Bij manege blijven rijden of tog prive-les?

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Pattypaard

Bij manege blijven rijden of tog prive-les?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-05 19:44

Ik rijd nu al ongeveer 6,5 jaar op een manege waar ik erg goed leskrijg
Rijd op moeilijkere pony's en leer nog steeds veel.

Ik heb ook nog 2 verzorgpony's. Eentje verzorg ik al 5,5 jaar en rijd er nog steeds op ondanks ik tog wel te groot voor haar word maar ze wil het zelf nog heel graag en gaat makkelijk.
Die pony is ook moeilijk. Reageert niet echt op het bit, benen= harder dus een fatsoenlijke volte in draf gaat niet echt. Word wel aan gewerkt en door de dingen die ik op de manege heb geleerd lukt het al een heel stuk beter met haar. (zijn nog wel meer dingen maar dan word het wel erg lang )
Andere pony die daar nu 1 jaar en iets van 2/3 maanden bijstaat heeft al veel meegemaakt en ook iets van kreupel heid enz. (kijk even in profiel bij het 2e paard voor betere uitleg

Met die pony ben ik dus opnieuw begonnen. Aan de hand lopen/longeren en weer erop.
Nu ben ik zover met haar dat ik een prive-lesje samen met magiclover op bokt heb gehad. (zij zelf heeft zowiezow prive-les)
Dat was erg fijn en heb ook daarvan veel dingen geleerd.

Maar...die les is in de zomer ongeveer 1 keer per 2 weken en in de winter als het ponyseizoen van concour afgelopen is niet meer eigenlijk.
Doordat dat meisje alleen prive-les heeft in de week als ze ook concour heeft dus dat is verschillend.

Ik wil dus graag op de manege blijven rijden zodat ik dan als ik eens geen les heb met nike evengoed nog les heb omdat ik simpelweg niet zonder les kan(vind ik)
En ook graag op de manegepony's wil blijven rijden.
De manegeles betalen mij ouders al. En omdat ze niet bijde dingen willen betalen wat ik ook goed begrijp heb ik al voorgestelt omde priveles zelf te betalen
Maar dat vind mijn vader nog steeds geen goed idee en mijn moeder geloof ik ook niet zo geweldig.

Stel jij zou de keuze moeten maken voor of kiezen voor de manegelessen(zonder verzorgpony) en geen priveles(met verzorgpony) of andersom?
En waarom?

Actions really do speak louder than Words
and Promises mean nothing without Proof

When a flower doesn't bloom you fix the enviroment in wich it grows, not the flower.

ChingYi_Dino

Re: Bij manege blijven rijden of tog prive-les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:46

ik zou gewoon verder gaan met de manege lessen totdat je ze echt niet meer nodig hebt en zelfstandig te werk kunt gaan...en af en toe eens een privelesje te nemen.

live your dream

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-05 19:51

jaa...maar het is of het een of het ander (zo zouden mijn ouders die keuze kunnen stellen)
dus niet dit altijd en dat soms dan

When a flower doesn't bloom you fix the enviroment in wich it grows, not the flower.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:53

ohh...uhmmm tja lastige keuze...maar zelf zou ik kiezen voor de manege dan nog...
Die dingen kun je weer toepassen bij het rijden van Mariska/Nike

live your dream

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:02

Jha de vraag is waar leer je meer van.. Waarschijnlijk leer je meer van de privelessen met je verzorgpaarden dan in de manegelessen, dan zit je vaak elke week op een ander.. Ook leuk, maar je zou er nooit is verder mee kunnen, waar je de vorige keer gebleven was.. (Snap je wat ik bedoel?)

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

amarinsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:20

Ik zal Priveles nemen met je verzorgpaard je leert zoveel heb ik nu ook je paard gaat veel beter lopen en je groeit samen! ij gaat beter reageren op jou en andersom! (ik heb in 2 lessen geleerd wat ik in 4 lessen op de Manege helemaal verkeerd heb geleerd)!.Je kan ook met je verzorg pony naar de manege gaan.. Succes met je keuze

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:22

Olympia schreef:
Jha de vraag is waar leer je meer van.. Waarschijnlijk leer je meer van de privelessen met je verzorgpaarden dan in de manegelessen, dan zit je vaak elke week op een ander.. Ook leuk, maar je zou er nooit is verder mee kunnen, waar je de vorige keer gebleven was.. (Snap je wat ik bedoel?)
Idd .

Met een verzogrpaard kun je elke keer een stapje verder gaan, jeleert dus meer qua niveau, hoewle je op verschillende paarden de ervaring van verschillende paarden krijgt, maar that's it .

Ik zou dus voor het vzpaard kiezen.

SB Horsemanship

Papa, † 2 januari 2008 - Ik mis je nog steeds, elke dag, nog steeds...

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-05 20:22

Olympia schreef:

ik snap wel wat je bedoelt maar wij rijden vaak langere tijd op dezelfde
zo heb ik vorig jaar eingelijk ongeveer steeds op dezelfde pony gereden en daarmee ook best veel kunnen bereiken

Met de manegelessen leer ik meer op/bij/van die pony's en bij de priveles leer ik weer hoe ik nike beter/goed kan rijden.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-05 20:27

amarinsjuh schreef:
Ik zal Priveles nemen met je verzorgpaard je leert zoveel heb ik nu ook je paard gaat veel beter lopen en je groeit samen! ij gaat beter reageren op jou en andersom! (ik heb in 2 lessen geleerd wat ik in 4 lessen op de Manege helemaal verkeerd heb geleerd)!.Je kan ook met je verzorg pony naar de manege gaan.. Succes met je keuze

ok
met verzorgpony naar de manege gaan gaat ook niet.
Omdat de lessen te zwaar zijn voor haar (met kreupelheids gedoe enz.)
Ik kan dan wel zelf bepalen wat ik met haar doe maar krijg geen extra aandacht daarmee zegmaar wat ik met zuhn 2e wel heb.
En mag ook niet. Kan er neit alleen met pony heen omdat ik dan de grote weg over moet.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-05 20:29

ChingYi schreef:
ohh...uhmmm tja lastige keuze...maar zelf zou ik kiezen voor de manege dan nog...
Die dingen kun je weer toepassen bij het rijden van Mariska/Nike

Maar...bij mariska/nike zal ik ook andere dingen moeten doen dan bij de manegepony's
en leer dan dus weer niet op nike te rijden zegmaar.
Lastige keuze (als ik die echt zou moeten maken)

amarinsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:53

oke dat wist ik niet succes !

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 21:03

Pattypaard schreef:

ik snap wel wat je bedoelt maar wij rijden vaak langere tijd op dezelfde
zo heb ik vorig jaar eingelijk ongeveer steeds op dezelfde pony gereden en daarmee ook best veel kunnen bereiken

Met de manegelessen leer ik meer op/bij/van die pony's en bij de priveles leer ik weer hoe ik nike beter/goed kan rijden.

Ik denk dat je ook veel van Nike kunt leren hoor.. Ik ben blij dat ik de kans heb gehad om een jaar lang te lessen op Olymp inplaats van manegelessen. Wat ik in dat jaar allemaal geleerd heb.. Het jaar daarvoor trouwens ook wel hoor, kreeg ik wel eens priveles op het paard van de dochter van de eigenaar van de manege...

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:47

Ik had hetzelfde probleem als jij patty.
Ik ben toch maar gegaan voor de priveles, die heb ik echt nodig ivm jonge nog niet beleerde pony. èn ik wil zo snel mogelijk vooruit komen, en ja, op de manege heb je ponys die helemaal ingereden zijn..

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-05 19:56

amarinsjuh: dankje
Olympia: uhu, dat geloof ik ook wel mare ik heb dan niet het hele jaar door priveles..in de winter zowiezow minder doordat er dan bijna geen ponyconcouren zijn en die vriendin dan ook geen priveles krijgt
Gelukkig hoef ik nog niet perse die keuze te maken maar het zit er wel op aan te komen...
Bobbielover: ja zoiets heb ik nu dus..pony is natuurlijk wel al ingereden geweest enz. maar opnieuw begonnen en kan het gewoon niet alleen. Heb daar het verstand enz. niet voor(nog )

Zou ik deze keuze echt moeten gaan maken word het wel erg moeilijk

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 17:40

Nou ik zou het wel weten, gewoon elke week privelessen met mn bijrijdpaard

esmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 18:19

ik zou ook prive les nemen! daar leer je veel meer van denk ik, en ik denk dat jij er wel aan toe bent om wat meer te leren over bijv. hoe je een pony beter aan het lopen krijgt.. zo ver gaan manege lessen vaak niet.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-05 20:04

Olympia: maar er is niet iedere week prive-les..das weer het stomme ervan. (of mijn ouders moeten dan het dubbele willen betalen per keer dat ik alleen rij)
@esmir: uhu..op de manege bij hen leren we dat ook wel maar denk zelf ook dat ik net wat meer aan priveles heb (bij nike dan)

esmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 18:22

ik weet niet hoe dat daar nu zit, maar ik denk ook dat je van nike meer leert! doen joh!:D

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-05 20:12

uhu misschien wel
ik heb nu vrijdag weer les met nike
mijn vader weet het nog niet maar mijn moeder wel. Toen ik het vroeg zei ze: ja je betaalt het tog zelf dus.
Ik moest er maar niet teveel over praten als mijn vader in de buurt is zei ze ook nog.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie