Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:32

Gini schreef:
Kirania schreef:
Dus: Arabieren hebben vuur en kunnen wél allemaal verschillende karakters hebben maar haflingers zijn allemaal vuurloze saaie pony's? :Y)

Maar waarom moet alles heet en vurig zijn? Waarom moet men zo nodig willen bewijzen en willen roepen dat 'mijn Haflinger echt wel pit heeft hoor'. Haflingers zijn paardjes die eeuwenlang gefokt zijn om kalm, vastberaden en koel in het hoofd te zijn. Dat moest ook wel in de bergen waar ze vaak aan het werk gezet werden. Waarom daar niet trots op zijn? Waarom moet alles fel en pittig zijn?

Ik vind niet dat je het een bijrijder kwalijk kunt nemen dat die rassen of type paarden uitsluit of daarin voorkeuren heeft. Dat doen en hebben we namelijk allemaal, alleen vatten we het bijna als een persoonlijke belediging op wanneer het uitgesloten ras onze eigen oogappel betreft.

Vurig is ook niet wat ze is, maar ze is heel sensibel. Dát is waar veel bijrijders een probleem mee hebben - velen maken training kapot door meteen vooroordelen te hebben (want ja, haflingers = automatisch niet sensibel is een vooroordeel en slechte training) en dan benen te geven alsof ze op een manegepaard zitten hobbelen. Als je van het begin af aan met zoveel 'geweld' rijd is het snel gedaan met Sensibiliteit voor die rit :j dat is gewoon training en logica. Veel haflingers worden nu eenmaal gebruikt als recreatiepaarden en ik trigger niet op 'oh, maar NIET DIE VAN MIJ!' :7 nee. Ik heb gewoon graag dat de bijrijders luisteren en niet meteen beginnen schoppen. Dat noemen ze slecht rijden. Op warmbloeden ben ik vaak op bezoek geweest bij proefritten bij een vriendin, en wie weet kwamen daar gewoon betere ruiters op af, maar dat was dus een smal warmbloedje, en daar reden ze niet op alsof ze door 'twee meter vet' moesten schoppen. Belachelijk.

PS: het zijn niet enkel bijrijders die met zulke vooroordelen rondlopen. Ik heb menig dierenartsen gehad die vonden dat mijn hyperventilerend paard met ingevallen flanken 'perfect normaal' was, want hallo, ze is wel een koudbloed, die kunnen daartegen. :z

goldenarrow

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:39

Maar dan heb je mijn berichten verkeerd begrepen denk ik, want ik zou al niet eens reageren op een advertentie waar haflinger in staat, dus ik kom al niet eens op je erf :+ Fijn dat jouw haflinger blijkbaar wel sensibel/vurig is, maar de meesten zijn dat niet, net zoals dat ik een arabier heb die totaal niet sensibel is, terwijl de meesten dat wel zijn. Maar een koudbloedenliefhebber gaat echt niet op mijn arabieren-advertentie reageren hoor. En dat is toch ook niet erg? Ieder zijn ding.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:46

Kirania schreef:
Dát is waar veel bijrijders een probleem mee hebben - velen maken training kapot door meteen vooroordelen te hebben (want ja, haflingers = automatisch niet sensibel is een vooroordeel en slechte training) en dan benen te geven alsof ze op een manegepaard zitten hobbelen.

Is dat omdat ze een vooroordeel tegenover Halfingers hebben of is dat omdat het daadwerkelijk ruiters zijn die net van een manege afkomen/nog niet zo veel ervaring hebben en geleerd hebben dat je voorwaarts gaat door met je benen te schoppen? En gaan die ruiters dus ook inderdaad eerder kijken bij een Halfinger omdat dat van nature koele, kalme dieren zijn en ze weten dat ze ervaring missen om een drukmaker te rijden?

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 13:17

Gini schreef:
Kirania schreef:
Dát is waar veel bijrijders een probleem mee hebben - velen maken training kapot door meteen vooroordelen te hebben (want ja, haflingers = automatisch niet sensibel is een vooroordeel en slechte training) en dan benen te geven alsof ze op een manegepaard zitten hobbelen.

Is dat omdat ze een vooroordeel tegenover Halfingers hebben of is dat omdat het daadwerkelijk ruiters zijn die net van een manege afkomen/nog niet zo veel ervaring hebben en geleerd hebben dat je voorwaarts gaat door met je benen te schoppen? En gaan die ruiters dus ook inderdaad eerder kijken bij een Halfinger omdat dat van nature koele, kalme dieren zijn en ze weten dat ze ervaring missen om een drukmaker te rijden?

Over de ervaring vroeg ik telkens, daar heb ik echt van vanalles gehad. Ik heb 'twee jaar geleden zat ik nog manegelessen te nemen' gehad, 'ik heb thuis twee kwpners' gehad, 'ik heb een geblesseerde warmbloed' gehad, etc.

De beste ruiters waren de ruiters die hun hand voor niets omdraaiden. Eentje die interesse had in endurance en zowel Arabieren als friezen had gereden, nog nooit op een haflinger had gezeten. Wat een verademing. Mijn pony was gelukkig :') daarnaast iemand die altijd een (sport)haflinger gereden had, maar heel rustig was en me gewoon geloofde (het is gekker dan je denkt) toen ik zei dat je echt amper benen nodig had.

@goldenarrow, is die hele Arabier/haflinger discussie niet begonnen omdat ik antwoordde dat ik gewoon niet gemakkelijk zit op arabieren vanwege mijn scoliose? Niks mis met Arabieren, maar die natuurlijk hollere rug (hoeft natuurlijk niet, training doet veel!) Is echt funest voor mij, persoonlijk. Maar als jij een rustige Arabier hebt is dat toch super? Elk paard een ander karakter :j

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 15:21

Het begon vooral met iemand die vroeg waarom ik ze stom vond ;) Dus vandaar mijn betoog :))

Overigens heb ik er 12 (vandaar dat ik verzorgers zoek :') ), en het varieert tot overal snuivend langsaf gaan tot als een dooie mee de kermis over _O- Maar als ik aan kom met mijn plastic zakje leggen ze alle 12 de staart over de rug, haha. Maar dat komt ook omdat we die reactie erin trainen (showarabieren). Overigens weten ze dondersgoed het verschil tussen "ik loop nog met je aan de hand" en "nu mag je showen" als ik het zakje vast heb.
Laatst bijgewerkt door goldenarrow op 02-12-19 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 15:23

Aha _O- Dan begrijp ik dat wel! Iedereen zo zijn eigen fave he, anders zouden we allemaal één ras opkopen :')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 21:07

Hey allemaal, ik kom even dit topic binnenwandelen met een vraagje, aangezien jullie allemaal in de positie van eigenaar staan zou ik graag jullie mening willen weten. :)

Ik rijd sinds kort een paardje bij, ik betaal hier 50 euro per maand voor en rijd haar 1 x in de week. Ik heb zelf altijd eigen paarden gehad maar een paar jaar geleden verkocht wegens omstandigheden en drukke studie. Maar ik kreeg het afgelopen jaar zoveel zin weer om met de paarden bezig te zijn dat ik wat advertenties had geplaatst dat ik een bijrijd paardje zoek, ik heb expliciet erbij gezet dat ik geen ambitie heb om de sport nog in te gaan. Dat ik liever gewoon af en toe relaxed een ritje maak buiten, of een sprongetje maak in de bak.

Nu rijd ik ongeveer een maand op dit paard maar het paardje is best pittig om te rijden. Ze is verder braaf onder het zadel maar kan ontzettend hard het bit vastpakken, niet reageren op been, niet consequent tempo rijden etc.
Nu vind ik het natuurlijk al super leuk dat ik een paardje heb gevonden om bij te rijden. Maar dit was om eerlijk te zijn niet wat ik zocht. Ik heb hier best veel werk aan en denk dat zonder les te nemen we überhaupt niet vooruit komen. Van de eigenaresse mag ik buiten rijden mits zij mee gaat de eerste paar keer, maar om eerlijk te zijn denk ik dat buiten rijden echt nog lang niet aan de orde is omdat ik gewoon merk dat het paard mij niet serieus neemt als ruiter zijnde. Ik ben niet bang aangelegd maar op dit moment zou ik niet de straat op durven met haar.

Ik vind 50 euro al best veel voor eenmaal per week rijden, ik heb weinig geld te besteden want ik studeer nog. Dus het voelt dan niet helemaal chill om geld te betalen voor iets waar ik (op dit moment) nog niet echt plezier uithaal. Ik heb nu meer het gevoel dat het ontzettend veel werk en moeite en tijd gaat kosten om een band en een basis met dit paard te krijgen, ik zou best lessen willen nemen maar als dat boven op de 50 euro komt wordt het gewoon te duur voor mij.

Wat zouden jullie doen in zo'n situatie? Ik spreek de eigenaresse alleen via WhatsApp want die woont niet in de buurt. Ik wil absoluut niet verwend overkomen, in de zin van 'dit is niet goed genoeg voor mij'
Maar ik heb gewoon geen behoefte aan een projectje nu, ik heb het best druk met school en wilde paardrijden echt doen voor de ontspanning en momenteel ben ik redelijk teleurgesteld als ik van het paard afstap.

JM :#

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 21:17

Ik vind dit een beetje een lastige. Voor mij is het eigenlijk logisch dat je voor dit geld geen kant en klaar leerpaard onder de kont hebt maar aan de andere kant moet je er ook niet mee verongelukken zeker niet als is aangegeven dat je ermee buiten kan rijden. Vraag die in mij opkomt is hoe het paard bij de eigenaresse zelf dan is? Kan zij er relatief simpel en veilig mee naar buiten?
Mijn ervaring is dat er weinig mensen zijn die op een vreemd paard zonder begeleiding makkelijk weg rijden, was het realistisch om te denken dat jij dit wel kan? Of is het paard als zodanig makkelijk te rijden voorgesteld dat dit geen probleem zou moeten zijn. Kijk het is voor mij niet te beoordelen of het paard echt een project is, of dat jij niet matcht qua ervaring of het misschien gewoon niet op de juiste manier aanpakt...

Het antwoord is imo alsnog simpel, je hebt er geen plezier in dus afscheid nemen. Het is hobby, het moet leuk zijn.

Dressuuramazone voor training, doorrijden, uitbrengen en les. Regio Venray.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 21:28

0000 schreef:
Ik vind dit een beetje een lastige. Voor mij is het eigenlijk logisch dat je voor dit geld geen kant en klaar leerpaard onder de kont hebt maar aan de andere kant moet je er ook niet mee verongelukken zeker niet als is aangegeven dat je ermee buiten kan rijden. Vraag die in mij opkomt is hoe het paard bij de eigenaresse zelf dan is? Kan zij er relatief simpel en veilig mee naar buiten?
Mijn ervaring is dat er weinig mensen zijn die op een vreemd paard zonder begeleiding makkelijk weg rijden, was het realistisch om te denken dat jij dit wel kan? Of is het paard als zodanig makkelijk te rijden voorgesteld dat dit geen probleem zou moeten zijn. Kijk het is voor mij niet te beoordelen of het paard echt een project is, of dat jij niet matcht qua ervaring of het misschien gewoon niet op de juiste manier aanpakt...

Het antwoord is imo alsnog simpel, je hebt er geen plezier in dus afscheid nemen. Het is hobby, het moet leuk zijn.

Nee klopt, en een kant en klaar leerpaard verwacht ik ook niet. Maar ik vond vooral afgelopen keer toen ik ging rijden het best gevaarlijk. Paardje was echt continu onrustig met zadelen, met rijden continu hinniken en bijna op zijn achterbenen gaan staan.
Bij de eigenaresse was het paard rustig voor zo ver ik kon zien, ze rijd er weleens wedstrijd mee. Ik moet natuurlijk ook nog wennen aan het paard, en het paard aan mij maar ik vind het nu niet heel plezierig om er naartoe te gaan.

Ik had in mijn advertentie destijds ook duidelijk gezegd dat ik wel gewoon een paardje zoek voor de ontspanning. Ik hoef geen automatische piloot, maar het was niet mijn plan om zodanig werk eraan te hebben dat ik weer zou moeten beginnen met lessen.

Toen ik en de eigenaresse contact hadden vertelde ze me wel dat er gewoon ontspannen mee buiten gereden en gesprongen kan worden. We hebben het verder niet over lessen gehad, zij rijd ook nooit lessen volgens mij.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 21:33

shaggy, geen zin om naar midden België te komen? _O- Maar even serieus, ik vind 50 euro voor 1x per week als het paard in kwestie al geen tam beest is echt veel. Als ze dat hier durven vragen is het 50 euro voor een paard dat startklaar is :=

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 21:36

Hihi, dat is nét iets de ver weg. Ik woon in Brabant dus het ligt wel op de route :))
Ik vond 50 euro in het begin ook erg veel, maar heb een beetje rondgevraagd en dat
is best een normale prijs hier.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 22:17

Shaggy09 schreef:
Hihi, dat is nét iets de ver weg. Ik woon in Brabant dus het ligt wel op de route :))
Ik vond 50 euro in het begin ook erg veel, maar heb een beetje rondgevraagd en dat

Ik woon ook in Brabant, maar 50€ voor 1x id week is echt veel!
Ik vroeg 25€ voor 1x id week.

Nymphadora Ria <3 *22-06-2018*
Cadilac <3 *24-05-2007* B+8

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 22:24

Dat klinkt eerlijk gezegd alsof het paard gewoon niet op zijn gemak is bij jou en jullie geen match zijn. Als eigenaar is dat ook hartstikke moeilijk in te schatten, zal niet de eerste keer zijn dat ik iemand op een braaf paard zet die vervolgens de vloer aanveegt met betreffende ruiter.
Kortom stoppen voor er ongelukken gebeuren en zoeken naar een paard dat beter bij je past.

Dressuuramazone voor training, doorrijden, uitbrengen en les. Regio Venray.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 22:30

Shaggy09 schreef:

Gewoon ermee stoppen, er komt wel iets anders op je pad. Je geeft eigenlijk alleen maar argumenten waarom je het níet meer wil doen. Dat is je goed recht.

Connie, oftewel in leuke buien: sponsje :D I will never forget you! Mijn lieve konijntje voor altijd in mijn hart..
01-09-2001
30-05-2010

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 23:20

Barbabientje schreef:
Shaggy09 schreef:

Ik woon ook in Brabant, maar 50€ voor 1x id week is echt veel!
Ik vroeg 25€ voor 1x id week.

Hey jij komt ook uit Den Bosch! Toevallig :D

Ik mag ook 2 x per week komen rijden maar heb zelf maar 1 x per week tijd. Maar dan nog vind ik 50 euro ook best flink.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 23:22

0000 schreef:
Dat klinkt eerlijk gezegd alsof het paard gewoon niet op zijn gemak is bij jou en jullie geen match zijn. Als eigenaar is dat ook hartstikke moeilijk in te schatten, zal niet de eerste keer zijn dat ik iemand op een braaf paard zet die vervolgens de vloer aanveegt met betreffende ruiter.
Kortom stoppen voor er ongelukken gebeuren en zoeken naar een paard dat beter bij je past.

Zo heftig gaat het er nou ook weer niet aan toe. Ik heb zelf jaren lang paarden gehad, ik ben super voorzichtig en neem geen risico.

Ik ga neem morgen een vriendin mee die al jaren lang op hoog niveau rijd en les geeft, ben benieuwd of zij als 'instructrice' zijnde misschien iets opvalt aan mij, mijn rijstijl of het paard.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 07:13

Shaggy, uit jouw hele verhaal maak ik eigenlijks al uit dat je een beslissing hebt gemaakt, maar uit loyaliteit het nog niet doorzet. Dat is benoemingswaardig, het siert je enorm.

Maar je moet doen wat je hart en gevoel aangeeft.

Maar hoe vaak komt het paard buiten, het klinkt namelijk veel als stalmoed en in combi met uittesten.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 08:09

@shaggy09 allereerst goed dat je er over na denkt en geen overhaaste beslissingen maakt. Echter zou ik in jouw geval wel met de eigenaar in gesprek gaan: overleg of het mogelijk is bijv om te lessen ipv de bijdrage, om te zien of het dan beter gaat, en dat je twijfels hebt omdat je er nu geen plezier aan hebt.

Ook ik vind trouwens het bedrag voor 1x per week best veel. Weet niet of er ook nog klusjes bij komen?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:42

Bedankt voor jullie reacties :)
Ik ga vanmiddag weer rijden, als het dan weer niet lekker gaat en ik er met een rotgevoel wegga ga ik wel even contact opnemen met de eigenaresse. Ik hoef niet per se meteen het te cancellen, maar ik ben ook gewoon heel benieuwd wat zij vind van deze situatie. En of ze überhaupt open staat voor lessen. (Ik kreeg namelijk het idee dat dat niet echt het geval is) Als ze dat niet wilt respecteer ik dat verder maar dan stop ik er wel mee. Want op deze manier haal ik er geen plezier uit.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 19:30

Hoe is het gegaan vanmiddag shaggy.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 00:55

Shaggy09 schreef:
Hey allemaal, ik kom even dit topic binnenwandelen met een vraagje, aangezien jullie allemaal in de positie van eigenaar staan zou ik graag jullie mening willen weten. :)

Ik rijd sinds kort een paardje bij, ik betaal hier 50 euro per maand voor en rijd haar 1 x in de week. Ik heb zelf altijd eigen paarden gehad maar een paar jaar geleden verkocht wegens omstandigheden en drukke studie. Maar ik kreeg het afgelopen jaar zoveel zin weer om met de paarden bezig te zijn dat ik wat advertenties had geplaatst dat ik een bijrijd paardje zoek, ik heb expliciet erbij gezet dat ik geen ambitie heb om de sport nog in te gaan. Dat ik liever gewoon af en toe relaxed een ritje maak buiten, of een sprongetje maak in de bak.

Nu rijd ik ongeveer een maand op dit paard maar het paardje is best pittig om te rijden. Ze is verder braaf onder het zadel maar kan ontzettend hard het bit vastpakken, niet reageren op been, niet consequent tempo rijden etc.
Nu vind ik het natuurlijk al super leuk dat ik een paardje heb gevonden om bij te rijden. Maar dit was om eerlijk te zijn niet wat ik zocht. Ik heb hier best veel werk aan en denk dat zonder les te nemen we überhaupt niet vooruit komen. Van de eigenaresse mag ik buiten rijden mits zij mee gaat de eerste paar keer, maar om eerlijk te zijn denk ik dat buiten rijden echt nog lang niet aan de orde is omdat ik gewoon merk dat het paard mij niet serieus neemt als ruiter zijnde. Ik ben niet bang aangelegd maar op dit moment zou ik niet de straat op durven met haar.

Ik vind 50 euro al best veel voor eenmaal per week rijden, ik heb weinig geld te besteden want ik studeer nog. Dus het voelt dan niet helemaal chill om geld te betalen voor iets waar ik (op dit moment) nog niet echt plezier uithaal. Ik heb nu meer het gevoel dat het ontzettend veel werk en moeite en tijd gaat kosten om een band en een basis met dit paard te krijgen, ik zou best lessen willen nemen maar als dat boven op de 50 euro komt wordt het gewoon te duur voor mij.

Wat zouden jullie doen in zo'n situatie? Ik spreek de eigenaresse alleen via WhatsApp want die woont niet in de buurt. Ik wil absoluut niet verwend overkomen, in de zin van 'dit is niet goed genoeg voor mij'
Maar ik heb gewoon geen behoefte aan een projectje nu, ik heb het best druk met school en wilde paardrijden echt doen voor de ontspanning en momenteel ben ik redelijk teleurgesteld als ik van het paard afstap.

Ik begrijp dat als je niet prettig van het paard afstapt het niet zorgt voor ontspanning. Paardrijden doe je voor je ontspanning, dat begrijp ik helemaal.. En dat is super vervelend!

Ik ben alleen wel van mening dat er geen 'kant en klaar' paard bestaat. Veel eigen paarden zijn nou eenmaal dieren waarin je eerst moet investeren, voordat je dit ook terug krijgt. Dit kost enorm veel tijd/geduld/begeleiding.

Er zijn meerdere opties in mijn ogen.

- Je gaat de bijdrage bespreekbaar maken en geeft aan dat je graag wilt investeren, maar dat het financieel niet mogelijk is om ook nog les te nemen naast de bijdrage en of de eigenaresse hierover zou willen nadenken.
- Je vraagt of de eigenaresse jou af en toe begeleiding wil geven in de bak.

Ik zou niet zomaar overhaaste beslissingen maken, ga eerst in gesprek!

Ik ben overigens ook nog student die uit huis woont en mijn eigen paard in een volpension heeft staan. Ik betaal dit allemaal zelf.. Ik moet er echt knetterhard voor werken, maar ik krijg er zoveel voor terug. Ik weet niet zo goed wat ik van het bedrag vind, omdat ik er geen ervaring mee heb. Het is een beetje wat is de win-win situatie? Is het paard goed opgeleid, zodat jij er veel van kan leren? Hoeveel ruimte krijg je? Moet je nog veel klusjes daarnaast doen? Is de bak altijd rijbaar?

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! Chablis ~ <3

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 00:57

Shaggy09 schreef:
0000 schreef:

Nee klopt, en een kant en klaar leerpaard verwacht ik ook niet. Maar ik vond vooral afgelopen keer toen ik ging rijden het best gevaarlijk. Paardje was echt continu onrustig met zadelen, met rijden continu hinniken en bijna op zijn achterbenen gaan staan.
Bij de eigenaresse was het paard rustig voor zo ver ik kon zien, ze rijd er weleens wedstrijd mee. Ik moet natuurlijk ook nog wennen aan het paard, en het paard aan mij maar ik vind het nu niet heel plezierig om er naartoe te gaan.

Ik had in mijn advertentie destijds ook duidelijk gezegd dat ik wel gewoon een paardje zoek voor de ontspanning. Ik hoef geen automatische piloot, maar het was niet mijn plan om zodanig werk eraan te hebben dat ik weer zou moeten beginnen met lessen.

Toen ik en de eigenaresse contact hadden vertelde ze me wel dat er gewoon ontspannen mee buiten gereden en gesprongen kan worden. We hebben het verder niet over lessen gehad, zij rijd ook nooit lessen volgens mij.

Oeff, ik vind het heel slecht als mensen niet willen lessen.. Dat zou voor mij echt een no-go zijn. Ik ben van mening dat iedereen les nodig heeft zowel met grondwerk als met rijden! Wij ruiters maken ook tijdens 'ontspanning' nog zoveel fouten, waardoor het paard soms daar ook op reageert. Als jij voor je paard een goede ruiter wilt worden/fijne ruiter wilt worden zal je moeten lessen..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! Chablis ~ <3

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 07:08

Ik heb het idee dat shaggy gerust wil lessen, maar dit niet kan betalen bovenop de bijdrage.
Het is of bijdrage en geen lessen, of lessen en geen bijdrage.
Wij kunnen niet in haar portemonnee kijken en beoordelen wat zij kan missen.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 09:29

myk_en_shant schreef:
Ik heb het idee dat shaggy gerust wil lessen, maar dit niet kan betalen bovenop de bijdrage.
Het is of bijdrage en geen lessen, of lessen en geen bijdrage.
Wij kunnen niet in haar portemonnee kijken en beoordelen wat zij kan missen.

Zie mijn reactie daarvoor! Idd bespreekbaar maken met de eigenaresse of misschien ipv de bijdrage er gelest kan worden.

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 17:37

Shaggy09 schreef:
Bedankt voor jullie reacties :)
Ik ga vanmiddag weer rijden, als het dan weer niet lekker gaat en ik er met een rotgevoel wegga ga ik wel even contact opnemen met de eigenaresse. Ik hoef niet per se meteen het te cancellen, maar ik ben ook gewoon heel benieuwd wat zij vind van deze situatie. En of ze überhaupt open staat voor lessen. (Ik kreeg namelijk het idee dat dat niet echt het geval is) Als ze dat niet wilt respecteer ik dat verder maar dan stop ik er wel mee. Want op deze manier haal ik er geen plezier uit.

Shaggy ik stuur je pb

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee...