Help, een bijrijder...controle-issues.

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

BopjeBo

Re: Help, een bijrijder...controle-issues.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 07:22

Geen bijrijder nemen, gaat niet werken. Ben zelf ook heel zuinig op mn paarden, 2x bijrijder gehad met de grootste zorg besproken en begeleid, ging toch mis. Zo'n bijrijder komt voor eigen plezier, en jij denk meer aan uitgangspunten van je paard. Tuurlijk ligt het aan de persoon, maar jou instelling maakt het lastig, zeker omdat je zo zuinig op je paard bent.
Ik heb ook burn-out gehad enkele jaren geleden, mn paard was juist een groot ontspanning punt. Probeer iets met een andere paarde eigenaar bij je op stal af te spreken als bijv losgooien of buitenzetten zodat je iets minder hoeft te komen, dit werkte bij mij het beste om paard uit handen te geven. Succes ermee

Bo 08.06.2000 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * B+6

BopjeBo

Re: Help, een bijrijder...controle-issues.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 18:04

@balie, ik heb ook altijd verzorgd/bijgereden, en pas op mn 21e eigen paard gekocht, tot spijt van de eigenaren van mn bijrijpaarden toen. Maar over het algemeen valt een goede bijrijder niet zo snel te vinden. En ik heb helaas 2 mindere gehad, die heel duidelijk voor hun eigen plezier kwamen en er afspraken niet nagekomen werden en lekker hun eigen gang deden, ook dingen die ik aangegeven had niet wilde werden wel gedaan. Ook na dik een maand intensief erbij betrokken zijn geweest in begin periode. Het gaat wel om je grootste liefste en duurste bezit dus dan moet je toch echt vol vertrouwen dat over kunnen laten aan een ander. Ik kan dat gewoon slecht dus voor mij werkt het niet. Tuurlijk zijn er goeie, maar die moet je maar net treffen.

Bo 08.06.2000 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * B+6

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie