Help, een bijrijder...controle-issues.

Moderators: Neonlight, Nadia, LindyH, balance, RianneH

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dreamybol

Re: Help, een bijrijder...controle-issues.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 08:08

Ik denk ook dat je je bijrijder om hulp kunt vragen hierbij en het uiteraard ook in therapie bespreken om er handvatten bij te krijgen, want deze vorm van controle is niet gezond. Ik ben ook een controlefreak en heb ook therapie om beter dingen los te leren laten en te leren vertrouwen op mijn gevoel als ik ergens wel voel dat iemand oké is, maar mijn wantrouwen en controledrang dat toch te veel beïnvloeden. Op een ander vertrouwen is nog steeds moeilijk, op mezelf vertrouwen en naar mijn onderbuik luisteren als die positief is ook, maar er valt wel aan te werken. En inmiddels weet ik ook dat het soms enorm kan helpen om aan te geven dat je iets moeilijk vindt, juist bij de persoon om wie het gaat. En als de persoon juist helemaal niet reageert zoals je gehoopt/gedacht had, dan weet je weer meer over die persoon en kun je daarnaar handelen.
Bijvoorbeeld, je vraagt je bijrijder na het rijden een update te doen per whatsapp omdat je het lastig vindt om je paard uit handen te geven en zo een beetje meer houvast en rust hebt. Reageert de bijrijder daarop met 'ja zeg, ga je me nou controleren?!', dan weet je meteen dat dit niet de goede bijrijder voor je is op dit moment.

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie