ik wordt te groot

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

liltje

ik wordt te groot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-05 12:07

Ik heb 2 bijrijd paardjes en ik word nu te groot voor 1 en dat vind ik zo ontzettend jammer ik doe hem nu pas een jaartje hij heet ricky een welsh b hij werdt nooit veel gereden dus hij kon bijna niks meer en ik heb hem zo veel geleerd en ik vind het nu zo jammer om te stoppen dat ik gewoon elke als ik aan dat onderwerp denk in tranen uit barst

auk,kim,rick en sev hssvvj en veer natuurlijk oowk

__KELLY

Re: ik wordt te groot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 12:23

echt zonde .. mijn vriendin had dat ook die verzorgde een shetlander die nog niks kon en nu doet hij alles voor je en rijdt hij lekker maar zij mag er ook niet meer op rijden dat is moeilijk maar ze verzorgd hem nog wel en longeerd hem nog enzo.. en ze laat haar nichje er op rijden..

You can lead a horse to water, but you can’t make him drink

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 12:29

Hè meid.
Ik weet wat je doormaakt, ik heb het pas ook gehad.
Ik was te groot EN te zwaar voor de pony, vond ikzelf, ben er ook ineens mee gestopt.

Ben jij ook te zwaar? Want lengte maakt opzicht niks uit, tenzij je de pony ermee hindert!

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 12:32

eey
jah das niet leuk....maar hoe groot is de pony dan en hoe groot ben jij.ben je ook te zwaar voor hem dan?een beetje te groot is niet erg voor de pony hoor maar je moet nartuurlijk niet met je voeten op de grond zitten haha maar valt vast wel mee ofnie?

Horses can't talk, but they speak if you listen

nOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 12:35

hay hay ik had dat ook met een shetlander ...!
ik was te zwaar en te groot ..!! ik vond dat ook moeilijk maar ik ben er overheen je kunt nog zoveel met hem/haar doen. ik heb hem alles geleerd en zo..! maar je kunt nog heeel veeel met hem doen ! dat is ook heel leuk ..!!

groetjes mij...!!

mijn toppers lin en nouka Haha!

Duvel91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 12:44

Hoj,

Ik ben gister ook gestopt met het rijden van een shetlander, ik had haar een jaar en het heeft vrij lang geduurd voordat ik haar vertrouwen had gewonnen (vroeger mishandeld geweest) en ik kon echt alles met haar doen!
Maar ik ben naar de eigenaresse gegaan, met de melding dat ik mezelf te groot vond (1.78m, 50 kg op een shet van 1.07 m). Zij snapte me wel, maar vond dat ik er technisch beter op kon dan de andere verzorgers...

Maarja, ik heb nu een ander bijrijdpaard en ik ga nog af en toe om te mennen, wandelen e.d naar de shetjes (het zijn er 2, maar op die ene heb ik nooit gereden) toe..maar het blijft moeilijk

...

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 13:26

maar het wil toch niet zeggen dat als je niet meer kan rijden je hem niet meer kan doen. Je kan nog zoveel meer dingen doen dan rijden alleen.

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 16:04

Eigenlijk wist je dat al toen je begon met Ricky te rijden, dat je te groot voor hem was of al snel zou worden.. Maar goed.. Dat neemt niet weg dat het rot is..

En ach, je hebt altijd Seven nog toch?

Verder vraag ik je of je de volgende keer leestekens wilt plaatsen, want dit is irritant te lezen.

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

liltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-05 17:04

heel erg bedankt breg ik heb altijd sev nog natuurlijk maar ik vind het wel super jmr maar ik kan hem altijd nog blijven verzorgen!

liltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-05 17:08

nou ik weeg 49 kilo en ben 1.60 ik merk niet zo heel erg dat ik hem hinder maar ik denk toch dat ik langzamerhand te groot begin te worden en dat ik hem niet meer 6x in de week kan rijden maar ik mag hem gelukkig altijd blijven verzorgen

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 17:20

maar is toch helemaal nie erg dat je nie meer ECHT kunt rijden, ten eerste kun je toch altijd nog af en toe een buitenritje maken ofzo.
En ik snap nie waarom iedereen rijden als zo vreselijk belangirkj vind, er zijn zooooooo veel leuke dingen die je kunt doen met je pony, ik rijd al bijna 3 maanden niet omdat ik even geen zadel heb, maar kheb vooral sinds ik met PNH (Parelli Natural horsemanship) bezig ben de grootste lol in van alles kheb echt al vanalles met Indy gedaan en geprobeerd en geoefend; allerlei nieuwe Parelli games, wat andere NH dingetjes, gevoetbalt, gewandeld, Met Indy in de wei gespeeld, over allerlei opstakels geweest als in plassen en bruggetjes en autobanden, gezwommen, zonder zadel op haar rondgestapt en heerlijk wegdromen (geweldig hoor) gepoetst, samen gesprongen, en allerlei dingetjes geleerd als achteruit gaan en rondjes draaien enzo (met behulp van NH)
Nog meer tips? zeg et mar hoor, kheb er nog genoeg, concentreer je eens niet op het rijden, hey misschien kun je zelfs wel gaan mennnen, je kunt echt vanalles doen hoor!

http://eagerears.net/
Eager Ears: Coltstarting naturally

http://skyriding.eu
Skyriding: boomloos & flexibel zadelpassen

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 17:39

liltje schreef:
heel erg bedankt breg ik heb altijd sev nog natuurlijk maar ik vind het wel super jmr maar ik kan hem altijd nog blijven verzorgen!

Lil, wil je asjeblieft leestekens plaatsen, ik erger me hieraan.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 07:48

Hee lil,

Natuurlijk is het jammer, maar je weet wat ik gezegd heb.
Je kan altijd nog heel veel andere leuke dingen met Rickje gaan doen!
(denk aan longeren, wandelen, vrijheidsdressuur, werken met lange lijnen enz.) Is ook erg leuk !
En Seven is er natuurlijk ook altijd nog he, kun je wat meer tijd besteden aan het rijden van hem, zal je ook vast en zeker leuk vinden!
Nou, alsnog wel sterkte ermee hoor

There's nothing you can't do when your horse becomes a part of you
Op zoek naar (Natural) Horsemanship les, een goede start voor jouw jonge paard of hulp nodig met problemen? http://www.niekelings.nl

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 16:52

dat heb ik ook!!!! maar ik denk dat ik maar iets als VD ga doen of PNH (heb ik al heeel veel van verzameld). Maar ongeren word geen optie om dt ze dat niet begrijpt....

You give me hope
When all my dreams
Seem like they're out of reach

arans @ [ITP] Shoralie(2) met 'haar' paardjes!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 21:23

Jammer dat je te groot aan het worden bent om te rijden.
Maar je kunt natuurlijk ook andere dingen met hem gaan/blijven doen?
(longeren, wandelen, poetsen etc)
Heb je ooit al gedacht aan vrijheidsdressuur?

(ik noem maar iets.)

Op de hoogte blijven van mijn rondzwervingen als fotograafje:
Join via deze link

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 16:06

Ja, wel erg jammer dat je te groot word. Ik zou wel lang op een Shetlander kunnen rijden, omdat ik erg klein ben en héél langzaam groei. Maar veel mensen zijn een stuk langer, en groeien sneller. Je kunt er natuurlijk ook andere leuke dingen mee doen, bv voor een karretje spannen, of vrijheidsdressuur ofzo.

this little light of mine, I'm gonna let it shine

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:00

heey je kan toch ook andere dingen met hem gaan doen longeren vrijheidsdressuur vrijspringen mennen en er dan nog heel soms op soms nog een buitenrit ofzo

Briljant..

Zoek jij een leuke verzorgster! Stuur mij dan eens een prive-berichtje..

NTuinenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 00:12

Heeey!
Ik heb een jaar lang Rashida en Ronini gedaan Van Sandra, ze heeft echt superpaarden staan, ik moest van de manegeeigenaar met ze stoppen omdat ik ook manegeklant was =S echt belachelijk, maar ik begrijp wat je bedoelt, het is echt rot. Waar staan ze trouwens in Rijswijk, ik heb nu net een nieuw paardje op menege de Voortstede staan, is mischien een keertje leuk als ik langskom, kan ik San en de paardjes weer even zien.
Was jij toen trouwens dat meisje die vorig jaar in de vakantie toen seven en ricky in de containerboxen kwamen te staan op berestein ricky reed?

NTuinenburg Paardengebitsverzorger

ikkiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 11:03

Gelukkig zie je het zelf. Er zijn zat mensen die het niet willen zien dat ze te groot worden. Een vriendin van mij is te groot én te zwaar, die rijdt op een smalle C pony. En ze ziet het gewoon niet. Ze rijdt al 2 jaar als te grote en zware ruiter op die pony. Je kan het tegen hr zeggen maar ze doet er niets mee...

Als je niet te zwaar bent, en je kan mooi stil zitten, kan je gewoon je beugels wat korter doen en verder rijden

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 21:20

Ik ben ook te groot voor Mariska nu.
zij = 1.30, ik = 1.65 ongeveer.
ze vind het wel nog leuk om eens een buitenritje te maken, maar echt rijden zoals we eerst deden vind ze niet veel meer aan
ik doe wel nog andere dingen met haar. en rijd dan maar niet/soms op haar.
natuurlijk is dat niet zo leuk en ik heb ook nog een andere pony waarop ik kan rijden en doen als het met die pony goedgaat(heeft vaker wel eens iets met benen)

jammer van het rijden maar zoals ik begrijp heb je nog een ander paardje waar je wel op kan rijden ik zou zoals de anderen ook al zeggen dan gewoon de pony wat gaan longeren, met hem/haar wandelen of iets. (als dat kan )

Actions really do speak louder than Words
and Promises mean nothing without Proof

When a flower doesn't bloom you fix the enviroment in wich it grows, not the flower.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 21:31

Mm. ik zal hier dan maar even een reactie plaatsen, Liltje is gestopt met het rijden en verzorgen van deze pony, dus eigenlijk is dit topic niet echt relevant meer voor haar.

edit : ze is gestopt met allebei de paarden.

Eleven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 19:36

Hey Olymp waarom is ze gestopt??? Wat is er nou zo erg eraan dat je niet meer 100% kan rijden. Er zijn genoeg leuke dingen die je wel kunt doen (lees maar hierboven)...
Ik vind het een beetje raar, maar ja, ken niet het hele verhaal...
Heb je trouwens gepm ofzo.. Laat ik het maar gepost noemen haha!!! Doeidoei

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie