Wanneer stoppen met betalen bijrijdgeld

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anna72

Wanneer stoppen met betalen bijrijdgeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 15:36

Ik rijd sinds 5 jaar een paard bij voor 2 dagen in de week. Ik kom op vaste dagen, zeg nooit af. Als ik niet kan ruil ik met een andere dag. Ik mest de stal uit en maak het, maak het land schoon en zorg dat het paard niets te kort komt. Ik heb hier altijd een bedrag van €50, per maand voor betaald. Anderhalf jaar geleden zijn we er achter gekomen dat het paard artrose heeft. Hij is nu 20jaar en advies is om nog met hem te doen wat hij aan kan. Dit houdt in zijn geval in een half uur a drie kwartier wandelen al dan niet er naast of er op. Ik wil dit paard gewoon op dezelfde manier blijven verzorgen maar wil eigenlijk stoppen met het betalen. Ik zie het meer als verzorgpaard dan bijrijdpaard. Nu vraag ik mij af of dit redelijk is tegenover de eigenaar? Ik heb dit nog niet met haar besproken.

Anna72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 15:57

MiniMeLona schreef:
Daar kunnen wij toch niet over oordelen. Ik vind het juist nogal bijzonder, dat als dit idd al 1,5 jaar aan de hand is, dat de eigenaar hier zelf niet mee is gekomen. Is ook lekker zeg, blijven vangen, terwijl verzorger alleen nog maar verzorger is en geen bijrijder.
Misschien heeft de ts wel een ander paard gevonden waar ze op kan rijden voor een bijdrage en wil ze dit paard gewoon graag erbij blijven verzorgen, juist omdat ze die band heeft opgebouwd.

Bedankt voor de reacties. De reden waarom ik nog zo lang door ben blijven betalen is omdat hij een poos door een traject van onderzoeken is geweest. Ik vond het toen niet meer dan normaal om in die tijd door te blijven betalen. Ook omdat we toen nog niet wisten dat hij uiteindelijk met 'pensioen' zou gaan. Een andere reden is omdat ik dit best wel moeilijk vind om aan te kaarten. Ik heb absoluut een band met dit paard. En in mijn ogen blijf ik de eigenaar op deze manier ook helpen.

Anna72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 16:24

Heel erg bedankt voor jullie mening. Het geeft mij het laatse zetje op het op zijn minst ter sprake te brengen.

Anna72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 18:49

Fijn om het ook van de andere kant te horen. De verhouding tussen mij en de eigenaar is ook goed. Ik denk dat ik daarom ook wat lastig vind om dit aan te kaarten.

Anna72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 18:50

suusje26 schreef:
Denk dat het ook ligt aan de band die jij hebt met de eigenaar van het paard.

Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten, alleen ben ik de eigenaar in het verhaal. Toen mijn paard duidelijk niet meer de oude zou worden met zijn artrose heb ik mijn bijrijder ook laten stoppen met betalen. Nu is ze in die tijd van verzorgen/rijden ook een vriendin geworden en vond ik het niet meer dan logisch dat ze niet meer zou betalen. Ze komt nog trouw 2x in de week of vaker mocht het nodig zijn.

Succes met het gesprek aangaan.

suusje26 schreef:
Denk dat het ook ligt aan de band die jij hebt met de eigenaar van het paard.

Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten, alleen ben ik de eigenaar in het verhaal. Toen mijn paard duidelijk niet meer de oude zou worden met zijn artrose heb ik mijn bijrijder ook laten stoppen met betalen. Nu is ze in die tijd van verzorgen/rijden ook een vriendin geworden en vond ik het niet meer dan logisch dat ze niet meer zou betalen. Ze komt nog trouw 2x in de week of vaker mocht het nodig zijn.

Succes met het gesprek aangaan.

Anna72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 19:21

Ik zie even niet zo goed hoe ik persoonlijk op berichten kan reageren (doe voor het eerst een topic) :) maar nogmaals iedereen bedankt voor jullie reactie!

Anna72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-18 09:28

Spullen kapot maken (en dan niet betalen), een paard tot het uiterste laten gaan of hem bezweet terug zetten in de wei zijn voor mij echt een no go. Ik ken en weet heel goed de verantwoordelijkheid die bij het houden van een paard komt kijken. De eigenaar van dit paard vertrouwd mij hier ook volledig in dus dat is gelukkig niet de discussie. Overigens heeft ze het ook geaccepteerd dat het paard niet meer kan doen wat hij altijd deed. Ze reed zelf al niet dagelijks meer en vond het daarom juist heel prettig dat ik ook twee dagen wat met hem kon doen. Betalen hier voor heb ik ook nooit als probleem gezien. Ik denk ook niet dat zij het betalen opzettelijk niet ter discussie heeft gebracht. We hebben er gewoon nooit duidelijke afspraken over gemaakt in het begin. Ik heb de vraag hier neer gelegd juist omdat ik in tweestrijd met mezelf zit. Ik ben echt dol op het paard en gun hem ook de allerbeste verzorging die ik met liefde voor hem blijf doen. Maar staat er voor betalen dan nog in verhouding??

Anna72

Re: Wanneer stoppen met betalen bijrijdgeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-18 10:31

Dank jullie wel.. :)

Anna72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-18 10:40

anjali schreef:
Anna72 schreef:
Spullen kapot maken (en dan niet betalen), een paard tot het uiterste laten gaan of hem bezweet terug zetten in de wei zijn voor mij echt een no go. Ik ken en weet heel goed de verantwoordelijkheid die bij het houden van een paard komt kijken. De eigenaar van dit paard vertrouwd mij hier ook volledig in dus dat is gelukkig niet de discussie. Overigens heeft ze het ook geaccepteerd dat het paard niet meer kan doen wat hij altijd deed. Ze reed zelf al niet dagelijks meer en vond het daarom juist heel prettig dat ik ook twee dagen wat met hem kon doen. Betalen hier voor heb ik ook nooit als probleem gezien. Ik denk ook niet dat zij het betalen opzettelijk niet ter discussie heeft gebracht. We hebben er gewoon nooit duidelijke afspraken over gemaakt in het begin. Ik heb de vraag hier neer gelegd juist omdat ik in tweestrijd met mezelf zit. Ik ben echt dol op het paard en gun hem ook de allerbeste verzorging die ik met liefde voor hem blijf doen. Maar staat er voor betalen dan nog in verhouding??

Stel dat de eigenaresse nu zou besluiten haar paard naar een rusthuis te doen zodat jij hem niet meer kunt verzorgen?Ik vind dit alles vooral sneu voor het paard dat arbeidsongeschikt is geworden.Wel begrijp ik van jonge mensen dat ze willen rijden.Als dat niet meer kan dan beginnen de problemen.

Dat is gelukkig niet aan de orde. Paard staat op een hele fijne plek.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie