Moderators: RianneH, Ymor, Neonlight, balance, Melissa0304
bruintje123 schreef:Hebben ze dat er voor over of zeggen ze dat?
Die berichtjes heb ik ook gehad, ik kom op de scooter en dan 30 km.
Tot nu toe zijn die met een scooter en 15 km al afgehaakt zou gauw het herfst/winter werd.
Pallatin schreef:Ik heb ondertussen al een boel reacties, maar veel jonge meisjes...hoe maken jullie de keus? Hoe selecteer je en wat voor vragen stellen jullie? Ik vind mensen voor mijn werk aannemen makkelijker dan dit.
joyce B schreef:Jong volwassen
Darkadia, daarom overweeg ik bijdrage vooraf te vragen en daaruit de les te betalen. Geen les kost dan toch geld. En dat geld is dan voor het paard... Wel les, dan gaat vrijwel hele bedrag daaraan op.
Ik twijfel of ik mijn paard al aan ga bieden of eerst nog even zelf doorrijd ivm haar revalidatie.
En als ik haar aanbied of ik dat eerst via mijn eigen paardenkennissen probeer via mijn eigen Facebook pagina of dat ik het openbaar aan zal bieden via een facebookgroep.
Het heeft geen haast maar wat extra hulp in de training en op stal is wel fijn.
Heb de dierenarts een filmpje van de training gestuurd zodat hij aan kan geven of hij tevreden is over hoe ze nu loopt en hoe verder.
Krijg nu steeds meer vertrouwen dat het echt goed komt en ze misschien van het najaar al wel terug de sport in kan. Die onzekerheid of dat zou lukken hield me ook wat tegen. Je wilt niet iemand zoeken en dat je na een paar keer of paar weken moet zeggen: helaas, paard weer "stuk".
En ik wil haar ook graag heel houden. Dus met beleid trainen.
Maar goed, ik val in herhaling![]()
Kom er nog niet uit, dus maar even rustig aankijken...
Balen Peelie! Sfeer maakt wel uit voor die meiden. Zo ben ik vroeger ook eens een hele serieuze meid kwijt geraakt toen ik van stal verhuisde
_kmbn schreef:Nou gister de ene dame gehad. Ze was echt heel geintresseerd, en luisterde aandachtig. Ze was heel rustig en straalde dit ook uit. Gezien beide paarden niet bereden worden (nog) gingen we gewoon even in de wei kennismaken. Gezien ze totaal tegenovergesteld zijn van karakter, kon ik meteen goed kijken hoe ze er mee om ging. En zoals gewoonlijk was mijn merrie heel voorzichtig en liet zich eerst niet door haar aaien en stormde mijn ruin meteen op haar af. Gezien haar ervaring dacht ik, ik ga gewoon kijken hoe ze zelf contact met ze zoekt en dingen oplost. Ik ben er redelijk tevreden over, (klinkt echt zo hard) maar ik twijfel heel weg of ze wel steek genoeg in haar schoenen staat. Mijn ruin kan zijn aandacht echt op eisen en je in hoeken zetten als je niet meteen in de leidersrol stapt. Mijn merrie die moet gewoon nog veel leren dus daar is ook veel duidelijkheid en consequentie bij nodig. Ze neemt snel een loopje met je. Dus het is heel dubbel..
Maar de andere dame komt einde van deze week, ze was namelijk oo vakantie nog. De dame die al is geweest en ik hadden ook besproken dat we bijde er even over na gingen denken. Het is wel een uitdaging en liever een week langer denken, dan ja zeggen en dat het weer helemaal niks word.
Maar ben wel benieuwd wat jullie allemaal vragen als jullie potentieels bijrijder langs komt? Dir was voor mij de eerste keer en ik wou zoveel vertellen en vragen![]()
Dus ben daar echt heel benieuwd hoe jullie dat doen!
Golden_Angel schreef:Zo heb je niks
en zo heb ik morgen 2 afspraken haha
1 bij een 'lolmet je knol ' stal. Deze mensen hebben een 'uit de hand gelopen verzameling' zoals ze het zelf noemd. Een boel oudere pony's, 2 beleerde paarden en eentje die in de kweekvijfer zit.
Ze zoeken iemand die onder het motto lol met je knol het leuk vind om daar met de beestjes bezig te gaan. Het rijden van die 2 paarden, en het lekker poetsen en vertruttelen van de pony's + wat mest werk. Geen bijdrage
En een afspraak bij een paard wat zowel dressuur als springen M heeft gelopen (moet wel opgepakt worden)
bijdrage 100 euro per maand maar daarvoor mag je dan ook komen wanneer je wil, zij doet er zelf niks meer mee. Lessen op eigen kosten mogelijk.
dus laten we hopen dat er ergens een match bij zit.
Amber_anne schreef:Zit ik te kijken wat er bij mij in de omgeving is en dan zie ik verschillende advertenties staan voor lease. De kosten voor het leasen daar zitten de da kosten en her hooi en stro in, is ongeveer 100 euro voor 3 dagen en dan om de week zondag maar niet rijden op zondag.
Je moet die dagen binnen zetten, voeren en mesten. Wat niet bij de lease prijs in zit is tandarts, hoefsmid, brok etc (dat deel je met de ander) en het gebruik van het tuig. Dat tuig mag je zelf aanschaffen of huren voor een meerprijs.
Wat vinden jullie hier van, is dit reëel of ben ik niet zo raar dat ik nooit voor deze constructie zou gaan
Absolem schreef:Moeten ze wel weten wie jou bijrijder is.en hoe willen ze hardmaken dat het je bijrijder was en niet jijzelf?
Tenzij jij alles bevestigd kan die verzekering helemaal niets hardmaken of er moet camera bewijs zijn. De moeder van mijn ex zat in de verzekerings wereld. En als het om schadeclaims ging waren ze vaak gewoon afhankelijk van de eerlijkheid van mensen. Tenzij er echt camera bewijs was. Iedereen had immers op dat paard kunnen zitten en kunnen zeggen dat een ander het had gedaan als er schade gemaakt was.en ja ik noem het maar schade. Want voor de wet zijn dieren gewoon dingen /voorwerpen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker