namelijk.
Bij mij is veel mogelijk, eventueel starten ook. Maar in de toekomst, eerst maar is kijken hoe het loopt. Zulle dingen zijn zeker het eerste half jaar niet van toepassing, en daarna zien we wel :) Weet nooit zo goed wat ik ermee moet/van moet vinden als iemand dat perse wilt, en het dus eigenlijk een eis is om een paard te rijden.

Hoe denkt de rest daar over? Ben ik wel benieuwd naar :)

Haha, handig dit topic, weet ik gelijk dat je het oké vind als ik in de toekomst misschien een keer wil starten :+
Maar daar ben ik helemaal niet mee bezig verder hoor, eerst maar eens wennen.

Ik vind het ook een rare eis. Je moet eerst een combinatie vormen toch? En dan zie je later wel verder. Als je het alleen om de wedstrijden doet, zou ik lekker een andere sport gaan beoefenen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 08:20

Wat bedoel je met bepaalde volgordes in sommige dingen?
Ik vind het heel logisch dat je het belangrijk vind dat je zadel netjes wordt opgeborgen en wat er gevoerd wordt. Dit kun je gewoon zeggen bij de afspraak. Als je de persoon vaker wil laten komen voordat je een keuze maakt kun je er ook voor kiezen om daar de eerste afspraak nog niet over te beginnen en eerst kijken hoe hij/zij met je paard om gaat en dergelijke.

Ik vind het zelf persoonlijk vrij veel als er meteen de eerste afspraak heel veel informatie wordt gegeven over hoe je alles precies doet en wat je precies in welke hoeveelheid voert. Je bent er toch eerst om even kennis te maken, kijken hoe het paard is, hoe jij bent, of het überhaupt wel klikt. Daarom zou ik zelf, als ik na de eerste afspraak enthousiast genoeg zou zijn over de potentiële bijrijder, diegene rustig nog een keer laten komen en dan wat meer informatie geven over hoe of wat. Dan kun je het een beetje verdelen en dan kan hij/zij het goed onthouden. Je kunt natuurlijk ook de eerste paar keer er gewoon bij zijn om alles te laten zien en uit te leggen. Geeft voor de bijrijder ook wat zekerheid dat het goed is.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 10:39

Oh zo leuk troi! :D
Ik vind het een goede advertentie.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 10:36

plutolover schreef:
sirieus mensen die een verzorg/bijrijdpaard zoeken en dan ook nog een binnebak 'eisen'

Oke, advocaat van de duivel hier :+.
Ik heb zelf ook grote voorkeur voor een binnenbak of een buitenbak die het hele jaar te rijden is. Veel mensen die een bijrijder zoeken vragen een flinke bijdrage en hebben dan ook nog eens een bak die de helft van het jaar niet te rijden is. Dan is het niet zo heel raar dat je niemand vindt die wil betalen om naar je paard te kijken.