Rijd op moeilijkere pony's en leer nog steeds veel.
Ik heb ook nog 2 verzorgpony's. Eentje verzorg ik al 5,5 jaar en rijd er nog steeds op ondanks ik tog wel te groot voor haar word maar ze wil het zelf nog heel graag en gaat makkelijk.
Die pony is ook moeilijk. Reageert niet echt op het bit, benen= harder dus een fatsoenlijke volte in draf gaat niet echt. Word wel aan gewerkt en door de dingen die ik op de manege heb geleerd lukt het al een heel stuk beter met haar. (zijn nog wel meer dingen maar dan word het wel erg lang

Andere pony die daar nu 1 jaar en iets van 2/3 maanden bijstaat heeft al veel meegemaakt en ook iets van kreupel heid enz. (kijk even in profiel bij het 2e paard voor betere uitleg

Met die pony ben ik dus opnieuw begonnen. Aan de hand lopen/longeren en weer erop.
Nu ben ik zover met haar dat ik een prive-lesje samen met magiclover op bokt heb gehad. (zij zelf heeft zowiezow prive-les)
Dat was erg fijn en heb ook daarvan veel dingen geleerd.
Maar...die les is in de zomer ongeveer 1 keer per 2 weken en in de winter als het ponyseizoen van concour afgelopen is niet meer eigenlijk.
Doordat dat meisje alleen prive-les heeft in de week als ze ook concour heeft dus dat is verschillend.
Ik wil dus graag op de manege blijven rijden zodat ik dan als ik eens geen les heb met nike evengoed nog les heb omdat ik simpelweg niet zonder les kan(vind ik)
En ook graag op de manegepony's wil blijven rijden.
De manegeles betalen mij ouders al. En omdat ze niet bijde dingen willen betalen wat ik ook goed begrijp heb ik al voorgestelt omde priveles zelf te betalen

Maar dat vind mijn vader nog steeds geen goed idee en mijn moeder geloof ik ook niet zo geweldig.
Stel jij zou de keuze moeten maken voor of kiezen voor de manegelessen(zonder verzorgpony) en geen priveles(met verzorgpony) of andersom?
En waarom?