Wanneer stoppen met betalen bijrijdgeld

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:56

Ik zou sowieso niet betalen om een stal te mogen mesten en drollen te vangen in het land := Dan moet de eigenaar jou toch betalen :? Of dat je in ruil daarvoor ook leuke dingen met het paard mag doen.

Zou het zeker bespreken.

[o]

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:10

moyra schreef:
Dit topic laat mij weer precies inzien waarom ik klaar ben met bijrijders/verzorgers rond mijn paard.
Als eigenaar moet je in je handjes knijpen als er iemand op je paard wil rijden. Sorry hoor maar een bijrijder maakt de keuze voor een bijrijpaard vs manege.
Als je geen stallen wilt mesten/Stal vegen/ tuig vetten etc moet je inderdaad maar op een manege blijven.
Bijrijder bewijst je een dienst, ja bijna! Een bijrijder is bijrijder omdat ze er zelf ook beter van worden ten aanzien van een manege.
Op een manege ben je klant, als bijrijder ben je dat bij mij niet.
Je bent een persoon met eigen mening en inzichten.

Mesten/vetten/voeren etc hoort allemaal bij je hobby.
Het uitvoeren van je hobby (Omdat jij zelf de middelen niet hebt)mag best een bijdrage tegenover staan (tot op zekere hoogte), je maakt immers wel gebruik van de materialen van eigenaar.

Ik heb ook wel eens gehad dat paardlief een peesblessure kreeg en zelf aangegeven geen bijdrage aan te nemen.
Echter is het een korte kreupelheid dan liep de bijdrage gewoon door.

Ts, ik vind echter dat jij heel coulant bent geweest! Gooi het balletje rustig op en kijk naar de reactie van de eigenaar.

Huh? Jij vindt dat uitmesten, weide onderhouden etc hoort bij de hobby en er dus betaald moet worden :?
De bijrijder neemt je veel werk uit handen. Normaal gesproken betaal je iemand ervoor om zulke werkzaamheden te doen. (Een pensionhouder ofzo)
Als er ook zulke klussen bijhoren kom je dus m.i op 0€ uit. Jij levert eigenaar vh paard een dienst (uitmesten etc) en eigenaar paard stelt paard beschikbaar om op te rijden.

Ik ga gelijk op zoek naar iemand met als hobby schoonmaken, mag diegene voor €50 per maand mijn huis schoonmaken, zo vaak als ie maar wil *\o/*

[o]

verootjoo

Re: Wanneer stoppen met betalen bijrijdgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:24

Ik ben trouwens nooit bijrijder geweest, altijd gezegend geweest met een eigen paard. Die in volpension stond omdat mesten en de wei onderhouden toch echt mijn hobby niet is :')

Maar blijkbaar had ik daar gewoon iemand voor kunnen aanstellen die mij dan zou betalen om dat te mogen doen :Y) Omdat ze het met mijn materialen doen? (Welke? Kruiwagen, mestvork en paardenstront?)

[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie