Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Golden_Angel

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 04:07

Ja want je zult maar om meer geven en meer willen doen met je paard als alleen maar rijden :')

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:43

Mooblie schreef:
Ze is best goed opgeleid, al zeg ik het zelf. Het is een recreatienpony maar de knopjes van wijken en schouderbinnenwaarts zitten er ook op. Het is met name dat je als ruiter alles tegelijk moet blijven doen omdat ze anders gebruik maakt van de openingen. Als ik me even concentreer op ontspanning kan het zomaar zijn dat ik bijvoorbeeld mijn stuur kwijt ben, dat is puur omdat ik daar zelf op dat moment niet meer mee bezig ben. Mijn pony loopt dan heel ontspannen naar de uitgang van de bak. :') Ik vind het zelf heel eerlijk van haar en moet er altijd wel om lachen. Heb er ook veel van geleerd. Maar veel ruiters leggen het probleem bij mijn pony in plaats van bij zichzelf. :roll: En dan is het een echte merrie die zich beledigd voelt :=

Dat klinkt als een hele goede leerpony als ik het zo goed begrijp

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 19:25

Ik denk steeds meer aan me toch eens gaan verdiepen in een eigen...

Niet met haast, er hoeft er niet morgen al een te staan.
Maar ik ben wel langzaam aan het snuffelen

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 21:16

Nee dat begrijp ik heel goed, en ik ben me zeer bewust waar ik aan begin.

Ik heb over de jaren diverse bijrijdpaarden gehad, maar na een jaar, hooguit 2 eindigd het altijd in verkoop.
Uiteindelijk komt de vraag of ik vaker kan komen, en hoe vaker ik kom hoe minder de eigenaar, en je gaat geen paard houden voor een ander. (zou ik ook niet doen)
Dus het is me nu 3 maal overkomen dat na een jaar of 2 het paard verkocht word.

En bij de laatste... Nja dat was ronduit achterbaks :').

Ik wil gewoon een paard waar ik wat mee kan opbouwen en waarmee ik kan groeien en waar ik mijn eigen zeg in heb. En waarbij ik gewoon zekerheid heb dat ie niet met een jaar, als we dan lekker bezig zijn goed op elkaar ingespeeld, de deur uit gaat.

Elke keer bouw ik een band op met een paard (ik ga niet enkel rijden ik vind het ook heel belangrijk om daarnaast lekker te poetsen, longeren, wandelen en ben zelfs geinsteresseerd in vrijheidsdressuur indien een paard of pony dat zelf ook leuk vind). En vervolgens is het doeidoei op naar de volgende.

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 12:47

Ik heb toch over de jaren een aantal hele leuke matches gehad, heb niet enorm veel eisen. Ik zit aan de avondvoorzieningen vast.

Maar zit, zoals hierboven al benoemd idd, altijd vast aan de eigenaar. Paard verkocht is paard weg en dat is nu een aantal keer gebeurd waar ik ontzettend van baal.

Ik vind het prettig om een band met een paard op te bouwen en dit weerhoud mij daar zelfs een beetje van omdat m'n maatje net zo snel weer weg is als de eigenaar daar het hoofd toe zet.

Met een eigen zou ik meer geld kwijt zijn, meer tijd, maar heb ik wel meer zekerheid in dat opzich.
Meer tijd kwijt vind ik niet erg, en financieel kan ik het missen dat heb ik uitgerekend :).

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:33

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 13:54

Amber_anne schreef:
Ik woonde hiervoor in de Randstad en idd nooit problemen gehad met zoeken. Nu ik meer in het oosten woon kan ik niks vinden

Enjoy the club :').

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 21:15

Oh wat leuk! Weet je zeker dat de klik er is

In mijn zoektocht naar een bijrijdpaard zie ik ook wel eens advertenties van andere bijrijders /verzorgers.

Nou er zijn mensen die zetten dingen in die advertenties die ik niet durf te plaatsen wat een arrogantie :')

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 07:41

Ik ga vanmiddag ook maar weet een advertentie maken en rondgooien. Aangezien een huisje even prioriteit krijgt en ik nu al opkijk tegen de 4 weken die ik nu zonder paarden moet gaan doen (manege heeft vakantie)

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 08:34

Vraagje
Voor ik dat in elkaar ga zetten :')

Zouden jullie interesse hebben in een bijrijder die niet op vaste dagen kan komen?

Ik heb tegenwoordig ene nieuwe baan, maar met een wisselend rooster. Hierbij werk ik ook om en om avonden en weekenden (zit dus niet langer aan alleen de avonden vast door de weeks). Mijn rooster weet ik vooraf maar ik heb geen vaste werkdagen...

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:25

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 11:32

troi schreef:
Golden_Angel schreef:
https://www.bokt.nl/markt/ad/474781/bij ... paard-pony

en toen stond ie op naar een maatje ^&+
mensen met meningen over de advertentie? ^^

Keurig hoor! Je mocht zo bij me komen :)

Overigens snap ik de allergische reactie ook niet zo als iemandniet direct reageerd. Ik heb liever een weloverwogen reactie dan twee zinnen zonder zinvolle inhoud

Fijn om te horen ^^

Ik heb al 2 reacties gehad, beide veel te ver helaas :(

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 09:35

Peelie schreef:
Gisteren een meid langs geweest, ze was jammer genoeg echt te groot en te zwaar voor mijn merrie. Echt jammer want het was wel echt een hele leuk, nuchtere meid. Ze gaat mij helpen iemand te vinden. Echt zo lief. We hadden wel echt een klik.

