Help, een bijrijder...controle-issues.

Moderators: RianneH, Neonlight, Lous, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 07:39

BopjeBo schreef:
Geen bijrijder nemen, gaat niet werken. Ben zelf ook heel zuinig op mn paarden, 2x bijrijder gehad met de grootste zorg besproken en begeleid, ging toch mis. Zo'n bijrijder komt voor eigen plezier, en jij denk meer aan uitgangspunten van je paard. Tuurlijk ligt het aan de persoon, maar jou instelling maakt het lastig, zeker omdat je zo zuinig op je paard bent.
Ik heb ook burn-out gehad enkele jaren geleden, mn paard was juist een groot ontspanning punt. Probeer iets met een andere paarde eigenaar bij je op stal af te spreken als bijv losgooien of buitenzetten zodat je iets minder hoeft te komen, dit werkte bij mij het beste om paard uit handen te geven. Succes ermee

Lekker kort door de bocht zeg, dat bijrijder alleen voor zijn/haar eigen plezier komt... Ik heb al 21 jaar verzorgpony's en bijrijdpaarden en ik heb altijd met heel veel liefde, aandacht en zorg voor die paarden gezorgd. Inclusief de paarden die bij hem in de wei staan. Niet alleen rijden, maar ook alle klusjes, werkdagen en het dagelijks checken van alle paarden. Zo snel er iets mis is, deel ik dat net zo goed als alle andere eigenaren en de andere bijrijders. Ik ben ongelooflijk zuinig met alle paarden waarop ik heb gereden en de spullen van hen. Altijd heel tevreden eigenaren gehad. Natuurlijk zijn niet alle bijrijders zo, maar een heel groot deel ook wel hoor!

@TS: Als ik het zo hoor, heb je zelf ook wel door dat dit onderdeel van jouw proces is. Jouw controle-drang zit je blijkbaar op meerdere fronten in de weg. Ik zou samen met je therapeut en misschien je bijrijder zoeken naar hoe het dragelijker voor jou wordt. Misschien vind je het fijn om elke keer na het bezoekje van de bijrijder een berichtje/foto te krijgen van hoe het ging? Of ook met een stalgenootje contact erover te hebben? Of de eerste tijd zelf ook "aanwezig" te zijn?
Sterkte hiermee, ik denk echt dat jij en je paard zeker wat aan je bijrijder kunnen hebben!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie