Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304, RianneH

Roosje01

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 23:16

Ik zou het alleen doen mits goede begeleiding.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o]
[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:16

Lastig wat voor type pony is het? Als het een stevig type is en je benen steken er niet onderuit en je bovenlichaam is niet te lang dan kan het wel.

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 23:14

Wat leuk wat voor paardje ga je verzorgen?

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 23:20

Leuk nog “keuze” ook.
Hier afwachten maandag weer da verzorgpaard is nog niet goed komt erg stijf/ kreupel van stal maar na 2rondjes stappen loopt die haast weer goed. Dus geen idee vorige week ging het juist zo goed liep vrijdag zo goed als niet mee kreupel. maar toch besloten nog 1 week extra boxrust en stappen aan de hand voor de zekerheid.

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 22:24

Ik heb die situatie wel ong gehad maar ik verzorgde al 3 jaar voor die vrouw toen de tijd, ze besloot haar rijpaard te verkopen en dr dochter te houden. Welke ik toen mocht beleren met 0 ervaring daarin, zadelmak wel samen met haar gedaan. En daarna heb ik zelf maar iemand met ervaring erbij gezocht om mij te helpen. Maar nee dank je eens en nooit meer niet mijn ding. Wel leerzaam, maar dat was ook het enige voor mijn zelfvertrouwen was het echt niet goed nadat ik een keer goed hard eraf gedonderd was. En zij kon daarna een ingereden paard verkopen -O-

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:40

Helaas door stom ongelukje op mijn werk met schoonmaakmiddel in mijn oog vandaag niet bij het dierenarts bezoek kunnen zijn. Maar wel goed nieuws hij krijgt nu vochtafdrijvers, en week lang paar keer per dag iets op het bultje smeren en nog weekje blijven stappen en dan kunnen we hem volgende week weer oppakken. Nog steeds een zwelling maar verder was alles goed niks mis met zijn pezen of iets.

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:52

Zeker lekker weer aan het werk samen

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:56

Kan ik eindelijk mijn eerste buitenritje gaan maken. Denk dat dat voorlopig misschien even beter is dan in de bak rijden.

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:15

Goed nieuws bij mij verzorgpaard is weer goed dus vandaag weer gereden hij had er zin in :') lekkere vreugde bok in galop en zelfs een kruisje gesprongen. Eigenaar was er zelf bij overigens en was haar voorstel om kruisje op te zetten. Dus heerlijk we kunnen weer aan de slag want meneer heeft wel paar pondjes erbij gekregen inmiddels :=

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 14:25

Nou idd hij was al aan de ronde kant toen ik begon ivm weinig bereden worden door haar hernia. Waren net goed opweg singel ging al 1 gaatje straker. Maar nu maar weer opnieuw beginnen.
Wel heel leuk op stal word nu wekelijks 1 springles georganiseerd en mag meedoen met hem in de beginers groep. Voorzover ik het kan combineren met werk, word per week een dag en tijd afgesproken waarop de meeste kunnen. En ik werk savonds/snachts. Arm western paard eerst dressuur en nu springen :=

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 15:18

Ja hij had er geloof ik wel plezier in oortjes naar voren alleen nog ff leren zijn achterbenen goed op te tillen. 1x balk eraf en 1x bijna gestruikeld zat op zijn nek := hij heeft ook wel is een keer vrijgesprongen vroeger. Daarom gekozen voor de beginers groep dan leert hij het vanzelf. Ik zelf reed vroeger op de manege in springles van mijn 12e tot 14e dus ook wel ff geleden voor mij. Al heb ik af en toe nog wel is gesprongen met verzorgpony’s.

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 04:08

Hier ook dilemma. Kon al tijdje niks meer met verzorgpaard af en aan kreupel. eerst haast maand toen weer 3x gereden toen weer kreupel. Ene keer zegge ze pees, dan zegt hoefsmit a hoefzweren en hoefsmit b zegt bevangen. Maar nu dus weer maand op rust en dieet 2uur op de wei ipv 8/9uur.

Eigenaresse belde mij op ze zei als ik wil mag ik stoppen, want ja kan nie veel doen zo. Heb er zelf ook aan gedacht, Want ja tis wel steeds heen en weer met de auto 20min enkele reis voor beetje poetsen, kost hoop geld zo aan benzine 2x per week. En zit al niet mega breed in de maand. Maar aan de andere kant heb wel een klik met hem en dat heb je ook niet met elk paard. Plus kan op hem rijden zonder dat ik last van mijn rug krijg hij heeft vrij vlakke draf (western paard). Dus ja hem in de steek late vind ik ook weer zo iets. Heb nooit een verzorgpaard opgegeven omdat ze tijdelijk iets mankeren.

Dus voorlopig de afspraak gemaakt dat ik voorlopig niet standaard ga, maar gewoon appje gooi als ik ff zin heb om naar hem toe te gaan. En dan kijken we over maand wel verder hoe en wat met de da erbij. Dan kan ik altijd nog de keuze maken om eventueel te stoppen.

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 13:39

Ze zei maand rust en 2uur per dag buiten en daarna zou ze verder kijken met de da. Er is een mogelijkheid voor schraal weitje had de stal eigenaar ook al tegen haar gezegt dat hij dan daarop kon. Maar goed haar paard haar keuze. Al zie ik als ik hem zie lopen echt alleen duidelijk kreupel rechtsvoor waar het ook mee begon. Maar hij is wel flink aan de zware kant ook.

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 15:20

Dat zeker mogt er geen uitzicht zijn op verbetering ja dan zullen onze wegen scheiden en anders blijf ik hem gewoon verzorgen dat rijden komt later wel weer.

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 15:02

Nou ik ga zo naar stal om mijn spullen op te halen.... hij moest maand op rust en daarna zouden we verder kijken. En krijg van de week opeens kort berichtje op de app wil hem liever alleen doen sorry. En ook zag ik een paar dagen terug een filmpje voorbij komen dat ze buiten aan rijden was. Terwijl we net 3 weken verder zijn. Geen idee hoe en wat allemaal maar zal wel. Net me vakantie geld uitgegeven aan nieuwe rijbroek en bijna ook nog nieuwe laarsjes was dat mijn maat niet op vooraad was. Allemaal voor niks dus -O- . Heb het al niet mega breed dus zulke dingen is voor mij best een uitgave. Ga het allemaal ff laten bezinken en misschien dan maar weer opnieuw opzoek. Al is dat niet makkelijk in mijn geval. Kan geen bijdrage betalen en ivm mijn rug kan ik niet rijden op paarden die hoog opgooien in draf.

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 18:51

Heb nu zoveel pech gehad verkocht ingeslapen en nu dit -O-

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 15:37

Kun je niet met je moeder praten of je dan een pony mag waar je op kunt rijden ipv een shet? Kwa kosten maakt het geen verschil wat je voor een shet moet betalen moet je voor een groter paard ook. En terug naar de manege is geen optie?

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 17:30

Ik vind €50 wel netjes voor 2x per week.

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 18:18

Prima advertentie maar vind de bijdrage in combi met lesgeld wel erg duur voor maar 2 dagen.

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 19:17

Vind verplicht lessen ook zeker niet erg. Maar snap de extra bijdrage’s daarnaast gewoon niet maar goed dat is persoonlijk. Stop mijn geld liever in les en af en toe wat leuks ofzo voor het paard. Dan dat ik nog fiks bedrag ernaast moet betalen kom jou toch helpen met je paard bespaard jou tijd en dan moet ik jou daarvoor betalen 8)7 .maar goed dat is mijn mening kom nog uit de tijd dat verzorgpaarden gewoon gratis waren.

[OV] [PG]Gezocht solana

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 20:08

Maar als eigenaar kies je daar zelf voor je weet dat een paard duur is daarom heb ik de keuze gemaakt om voor nu geen paard te kopen.

Een verzorger bied een eigenaar een dienst aan, en dan moet je daar voor betalen dat is in mijn ogen niet bepaald eerlijk. Als jij iemand een dienst aanbied maakt niet uit wat hoor je een vergoeding te krijgen in geld of natura.
Dat lessen voor eigen rekening is logies vind ik ook niks mis mee. Maar goed dat is de hype van tegenwoordig dat je moet betalen voor een verzorgpaard, want anders denken eigenaars dat verzorgsters anders niet komen of alleen als ze zin hebben.

Maar goed eindeloze discussie ik ga deze groep laten voor wat het is want blijkbaar ben ik de enige die er zo over denkt dat het niet eerlijk is om bijdrages te vragen.

Als ik ooit een eigen paard heb zal ik iedergeval nooit geld vragen aan een verzorgster enige wat ik vraag is dat ze minimaal 1x per maand lest op eigen kosten.

[OV] [PG]Gezocht solana