Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 18:45

Ik heb zojuist dat contractje ontvangen. Is er iemand die in pb sat eens voor mij wil nalezen en wil kijken wat je ervan vind? Aangezien ik er zelf nooit mee heb gewerkt haha

Golden_Angel

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 09:35

Inmiddels heb ik door een aantal laten nakijken, dankjewel allemaal :)

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 14:23

Vriendelijk bedanken en aangeven dat je toch naar wat meer ervaring opzoek bent :)

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:19

Wat jammer Mooblie dat je nog altijd niemand gevonden hebt :(

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 14:57

Ik zou enkel verzorgen en grondwerk geen probleem vinden om te doen, hoewel ik in dat geval weer minder bereid zou zijn om een bijdrage te betalen (die ik voor mijn huidige bijrijdpaarden wel betaal).

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 07:47

muppetmayo schreef:
goldenarrow schreef:
Maar wat ik zeg: het is dus niet altijd dat mensen denken dat een haf niks kan, maar ik heb zelf gewoon niks met het ras. Het ras heeft bepaalde kenmerken die mij niet aanstaan, dus zou ik er niet snel voor kiezen. Al zou hij GP lopen.

Gewoon even nieuwsgierig, wat voor kenmerken bedoel je?

Mlt94 ik hou zeker moed hoor! Maar af en toe denk ik wel, laat maar zitten ik doe het zelf wel hihi.

Het is zeker niet zo dat ik alles afschuif op haflinger hoor ;) Ik heb een beetje de indruk dat men eigenlijk alleen wil rijden zonder uitmesten enzo, zonder bijdrage. Ook mensen die afvallen omdat ze niet hun eigen lessen willen betalen, hoewel ik zeker niet verlang dat ze wekelijks lessen (1x per maand is bijvoorbeeld prima, mag van mij ook bij instructie naar keuze). Dan denk ik, je betaalt toch ook manege lessen?
Zijn er ook mensen die lessen voor de bijrijder betalen?

Ik kom even onder mijn leessteen vandaan.

Ik ben zelf al een aantal jaren bijrijder (inmiddels van een Fries en jawel, geloof 't of niet een haf)

Eigenaren hebben nooit de privé lessen voor me betaald, ik ben ook van mening dat dat mijn kosten zijn.

Wat in het verleden wel eens gebeurd is, is waar de eis werd gesteld voor 1 keer in de maand.
En ik graag 2 keer wilde indien dat mocht. De eigenaar zei 'weetje les is niet alleen goed voor jou maar ook voor het paard. Dus als jij graag wil groeien als combi en vaker les wil dan wil ik omdat je hogere leskosten krijgt de maandelijkse lease wel wat verlagen' ^^
Was een KWPNer, inmiddels verkocht.

Ik vind les juist leuk, maar wel enkel privé les. Ben groepslessen wel een beetje beu.

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 23:05

En toen zat ik in een t splitsing... :c
Het gaat allemaal zo goed en ik weet niet goed wat ik hiervan vinden moet.

We zitten morgen even en ik wil het voorstel doen om een 2de betalende bijrijder te zoeken voor fab ipv dat ze fab terug doet in de manege les voor de financiën... Hoe zouden jullie daar als eigenaar in staan als je bijrijder met die suggestie komt?
Ik rijd fab nu zo'n 4 dagen in de week 100 euro in de maand (alle gemakken en luxe voorzien op stal)
Gaat enorm goed met haar nu
De overige 3 dagen laat ik haar los en longeer ik haar omdat de eigenaar zelf momenteel niks kan.

Als ze terug in de manege les gaat voor een aantal dagen komt Jan en anderman en is alle werk tijd en geld wat ik er het afgelopen jaar in heb gestoken voor niks geweest, het is een braaf paard maar wel heet met een gebruiksaanwijzing.
Laatst bijgewerkt door Lous op 25-02-20 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Privécommunicatie verwijderd.

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 00:30

Marocje schreef:
Fijn toch dat je meedenkt?

Ik hoop dat ze er zo over denkt, ik weet namelijk niet of ik zoveel tijd en geld in een paard wil steken wat vervolgens door kinderen in een manege les weer verbokt wordt..

Ik ben geen anky, en ik voel me nergens te goed voor dus begrijp bovenstaande niet verkeerd maar ik durf wel hardop te zeggen dat ik van mening ben dat ze meer nodig heeft dan de kennis van een gemiddelde manege ruiter. En het is echt een paard wat, als ze vandaag haar zin krijgt, morgen geen kant meer op wil.

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 07:36

Ik zal hem wat verder onderbouwen dan, afgelopen zomer heb ik een operatie aan mijn neus gehad waardoor ik 2 weken niet kon en mocht rijden. In verband met het stof en dergelijke mocht ik er niet eens komen.
Om toch aan haar beweging te komen hebben we haar toen 2 weken laten meelopen in de les, het heeft me bijna 3 maand gekost (met wekelijks privé les) om haar daar terug te krijgen waar we voor mijn operatie waren.
En dat zou ik graag een tweede keer voorkomen :)

Ik snap vanuit haar oogpunt en haar financiële situatie de keuze hoor. Maar als het even anders kan....

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 07:44

Er staan geen namen oid in? Dus ik zie niet op welke manier dit gelinkt kan worden aan?

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:15

Ineke2 schreef:
Er staan wel namen in het berichtje, mensen uit je omgeving die een stal kennen waar A rondloopt die beslist over welke paarden in de manegelessen lopen die weten toch ( bijna) gelijk over wie en wat het gaat.

Ik snap best dat je er mee zit, maar voortaan kun je zoiets beter in je eigen woorden neer zetten ipv een appje te kopiëren en te plakken in je bericht :)

Direct afscheid nemen van de bijrijdster zoals hier word gezegd gaat wel weer erg ver. Daarbij heeft de eigenaresse de bijrijdster ( en het geld) nodig dus dan gooit die wel meteen haar eigen glazen in. Echter een goed gesprek face to face zou er bij mij wel even volgen.

Wat zou de eigenaresse minder aan kosten moeten betalen voor het in de les mee laten lopen van het paard?
Misschien kun je die kosten dan extra kunnen betalen zelf tot dat er eventueel een extra bijrijdster is?

Dan zou ze zelf op 0 zitten :) ( 200 totaal normaliter)
Ik betaal halve stal
En de andere helft zou dan vervallen