Wanneer stoppen met betalen bijrijdgeld

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Esterke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 16:10

Moest je bijrijder bij mijn paard(en) zijn zou je niet meer moeten betalen vanaf het moment dat echt rijden niet meer mogelijk is om welke reden ook.
Het feit dat je best veel zorg voor hem/haar op je neemt, had ik waarschijnlijk al geen 50€ durven vragen aan je... :o
Enkel mogen wandelen met een paard noem ik niet echt bijrijder, vind het raar dat de eigenaresse uit zichzelf niet gezegd heeft dat betalen nu niet meer nodig is.

Esterke

Re: Wanneer stoppen met betalen bijrijdgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 16:23

En heel eerlijk, moest je mijn bijrijder zijn, ik had je zelfs van in t begin al niet laten betalen :o
Waarom, ik zou al heel erg blij zijn met het werk wat je doet, wat jij doet, dat hoef ik al niet meer te doen plus mijn paard krijgt beweging, liefde, aandacht...

Esterke

Re: Wanneer stoppen met betalen bijrijdgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:59

Ik wil toch even een kanttekening maken bij het bezweet in de wei zetten van een paard...
Indien een paard niet geschoren is kan hij echt gewoon bezweet in de wei gezet worden...(ongeschoren en gezond en hooi uiteraard)
Wij mensen doen te vaak aan antropomorfisme (het toekennen van menselijke eigenschappen aan een paard)
Een paard in zijn natuurlijke vorm is dankzij de prachtige natuur volledig uitgerust om daar tegen te kunnen. Zijn vachtje heeft dat prachtig geregeld allemaal :))
In het wild kan een paard dat bezweet is omdat het net heeft lopen rennen voor zijn leven ook niet effe een dekentje op.
Als je paard kuren krijgt op de wei, en als een dolle begint te rennen of spelen en bezweet raakt ga je hem na zijn uitbarsting toch ook geen deken opzwieren of uitstappen? :o

Esterke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:11

anjali schreef:
Esterke schreef:
Ik wil toch even een kanttekening maken bij het bezweet in de wei zetten van een paard...
Indien een paard niet geschoren is kan hij echt gewoon bezweet in de wei gezet worden...(ongeschoren en gezond en hooi uiteraard)
Wij mensen doen te vaak aan antropomorfisme (het toekennen van menselijke eigenschappen aan een paard)
Een paard in zijn natuurlijke vorm is dankzij de prachtige natuur volledig uitgerust om daar tegen te kunnen. Zijn vachtje heeft dat prachtig geregeld allemaal :))
In het wild kan een paard dat bezweet is omdat het net heeft lopen rennen voor zijn leven ook niet effe een dekentje op.
Als je paard kuren krijgt op de wei, en als een dolle begint te rennen of spelen en bezweet raakt ga je hem na zijn uitbarsting toch ook geen deken opzwieren of uitstappen? :o

Nee,niet bezweet in de wei zetten,want een bezwete vacht is niet waterdicht. Als het dan gaat regenen wordt hij tot op de huid nat en in combinatie met koude wind koelt hij dan erg af. Als je geen stal hebt dan moet je je paard eerst droogstappen voordat je hem terug op de wei zet.

Ook dat kan geen kwaad...zou maar erg zijn...een paard heeft net gerend voor zijn leven en is bezweet, er komt een bui en hij gaat er alsnog aan door dan ziek te worden...er zouden niet veel paarden meer overschieten op aarde.
De werking van een paarden vacht werkt heel ingenieus.
En daarom dat ik ook erbij zeg zorgen voor gras/hooi...eten zorgt voor warmteproductie bij een paard.

Esterke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:37

Srry maar je moet er de humor toch van inzien, sommige reacties hier zijn gewoon hilarische...doe het bijna in mijn broek :j
Denk dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken wat hij/zij vind dat kan.
Maar ik persoonlijk zou me schamen om een bijrijder een bedrag te blijven vragen als rijden niet meer kan...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie