Proefrijden nieuw verzorgpaard, wat vinden jullie?

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Laska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-05 17:39

Zoals ik al zei, ze zei wel dat ik lief met haar paard om ging... Maar misschien verwachte ze teveel?

Want toen ze voor ging rijden, liep ze me daar mooi. Misschien had ze verwacht dat dat paard ook zo bij mij zou lopen....

Kanzi

Re: Proefrijden nieuw verzorgpaard, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 21:51

Joh, maak je niet te druk.
Haar paard is 3 jaar alleen door haar gereden, die twee zijn helemaal op elkaar afgestemd.
Ik kan me niet voordtellen dat ze verwacht dat hij meteen zo goed op een vreemde ruiter reageert.
Het feit dat het paard aan het eind netjes voor je liep vind ik zeker in je voordeel spreken hoor.

Toen ik een bijrijder ging zoeken had er al 5 jaar niemand anders op gereden dus hij stond helemaal naar mijn eigen hand.
Ik heb ze allemaal laten proefrijden en heb er vooral op gelet of ze hem goed de baas konden, dus op tijd ingrepen als hij iets fout deed.
Dat was mijn belangrijkste punt, en of ze mijn aanwijzingen een beetje oppakten.
L- of M-niveau kon me niet zo boeien, het ging mij er meer om hoe deze persoon met dit paard omgaat.
Zo heeft iedereen zijn eigen punten waar hij op let.
Maak jij je misschien druk om het feit dat het paard niet meteen netjes liep terwijl dat voor haar misschien wel niet het belangrijkste was om te zien in eerste instantie.
Even geduld hebben, ze zal vast degene kiezen die het beste bij haar paard past.
Succes!

Op zoek naar een leuke tas? Kijk hier eens; https://www.heiltjeaartje.com/schoudertassen

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 06:53

Ik vind dat je het gewoon moet proberen.
Wie weet loop je anders een geweldig paard mis?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 07:47

Heb je er al iets van gehoord Laska?

https://rivkasterringblog.wordpress.com/
May the odds be ever in your favor.
Momenteel niet actief op Bokt
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:03

Ik had hetzelfde probleem met Lotte. Alleen door haar baasje gereden en toen kwam ik met mijn 'manege-ervaring' Ik kreeg haar niet eens in galop Nageeflijk liep ze al helemaal niet. Maar haar baasje had gezien dat het toch wel klikte tussen ons en nu zijn we een jaar verder en zijn we helemaal aan elkaar gewent.
Zo'n eerste keer zegt echt niks hoor.

Francien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:06

KiWiKo schreef:
nee hoor, zou natuurlijk mooi zijn........ maar ik heb liever een ruiter die lekker zit, rijd en rustig overal haar tijd voor neemt dan iemand die het allemaal wel effe laat zien.

Ja dat lijkt mij ook

Laska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-05 21:29

@ Urielle,

Nee ik heb nog niets gehoord, ze zei ik bel je nog wel. Maar tis nu alweer een hele tijd geleden, dus ik heb de hoop al opgegeven, jammer.

Maar ze zei echt zo, ik wil dat je haar ronder rijd. Maarweer verder opzoek nietwaar?

Ik heb nu een advertentie hier op bokt gezet, misschien komt daar wat uit. We zullen zien.

gerdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:51

Goh wat leuk, kom ik hier zomaar een topic tegen wat over mij gaat. Ja inderdaad ze is bij mij wezen proefrijden. Ik ben dat rare wijf wat vind dat iedereen gelijk voor de eerste keer een paard naar beneden moet krijgen.
Nou zal ik even vertellen dat ook ik dat helemaal niet nodig vind hoor en het ook gewoon belangrijker vind hoe je ermee omgaat en dat je gewoon rustig rijd en overal je tijd voor neemt.
Maar ik had gewoon een paar reacties gehad die ik wilde laten proefrijden en daarvan wilde ik degene kiezen waar het, het beste mee klikte. Ik heb haar drie jaar alleen gereden en ze is ook niet de makkelijkste, ze gaat je lekker uitproberen.
Maargoed ze had dus proefgereden en ik zei dat ze het wel zou horen, wat nu ook is gebeurd, omdat er deze week nog een paar kwamen rijden en ik dan mijn beslissing zou maken.
Zei vroeg wat ik van haar vond en toen heb ik eerlijk gezegd dat ik vond dat ze netjes zat en ze lief met der omging, alleen dat ze wel wat ronder zou mogen, maar ik heb niet gezegd dat ik verwachte dat, dat ook gelijk gebeurde, maar gewoon iets dat later dan wel komt en waar dan aangewerkt moet worden. Zij vraagt iets en daar hoort dan toch een eerlijk antwoord bij?
Maar ze is het niet geworden, want er was een ander meisje bij wie het gewoon gelijk klikte en als je in die drie jaar veel met je paard heb meegemaakt en er een goede band mee hebt dan zie je gewoon met wie het goed klikt en waar ze zich het prettigst bij voelt.

Zo het is een heel verhaal geworden, maar ik moest het gewoon even rechtzetten deze onzin.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 18:26

Ts heeft nergens beklag gedaan, dus dat kan je haar niet aanrekenen ze moest gewoon even haar verhaal kwijt en dat mag.

ze is to jou gewoon netjes geweest

wellicht kan ze die van mij bij gaan rijden, DUS TS, stuur even een klein CV naar me

gerdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 19:20

Ik heb het ook niet over de TS, maar over andere mensen die er dan gelijk een verkeerd oordeel overgeven wat helemaal niet zo is. misschien komt het verhaal zo over dat het naar de TS bedoeld is, maar dat is niet zo het is juist naar die andere mensen bedoeld die gelijk een verkeerd oordeel over mij geven, zodat ze gewoon even weten dat ze van mij ook niet gelijk in de krul getrokken hoeven te worden, maar dat het gewoon een aandachtspuntje was.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 19:24

gelukkig hier hebben een hoop mensen altijd snel een oordeel klaar

Ik hoop dat het allemaal fijn uitwerkt met je nieuwe bijrijder