Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: RianneH, Ymor, Neonlight, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Eske_B

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:42

Lastig, hoe lang zou de periode zijn dat paard niks mag?
Als je betaald voor het rijden, zou ik het iig eerlijk vinden als je minder hoeft te betalen.

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 11:54

Dan zou ik daar eerlijk gezegd snel wegwezen. Klinkt niet als een fijne plek en vind het heel disrespectvol van de eigenaresse.

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:26

plutolover schreef:
Als goed is heb ik iemand die bereid is om 1x in de maand te lessen. En een kleine bijdrage van €20 te betalen.

Ze gaat donderdag rijden en is 16 jaar

Nu nog een contract op stellen.. maar weet nog niet goed hoe,

Iets in de trant van dat de ouders tekenen dat t op eigen risico is. En een bedrag van €20 overgemaakt kan worden na bla bla.

Maar moet natuurlijk wel vriendelijk zijn

Iemand tips?

Niet. Het is jou paard, dus jij bent wettelijk gezien verantwoordelijk. Maar daarvoor heb je ook (WA) verzekering :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 14:52

Zulke mensen zijn er wel... maar die zijn meestal geen 18+ denk ik, maar 12-16.

Ik heb zelf ook genoeg geveegd, klusjes gedaan, enzovoorts. Ben nu 20 en zou het nog heerlijk vinden om te knuffelen en tutten. Maar voor hele middagen klusjes en knuffelen zou ik geen tijd meer hebben.(en zou ook liever 1 of 2 vaste paarden hebben, maar dat is mijn eigen voorkeur :) ) Eerder 's avonds 2 -3uurtjes ofzo. Denk dat meer dat hebben van mijn leeftijd.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:25

Jammer dat je niet bij mij in de buurt woont :(
Succes met je zoektocht!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 07:53

Champ0 schreef:
Nee dat vind ik ook.
Als ik naar een paard ga zorg ik dat zijn stalletje er netjes bij ligt, het paard goed verzorgen voor en na het rijden..
Rijtechnisch verbeteren 2x in de maand lessen op eigen kosten natuurlijk.

En dan alsnog een flink bedrag per maand betalen?

Ik denk dat het heel wat waard is hoe iemand met je paard en spullen om gaat maar dat zal wel aan mij liggen haha!

Is hier normaal in de omgeving. Soms vind ik het wel aan de dure kant. Hoewel er ook iemand 50 euro in de maand vroeg voor een 2-jarige shet, dat is gewoon vaag :') . Dat betaalde ik voor een paard en een shet samen, mocht doen wat ik wilde op mijn dagen (+2 stallen mesten).

Maar 50-75 euro voor 2-3 dagen is hier redelijk normaal, helaas.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 20:35

jihoe schreef:
Ik heb ook voor het eerst een advertentie geplaatst voor een bijrijder in omgeving Rotterdam.
We hebben een onwijs leuke D pony waar ik Z1 mee start , die nu 2 dagen per week vrij heeft maar waarvan ik graag zou willen dat hij die dagen ook wat gaat doen.
Het lastige is dat hij niet heel groot is (1.48) maar dat ik wel graag iemand met veel ervaring wil omdat de pony nogal pittig kan zijn; altijd te houden maar kan wel elk rondje een keertje weg springen.

Ben herl benieuwd of ik een reactie krijg

Ik zag je voorbij komen op MP... alleen ben ik te lang en niet goed genoeg niveau := Veel succes!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 15:48

Ik mis nog dingen over hoe vaak per week je kan, bijdrage enz. :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 13:03

barbaras schreef:
Goedemiddag kom ook weer eens effe binnen vallen....met een vraag;

ik heb vier paardjes waarvan ik er 2 rij, deze zijn verre van makkelijk en ik vindt het dus niet echt fijn dat er andere mensen op rijden. Is het vreemd om alleen een verzorgster er bij te zoeken voor de verzorging enz en wat wandelen tot ik echt iemand ken? Vindt nml erg vaak dat er laks gedaan wordt over het feit dat het geen simpele paarden zijn en er dus al wat vervelende dingen zijn gebeurd omdat dit onderschat werd. Ideeen?

Nee hoor, dat doe ik op het moment ook :) Zocht een plekje om gewoon lekker met paarden bezig te zijn.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:09

Waar betaal je die 100 euro dan voor? En jij moet DA kosten betalen? Rare constructie vind het inderdaad.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:17

Amber_anne schreef:
Ja dus je betaalt ong 100 euro voor de DA en hooi en stro (en het rijden)
Dan betaal je de helft van de kosten voor de tandarts, hoefsmid, brokken
En dan mag je het tuig huren voor een bedrag per maand (of zelf aanschaffen)

En je moet het paard binnenzetten, voeren en uitmesten (ook op zondag 2x per maand en dan mag je niet rijden)

Helft van de kosten, heb je dan ook zeggenschap? Als jij geen ijzers wil bijvoorbeeld? Vooral dat tuig huren vind ik raar... zelfde als dat je een auto huurt en de wielen er apart bij moet doen :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 13:38

MiniMeLona schreef:
Zouden jullie eens willen kijken wat jullie van mijn advertentie vinden, waar ik om een verzorger/bijrijder vraag? Want ik krijg geen enkele reactie, dus ik vraag mij af wat ik verkeerd doe en of ik dat eventueel wil aanpassen natuurlijk.. ;) .

https://www.bokt.nl/markt/ad/481564/bijrijderverzorger

Ik vind het te veel tekst... flinke lap. Je kan wat concreter proberen te zijn. Een foto erbij wil ook weleens helpen :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 09:21

Ik zou het heerlijk vinden om lekker te tutten, heb ik ook jaren gedaan, ben ook al over de 20 :D

Zou je zulke mensen niet ook sneller via via kunnen vinden?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie