Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: RianneH, Ymor, Neonlight, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

FatCat

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 19:38

Mag ik hier om advies vragen?

Sinds gisteren ben ik paard loos en ik weet even niet hoe ik nu verder moet. Een paard/pony bijrijden is natuurlijk 1 van de opties

Nu wil ik graag ECHT leren rijden. D.w.z lichte hulpen en correct nagefelijk. Ik ben dus op zoek naar een ouder diertje waar de koppen op zitten zodat ik kan voelen hoe het moet.

We hebben het hier niet over een ZZ paard, maar 1tje die een L proef ook met een mindere ruiter kan afleggen zeg maar.

Ook zou het fijn zijn als het paard/pony kan springen.

Nu ben ik bereid om 1pw prive les te nemen (eigen kosten uiteraard) + een mooie financiƫle bijdrage. Hangt allemaal een beetje af aan het paard zelf en faciliteiten aanwezig - maar ik dacht aan 125-200 euro voor 3 dagen in de week. Regio Tilburg

Klinkt dit goed? Te veel, te weinig?

Zelf ben ik 28, 59KG, 158cm (pas dus ook op ponies), Auto, en een vaste baan. Heb een paard gehad dus ik weet hoeveel tijd er komt in te zitten. Ben eerlijk naar het paard toe en sta open voor kritiek.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 07:14

Bedank 0000, dat geeft hoop! Ik ga ook even kijken 2 bedrijven die leasen, 1tje is een manege, andere is een meer een prive stal, dus ik hoop dat er daar echte leerpaarden lopen.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:30

Toen ik op de advertentie van mijn huidige bijrijdpony reageerde heb ik zelf mijn gezwicht en lengte vermeld.

Ook toen ik een paar manegea heb geprobeerd gewoon vermeld. Soms werd ik dan raar aangekeken...bij die maneges nooit terug gegaan.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 17:51

Golden_Angel schreef:
Thank god rijd ik bij een stal waar daar totaal niet moeilijk over gedaan word. Hier rijden alle lengtes en maten (wellis waar bij passende paarden/pony's ) maar iedereen is welkom.

Doelde je op mijn bericht?

Volgens mij heb je het verkeerd verstaan. Ik verwacht ook dat ik welkom ben aangezien ik geen buitengewone maten heb. Maar ik verwacht wel dat ze me niet op een iele Dpony zetten omdat ik klein ben. Daarom dat ik mijn gewicht erbij vertel. En als ik daardoor vreemd werd aangekeken viel die manege bij mij gewoon af. Als ze niet zuinig zijn met hun dieren ga ik hun niet financieel steunen.

Ter info - ik ben 157 en 56KG.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:08

Goh - ik vind dat je wel in de grijze zone zit met de combi Iele Dpony + 57kg ruiter. Maar dat is persoonlijk, en hier gaat dit topic niet over ;)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie