Wanneer stoppen met betalen bijrijdgeld

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 13:58

BeeMed schreef:
ZoZenn schreef:
Tsja, als mijn paard kreupel is kan ik ook wel ophouden met stalgeld betalen. Denk niet dat de pensionstal daar zo blij van wordt. Ik vind het altijd zo apart dat bijrijden en verzorgen altijd maar gratis moet, terwijl de eigenaar zich blauw betaalt aan stallings/hoefsmid e.d. en alle risico draagt. Jij maakt een halster kapot? Eigenaar moet een nieuwe kopen.

Dit is een hele kromme vergelijking. Als jou paard kreupel is geeft je stalhouder nog steeds dezelfde dienst: namelijk het onderdak geven aan jouw paard, het voeren van jouw paard etc. Dat jij niet meer kan rijden veranderd daar niks aan, stalhouder levert nog steeds hetgene dat hij heeft afgesproken.

Als je paard kreupel is geef jij je bijrijder niet meer waar er voor betaald wordt, namelijk een paard waarop gereden kan worden. Je geeft dus niet meer wat is afgesproken, dus betaling vervalt.

Ben het helemaal met je eens BeeMed en vind de vergelijking met de huurauto ook een goede.

Ooit kwam er bij ons op stal ook een bijrijder heel trouw iedere week een paar keer, maar we konden 2 maanden niet rijden door een slechte buitenbak en daarna werd de bak opgeknapt, dus kon er weer niks gedaan worden. Ze moest toen gewoon door blijven betalen, terwijl ze alleen kon uit mesten en poetsen...vond het echt sneu, want als bijrijder heb je niet de keuze om het paard op een andere stal met betere buitenbak of binnenbak neer te zetten. De vergelijking met "je moet het die dag zien als je eigen paard" als je er voor betaald gaat dus niet op, want de echte beslissingen maakt toch de eigenaar.

Ik heb nooit voor mijn bijrijdpaard hoeven betalen, wel betaalde ik op eigen initiatief de smid en zaagsel voor de stal en het krachtvoer. 8 jaar lang heb ik hem verzorgd 2 a 3 keer in de week, inclusief uit mesten en ik nam buiten en binnen zet diensten van paarden over voor de eigenaar.

Ts ,ik zou het gewoon bespreekbaar maken,waarschijnlijk heeft de eigenaresse er niet eens over na gedacht het aan te bieden wat je zelf ook al zei.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:27

Brainless schreef:
Ik ben nog op zoek naar iemand die mijn stallen/wei en paddock komt uitmesten en daarvoor mij betaald.
Ook mag degene mijn paardje soms aaien.
Waar vind ik die mensen?

Want normaal betaalde ik iemand die dat werk voor mij doet.
Maar blijkbaar ben ik te dom geweest en had ik geld moeten vragen.

Hihi,zo iemand zoek ik ook, dus aangezien je vast veel aanmeldingen krijgt mag je de sollicitanten ook naar mij door verwijzen :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie