Wie heeft ervaring met deze stallen in Ede/Renkum/Doorwerth?

Moderators: Apple, Coby, petraaken, A_nouk, SayaJones, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Elu_Aiyana

Wie heeft ervaring met deze stallen in Ede/Renkum/Doorwerth?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-19 20:32

Hi allemaal!

Ik had al gezocht naar andere topics, maar vond er zo gauw geen één met recente, duidelijke ervaringen over 3 bepaalde pensionstallen in Ede e.o.

Dus bij deze, heeft er iemand ervaring met de 24/7 weides van zowel Mariahoeve (Staadegaard) in Renkum als De Snippervlucht in Doorwerth?
En kent iemand de stal aan de Doesburgerdijk-West in Ede?

Alvast bedankt! :)

:wave:

LENTI

Re: Wie heeft ervaring met deze stallen in Ede/Renkum/Doorwerth?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:59

Ik ben bij de mariahoeve wezen kijken. Destijds voor de paddock paradise maar ken ook mensen die op de weide hebben gestaan.
Wij hadden een afspraak voor bezichtiging en waren netjes optijd maar er was niemand. Enkel een aantal pension klanten. Het is er enorm groot dus we zijn wat rond gaan lopen om de man van de afspraak te zoeken. We liepen gewoon de schuren in en konden gewoon bij de zadelkasten en niemand sprak ons aan. Ik vond het veeeel en veel te groot. Buitenbak maar erg diepe gaten waar de hoeven zo diep in waren gezakt. Gigantische weide, volgens mij 70 hectare. Nou, je zal maar een paard hebben die even liever niet bij je komt of de wind zal verkeerd staan dat ie je niet hoort, dan kan je makkelijk je paard aan de andere kant van de wei halen. Uitrijden is wel makkelijk. Gewoon paadje tussen de weides door en je bent in het bos. Ken het bos daar overigens niet.
Ik vond het te grootschaals en toch was het allemaal op een gepropt. Massale kleine stallen, geen overzicht, slechte buitenbak en eigenaar komt afspraken niet na. Dus wij zijn weer rechtsomkeert gegaan.

Second star to the right, straight on till morning.

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:52

Ik sta sinds oktober op Snippervlucht en ben er erg tevreden over. Prachtige binnen- en buitenbak, twee longeercirkels en je kan zo vanuit stal het bos inrijden. Enige nadeel is dat het bos niet heel groot is en dat er eigenlijk geen ruiterpaden zijn. Het is dus vooral geschikt voor een klein rondje. Als je langer wil rijden dan moet je naar een ander bos rijden.

Voordat ik er kwam maakte ik me wel zorgen over het in en uit de wei halen, omdat ze hiervoor eerst met een hele groep (soms bijna 20 paarden) bij elkaar gezet worden in een kleine ruimte en ze daarna over een redelijk smal pad naar de wei mogen rennen, maar dit valt me hartstikke mee, het gaat tamelijk rustig. Mijn paard kan het volgens mij wel waarderen dat hij met veel paardenvriendjes samen staat!

Elu_Aiyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-19 22:18

xMaritt schreef:
Ik sta sinds oktober op Snippervlucht en ben er erg tevreden over. Prachtige binnen- en buitenbak, twee longeercirkels en je kan zo vanuit stal het bos inrijden. Enige nadeel is dat het bos niet heel groot is en dat er eigenlijk geen ruiterpaden zijn. Het is dus vooral geschikt voor een klein rondje. Als je langer wil rijden dan moet je naar een ander bos rijden.

Voordat ik er kwam maakte ik me wel zorgen over het in en uit de wei halen, omdat ze hiervoor eerst met een hele groep (soms bijna 20 paarden) bij elkaar gezet worden in een kleine ruimte en ze daarna over een redelijk smal pad naar de wei mogen rennen, maar dit valt me hartstikke mee, het gaat tamelijk rustig. Mijn paard kan het volgens mij wel waarderen dat hij met veel paardenvriendjes samen staat!

Bedankt voor je uitleg!

Ik begrijp dat je dus niet op de 24 uurs weide staat met je paard?

Weet je daar iets over? Is het bijv. een "stabiele" kudde en hoe zit het met de schuilmogelijkheden daar en weet je of ze ruwvoer bijgevoerd krijgen?

Thnx!

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:32

Oh sorry daar had ik overheen gelezen! De 24 uurs wei ligt niet direct naar stal dus daar heb ik weinig zicht op. Ik rij er wel af en toe langs en dan ziet het er altijd rustig uit. Kan me wel voorstellen dat dat land wat natter is omdat het laag ligt, maar dat weet ik niet zeker. Ruwvoer krijgen ze wel volgens mij, schuilmogelijkheid durf ik je niet te zeggen

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 08:53

Mariahoeve heeft geen 24/7 wei meer, enkel paddock paradise

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 09:24

Ik heb op beide gestaan. Staadegaard kan ik ten strengste afraden. Prachtige locatie, fijne mensen (klanten), maar weinig kennis van zaken en in meerdere opzichten wispelturige man.
Ik heb in een noodsituatie mijn ene paard weer naar huis gehaald en de andere naar de 24/7 weide van de snippervlucht gebracht. Ik vond het een erg fijne plek, paard had het er erg goed. Met een wandeling van plm 10min door het bos ben je bij de stal.
Enige nadelen die ik kan verzinnen zijn dat er qua locatie natuurlijk niet veel toezicht is, maar er gaat regelmatig iemand kijken. Verder letten de klanten allemaal en beetje op elkaar. Als je alleen bent bij de wei ben je ook echt alleen. In de winter kan het voor het hek behoorlijk drek worden, maar op andere plekken staan ze dan gewoon droog. Het is vooral voor jou irritant. Ik heb er met veel plezier gestaan. Stabiele kudde, super locatie, fijne mensen en 'boven' op de stal ook super geregeld.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie