Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:03

Vraagje van een verzorger

Mag ik hier ook even om een mening vragen?
Ik heb in mijn advertentie waarin ik zoek naar een verzorg /bijrijdknolletje staan dat ik bereid ben lessen te volgen als dat vereist is.
Maar is het dan eerlijk om wel daarin de eis te stellen dat, als ik lessen zou moeten volgen, dan dan een eventuele eigen bijdrage vervalt?
Lessen zijn namelijk niet de goedkoopste in my opinion :')

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:29

cobiie schreef:
Golden_Angel schreef:
Vraagje van een verzorger

Mag ik hier ook even om een mening vragen?
Ik heb in mijn advertentie waarin ik zoek naar een verzorg /bijrijdknolletje staan dat ik bereid ben lessen te volgen als dat vereist is.
Maar is het dan eerlijk om wel daarin de eis te stellen dat, als ik lessen zou moeten volgen, dan dan een eventuele eigen bijdrage vervalt?
Lessen zijn namelijk niet de goedkoopste in my opinion :')

Je kan dat altijd als eis stellen als dat is wat jij wilt. ;) Eerlijk zijn is de beste methode om de juiste eigenaar en paard te vinden.
Je zal waarschijnlijk minder paarden aangeboden krijgen omdat er vast wel wat mensen op af zullen haken, waaronder ik bijv. Wanneer een Z ruiter of hoger deze eis stelt is dat toch anders dan wanneer een “manege ruiter” deze eis heeft.

Zie de lessen als investering in jezelf en niet direct als investering in het paard (tenzij het een paard met slechte basis of iets dergelijks is).

Ik zie gewoon regelmatig dat lessen een verplichting is en ik begrijp dat het een investering is in jezelf maar het zijn altijd wel behoorlijke kostten. Wat ik zeg ik ben bereid om dat te doen maar een maandelijkse bijdrage van zegmaar 50 en dan 2 of 3 lessen in de maand loopt al snel op tot ruim boven de 100 (instructies hier zijn iig erg veel geld...)

@sheran das idd ook nog een optie! Dankjewel

Golden_Angel

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:47

Even een vraagje naar alle paardeneigenaren die hier meelezen/reageren.
Ik heb een advertentie staan waarin ik opzoek ben naar een bijrijd/verzorg paard of pony (ik ben klein :')). Hierin heb ik mijn ervaring aangegeven maar, nu krijg ik continu berichten van mensen of ik jonge paarden wil zadelmak/doorrijden. Dit is niet iets waar ik ervaring in heb en ook niet iets wat ik in mijn eentje doen wil, simpelweg omdat ik bang ben dat ik zo'n beestje volledig verknal. Ik kan rijden, en ik heb ervaring met jonge paarden maar niet met het in/doorrijden.

Zouden jullie afknappen op een advertentie als ik daarin neerzet, ik heb geen ervaring met het zadelmak/doorrijden van jonge paarden?

Ik ben namelijk een beetje bang dat er dan direct het vooroordeel gaat komen ' oh ze zal wel helemaal niet normaal kunnen rijden...' :')

Dit is de advertentie zoals hij nu staat, zou het verstandig zijn om het erbij in te zetten? (de zelfde advertentie staat op meerdere sites btw :) ).

https://www.bokt.nl/markt/ad/467825/aan ... rverzorger

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:01

Nja het is gewoon niet de eerste keer dat ik de vraag nu krijg... sinds ik ben gaan zoeken (een maandje nu ongeveer) heb ik, zo terugkijkend in mijn marktplaatsberichten/boktberichten/app 7 maal het verzoek gehad. En daarnaast ben ik ook nog een aantal keer gebeld (dit heb ik niet bijgehouden :') ). Dus het zal wel normaal zijn maar ik heb de ervaring niet en ik waarborg mijn leven :+. Zou dat best willen, maar onder begeleiding :'). En dat is nou niet wat deze mensen allemaal zoeken die vragen echt naar iemand die 3/4 keer per week langs komt om hun paard zadelmak/door te rijden.

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:26

Dus... Mag ik op kosten/inwoning bij jullie komen wonen? :')

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:04

En dan had ik een goede klik en dan werd na een half jaar het paard toch verkocht omdat de eigenaren, doordat ik er kwam, NOG minder naar hun paard gingen. En (wat ik volledig begrijp) je hebt geen paard voor een ander. (is me door de jaren nu 3 maal overkomen :'))

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 08:09

Maar.. Dat lijkt mij toch logisch?
Sterker nog, ik ben helemaal niet zomaar bang maar ik wil helemaal met een, om het maar even Vreemd te noemen, paard naar buiten..
Je weet toch helemaal niet hoe hij in elkaar steekt hoe hij reageert Etc?..

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 12:19

Wendy1978 schreef:
Ik ga ook langzaam opzoek naar een bijrijdster voor (ik vrees alleen) het zomerseizoen...
in de zomer staan we namelijk in Strijen en in de winter gaan we naar Krimpen ad IJssel
(daar zoek ik ook nog iemand voor, voor de wintermaanden straks)
jeetje... dit wordt een zoektocht wat natuurlijk op niks uit gaat draaien
want wie o wie wil nou enkel de zomermaanden komen, of straks enkel de wintermaanden
Gezien de afstanden tussen de zomer stal en de winterstal)

Maar toch...
Mocht iemand de gouden tip hebben hoe mijn zoektocht beste kan gaan opzetten?
Ik hoor het graag :))

Wat voor persoon ik zoek.... Iemand voor een E pony ruin voor de dinsdag en de donderdag (en evt. soms nog dag in weekend in overleg)
Diegene mag alles met de pony en hoeft verder niks aan klusjes te doen, want alles wordt gedaan.
Geen kosten enkel zo nu en dan is keer lesje is wat ik vraag...

Ik sta voor alle tips open :))

Als ik het zo opzoek zit er een half uur reistijd tussen beide stallingen toch? Wellicht dat dan iemand die ergens halverwege woont en in bezit is van vervoer het wel leuk vind om beide te doen. ^^

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:47

troi schreef:
Uiteindelijk gaat het ook om vraag en aanbod. In mijn regio is een paardenoverschot, zelfs voor het perfecte paard op een superluxe stal vind je geen betalende bijrijder, je mag heel blij zijn uberhaupt een trouwe bijrijder te vinden die meer kan dan blijven hangen in alle gangen. Dat zal elders heel anders zijn.

Waar is ons paarden overschot :(

Als het goed iisssss ik moet maandag nog tekenen maar dan heb ik vanaf volgende week weer werk, dus zekerheid, dus kan ik weer opzoek naar een bijrijdpaard haha :'D. Of misschien toch maar eens een eigen op den duur ..

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 08:22

DatBenIkNou schreef:
sterreke98 schreef:
Het is heel bizar, maar ik mag nu ook opzoek naar een bijrijder haha. Ofja de eigenaar van de paarden. Maar ik 'moest' meehelpen en bedenken wie wel en niet past

Hoezo is dat bizar? Dat is juist heel meedenkend van de eigenaar omdat jij ermee moet samenwerken. Wees blij dat je er in betrokken wordt?

Ik wist 3 maand lang niet eens dat er een andere bijrijder bij mijn paard kwam werd altijd zo afgesproken dat we elkaar nooit tegenkwamen tot een stalgenoot zich verlulde

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:45

Maanlicht schreef:
Dat is pas raar Golden_Angel, dat dat zo buiten je om gaat. Dan zou ik echt heel snel weg zijn...

Ik ben ook weg

Want toen kwam ik er ook achter waarom ik vaker werd gevraagd om te mesten.
Want de dame in kwestie is een vriendin van de eigenaar en die wilde geen stalklusjes :')

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 06:53

MoppieFilou schreef:
€8 per les vind ik zeker niet te veel hoor. Hier op de manege kost een les makkelijk boven de €10, en ik veronderstel dat jij beter lesgeeft dan de meeste maneges. Daarnaast als ze zelf komen rijden kan je misschien een klein bedrag per keer vragen.

Ik betaal 14.75 per les :')

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 11:02

sterreke98 schreef:
Ja klopt.. het is alleen niet aan mij om die eisen aan te passen omdat ik de andere bijrijder ben.

Wedstrijd ambities gaat gewoon lastig omdat we geen vervoer hebben en omdat we denken dat het ej weer veel stress op zou leveren..

Als het aan mij had gelegen had ik de bijdrage weg laten vallen.
Ik betaal ook een bijdrage maar ik rijd dan ook op een totaal (veel makkelijker) ander paard en mag evt op concours.

Ik zal mijn ogen en oren eens voor je openhouden woon zelf in Almelo maar ken genoeg mensen in Enschede en omstreken :)

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:08

Whahahaha :') dan doe je inderdaad iets niet goed
en niet gewoon vragen ook, nee direct die grote waffel open gooien

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 15:07

@Joyce ik vind 25 euro per 45 minuten om de week een hele nette voorwaarde + wat extra in de verzorging. Ik rijd momenteel zelf op een manege om het rijden bij te houden tot ik weer meer zekerheid heb omtrent werk en terug een bijrijd/lease paard kan zoeken.
Maar daar betaal ik ook 15 euro per uur in een groepsles. (60 per maand)

Jammer dat je te ver woont haha, maar komt vast iemand op je pad. Wellicht toch gaan kijken op leeftijd? (niet dat dat altijd wat zegt hoor ik weet ook niet hoe oud de dames waren maar wellicht dat het een verschil maakt)

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 10:04

Das vrees ik toch iets wat altijd gaat terugkomen in de paarden wereld :(.
Ik heb op diverse stallen gereden (bijrijdpaarden) maar ik was altijd 'minder' en hoorde er voor het grootste deel niet bij omdat ik me geen eigen paard kon veroorloven. Niet alleen ik overigens maar bijrijders verzorgers in het algemeen. Behalve als ze heel jong waren dat viel toch wel op. Meisjes van 12 of 13 die langs kwamen die waren altijd 'schattig met veel potentie als je op die leeftijd een verzorgpony hebt dan kom je er wel'

:')

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 14:53

Wat ontzettend leuk!

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 09:26

Het ligt aan de algemene vaste bijdrage per maand maar ik zou het juist leuk vinden om heel divoza door te kunnen spitten :')

Heb nu geen bijrijdpaard dus niks om het voor te kopen maar als ik die winkel binnenloop tussen de peesjes en halsters en al die leuke dekjes!! It's heaven hebben hebben hebben :')

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 09:50

Dit was een grotere stal met vol pension en alle voorzieningen (behalve een binnenbak we hadden een all weather buitenbak) dus dat kan er inderdaad mee te maken hebben.

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 10:12

De groepjes.. Die hebben ze denk ik overal.
Terrible business :}

Wat leuk dat je een reactie hebt! :D

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 11:15

Probleem wat ik heb is dat ik gewoon 32 tot 40 uur werk en dus gebonden zit aan de avonden (wat ik geen enkel probleem vind zo na het werk heerlijk dan even naar de stallen).

Maar vind maar eens een bijrijdpaard met avond voorzieningen :(

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 11:58

Anoniem schreef:
plutolover schreef:
Ik zou t ook erg kunnen waarderen als ik een verzorger had die een keer halster of klitspray uitzich zelf zou kopen..

...Maar mijn roze hoofdstel kon je niet waarderen _O- (Grapje hoor :P )

Zo heb ik op buitenrit al eens moeten rijden met een knaloranje :') (van die bos en strandritten die je kunt boeken)

Echt neon oranje op een fjord :')

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 12:00

joyce B schreef:
Is dat zo moeilijk?

De meeste pensionstallen hebben wel bakverlichting lijkt me. En mensen met paarden aan huis ook wel regelmatig toch?

Wij hebben in elk geval gewoon verlichting. Vroeger met 2 bouwlampen, nu met 6 lantaarnpalen.
Met vorst is in de avond rijden wel lastiger. Dan is de bak vaak hard en buitenrijden lukt dan ook niet echt omdat het vroeg donker is. Kan wel, maar dan met verlichting, reflectiespullen, braaf paard en alleen over de vlakke weg.

.

Dat valt hier in de regio echt vies tegen veel kleine stallen of paarden aan huis hebben geen verlichting. Mijn laatste bijrijdpaardje had zelfs in de stallen geen verlichting...

In de winter savonds als het rijden geen mogelijkheid is ga ik ook net zo lief longeren of wandelen als dat wel een mogelijkheid is ^^

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 16:08

'Bij de rijbaan gaan staan te kijken hoe ze aan het rijden is en ook weer roddelen en lachen. Het is gewoon heel erg flauw.'

Dit is een hele lelijke, daar werd/word ik ook altijd zo kwaad van. Vroeger maakte het mij ook heel onzeker maar tegenwoordig krijg ik de neiging om can 't paard te stappen en te vragen of ze even willen laten weten hoe het wel moet :')

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 17:36

Anoniem schreef:
Golden_Angel schreef:
'Bij de rijbaan gaan staan te kijken hoe ze aan het rijden is en ook weer roddelen en lachen. Het is gewoon heel erg flauw.'

Dit is een hele lelijke, daar werd/word ik ook altijd zo kwaad van. Vroeger maakte het mij ook heel onzeker maar tegenwoordig krijg ik de neiging om can 't paard te stappen en te vragen of ze even willen laten weten hoe het wel moet :')

Dat. Of per ongeluk even je zweep iets te ver uit steken O:)

Dat heb ik stiekem al eens gedaan maar dat hebben jullie niet gelezen

Ik tijd tegenwoordig met een dressuurzweep en had heeeeel heel perongeluk vergeten om van hand te wisselen naar de binnenkant :')
Ik raakte ze nauwelijks had ik helemaal geen tijd voor maar had 'm wel naar buiten wijzen

KWAAD :')