Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304, RianneH

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:04

Zullen er heust wel tussen zitten, maar je kunt niet iedereen over 1 kam scheren. Ik koop alleen wat nieuws als het stuk/versleten is. Ik maak 1x per jaar ergens op vakantie een buitenrit van mijn verjaardags geld.
Laatst bijgewerkt door Roosje01 op 30-01-18 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o]
[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 15:10

Kan moeilijk tegen mijn huurbaas zeggen sorry kan deze maand niet betalen want ja ik wil liever paardrijden :+ . Rekeningen en levensonderhoud gaan voor pleziertjes. In jullie geval is het misschien anders jullie hebbe de luxe van een eigen paard en genoeg tijd ervoor.

Maar zie vaak genoeg advertenties voorbij komen van mensen die niet meer genoeg tijd hebben voor hun paard en daar dan nog best bedrag voor vragen. Bedoel jij hebt zelf door omstandigheden geen tijd meer, en dan wil je geld van iemand die je uit de brand helpt door je te helpen met je paard zodat die een schone stal, beweging en aandacht krijgt. Ja een paard onderhouden is duur maar als je een paard koopt dan weet je dat van te voren, dan vind ik het raar om een deel van die kosten op een bijrijder te verhalen. Want die helpt je alleen maar.

Kijk het is een ander verhaal als je als bijrijder wedstrijden mag rijden dan mag daar best wat tegenover staan. Lessen is ook logies dat dat voor eigen kosten is. Heb lessen ook altijd gewoon zelf betaald. Als ik zelf een paard zou hebben zou ik er echt geen geld voor vragen aan een verzorger/bijrijder. Maar dat is hoe ik erin sta.

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 15:26

Dat zeg ik toch niet als jij je paard niet wil delen doe je dat niet niemand die je dwingt

Waarom voel je je gelijk zo aangevallen? Ik deel slechts mijn mening hoe ik erin sta niks persoonlijks tegen jou. Vroeger waren haast alle verzorgpaarden gratis. Dus waarom moet je nu opeens altijd betalen?

Een paard is duur maar daar kies je zelf voor. Ik heb er om die reden geen. Zou beetje raar zijn als ik een paard zou kopen die ik niet financiel kan onderhouden en dus maar een bijrijder zoek zodat het wel kan.

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 17:05

lor1_1984 schreef:
Eigen bijdrage in de vorm van verplicht les is imo prima, er is bijna overal wel de mogelijkheid om bijv 1x per 2 weken te lessen en privéles is vaak ook niet verplicht mits de manege goed is en bereikbaar. :)
Verdere eigen bijdrage ligt er imo aan wat je verder doet, moet je vrijwel alles doen die dag dan zou ik zeggen geen eigen bijdrage, is het poetsen, zadelen, rijden, paard verzorgen, spullen netjes opruimen en poetsplaats aanvegen dan vind ik het al een heel ander verhaal.
Tussenweg is uiteraard ook mogelijk, bijv enkel stal uitmesten/drollen wippen en een kleine bijdrage betalen, max €25,- à €35,- per maand ofzo, afhankelijk van het aantal dagen.

Zelf heb ik nooit betaald, dat was er nog niet zo in die tijd en daarbij 'betaalde' ik dmv stallen mesten, voerbeurten draaien, paddock/weide/rijbaan mesten en/of harken, terrein aanvegen, harnachement onderhouden en andere kleinere en grotere klussen op het terrein.
Ook verving ik spullen die kapot gingen wanneer ik ze gebruikte en als het paard (speciaal) beslag oid nodig had omdat ik ermee aan de slag ging kwam dat ook voor mijn rekening.

Dit bedoel ik dus ook. Heb ook jaren lang “gratis” verzorgd was 5 dagen per week op stal door weer en wind tenzij ik echt ziek was. Betaalde enkel mijn lessen als ik wilde lessen. Dat is ook niet meer als normaal dat je die zelf betaald. En kocht ook wel spullen voor de paarden en gebruikte dan mij eigen dekjes en hoofdstel, zodat die van de eigenaar netjes bleven. Halstel of touw kapot dan koop je een nieuwe. Zeg ook niet dat het 100% gratis moet zijn. Maar ik draag dan liever af en toe bij in spullen zoals meebetalen voor nieuw tuig, of gebruik mijn geld om keertje te kunnen lessen. dan dat ik vast een x bedrag betaal en daarnaast ook nog lessen moet nemen en betalen. Want ik heb niet elke maand een x bedrag wat ik financiel kan missen, ik moet af en toe ook nieuwe kleding of schoenen om dat het versleten is. Of moet ik dan maar in kapotte kleding rondlopen, want je moet er wel wat voor over hebben om te kunnen rijden?

En als je geen geld heb ga je bij voorbaad al niet naar de voetbal club of bij een manege lijkt mij logies.

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 17:18

Daarom rijd ik ook al een jaar niet meer omdat iedereen bijdrages wil en manege geld heb ik niet. Ik kijk wel rond of ik dat ene plekje tegen kom waar ik mag verzorgen en eventueel rijden in ruil voor klusjes en waar ik is een keer een lesje kan nemen als ik is wat geld over heb.

