Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Imker

Re: Vreemd?.. Verzorgster betalen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 07:41

Ik HAD een bijrijdster voor Imker toen ik zwanky was, maar daar ben ik mee gestopt. Ik vroeg 50 euro per maand daarvoor, met de volgende reden: Omdat er ook buitengereden werd, ik met de trailer de amazone naar de club bracht etc. dus ik schoot er zelf flink bij in.
Daarbij kwam dat ze onbeperkt mocht rijden, zovaak ze wilde, dus ik moest meer gaan voeren, meer slijtage aan mijn spullen en ga zo maar door.
Ik heb het toen eens uitgerekend en kwam op 2.50 euro per keer uit. Dat is zeker niet veel voor een paard waar ze mee mocht lessen, buitenrijden, zelf alles doen.

Het is toen stukgelopen omdat ik er méér tijd mee kwijt was om met haar bezig te zijn als dat ik het zelf zou doen + er niet genoeg vertrouwen was.

Daarom begin ik nu niet meer aan een bijrijdster, daarna heb ik mijn paard in training gezet ala 350 euro per maand en dat beviel (eerlijk gezegd) veel beter.

Achilles Spr. B+20 Dr. L1+21 L2+17 M1+2!!
Olivius Dr. L2+15 M1+13, M2+15, Z1+10, Z2+2, promotie naar P-paard!!!

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 07:53

Ik heb wel een keer betaald gekregen voor een paard, omdat er niemand anders op wilde rijden. Was een erg schrikachtig en raar paard moet ik toegeven.

Ik heb ook deelpony's gehad waar ik voor moest betalen, maar dat liep stuk omdat het toch alleen maar met geld te maken had.

Nu rijd ik een paard, mag er alles mee doen. Rijd er wedstrijden mee en de eigenaar is er gewoon erg blij mee. Hij brengt mij naar wedstrijden enzo. Ik hoef er niks voor te betalen. Ik heb nu best wel mazzel

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 08:59

Ik lease mijn paard, rij 3x/week, en betaal daar dus ook voor. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik een volledig eigen paard niet kan betalen en omdat ik daarnaast regelmatig weg ben voor mijn werk.. dat zou een paard ook niet ten goede komen..

Andere paarden die ik heb gedaan waren 'in ruil voor verzorging kun je ook even rijden' en dat beviel ook goed trouwens..

Zolang alles maar in het redelijke blijft, toch?

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 09:32

Ik vind het vrij normaal dat iemand moet betalen. Ze hoeven zelf helemaal niets te betalen, maar hebben wel een eigen paard. De verzorgster van mijn pony krijgt les van mij en een vriendin en ze leert een hoop van ons. Het scheelt haar dus erg veel geld aan lessen en ik vind dat ze dan best wel wat mag betalen.
Ik vind het onredelijk als ze heel veel moet betalen natuurlijk, want het is en blijft mijn pony, maar vind dat ze ook wel wat mag betalen voor alles waar ze gebruik van mag maken.
De spullen slijten ook en haar hoeven moeten ook bekapt worden e.d.
Ze hoeft verder maar te kikken en ik ga spullen kopen die zij denkt nodig te hebben, dus vind het wel redelijk om een bedrag per maand te vragen.
Ze is het er zelf ook mee eens en haar moeder ook. Als ze het er nu niet mee eens was geweest was het ook zo, want ik ben verder heel tevreden over haar en ik vind geld niet het belangrijkste, maar dat ze goed met mijn pony kan omgaan.

Katja
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 09:44

Verplaatst van VMR naar VP. (beetje laat maar het hoort daar wel meer thuis)

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 09:48

@ amser dit is wat je zelf zei"het is eigenlijk 60 euro voor de hele week, maar dat meisje kan maar 2 dagen.. daar kan ik niks aan doen.." Ik vindt dat dan ook wel erg veel. Maar wat moet dat meisje doen bij jouw moet ze ook de stallen uitmesten enzo of is het alleen rijden. Als het alleen rijden is vindt ik wel dat je er geld voor mag vragen, want ze gebruikt wel je zadel en spullen en die slijten ook. Dus ik vindt wel dat je dan een bijdrage mag vragen, maar niet als ze bij jouw de stallen enzo voorts uit mest want dan werkt ze om te rijden

Trotse mama van SEM 17-02-2010 en EVY 12-01-2012

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 09:52

Ik heb nog nooit voor een verzorgpaard betaalt in de zin van een bedrag per maand en dat zal ik ook nooit doen. Je doet elkaar een dienst, zoals al eerder vermeldt, dan vind ik dus dat geen één van de twee moet betalen.

SB Horsemanship

Papa, † 2 januari 2008 - Ik mis je nog steeds, elke dag, nog steeds...

Katja
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 09:56

Ik denk dat het erg van de situatie afhankelijk is. Bij mijn vorige paard had ik ook een bijrijdster en die betaalde de helft van de vaste kosten. In ruil daarvoor reed ze hem 3 keer per week en mocht ze er wedstrijden mee rijden tot het Z daarna zou ik overstappen.

In mijn geval had ik er weinig baat bij dat zij hem reed behalve dan financieel.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 10:07

ik zou een verzorgster niet betalen. de enige die ik zou betalen op mijn paard te rijden is een prof die mijn paard opleid. zoals iemand die hem inrijd of naar een bepaald niveau zou brengen.

ik vind of een verzorgster moet betalen erg van de situatie afhangen. als de verzorgster enkel rijd(en poetst) vind ik dat er best een vergoeding tegenover mag staan, aangezien ze hiermee de spullen en de hoeven slijt, en je dus eerder dingen zult moeten vervangen + hoefsmid. daarbij doet ze er geen klusjes naast dus het is in feite gewoon 'vrijrijden' maar dan op een eigen pony.
maar als ze naast het rijden ook alle klusjes doet als uitmesten en tuig schoonmaken ed. vind ik dat er betaald word in nature. dus dan zou ik geen vergoeding vragen..

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 10:09

Ik vind het per geval verschillend en dus ook de prijs. Vraagt iemand een goede ruiter om zijn paard verder te beleren dan mag de bijrijdster daar wel wat voor hebben, maar ook dat is afhankelijk van het doel van de bijrijdster, rijd ze speciaal paarden om ze verder te beleren of zoekt ze zomaar een paard om lekker te kunnen rijden, want dan ben je allebei uit de brand geholpen en betaald er niemand.
Heb je een paard die al goed bereden is en een bijrijdster die alleen maar lekker komt rijden, dan zou je er een kleine vergoeding voor kunnen vragen, over de prijzen ga ik niet twisten.
Maar doet die bijrijdster veel werk (verzorgster dus) dan zou je het ook gratis kunnen houden.

Wij hebben ook 2 bijrijdsters en de 1 betaald €2,- per keer en mag komen wanneer ze wil, dat is meestal 1 keer in de week en de andere rijdt gratis (ook hooguit 1 keer in de week), maar die past ook wel eens op onze kinderen, dus kunnen we elkaar helpen. Ik steek er n.l. ook extra tijd in voor hen. Onze paardjes hoeven ook niet veel gereden te worden, want ze staan toch altijd buiten en de verzorging doe ik ook zelf, maar het is wel gezellig voor onze dochter om samen te kunnen rijden met iemand.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 10:28

Katja schreef:
Ik denk dat het erg van de situatie afhankelijk is. Bij mijn vorige paard had ik ook een bijrijdster en die betaalde de helft van de vaste kosten. In ruil daarvoor reed ze hem 3 keer per week en mocht ze er wedstrijden mee rijden tot het Z daarna zou ik overstappen.

In mijn geval had ik er weinig baat bij dat zij hem reed behalve dan financieel.
Daar heb je dan ook gelijk in. Bij mij is het eigenlijk altijd zo geweest dat de eigenaars er zelf weinig mee deden en dat ik dan het niveau omhoog haalde e.d.

SB Horsemanship

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 10:30

vroeger werd ik ook betaald voor het bijrijden later heb ik betaald en nu word ik weer betaald om af en toe een paard te rijden ..

ligt er aan waar je zit wat de bedoeling is etc etc etc

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

LittleWillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 10:31

Ongeacht of ik het er mee eens ben of niet: Is die niet gewoon een geval van vraag en aanbod?

Ik bedoel, als er mensen willen betalen voor het verzorgen/rijden van een paard dan is daar ook een 'markt' voor... De mensen die het geld er voor over hebben betalen, anderen zoeken door naar een gratis verzorgpaard...

En andersom; mensen die een goede verzorger/ruiter voor hun paard zoeken zijn misschien bereid daar geld in te steken...

En ik geloof dat voor alle standpunten wel iets te zeggen is, al zou ik zelf dus niet gaan betalen om iemands paard te rijden... En me laten betalen ook niet, tenzij ik een soort van 'toegevoegde waarde' zou zijn voor het paard... (maar dat kunnen we in mijn geval wel uitsluiten hoor! )

Ammie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 10:42

Ze komt alleen om te rijden, ze hoeft niet uit te mesten (nog niet, ze staan op het land)
Dus ze komt om te poetsen, opzadelen, rijden en dan gaat ze weer weg..

Misschien hebben we het er niet echt duidelijk over gehad, het ging mij er gewoon om dat ze MINIMAAL 2 keer per week komt om te rijden, de rest maakt niet uit..

Ammie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 10:52

Ze hoeft het niveau van mijn paard niet op te krikken, daar heb ik geen enkele behoefte aan. Ze is een recreatief paardje die ook wat aanleg voor dressuur heeft. Er zijn genoeg meisjes die hopeloos op zoek zijn naar een bijrijd/verzorgpony en ik vind dat je daar gewoon voor hoort te betalen.. Ookal mest je uit, ik ken bijna geen paardenliefhebbers die dat een rot klusje vinden. Zij krijgt gewoon een soort van eigen paard, en dan is 60 euro toch echt super weinig!

Waar mijn topic dus eigenlijk om ging is..
Dat het toch van de zotte is dat je je verzorger ( in mijn geval dus bijrijder, want ze komt alleen om te rijden ) moet betalen!

Ik heb al mijn huurpaarden zelf moeten betalen, en dan mest ik zelf ook nog uit ook! En verplicht op komen dagen!

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 10:55

Amser schreef:
HET IS PER MAAND DOMBO

Wat nou dombo, jij schrijft toch duidelijk:

Ik zocht dus iemand voor de hele week voor 60 euro..
Zij kan maar 2 dagen,, maar ik wil er gewoon 60 euro voor..
Als zij niet meer dagen kan, zoekt ze maar iets anders en dan zoek ik iemand die wel de hele week kan.

Dus ik neem aan dat je het over een week hebt aangezien dat hele stukje over een week gaat.
Ga eerst zelf dan maar leren schrijven voordat je iemand voor dombo uitmaakt.

:¨·.·¨:
`·.
Kimba & Luna

Katja
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 11:03

Kimbalover: Amser heeft een ban dus die kan niet meer reageren.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 12:17

loveSaros schreef:
Idd,, ik heb het mazzel gehad dat ik er niet voor hoefde te betalen.. maar dat de eigenaar moet betalen aan de verzorgende ruiter?? Dat gaat toch te ver vind ik hoor!

Ja vind ik eigenlijk ook wel want het is hún paard/pony en hún zoeken een verzorg(st)er omdat hij waarschijnlijk beweging enz. nodig heeft (wat hij niet of weinig krijgt) dus ik vind eigenlijk niet dat de eigenaar er geld voor moet vragen want 't is je eigen paard en je wilt 't zelf dus. (maarja meningen verschillen )

straycat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 12:18

Blijkbaar kan ze wel reageren..
want dat doet ze hier boven volgens mij ook gewoon..

Rock and roll baby!

Mosea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 12:19

chanine schreef:
Blijkbaar kan ze wel reageren..
want dat doet ze hier boven volgens mij ook gewoon..

denk een schaduwaccount aangemaakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 12:21

Ammie_ schreef:
Ze hoeft het niveau van mijn paard niet op te krikken, daar heb ik geen enkele behoefte aan. Ze is een recreatief paardje die ook wat aanleg voor dressuur heeft. Er zijn genoeg meisjes die hopeloos op zoek zijn naar een bijrijd/verzorgpony en ik vind dat je daar gewoon voor hoort te betalen.. Ookal mest je uit, ik ken bijna geen paardenliefhebbers die dat een rot klusje vinden. Zij krijgt gewoon een soort van eigen paard, en dan is 60 euro toch echt super weinig!

Waar mijn topic dus eigenlijk om ging is..
Dat het toch van de zotte is dat je je verzorger ( in mijn geval dus bijrijder, want ze komt alleen om te rijden ) moet betalen!

Ik heb al mijn huurpaarden zelf moeten betalen, en dan mest ik zelf ook nog uit ook! En verplicht op komen dagen!

beetje schaduw accountje

En dan heb je het verkeerd aangepakt als je altijd hebt moeten betalen

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 12:23

Amser schreef:
Als je liever op een manege rijd dan dat je gaat betalen voor iemand die een eigen paard heeft, ben je ook niet goed wijs.

Manege paarden zijn heel anders en je schept er nooit een band mee bovendien is dat maar 1 keer per week..

ik betaal liever 1 keer per week ong. 8 euro (iets minder) dan dat ik 60 euro betaal voor 2 keer per week

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 12:26

*heeft niet hele het topic gelezen*

Vind het normaal, als je paard er echt beter van wordt ( en dus een goede ruiter hebt, met ervarig), dat je betaald. Als het echt gewoon recreatief is zou ik ook niets betalen.

Wordt zelf ook betaald om te rijden

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 12:36

Ik ben weleens betaald om een pony in te rijden, en ik heb weleens betaald om een pony uit te mogen brengen.
Maar meestal heb ik gewoon gratis gereden en alleen de kosten voor les en wedstrijden betaald.
Ik vind trouwens wel dat een eigenaar van een paard mag eisen dat je les neemt op eigen kosten.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 12:37

Ammie_ schreef:
Er zijn genoeg meisjes die hopeloos op zoek zijn naar een bijrijd/verzorgpony en ik vind dat je daar gewoon voor hoort te betalen..

Het is neit omdat JIJ dat altijd hebt moeten doen, dat de rest dat ook moet doen...

Als het een wederzijdse dienst is, hoeft NIEMAND tebetalen, dat is mssn niet in alle gevallen zo, maar in vele wel. Jij hebt geen tijd voro je paard, je verzorgster zoekt een paard, sluit mooi bij elkaar aan...

SB Horsemanship