Proefrijden nieuw verzorgpaard, wat vinden jullie?

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Laska

Proefrijden nieuw verzorgpaard, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-05 17:21

Ik heb vandaag proef gereden op een paard wat mijn verzorgpaard zou worden.

In het begin ging het écht bar slecht, ze liep met haar hoofd in de wolken Maargoed aan het eind na aan de ene en de andere kant losgewerkt te hebben liep ze mooi aan het been en op de voltes nageefelijk.

Maar zoals ik al zei het begin ging slecht, toen hoorde ik van de eigenaresse dat er in 3 jaar niemand anders op heeft gereden dan zij en soms haar zus.

Vinden jullie als iemand proef komt rijden, dat je bij dat paard, hem gelijk diep in kan stellen? En de nageefelijkheid gelijk dik in orde moet hebben?

Of vinden jullie dat dat tijd nodig heeft? Ik vind het heel jammer, ze ging nog kijken naar de andere aanmeldigen en nu ben ik heel bang dat daar iemand tussen zit die heel goed kan rijden.............

Maar goed volgende keer beter!

Stekkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:32

Tuurlijk heeft dat tijd nodig.. je moet toch aan elkaar wennen!
Het komt vast wel goed, zeg anders tegen haar dat het je leukt lijkt om nog is te rijden als dat mag, om te kijken hoe het dan gaat! Succes!

Ilsiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:33

jeetje.. als je nog nooit op dat paard gereden hebt, kun je idd niet verwachten dat het gelijk perfect gaat natuurlijk!
vind het beetje raar eerlijk gezegd.. (van die vrouw)

Live your dreams

Laska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-05 17:38

Nou, ik denk dat het heel raar is, het is natuurlijk wel een grote stap, opeens je paard aan een verzorger toevertrouwen. Ik was alleen heel nieuwsgierig waar jullie allemaal opletten als je een verzorger voor het eerst laat rijden, vandaar.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:39

weet je zeker dat het daar aan ligt dat ze verder kijkt of heeft ze zoiets van 'Ik wil iedereen even een kans geven en daar de beste uitzoeken'? Het ene paard kun je wel zo nageeflijk rijden, het andere niet. Ik zou het persoonlijk belangrijker vinden dat iemand de paarden eerlijk en met gevoel rijdt dan dat iemand die kop tussen zijn benen sleurt - bij wijze van.

https://rivkasterringblog.wordpress.com/
May the odds be ever in your favor.
Momenteel niet actief op Bokt
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

Laska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-05 17:47

Zo had ik het nog niet bekeken. Misschien is dat wel precies wat ze wilt, iedereen een kans geven, bedankt Urielle! Ze zei wel bij mijn weggaan dat ik lief met haar paard omging. Dus misschien is er nog een kans.

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:00

Ik vind het belangrijkste dat iemand eerlijk met mijn pony omgaat, lief is, en netjes kan rijden. En met netjes rijden bedoel ik een zachte hand, en normaal been (dus niet met sporen porren ofzo). Ook vind ik het heel belangrijk dat degene die gaat bijrijden dezelfde ideeën heeft betreffende het berijden en het omgaan met de pony. Of zij dan beter of slechter rijdt dan ik doet mij niet zoveel. Als ze maar eerlijk is, en als ik maar niet de dag na haar een half uur bezig ben met haar fouten herstellen.

Het feit dat ze zei dat je lief met haar paard om ging is zeker positief hoor! Dus ik denk dat je nog best een kans maakt. Succes!

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:04

nee hoor, zou natuurlijk mooi zijn........ maar ik heb liever een ruiter die lekker zit, rijd en rustig overal haar tijd voor neemt dan iemand die het allemaal wel effe laat zien.

Laska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-05 18:12

Wat ook misschien nog wel belangrijk is, zij rijd met sporen, en ik alleen met zweep. Omdat ik niet 100 procent er zeker van ben dat ik een goed stil been heb.

Misschien moest zij er wel aan wennen dat ze opeens niet met sporen werd gereden? dat is misschien immers wel 3 jaar geleden....

Laska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-05 18:15

p.s De foto's in mijn profiel zijn heel oud, m'n profiel is nodig aan vervanging toe!

luvlambiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:22

ik vind het heeeeel normaal dat het eerst niet goed ging
ze zei ook dat er verder nog nooit iemand op gereden had dan alleen zij en haar zus, dan is het nog normaler.
verder heeeeeeel veeeeeel succes en ik hoop dat jij er op mag rijden.
p.s. ik vind het belangrijker als je het paard met liefde behandeld, dan dat je hem helemaal aframp omdat hij niet zo goed loop:):).
jij hep tog ook wel eens geen zin in school:P

--

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:23

als de eigenaar er enige kijk op heeft, dan is ze heel blij met een bijrijder die gewoon netjes rijd

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:24

Natuurlijk heeft dat tijd nodig
Heel normaal hoor

En als hij verder braaf was, is het veel belangrijker dan of hij perfect liep

Laska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-05 18:30

Zo te horen heb ik nog een kans

Maar ik ga me niet al te veel verheugen want misschien kont er wel degelijk iemand die ze beter vind. Ik heb mijn best gedaan vond ik zelf, meer kan je toch niet doen?

Efes

Re: Proefrijden nieuw verzorgpaard, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:44

Het hoef de eerste keer helemaal niet gelijk goed te gaan. Ik heb sinds 5 mei weer een nieuw paard maar ik krijg hem nu pas laag. Het is nie zo dat het in een keer komt je moet ook ff vertrouwt raken met je paard. Ik hoop voor je dat je haar verzorger mag worden

Nintu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:53

Tuurlijk, zoiets heeft tijd nodig! Jij moet aan het paard wennen, en andersom ook. Meer dan je best kun je inderdaad niet doen.
Denk dat de meeste eigenaren liever iemand hebben die eerlijk rijd en er ontspannen opzit, en iemand die hem gelijk naar beneden trekt.
De eerste keer dat ik op mijn bijrijdpaard reed ging het ook voor geen meter hoor Ondertussen wel.
Succes ermee

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:56

Heeft indd tijd nodig...jullie moeten beide aan elkaar wennen en ik denk dat dat paard ook weer conditie moet opbouwen...

Ik verzorg Timon nou een jaar en nog steeds moet ik nog veel leren hoe ik hem moet rijden!

Suc6!

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:23

De eerste keer op Rashida ging het ook helemaal niet goed, Rashida ging keihard rennen en toen ze door had dat ik dat niet erg vond besloot ze maar weer normaal te gaan doen, liep lekker met dr hoofd ergens in de wolken, leek net een giraffe en nu na een jaar lessen we en gaat het vergeleken met vorige jaar al stukke beter en daar ben ik trots op.. ik kan gewoon zien dat we hebben opgebouwd

Verder vind ik het belangerijk dat het met paar den bijrijder klikt, dan dat een bijrijder super kan rijden, maar teveel vraagt van je paard..

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

Bellatrix
Correspondent Shadowhunter
Always & Forever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:47

Toen de eigenaresse van mijn verzorgpony mij ging 'beoordelen' keek ze alleen of ik de pony goed behandelde, wist wat ik moest doen als er iets fout zou gaan, of ik ontspannen was en hoe mijn houding was. Beenligging en handen enzo. Hij was nog nooit met sporen gereden maar ik had ze toevallig nog om en ik wilde ze afdoen maar ze zij dat ik ze wel om mocht houden....Nou, en het ging super....dus ik mocht blijven...

Nu scheelde het ook dat ik haar en de pony al kende...

Fotoshoot boeken? http://www.marliestrapfotografie.weebly.com
Ik heb paaltjes en lint dus op eigen risico kan je paard los zonder tuig voor natuurlijke foto's!
[BM] Zit je alleen op 1e kerstdag? Kom bij mij gourmetten!

Belker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:44

Verplaatst naar MV.

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 10:54

Toen ik de eerste keer op Olga ging rijden, was het Olga die met mij reed . Geleidelijk aan ging dat steeds beter, je meot elkaar natuurlijk wel leren kennen .

SB Horsemanship

Papa, † 2 januari 2008 - Ik mis je nog steeds, elke dag, nog steeds...

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 15:01

Ik probeer gewoon te rijden zoals altijd. Kijken wat het paard aanbied.
Nouja, zo zou ik het nu doen iig

De laatste keer dat ik proefreed was op Amo, anderhalf jaar geleden. Toen kwam ik vers van de manege en had ik amper van 'aan de teugel' gehoord. Gelukkig de eigenaar ook niet, dus na een paar rondjes stappen was het al goed

When you dream there's a chance you'll find
                          a little laughter, or happy ever after...

Missy

Re: Proefrijden nieuw verzorgpaard, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 15:24

Het heeft natuurlijk tijd nodig, maar ik denk dat je bij het proefrijden meer naar een bepaalde klik moet kijken. Zoals gezegd, is de persoon geduldig en lief met het paard enzo. En dat het eerst niet zo goed ging, logisch natuurlijk, je moet eerst even wennen he

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:47

Mijn mening heb je al gekregen;)
Hopen dat het toch nog wat wordt!

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:27

Ik zal er nog even bij vermelden dat ik de eigenaresse van Rashida al kende, alleen denk dat we elkaar zo'n 6 jaar ofzo niet echt meer gezien hadden..

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018