Maar de paarden wereld is veranderd de laaste jaren lijkt wel alsof mensen die niet kunnen betalen niet serieus en betrouwbaar zijn. Tuurlijk zullen die er zijn maar niet iedereen is zo, en ik begrijp als je een paar keer een onbetrouwbaar iemand hebt getroffen dat je er dan klaar mee bent. Maar het wel te nadele van de wel goeie verzorgers.

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 22:36

Ben via via in contact gekomen met iemand die een verzorgster zoekt voor een paint ga woensdag middag even kennismaken. Ben benieuwd ze vraagt geen bijdrage maar vind het wel fijn als ik 1x per maand westernles volg. Paard zelf zet geen stap verkeerd maar heeft soms wel een wat directere aanpak nodig. Dus even kijken of het klikt tussen ons en tussen mij en het paard. Ben zelf geen western ruiter maar dit was geen probleem is ze zelf ook niet.

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:54

Zeker heb western altijd wel leuk gevonden dus mooie kans dit.

Die advertentie is idd niet een erg eerlijke deal klusjes in ruil voor borstelen wat ook een “klusje” is..

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 19:38

Vanmiddag proef gereden heel anders dan engels rijden. Vooral het lang zitten met je benen je denkt steeds dat je beugels uitvallen := , maar western zadels zitten wel echt lekker zeg! Eigenaar was erg tevreden paard kan koppig zijn en wel is een bok geven. Die kreeg ik ook met aangalloperen maar ze vond dat ik hem goed de baas kon. Ga vanaf volgende week maandje op proef gaan we eerst nog 2x samen en dan begin maart is een keer een les nemen. Ga beginnen met grondwerk want hij is erg stijf/scheef zei ze zelf ook, want er word al tijdje weinig met hem gedaan. Vanwege een rugoperatie bij haarzelf. Vind het zelf ook een leuk paard niet te groot en lekker stevig het is een kruising paint appaloosa van 1.55m en hij is 11jaar.
Afbeelding

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 00:00

Ik zou kort vermelden wat je kunt en zoekt denk niet dat het heel rellevant is om te vermelden bij welke maneges je rijd of hebt gereden. je kunt er beter zetten dat je zoveel jaar manege ervaring hebt, en hoe lang je ervaring hebt met verzorgpaarden. En idd wat je allemaal kunt kwa verzorgen, rijden en longeren.
Ook zou ik je verhaaltje iets anders verwoorden lijkt nu een beetje alsof je, je oude verzorgpony wilt inruilen vanwege het niet meer kunnen rijden. Zeg niet dat het zo is maar zo kan het wel over komen.

Verder vind ik het een netjes opgezette advertentie.

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:28

Ik zou ook langs gaan. Ook omdat je het niet zeker weet van die foto’s.

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:07

Succes waarom moet je na zo lang weer opzoek?

Vandaag grondwerk gedaan met texas hij was lekker druk toen ik hem losgooide voor we aan de slag gingen lekker rennen en bokken.

Ze wil kijken voor een veelzijdigheids zadel mag hem ook dressuur matig gaan rijden als ik wil hij heeft met haar dochter ook wel is b proefjes gelopen. Mag van de week mijn eigen zadel meebrengen om te kijken of die past en anders ff nieuw kopijzer zoeken zit een wijde in maar extra wijd bestaat geloof ik ook.

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:00

Dat is niet echt een leuke ervaring dan. Eigenlijk word je vanalles belooft wat mogelijk is en vervolgens word je gewoon vervangen.

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 14:36

Dus jij wil met jou paard geld aan een ander verdienen? Een paard is nu eenmaal een grote kostenpost maar daar kies je als eigenaar zelf voor.
Zeg ook niet dat je erg geen geld voor mag vragen, maar dat ligt eraan wat je mag doen met het paard. Als je een goed paard hebt en verzorgster mag wedstrijden enzo ermee rijden, dan mag daar best een bedrag tegenoverstaan zoals ik in mijn post ook zeg.

Ik sta er alleen anders in als ik een paard heb en zoek een verzorgster dan vind ik het niet netjes om er geld voor te vragen. Verzorgster neemt mij werk en tijd uit handen. Alleen als je wil lessen is het eigen kosten. Op een manege betaal je immers ook voor de lessen.

Maar goed dit is een eindeloze discussie en ieder heeft zijn eigen mening daarover. Daar gaat dit topic ook niet over.

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:11

Mijn maand proef is voorbij en ik blijf :D ze wilde me na 1 week geloof ik al niet meer kwijt := :o

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:15

Komt vast wel goed.

Ze begon al over de onderlinge wedstrijd van de zomer op stal :=

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:34

Ik zou daar ook niet voor betalen eerlijk gezegt. Ik zou het wel doen als het gratis was, maar dan bijv met verplicht grondwerk lessen op eigen kosten. Dan klinkt het al een stuk aantrekkelijker.

@goldenangel ik had denk de eigenaar opgebelt met van als zij er al is waarom moet ik dan komen om te mesten. Als ik alleen maar goed genoeg ben voor je om klusjes te doen dan ga ik liever opzoek naar wat anders.
Echt niet leuk om zo gebruikt te worden :(:)

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 04:42

Ff vraagje aan de eigenaren hier stel je zoek een verzorger/bijrijder en je vraagt een bijdrage maar je krijgt na een bepaalde tijd nog altijd geen reactie. Zou je dan bereid zijn de bijdrage te verlagen, te laten vervallen of bijv verplicht lessen op eigen kosten ipv een bijdrage? Of heb je dan maar liever geen verzorger/bijrijder?

Dit is gewoon een vraag puur uit nieuwsgierigheid.

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:11

Wow dat je iemand hebt betaald hoor je echt nooit.

Bedankt voor de reacties. Ligt dus meer aan de situatie of je je eisen aanpast of niet. Wanneer niet noodzakelijk wacht je gewoon op die ene persoon.

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 04:08

Ik heb ook een oudje verzorgd en later een mini. Ook wel regelmatig periodes gehad dat er tijdelijk niet gereden kon worden zoals nog te jong of blesures.

Momenteel is mijn nieuwe verzorgpaard helaas ook kreupel al lijkt hij nu na week boxrust en 15min per dag over het erf stappen alweer beter te lopen in stap. Nog ff de da afwachten deze week. Hopelijk kunnen we snel weer aan de slag want deze maand zou ik beginnen met lessen. Eigenaar baalt ook want we waren net zo goed bezig samen. Maar ik ga gewoon mijn 2 dagen in de week erheen om te stappen en te poetsen, geeft me mooi de kans om samen een goeie band op te bouwen.
Vrijdag mag ik zijn benen en staart wassen. Is wel nodig ook smeerkees dat het is zijn bijnaam is nu al varkentje :') . Valk bont met veel wit en geschoren dus buiten zijn deken altijd vol mestvlekken van de week zat de strond letterlijk in zijn manen :+.

Ik zou echt never nooit een schimmel of bonte met veel wit kopen mij teveel werk :') zou constand aan het poetsen enzo zijn want kan echt niet tegen die mestvlekken :=

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 22:47

Oh bah wat een viezerik zou het idd ook melden.

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:45

Geef je ook gelijk waarom zou jij moeten betalen om alleen maar klusjes te doen, en dan ook nog €50 wat niet erg is mogt je ook rijden of mennen. Maar nu word je gewoon uitgebuit.

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 16:57

Ik had idd ook vroeger eigenaar die alles best vond en regelde dus ook alles alsof ik een eigen paard had wel in overleg altijd. Had ook gewoon een eigen kast met tuig en spullen op stal. Heb het altijd als heel leerzaam ervaren en hoop verantwoordelijkheids gevoel opgebouwd daardoor. Maar ik ben vrij makkelijk pas me aan aan de situatie en de eigenaar tenslotte blijft die de baas dus overleg altijd alles.

Heb het nu ook getroffen mag dressuur rijden en met mijn eigen zadel. Zijzelf rijd western en is allang blij dat hij extra aandacht en beweging krijgt. Omdat ze vanwege een hernia niet vaak en lang kan rijden. Haar dochter reed er vroeger ook dresuur mee.

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:23

Ik heb een aanpasbaar zadel van hh met verschillende kopijzers. En uiteraard word dit eerst gepast voordat ik ermee ga rijden. Bij enige twijfel zou ik er ook echt niet mee rijden. Eigenaar had zelf ook al een dressuur zadel geregeld via via, maar dit paste mij niet lekker deed echt pijn met rijden. Dus in overleg mijn eigen zadel meegebracht en gepast. Ga echt niet zomaar een zadel ergens vandaan plukken en erop gooien. Als ze nee had gezegt had ik ook gewoon pech gehad.

Dit zadel heb ik aantal jaar terug aangeschaft 2e hands, omdat ik met een jong paard bezig was en gezien die nogal veranderen in spierontwikkeling is zon zadel heel handig. Paard had ook nog geen zadel, want zadel van haar moeder was verkocht evenals de moeder. Dit was overigens bij de eigenaar die zelf bijna niet kwam en ik alle vrijheid had in overleg.

Als het niet nodig is ga ik ook echt geen eigen tuig meebrengen alleen maar een hoop gedoe. Hooguit een eigen hoofdstel die ik mooi vind met hetzelfde bit als het paard al heeft. En dan nog vraag ik het eerst. Ik zou nu ook graag met mijn bling bling hoofdstel rijden maar eigenaar wil Dat niet prima dat respecteer ik gewoon en gebruik gewoon het dressuur hoofdstel dat zij gekocht heeft.

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:55

Op je bokt advertentie staat denhaag en omgeving. Misschien dat aanpassen naar de plaatsen wat bereikbaar is voor je. Dan krijg je wellicht wat meer reacties die wel bij je in de buurt zitten, want bijv monster is nog steeds omgeving den haag.

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 19:23

Zie hier ook vaan advertenties voorbij komen met specifieke plaatsen erin dus vandaar. Omgeving kan zoveel zijn idd iedereen ziet dat weer anders.

[OV] [PG]Gezocht solana