Kun je niet even naar Almelo en omstreken verhuizen :').
Al die goed, leuk klinkende advertenties zijn zo ver elke keer :')

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 17:22

Nu ik zo de discussie omtrent lessen zie ga ik even inspringen als pony paard zoekende.

Zouden jullie ook bereid zijn om eventueel een maandelijkse bijdrage te laten vallen /te laten zakken als er voor die bijdrage door je bijrijder les genomen word?

Ik kan me voorstellen dat veel bijrijders (helemaal de jongeren onder ons) niet de mogelijkheid hebben om en 75 euro pm kwijt te zijn aan leasekosten en 75 aan lesgeld (om zo even bedragen te noemen)

Das een situatie die ik toevallig net op een advertentie op fb tegen kwam hier in de buurt...
Maar 75 euro per maand + elke week les op eigen kosten.. Vind ik persoonlijk voor mezelf ook te duur.

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 17:35

Ik heb gewoon even de situatie 'gekopieerd' die ik zojuist tegen kwam haha :'). Dat betrof deze prijzen

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 19:40

Anke schreef:
Op de manege betalen is vaak logisch. Betalen voor een bijrijdpaard en/of daarmee les te volgen, is dan ineens te duur of wat dan ook.
Dat stoort mij. Personen die wel geld willen stoppen in een uurtje met een hele horde rondhobbelen en niks willen investeren in zichzelf te verbeteren en ontwikkelen bij een verzorg-/bijrijdpaard
Zo apart vind ik dat....

Mocht dit op mijn vraag gedoeld zijn, ik heb nooit gezegd dat ik niet in mezelf wilde investeren :'). Als ik de passende pony of het passende paard vind met de juiste klik zeg ik morgen mijn manegelessen nog op (die volg ik toch alleen maar om het rijden bij de houden) en ga ik die 60 euro per maand die ik nu daar kwijt ben rustig besteden in prive lessen.

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 23:52

Even waarschuwing naar alle dames hier die meelezen en kletsen maar opzoek zijn naar een paard of pony... We hebben het een paar maand terug gehad over meneer Erwin en Bert en Robert die je een bericht stuurt met het verhaal

Ik heb paarden je mag bij mij inwonen en dan mag je ze verzorgen..
En die ook met vakanties en weekendjes weg paait. Die meneer is nu weer actief onder de naam Martijn. (Alle accounts elke keer woonachtig in Lichtenvoorde)

Werd behoorlijk kwaad toen ik hem erop aansprak want ik kreeg weer hey zelfde bericht dat ik ook mee mocht op vakantie als dank etc.

Heb marktplaats mail gedaan dat het nu wel een keer klaar is.. (heb al vaker contact gehad met mp) Anders ga ik kijken of ik op een manier aangifte kan doen.

Iig trap nooit in zo iets! Iets wat te mooi lijkt is vaak ook te mooi

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 19:44

WOOEHOOEHOOEEE

mag ik even :')

Ik heb eindelijk een reactie van iemand die
1 een beetje binnen de maatstaven woont omtrent afstand (20 min auto)
en die een paard heeft wat niet volledig zadelmak gereden hoeft te worden (want de vraag die ik daar naar kreeg.. jeetje)

Nu hopen dat het wat is :D we zijn nog in gesprek

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 20:41

Morgenmiddag kennismaken *\o/*
Nog niet proefrijden Ivm de warmte (logisch) maar wel kennismaken en dingen bespreken

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 21:25

Yess
Paardje staat aan huis bij de eigenaar overigens :)
Stiekem word ik daar altijd wel blij van

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 08:22

Fijn om te horen dat je iig 3 fijne reacties hebt

Iemand tips voor vanmiddag? :')

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 09:08

En toen had ik ineens ook een tweede bericht :')
Ga wel eerst even vanmiddag afwachten voor ik die 2de beantwoord

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:00

Mijn eerste kennismaking ging goed!
Paardje staat aan huis, of e pony eigenlijk, Kent de basis tot de B, buitenbak aanwezig en optie tot lessen ook en geen maandelijkse bijdrage.

Heb wel ook de 2de die gister nog een berichtje deed even een berichtje terug gedaan, kennis maken kan nooit kwaad en dan kan ik zien waar ik het beste gevoel bij heb.

Die tweede is er een die 50 per maand vraagt maar waar volgens mij wel veel meer mogelijkheden gaan zijn.

Dus ik wil toch even kijken en kennismaken

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 17:21

De bonte ga ik woensdagavond proefrijden, de eigenaresse en mijn rooster kwamen niet helemaal overeen voor die tijd :').

De draver zou gister zijn, ging niet door vanwege het slechte weer ze belde af dat de bak was verzopen. Nieuwe afspraak gemaakt voor morgenochtend maar tot op heden krijg ik nog geen antwoord op de vraag hoelaat en welk adres ik hebben moet :(.

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 17:29

edit ik heb na 6 uur een antwoord. Weer verzetten.. Ik snap dat bijrijders die hun afspraken niet nakomen vervelend zijn maar hoe moet ik dit serieus nemen?..