Nog tips om mijn ouders over te halen?

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kaiya

Nog tips om mijn ouders over te halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-05 19:19

Omdat ik ben gestopt met mijn vorige verzorgpaard (de eigenaresse wou hem graag ergens anders neer zetten) ging ik voorzichtig eens wat kijken op Marktplaats. Op een gegeven moment zag ik een advertentie staan van iemand die een haflinger en een welsh hebben.
Het klinkt helemaal perfect, want het voldoet aan bijna alle eisen die mijn ouders voor mij stellen.
Het ligt nog net binnen de 'toegestane' afstand, en ik hoef niet té vaak te komen (ivm met school).
Het enige probleem is; er zijn slecht verlichte stukken en stukken waar weinig mensen komen (industrieterreinen). Ze zijn bang dat als er iets ergs gebeurt er geen hond is die het merkt.
Zelf vind ik dat een beetje belachelijk, want ik heb een telefoon, en als er iets gebeurt kan ik bellen. Bovendien, er werken toch mensen op industrie tereinnen, als er opeens iemand met een fiets op de grond ligt, dan valt dat toch wel op? .
Anyway, omdat ik 1.75 ben en ik het zielig vind om intensief op een welsh te gaan rijden (het is de bedoeling dat die paarden wat vaker gereden worden) wilde ik vragen of er niet iemand met mij mee mag komen voor die welsh, als er nog iemand bij me is vinden ze het vast minder eng.
Dit is gewoon eigenlijk alles waar ik naar op zoek ben, ik hoef niet te vaak te komen, ik kan lekker rijden (ik mag zelfs komen als die mensen thuis zijn) en ik hoef niks te betalen.
Maar mijn ouders kennende gaan ze er weer problemen van maken over allemaal piete peuterige dingen.

Nou is mijn vraag, hebben jullie nog tips om mijn ouders over te halen of gerust te stellen?

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 19:38

Tja, je kan ze zeggen dat je telefoon en alles hebt.. en heel zielig gaan doen van; het is nu zo moeilijk om een verzorgpaardje te vinden.. enz.

>> DISCOVERY OF GOLD US <<
    Vivaldi x Zichem x Elegant | Volg ons op youtube: Equifun!
Dreams come true...

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 19:45

je kan eerst even kennis maken met die mensen en vragen of ze al iemand hebben voor die welsh en als ze dan nee zeggen, even melden dat jij wel iemand weet, waar je dan samen mee kan naar de paarden..

En verder vind ik eigenlijk wel dat je ouders gelijk hebben.. Ik ben blij dat ik savonds altijd met iemand kan meerijden als ik weer naar huis meot, want zou het niks vinden om het stukje wat ik moet lopen, om het in het donker te lopen, juist omdat er zo weinig mensen zijn..

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

Kaiya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-05 21:00

In het donker mag ik ook sowieso niet gedaan, dat vind ik zelf ook niet prettig.
Maar ze zijn bang als er op de heen of - terug weg iets gebeurt, of met slecht weer (denk aan sneeuw, hagel dat soort dingen).
Dat vind ik dan weer een beetje overdreven, want dat is alleen in de winter .
En van dat 'het is nou al zo moeilijk' trekken ze zich niks aan

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:02

Ja dan zou ik maar gaan dat je misschien met iemand samen kan fietsen zodat je niet alleen bent..

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 08:21

Ja zorgen dat je niet alleen fiets....

>> DISCOVERY OF GOLD US <<
    Vivaldi x Zichem x Elegant | Volg ons op youtube: Equifun!
Dreams come true...

Kaiya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-05 15:53

Nou ik heb het er met mijn moeder over gehad, en die vind het wel goed als ik met mijn vriendin samen ga.
Ze denkt alleen dat de afstand toch wat ver is en is bang dat ik na een tijdje ga afhaken omdat ik er geen zin in heb (wat een domme vraag , natuurlijk niet!)
Ze wil nou dat we het eerst eens gaan fietsen zonder meteen naar die mensen toe te gaan en dan voor onszelf te zien of we dit te doen vinden. Ik verwacht van wel, dus hopen dat 't wat word .

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 17:25

Olympia schreef:
Ja dan zou ik maar gaan dat je misschien met iemand samen kan fietsen zodat je niet alleen bent..
Idd, lijkt me ook een goede optie.

En of de afstand te ver is, dat zul je dan tov je ouders moeten bewijzen dat je het vol kan houden .

Dat was bij mij in he tbegin ook met vzpaarden, dat als ik te vaak zou moeten gaan, dat ik het dan niet meer leuk zou vinden, maar ik heb het tegendeel al bewezen nu .

SB Horsemanship

Papa, † 2 januari 2008 - Ik mis je nog steeds, elke dag, nog steeds...

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 09:57

Hopen dat het nu doorgaat als je een vriendin meeneemt!
En die afstand, tja, mijn ouders riepen het ook hoor; 6 kilometer Dat is 12 km per dag! Dat hou jij nooit vol
Ownee? Doe het nog steeds bijna elke dag, dus!

When you dream there's a chance you'll find
                          a little laughter, or happy ever after...

mesastamp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 07:43

tamaraatjuh schreef:
Hopen dat het nu doorgaat als je een vriendin meeneemt!
En die afstand, tja, mijn ouders riepen het ook hoor; 6 kilometer Dat is 12 km per dag! Dat hou jij nooit vol
Ownee? Doe het nog steeds bijna elke dag, dus!

ach ik fietse zo'n 3,5 uur gemiddeld op een dag, naar school naar vriendje naar werk en naar paardje.. die horode eigenlijk vooraan haha;)

Just Beleve and HOPE

Eleven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 19:54

Samen met een vriendin die paarden gaan verzorgen, dan fietsen jullie altijd met zijn 2en!!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie