leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

lindsey

Re: leuk verzorgpaard vinden = onmogelijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:52

Ik heb gewoon geluk gehad dat ik een gratis verzorgpaard heb gevonden maar als ik zoals in bovenstaand voorbeeld 50 euro per maand moet betalen voor 2x keer in de week rijden dan is mijn rekensom snel gemaakt.

Zelf wil ik toch wel 1x per week les blijven houden.
Zonder les sluipen er toch al gauw fouten in je rijden en ga je niet meer voorruit. Iemand laten komen om je priveles te geven op je verzorgpaard kost toch al gauw 10 euro per half uur als je een beetje goede les wil. Als je dit geld bij die 50 euro optelt kan ik ook 2x in de week bij de manege gaan rijden. Is bij ons ook goed les en nog gezellig ook. Dan kies ik dus gewoon voor de manege.

Mag je voor 50 euro 4 a 5 dagen rijden dan kies ik voor het verzorgpaard.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 16:16

mirgino schreef:
Dreamy schreef:
Ik vind dat ze best geld mogen vragen, als je op het paard rijdt!
Je gebruikt tenslotte hun paard/spullen en stal/bak.

daar ben ik het helemaal eens!

volgens mij zijn het ook de jonge meiden die het gratis willen doen,of er zelfs voor betaald willen worden,omdat ze denken ons een plezier te doen en dat ze ons paard beter leren rijden.

deze `kinderen`hebben geen idee wat het kost om een paard te hebben.

gelukkig denken de wat ouderen onder ons daar anders over!
ik heb hiervoor ook een bijrijdster gehad voor mijn draver en ook zij betaalde daar een overeen gekomen bedrag p/m voor

en raar hoor dat dat hier in de omgeving doodnormaal is!!

het is vaak ook andersom,mijn bijrijdster is blij dat ze een paardje heeft kunnen vinden.
en het bedrag dat ze betaald p/m is voor haar ook heel gewoon.

voor mensen die zelf een paard niet kunnen houden vanwege de tijd,kinderen of werk, is dit een geniale oplossing!

Ik denk eerder andersom
Vroeger had ik nooit geld durven vragen ervoor tot ik op bepaald niveau reed en mensen me ineens vroegen of ik voor een X bedrag hun paard wilde rijden en kennissen tegen me zeiden 'Vergeet niet je prijs te noemen of je percent op de verkoop te stellen....'
En het is ook gewoon waar, ik verbeter de paarden, maak ze meer waard voor de verkoop en kan normaliter een stuk beter rijden dan de eigenaar. Ik denk dus pas dat je op een bepaald niveau ineens begrijpt dat het normaal is dat je nu geld er voor krijgt, ik had er in elk geval van te voren nog nooit bij stil gestaan.

Betalen zou ik sowieso niet doen, kun je net zo goed zonder verplichtingen en met les ed op een manege gaan rijden, of in stallen gaan werken in ruil voor wat rijden met de paarden.

https://rivkasterringblog.wordpress.com/
May the odds be ever in your favor.
Momenteel niet actief op Bokt
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 16:25

Urielle schreef:
Ik denk eerder andersom
Vroeger had ik nooit geld durven vragen ervoor tot ik op bepaald niveau reed en mensen me ineens vroegen of ik voor een X bedrag hun paard wilde rijden en kennissen tegen me zeiden 'Vergeet niet je prijs te noemen of je percent op de verkoop te stellen....'
En het is ook gewoon waar, ik verbeter de paarden, maak ze meer waard voor de verkoop en kan normaliter een stuk beter rijden dan de eigenaar. Ik denk dus pas dat je op een bepaald niveau ineens begrijpt dat het normaal is dat je nu geld er voor krijgt, ik had er in elk geval van te voren nog nooit bij stil gestaan.

Betalen zou ik sowieso niet doen, kun je net zo goed zonder verplichtingen en met les ed op een manege gaan rijden, of in stallen gaan werken in ruil voor wat rijden met de paarden.

Ja maar jij traint ze echt neem ik aan..
Sommige rijden gewoon voor de lol
Dus die moeten er dan voor betalen

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 16:26

Sorry beetje vaag gezegt, ik bedoel niet dat jij er geen lol in hebt..
Maar bij mij is het rijden om ZELF te leren, en gewoon wat rond te rijden.
Ik train ze niet voor een bepaald niveau..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 16:50

ja, daar hadden we het op de pijler Verzorgpaarden ook al over maar de vraag is dan waar je de grens trekt. Je leert als paard en ruiter nl. altijd van elkaar.
Het is ieders keus om te doen wat hem goeddunkt natuurlijk maar mensen kunnen hier heel fel worden over wel of niet betalen en voor allebei valt iets te zeggen, ik denk niet dat het een discussie is waar je ooit uit gaat komen

https://rivkasterringblog.wordpress.com/
May the odds be ever in your favor.
Momenteel niet actief op Bokt
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

Joni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 17:15

Ja, tis echt hopeloos hé. Ik heb geluk dat ik iemand ken die een paardenpension heeft opgericht en ik ken die mensen van vroeger (zoon en dochter zijn vrienden van mij, mijn makkers )en ik mag zoveel rijden als ik wil, wedstrijde, verzorging, en soms zelfs andere paarden van de stal. Maar gewoon op internet zou ik denk ik niks vinden.

Ik vind bijbetalen dan ook vrij onlogisch... als iemand geen tijd heeft om voor zijn paard te zorgen en iemand anders biedt zich aan, waarom dan bijbetalen? Het is jouw verantwoordleijkheid!

Als ik ooit niet genoeg tijd heb voor mijn paadr vraag ik een verzorger, zeker weten... je kan er iemand zoooo blij mee maken.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 18:35

Als ik ooit niet genoeg tijd heb voor mijn paard vraag ik een verzorger, zeker weten... je kan er iemand zoooo blij mee maken.

je moest eens weten hoe blij mijn bijrijdster is.
en ik kan wel 7 dagen in de week,maar zo is het veel beter.
ben ik ook nog eens thuis met mijn gezin!

en mijn bijrijdster heeft hetzelfde.

ik heb niet staan springen om een bijrijdster omdat ik het zelf niet zou kunnen,maar er zijn nu 2 gezinnen blij met 1 paardje.

ik hoef geen 7 dagen en zij ook niet.
en ik wil graag een eigen paard en zelf de beslissingen nemen.

en inderdaad deze diskussie heeft geen winnaar
hier kom je nooit uit.

ik ben blij met mijn betalende bijrijdster, en zij is super blij met haar bijrijdpony.

en als je bij een stal rijd die paarden inrijd en verkoopt ,dan ben je meer in dienst en dan is het normaal dat je daar betaald voor krijgt.

wij recreanten rijden lekker voor de ontspanning,en het paardje is absoluut niet voor de handel.

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

lvanbattum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 18:44

Ik ben meer een paardeneigenaar die, als ik een verzorgster nodig zou hebben, geen bijdrage in de kosten wil hebben maar wel dat ze gaat lessen bij mijn instructrice.

Wat wordt hier dan van gevonden?

"It takes love over gold"

www.beautycenterbogaard.nl

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 18:49

lvanbattum schreef:
Ik ben meer een paardeneigenaar die, als ik een verzorgster nodig zou hebben, geen bijdrage in de kosten wil hebben maar wel dat ze gaat lessen bij mijn instructrice.

Wat wordt hier dan van gevonden?

Hier kan ik ook wel in meegaan

Loesje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-05 18:49

betaald krijgen voor het rijden vind ik zelf ook niet 'normaal' al doe je het als bijrijder alleen voor je plezier, al train je het paard, dan vind ik het niet meer dan logisch. maar de discussie over wel of niet betalen voor een bijrijdpaard, loopt al een topic over en dit topic is daar verder niet voor bedoeld. dus laten we het erop houden, ieder zijn eigen mening...

Getting lost in him, it's intoxicating to the exclusion of everything

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:27

Ik vond het ook erg moeilijk om een verzorgpaard te vinden. Veel paarden in de buurt, maar nóg meer mensen die ze willen verzorgen. Zeker toen ik nog geen contacten hier in de buurt had, duurde het zoeken erg lang. Inmiddels heb ik meerdere verzorgpony's gehad, via marktplaats. De pony's die ik nu doe, dat is aan me gevraagd. Verder, als ik nu zonder zou zitten dan ken ik hier zoveel mensen in de buurt dat er vast wel iets te vinden is.
Ik betaal niet. Zou dit ook niet doen. Ik help de eigenaar en de eigenaar helpt mij. Ik mest uit en zorg voor de paarden, koop nieuwe spullen waar nodig. Ik kan het niet opbrengen om mee te betalen, en vind dit ook onzin.
Gelukkig heb ik nu twee schatten van pony's de hele week elke dag tot mijn beschikking, en het kost me geen cent

When you dream there's a chance you'll find
                          a little laughter, or happy ever after...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:05

Ik vind het moeilijk.....wel of niet betalen en hoeveel. kijk aan de ene kant help je ze, stop je je tijd erin en aan de andere kant ga eens op een manege rijden, wat betaal je dan?

Je gebruikt hun paard/spullen, maar helpt ze ook weer door ze extra vrije tijd te geven.

Ik vind het moeilijk, sommige vragen het hele stalgeld, dat vind ik echtniet normaal meer.

Ik heb nooit betaald, en als mensen bij mij ilden rijden, hoeften ze de eerste paar weken nooit te betalen, ik ben dus nooit rijk geworden ervan.

Nu ga ik starks 85 euro betalen, mag er wel van alles mee, maar ik vraag me af wat een normaal bedrag is.

Moeilijk. >;)

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:17

ik vind het juist moeilijk om een goede verzorgster te vinden haha nou heb er al 1, maar ze kan tegenwoordig nog maar 2 keer in de week dus ben aan het rondkijken voor iemand anders. Ze hoeft van mij niet te betalen want ik heb geen stalkosten alleen smid, tandarts e.d. maar regelmatig haalt zij wel eens het voer, wormspuiten o.i.d.

Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

blondie3866

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 12:39

ik had de moed al bijna opgegeven...
totdat ik toch maar een advertentie plaatste op marktplaats.
meteen de eerste dag al een reactie! en een dag erna nog 2 reacties.
en moest ik dus ook nog eens gaan kiezen

verzorg nou al weer 2 maanden een aantal westernpaarden
heb het heel erg naar mijn zin !

blijf dus gewoon doorzoeken, want er is nog hoop

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 14:54

hey,

ik heb niet alle reacties gelezen. maar dit is mijn mening.

ikv ind op zich betalen voor een paard ook onzin. maar aan de andere kant snap ik het ook wel weer.

ik zou er zelf nooit voor gaan betalen voor het verzorgen van een paard of pony. ik heb daar gewoon het geld niet voor om elke maand wat neer te leggen.

daar integen zou ik wel keer een halster kopen of een dekje of zoiets.

maar je kan best wel een leuk en goe dpaardje vinden die niks kost. ik ga ook nu net weer beginnen met een haflinger waar ik 1 a 2x per week mag verzorgen. ook voor niks.

succes met het vinden van een paardje. de aanhouder wint zeggen ze altijd.

groetjes miranda

voor foto's van mijn verzorg paard klik deze link:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TZN6AMOT.jpg

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 10:21

Ik heb heel veel verschillende paarden gereden, maar wilde nooit een "vast" bijrijdpaard hebben.

Toen ik tijdens mijn studie echt heel weinig tijd had stond het rijden op een laag pitje. Op een gegeven moment werd ik gebeld door iemand met de vraag of ik zijn paard wilde rijden, gewoon recreatief. Dat heb ik toen aangenomen en ik heb er nooit spijt van gehad. Ik heb alle vrijheid die je je maar kunt wensen en de eigenaar rijdt zelf niet. Hij houdt rekening met mij en ik met hem. De reistijd is goed te doen en ik geniet van de gezelligheid op stal

Het bevalt mij dus prima en ik betaal helemaal niets. Ik ben wel op zoek naar een eigen paard, maar dat heeft echt geen haast.

paardjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 08:45

Ik snap wat je bedoelt, ben ook al een tijdje aan het zoeken en vind maar niets, kijk elke dag op marktplaats, maar het is heel veel voor 16 +

Ja Ja..bOkt blijft verSlavend

Loesje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-05 11:42

dat 16+ is geen probleem, maarja ik woon in de randstad dus best veel aanbod, maar ook best veel mensen die zich aanbieden voor het verzorgen

Getting lost in him, it's intoxicating to the exclusion of everything

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 12:21

Ik woon ook in de randstad, maar een hoop mensen vragen toch wel geld aan hun bijrijder. Ik betaal zelf ook een deel van de stallingskosten aan de eigenaresse van Rashida, ik vind dit meer als normaal. Ik mag alles met Rashida doen en kan ook met dingen meebepalen en beslissen. Ik ga hier niet precies vertellen wat ik betaal voor Rashida, want dat gaat jullie niks aan, maar als je hier een bijrijdpaard voor 50 euries in de maand kan vinden voor 2 a 3 dagen in de week, mag je blij zijn

En vaak heb je trouwens hier nog als je bijrijdpaard op een manege zou staan dat je bijrijderskosten moet betalen, dus die kosten zijn zowieso al voor jouw, want neem niet aan dat de eigenaar het zou gaan betalen.

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 23:00

voordat ik een eigen paard had, heb ik altijd verzorgd zonder ervoor te betalen. Wel allerhande klussen gedaan uitmesten etc.

Als ik een verzorger zou zoeken voor mijn knol wil ik niet dat die persoon er voor betaalt hoor!

Trouwens, als het goed is gaat ie nu voor twee maanden naar Wageningen (als ik alles rond krijg) als iemand daar in de buurt het leuk vind om af en toe rond te hobbelen op mijn knollo, pb me maar.

Weet niet of het op die stal zomaar mag een bijrijder nog extra over de vloer, maar we kunnen altijd kijken en overleggen. Arabesk is nog jong, maar wel braaf en verkeersmak (alleen schapen en koeien zijn buitengewoon eng en wellicht paard-etend). Oja en je mag niet te waar zijn <70 kg, hij is namelijk een arab op vier satéprikkers (zijn poten).

zoek je een 24/7 buitenplek voor je paard? -> http://www.hetnieuwepaardenhouden.nl
hoefverzorging en gebitsverzorging in Noord-Holland:
http://www.jantineleeflang.nl
regiomanager NH voor www.ruiterenenmennen.nl

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 23:22

Ik ben gevraagd voor de 2 paarden die ik rij. Ik zou er niet voor betalen Zij hebben geen tijd, dus ik doe ze voor hun. Doe ik hun een plezier en zij mij
Ik betaal mijn lessen en mijn wedstrijden

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 09:17

-> VP

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 09:58

een verzorgpaard is moeilijk te vinden
ik denk dat dat komt
omdat er paardeneigenaren zijn
die veel slechte ervaringen met verzorgsters hebben

ik heb al een aantal verzorgsters versleten
het begint zo goed
komen zoals afgesproken en doen wat afgesproken is
dan opeens wordt het minder eigenaar gaat zich ergen
verzorgsters heeft geen zin meer en dan zijn ze weg

ik ben totaal niet moeilijk hoor
bij mij mochten ze zoveel komen als ze wilde
ze hoefde niks te betalen of te geven
en dan opeens zie je ze gewoon niet meer

in de advertentie staat dan dat ze een paard zoeken
om te lessen en wedstrijden enzo
ik vind het best je doet maar
maar ze maken het nooit waar dat is erg jammer

en zo komt het dan dat paardeneigenaren
zich nog 10x bedenken voor ze een verzorgster nemen

ik zelf zou nooit een verzorgster laten betalen
ik heb het idee dat als je ze laat betalen
dat hun dan ook wat in te brengen hebben
ze betalen er nou eenmaal voor en dat wil ik dus niet

en verder hoor ik bijna iedereen hier roepen
maar paarden zijn duur ja dat klopt vresselijk duur
maar daar kies je als paardeneigenaar zelf voor vind ik
dat weet je als je een paard koopt en als je dat niet weet
heb je je niet genoeg laten informeren over de kosten

ik heb nu 2 verzorgsters maar die zitten op school
hebben huiswerk en noem maar op
en proberen zoveel mogelijk te komen

ik vind het leuker om iemand een kans te geven
om wat meer te leren dan op een manege

en vooral dat ze plezier hebben en of het nou mijn paard is of niet
dat maakt mij niet uit ik heb vroeger ook de kans gekregen
om meer te leren dan op een manege en ik gun dat iedereen

met meer leren dan op een manege bedoel ik niet zo zeer op rij gebied
maar vooral op ziektens longeren en alles wat erbij hoort
zodat als ze ooit zelf een paard krijgen een beetje weten hoe ze moeten handelen

ik heb ook meerdere verzorgpaarden gehad en je bent nooit uitgeleerd
en je kan niet alles van een manege leren

ik wil niemand aanvallen hoor
maar dat is mijn mening erover

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 10:24

mooi toch....dat iedereen zijn eigen mening mag hebben!

ik heb al jaren een meebetalende bijrijdster,en die vindt dat heel normaal!!!

het is maar wat je gewend bent ,denk ik!

wij vinden het doodnormaal,dat als je op iemands paard rijd ,alle spullen gebruikt,ijzers slijt enz,dat daar een vergoeding tegenover staat!

als je naar een manege gaat om een uurtje paard te rijden betaal je daar toch ook voor? of zijn de maneges bij jou gratis?

ik zie dat als hetzelfde,alleen mag je op mijn paardje doen wat je wilt en hoef je niet op de tijd te letten.

en mijn bijrijdster heeft vroeger paarden gehad en weet wat de kosten zijn,voor haar ook doodnormaal dus dat ze meebetaald.

en hier in de omgeving zetten mensen een adv ,bijrijdpaard gez, en zetten daar zelf al bij hoeveel geld per mnd zij ervoor over hebben om op jouw paard te mogenrijden!

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 10:40

Ik ben het wel met wenny eens dat het jammer is dat de slechte verzorgsters het voor de goede verpesten.

Kan me wel voorstellen dat je als eigenaar een paar slechte ervaringen met verzorgsters hebt gehad, dat je dan wel 3 x nadenkt voor dat je aan een nieuwe verzorgster begint.