Help, een bijrijder...controle-issues.

Moderators: Neonlight, Nadia, LindyH, balance, RianneH

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Inney

Re: Help, een bijrijder...controle-issues.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 00:41

Lastig. Ik herken het niet zo omdat ik zelf bijrijder ben. Echter kan ik het wel goed begrijpen ! Je paard is een dierbaar bezit, die houd je het liefste zo veilig mogelijk.
Daarom vind ik de situatie ook zo dubbel. Een paard is een levend wezen en dat betekend dat er altijd iets mee kan gebeuren. Met jou, met je stadhouder of alleen in de wei door stomme pech.. Maar ook door je bijrijder. Dat is een risico die je moet kunnen accepteren als je er aan begint.
Stel er gebeurd wat buiten schuld van bijrijder (of, een stap verder, ten gevolge van een onbedoelde fout van bijrijder die misschien wel iedereen had kunnen overkomen), kun je daar dan mee leven/omgaan?
Zo ja, doorgaan met deze constructie. Het klinkt zo met deze minieme beschrijving als een goede constructie waar zo wel jij, paard als bijrijder baad bij hebben.

Weet je echter zeker dat je hier niet mee om kunt gaan/leven, houd het dan in eigen hand. Op lange termijn gaat dan niemand gelukkig worden van deze constructie. (Oké misschien paard uitgezonderd, die leeft toch in het 'nu' :D )

“You know you're in love when you can't fall asleep because reality is finally better than your dreams.”
― Dr. Seuss

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie