Wel of niet lessen met je verzorgpaard.

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

Wel of niet lessen met je verzorgpaard.

Ja ik neem les met mijn verzorgpaard want dat wil ik zelf graag.
4 (44%)
Ja ik neem les met mijn verzorgpaard omdat de eigenaar dat wil.
1 (11%)
Nee ik neem geen les want dat wil ik niet.
3 (33%)
Nee ik neem geen les want dat wil de eigenaar niet.
1 (11%)

Totaal aantal stemmen: 9

rOmii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 06:57

Ik mag les op haar nemen als ik dat wil maar waarschijnlijk komt mijn buurvrouw daar op stal staan (het klikt altijd vet goed met haar) En die rijd al 17 jaar en wil mij ook (gratis) les geven..
Das natuurlijk helemaal mooi. natuurlijk na een tijdje ken ik alles al (ik rijd ook al een tijdje) dan huur ik wel iemand in voor prive lessen om verder te komen..
Groetjes Romy

Robyn

Re: Wel of niet lessen met je verzorgpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 13:24

Ik heb geen verzorgpony, maar ben wel eigenaar.

Ik vind het juist goed als mijn bijrijder straks les wil nemen. Ik kan het haar natuurlijk niet verplichten, want ik betaal het ook niet.

Bijna klaar met mijn opleiding!!!

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-05 13:33

Robyn schreef:
Ik heb geen verzorgpony, maar ben wel eigenaar.

Ik vind het juist goed als mijn bijrijder straks les wil nemen. Ik kan het haar natuurlijk niet verplichten, want ik betaal het ook niet.

Ik les ook op mijn bijrijdpaard en het is niet verplicht maar ik vind dat je het als eigenaar best mag verplichten. Net zoals je de bijrijder kunt verplichten om een cap te dragen of op een vast aantal dagen te komen.

Dan moet je natuurlijk geen hoge bijdrages gaan vragen voor je paard want dan heeft de bijrijder misschien geen geld meer over om te gaan lessen.

Hangt natuurlijk ook wel van het niveau van de bijrijder af.
En of er nog gelest wordt op een ander paard.

ikkiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 20:36

De eigenaar van Lies heeft gelijk m'n 1e dag gezegd dat ik les mocht gaan nemen, en waar Lies al 9 jaar had gelesd met andere ruiters leek mij het beste, omdat die instructrice haar dan al kende. De eigenaar heeft me dus wel gestimuleerd om les te gaan nemen, en ik vond het een superplan van hem!

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 16:32

Ik ben van mening dat als je een paard rijd je zowieso moet gaan lessen. Je bent nooit uitgeleerd!

Ik ben eerst lessen gaan volgen bij de rijvereniging, maar dat beviel me dus helemaal niet. Het is niet mijn manier en het paste ook niet bij het paard dat ik reed.

Via de eigenaresse kwam ik in contact met een man die qua visie en omgang heel goed bij mij en dat paard pastte. Gelukkig wilde hij mij les gaan geven . Hij is heel geduldig en legt ook heel goed uit. Hij vertelt ook de achterliggende gedachte erachter en hij vraagt ook dingen terug, heel leerzaam! Ik heb echt heel veel geleerd bij hem en met veel plezier gereden. Voor de nieuwsgierigen, kijk ook eens op zijn site ( zie link ).

Groetjes asia.

Samy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:52

De eigenaar van mijn verzorgpaardje (Het is er eindelijk uit, het mag ) vind het ook goed dat ik ga lessen op haar paardje. Ik mocht zelf kiezen 1x per week of 1x per 2 weken. Ik heb voor het laatste gekozen. Uiteraard moet ik het wel zelf betalen, maar dat is niet zo'n probleem. Zij doet op dit moment 1x per 2 weken springen, maar ik kan dat ook nog over gaan nemen. Dan betaald zij het wel, omdat het er aan ligt wanneer het over genomen moet worden

‚óŹ /3 Happy B+13 ' L1+4

http://www.creatieffoto.nl