geld vragen voor bijrijder/verzorger

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

Vie

Re: geld vragen voor bijrijder/verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 21:28

Misschien heb je hier ook wat aan? viewtopic.php?f=100&t=468791

Ikzelf betaal niets voor mijn verzorgpaard. En ik rijd haar 4 (soms 5) keer per week. In de vakantie iedere dag.
ik rben lid van e club en rijd wedstrijden, dat betaal ik allemaal zelf en ik koop wel eens nieuwe spullen.

Je moet dat van situatie tot situatie bekijken, vind ik. Ik ben van het principe dat je elkaar een wederzijdse dienst doet. De eigenaar heeft niet veel tijd, ik wil graag verzorgen/rijden. Maar dat hangt van de situatie af .

SB Horsemanship

Papa, † 2 januari 2008 - Ik mis je nog steeds, elke dag, nog steeds...

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 21:50

ja maar als je veel kan leren van een paard, vind ik het wel redelijk. kijk als jij er niks van kan leren zou ik niet betalen.

<3Trotse mama van Madison (14-09-09), het prinsesje en Marisol (19-01-12), ons Sumo-kindje <3
|( Papa Hendrik, vredig heengegaan op 25-04-08. Papa Richard, onverwachts overleden op 08-07-08. Uit het oog, maar nooit uit mijn hart!! |(

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 22:21

En als jij van dat paard leert en dat paard ook van jou?

SB Horsemanship

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 10:22

dan ligt het eraan hoe leuk het paard is, maar dan zou ik nog niet meer als 50 euro per maand betalen

<3Trotse mama van Madison (14-09-09), het prinsesje en Marisol (19-01-12), ons Sumo-kindje <3
|( Papa Hendrik, vredig heengegaan op 25-04-08. Papa Richard, onverwachts overleden op 08-07-08. Uit het oog, maar nooit uit mijn hart!! |(

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 10:24

Ik betaal niets .
Als ik les neem, betaal ik dat uiteraard zelf, netzoals clubgeld (en dan doe ik ook mee aan wedstrijden). We worden er samen beter van.

SB Horsemanship

shirley23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 12:06

Ik heb ook een bijrijster en die betaald ook. Ze heeft wel de lust maar niet te lasten.

Als je op een manege rijdt betaal je toch oke?? Dus waarom niet als je op iemand anders zijn paard rijd. Er zijn toch kosten. Als jij als bijrijder rijd slijten ook de hoeven enz enz enz. Dus eigenlijk vind ik het niet raar dat iemand er voor moet betalen.

Tenzij het dus een vriendin is he.

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 12:19

Als ik op een manege rijd, dan houdt het daarmee ook op . Ik hoef geen stal te mesten, ik hoef de verdere verzorging niet op mij te nemen. Buiten even voor of na poetsen dan. En dan krijg je les.
Als ik met mijn verzorgpaard les wil, zijn dat nog eens bijkomende kosten, moest ik betalen.
Voor een manegepaard koop ik ook geen spullen.

Dit doe ik bij m'n verzorgpaard wel, daarom zeg ik ook vaak dat je het per geval moet bekijken .
De eigenares van Olga rijdt er zelf niet vaak op, enkel af en toe buitenritten. Ik train Olga, ga er mee op wedstrijd, ...

Het paard wordt er beter van, ik word er beter van. Wederzijdse dienst, niemand moet betalen. Maar dat is mijn mening.

SB Horsemanship

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 12:37

Hangt er vanaf wie - wie een gunst bewijst
#Als het paard er beter van wordt - is dat een voordeel voor eigenaar.
#Heeft de eigenaar geen tijd en is het voor de eigenaar belangrijk dat hij wel gereden moet worden - is het ook een voordeel voor de eigenaar
# doe je alle rotklusjes - dan heeft de eigenaar daar voordeel van
MAAR
* Wordt het paard er niet (snel ) beter van. (bijv een B/L ruiter moet nog veel leren) - is het een voordeel voor de verzorgster
(ervaring)
* Als het paard niet gereden hoeft te worden van de eigenaar (ookal wordt hij er beter van) Kost het de eigenaar wel meer voer
- is het dus een voordeel voor de verzorgster
* is het paard op hoog niveau en kun je daar van leren - is het een voordeel van de verzorgster

Een klusje als uitmesten op de dag dat je mag rijden zie ik niet als een extra gunst, omdat de eigenaar dat zelf ook doet én ook nog voor de stalling betaald.......

Urania Z1 verkocht
Otura Z1 R.I.P Ik mis je!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 15:21

Ik zie het ook als wederdienst

Ik krijg een vergoeding nu, vroeger reed ik gratis. Persoonlijk zou ik ook echt niet betalen voor een verzorgpaard, dan zou ik kiezen voor een leasepaard

https://rivkasterringblog.wordpress.com/
May the odds be ever in your favor.
Momenteel niet actief op Bokt
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 15:36

Olga der stal blijft anders altijd mooi wachten op mij . En ik ben op B/L niveau, maar Olga ook, dus vandaar dat ik ook zei: We leren samen.

Ik leer, paard leert, beide leren .

Ik zou nooit betalen voor een verzorgpaard, in een bedrag per maand dan (ik koop wel spulletjes). Dat zou ik dan liever sparen, tegen de tijd dat ik me dan een eigen paard kan aanschaffen.

Olga staat btw wel aan huis. Maar ik heb eigenlijk nooit verzorgpaarden gehad die op een pensionstal/manege stonden.

SB Horsemanship

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 15:52

Ik denk trouwens dat het per stad ook wel verschillend is..Hier in de buurt hoef je echt niet te gaan zoeken naar een gratis bijrijdpaard, want die vind je toch niet..zelfs voor een shetlander te verzorgen durven ze geld te vragen..

En ik vind ook wel dat het je eigen keuze is, ik wist voordat ik bij Rashida ging kijken, wat ik zou meebetalen aan de stalling en daar ben ik mee akkoord gegaan.. Ik vind het best zo..Ik mag het ook gewoon zien als eigen paard enz.. En ik heb het prima naar mn zin zo op deze manier

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 16:02

Ik denk dat ook, want bij ons, op den 'boerenbuiten' zijn redelijk veel vz-paarden te vinden (gratis), je moet alleen ff goed zoeken en er bij uit komen .

Maar als je wat verder gaat, meer richting stad, kom je wel meer mensen tegen die een bedrag vragen.

Ik moet dus niets betalen voor Olga, maar mag, als ik wil, elke dag rijden enzo. Ik mag op wedstrijd, alles eigenlijk.

SB Horsemanship

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:05

Ik denk dat ik ook wel weet hoe dat komt hoor

In veel boerendorpjes staan de paardjes lekker goedkoop aan huis en in de stad staan vaak de paarden op een manege of op een pensionstal, waar het allemaal duurder is..

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:07

Idd .

SB Horsemanship

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:19

Ik reed ook gratis in de stad EN de paarden stonden op een manege en ik was bepaald geen wonderkind

https://rivkasterringblog.wordpress.com/
May the odds be ever in your favor.
Momenteel niet actief op Bokt
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:21

Ook ik zie het als een wederdienst

de ene kan heerlijk rijden, maar de ander kan onbezorg wat anders doen zonder schuldgevoel dat het paard geen aandacht krijgt.

gelijkwaardig dus.
Dus hoeft er ook geen geld tegenover te staan

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:34

Vind ik ook, al doe ik poging tot het vanuit de 'stadsmens' ogen te zien .

SB Horsemanship

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:36

Stadsmens/paard of niet
beestje heeft toch zijn aandacht en beweging nodig.
Maakt niet uit waar hij staat.

En heb je een eigen paard, maar kun je de stalling eigenlijk niet betalen en daarom een verzorgster nodig, ben je gevaarlijk bezig.
Als de verzorgster opstapt heb je toch echt een probleem

(geld niet voor mensen die om onvoorspelbare redenen in de sjit zijn gekomen natuurlijk)

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:39

Dat vind ik ook. Als eigenaar moet je niet afhankelijk worden van geld van een verzorger.

SB Horsemanship

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 13:49

ja daar ben ik het ook wel mee eens hoor. en tuurlijk doe ik de eigenaresse een plezier, en het paard ook al met al betaal ik een redelijk bedrag voor wat ik mag en kan doen met het paard.

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-05 19:48

Grappig om te zien dat jullie er hezelfde over denken als ik. Ik ga haar geen geld vragen. Krijg daar geen prettig gevoel bij. Ik ben juist harstikke blij dat zij hem doet die twee dagen. Het klopt wel dat bij ons in de regio de meeste mensen geld vragen aan hun bijrijder.

God schiep de kat, zodat de mens een tijger heeft die hij kan aaien!